-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Спортивна зброя різна (код ДК 021:2015 – 35310000-0 "Зброя різна")
Завершена
2 406 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 060.00 UAH
мін. крок: 1% або 24 060.00 UAH
Номер:
927e403cc0c6430d828081ff7153fe57
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 12:18 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.05.2025 № 19-З
Сіверськодонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
Від 08.05.2025 №19-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2025-04-07-005240-a 07.04.2025
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна КАЛЬНИЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, порушено вимоги абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей № 1178 та частини 10 статті 11 Закону.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації щодо закупівлі; повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель; повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в формах документів, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасність укладання договору про закупівлю та змін до нього, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідь Замовника на запит Управління.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «ІНВАСПОРТ» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника протокол від б/д № б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця «Сподоба Оксана Анатоліївна» (далі – Учасник або ФОП Сподоба О. А.); протокол переможця від б/д № б/н; повідомлення про намір укласти договір; договір від 05.05.2025 № 330; відповіді Замовника на запити Управління від 14.05.2025 р., 19.05.2025 року.
Згідно з частиною 1 статті 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є Уповноважена особа.
Відповідно до частини 10 статті 11 Закону уповноважена особа забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону, а рішення уповноваженої особи оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Проте, тендерна документація по процедурі Спортивна зброя різна (код ДК 021:2015 – 35310000-0 «Зброя різна»), не містить інформації щодо протоколу із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою, чим порушено частину 10 статті 11 Закону.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику через електрону систему закупівель Управлінням 14.05.2025 надано запит з приводу відсутності інформації, щодо протоколу затвердження тендерної документації із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
У відповідь на запит Замовником в електронній системі закупівель 19.05.2025 року оприлюднено скановану копію протоколу уповноваженої особи від 07.04.2025 №07/04/5-п, яким передбачено затвердження тендерної документації щодо предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Водночас, пунктом 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей № 1178. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо проєкту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей № 1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої. При цьому, відповідно до пункту 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей № 1178, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених нормами пункту 19 Особливостей № 1178.
Водночас, моніторингом установлено, що Замовником в проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 тендерної документації) передбачено, що умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, інших умов. Отже, у тендерній документації Замовником затверджено умови щодо можливості коригування договору під час його укладання, що суперечить нормам пунктів 18 та 19 Особливостей № 1178, чим порушено вимоги абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178.
На запит Управління від 14.05.2025 року Замовник 19.05.2025 року надав пояснення, що не спростовує вищезазначені порушення.
Період усунення порушень:
22.05.2025 16:55 - 06.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2025 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надсилаємо підтвердження щодо проведення роз’яснювальної роботи з Уповноваженою особою (файл «Протокол від 28.05.2025.pdf»). Разом з цим вважаємо за можливе повідомити про недоцільність проведення запропонованих ДАСУ «економічних навчань» з огляду на наступне.
З 20.09.2024 по 10.12.2024 Уповноваженою особою було успішно пройдено навчання в Київській школі економіки за освітньою програмою «Фахівець з публічних закупівель», зокрема індивідуальний проєкт з розробки тендерної документації був оцінений на «відмінно», що підтверджується відповідним сертифікатом (файл «KSE 2024.pdf» додається).
Крім того, протягом грудня 2024 та лютого 2025 Уповноважена особа приймала участь у початковому та практикуючому тренінгах за темою «Розробка бізнес-кейсу для інфраструктурних проєктів за методологією "Модель п'яти кейсів"», які проводились академією PriceWaterhouseCoopers, та отримала відповідні міжнародні сертифікати (файли «IBCFoundation20241206-26-xhl3em.pdf» та «IBCPractitioner20250214-26-n1ma2s.pdf»).
Наразі також Уповноважена особа є здобувачем вищої освіти 4 курсу спеціальності «Право» в Інституті післядипломної освіти КПІ ім. Ігоря Сікорського (файли «Виклик на сесію.jpg» та «Довідка.jpg»).
Дата публікації звіту:
29.05.2025 20:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Відсутній механізм
Опис:
Протоколом від 28.05.2025 року усунуто порушення шляхом здійснення заходів, щодо недопущення встановлених порушень в подальшому
Дата публікації:
30.05.2025 10:11
Запити/Пояснення
Номер:
134ae351c8774e6a8b0c55729005c8c2
Назва:
надання пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 11:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури Спортивна зброя різна (код ДК 021:2015 – 35310000-0 "Зброя різна"), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2025-04-07-005240-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) на наступні питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк».
Номер:
d97784345abb4b5c9bcc280a929fbbaa
Назва:
Щодо надання відповіді
Дата опублікування:
14.05.2025 16:49
Опис:
Зазначена закупівля проводилась на підставі наказу Міністерства молоді та спорту України (головний розпорядник бюджетних коштів) від 17.02.2025 № 967 (додається), відповідно до якого визначені зокрема перелік та загальна вартість придбання обладнання та інвентарю довгострокового використання для підготовки спортсменів національних збірних команд видів спорту осіб з інвалідністю до участі у всеукраїнських та міжнародних змаганнях та забезпечення їх участі в таких змаганнях, яке планується придбати за КПКВК 3401110 КЕКВ 3110 у 2025 році. Відповідні розрахунки та обґрунтування були надані в робочому порядку під час участі у підготовці проєкту цього наказу, тому наразі відсутні у розпорядженні Укрцентру «Інваспорт».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були сформовані на підставі листів службових записок Української федерації спорту інвалідів з ураженнями опорно-рухового апарату від 07.03.25 № 66, Спортивної федерації глухих України від 20.02.25 № 34 (додаються).
У зв‘язку з відсутністю власного веб-сайту, Укрцентром «Інваспорт» надіслано лист до Міністерства молоді та спорту України щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке розміщене за посиланням https://mms.gov.ua/storage/app/sites/16/Obgryntyvanja%20technichnuch%20ta%20jkisnuch%20charakterustuk/2025/Pidptuemstva/UA-2025-04-07-005240-a.pdf у рубриці «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі»
Номер:
be57bb63bde24970b143a91dd2165619
Назва:
надання пояснення
Дата опублікування:
14.05.2025 09:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури Спортивна зброя різна (код ДК 021:2015 – 35310000-0 «Зброя різна»), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2025-04-07-005240-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) на наступні питання:
1. Згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є Уповноважена особа. Відповідно до частини 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Проте, тендерна документація Замовника на закупівлю Товару: Спортивна зброя різна (код ДК 021:2015 – 35310000-0 «Зброя різна» не містить інформації щодо протоколу із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Просимо надати пояснення.
2. Замовником в проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 тендерної документації) передбачено, що умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, інших умов. Отже, у тендерній документації Замовником затверджено умови щодо можливості коригування договору під час його укладання, що суперечить нормам пунктів 18 та 19 Постанови № 1178.
Просимо надати пояснення.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк».
Номер:
c64b35bdf1444f4589feb80cb3c13bb6
Назва:
Щодо надання відповіді
Дата опублікування:
19.05.2025 15:56
Опис:
Щодо питання № 1. Відповідно до абзацу 2 пункту 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) однією з основних функцій Уповноваженого органу є розроблення та затвердження примірної тендерної документації. Наказом Мінекономіки від 06.12.2024 № 27593 затверджено примірну тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги, що додається. Відповідно до преамбули додатку до цього наказу примірна тендерна документація має рекомендаційний характер та може застосовуватись як зразок для замовників, містить вимоги, які не є обов’язковими для виконання та можуть використовуватися замовником як приклад викладення тендерної документації. Разом з цим, а ні цим наказом, а ні іншими нормативно-правовими актами, що діють у сфері публічних закупівель, не встановлено вимоги щодо зазначення в тендерній документації інформації про протокол із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. На виконання частини 10 статті 11 Закону усі рішення уповноваженої особи Укрцентру «Інваспорт» (в тому числі рішення щодо проведення закупівлі № оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою (сканкопія протоколу від 07.04.2025 № 07/04/5-п додається – файл «протокол початок.pdf»).
Щодо питання № 2. Відповідно до спірного положення проєкту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації, Замовник (Укрцентр «Інваспорт») залишає за собою право змінювати умови договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства ВИКЛЮЧНО з дотриманням вимог Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зокрема пункту 18 цих Особливостей), яким і встановлені відповідні обмеження щодо укладання договору на умовах відмінних від умов тендерної документації та тендерної пропозиції учасника-переможця. Відповідно до запиту стверджується, що «замовником затверджено умови щодо можливості коригування договору під час його укладання, що суперечить, зокрема, нормі пункту 19 Постанови № 1178». Разом з цим, положення цього пункту регулюють порядок зміни умов договору після його укладання, а не під час.
Водночас інформуємо, що жодні наслідки застосування цього пункту тендерної документації відсутні, оскільки договір було укладено у відповідності до умов тендерної пропозиції переможця і станом на дату проведення моніторингу жодних змін до договору не вносилось.
Також варто зазначити про наступне.
15.04.2025, на наступний день після ознайомлення з висновком за результатами моніторингу, який проводився Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо закупівлі за № UA-2025-02-17-003547-a (далі – Висновок) Укрцентром «Інваспорт» було проведено нараду (сканкопія протоколу від 15.04.2025 б/н додається – файл «протокол наради.pdf»), за результатами якої Уповноваженій особі було доручено розглянути питання щодо виключення наступного положення проєкту договору тендерної документації - «умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, інших умов.». Також відповідно до наказу Укрцентр «Інваспорт» від 18.04.2025 № 08-з Уповноваженій особі було оголошено догану та позбавлено щомісячної премії терміном на 1 місяць (сканкопія листа Укрцентру «Інваспорт» від 18.04.2025 № 575 додається – файл «лист догана.pdf»). Крім того, Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області надіслано запит про надання інформації від 28.04.2025 № 260205-14/1484-2025 про уповноважену особу для складання протоколу про адміністративне правопорушення (сканкопія запиту додається – файл «Запит.pdf»).
Варто зазначити, що станом на 19.05.2025 після ознайомлення з Висновком наступні 12 процедур відкритих торгів з особливостям були оголошені без застосування спірної вимоги (UA-2025-05-15-005472-a, UA-2025-05-12-004458-a, UA-2025-05-12-004308-a, UA-2025-05-06-009887-a, UA-2025-04-22-010268-a, UA-2025-04-22-010142-a, UA-2025-04-22-010065-a, UA-2025-04-22-010003-a, UA-2025-04-22-009944-a, UA-2025-04-22-009883-a, UA-2025-04-17-002850-a, UA-2025-04-17-002361-a), також до 4 процедур були внесені зміни щодо виключення цієї вимоги з тендерної документації (сканкопія протоколу Уповноваженої особи від 28.04.2025 № 28/04-з додається – файл «протокол зміни.pdf»). До цієї закупівлі зміни не були внесені через несвідому неуважність Уповноваженої особи та значне навантаження не неї.