Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомленння з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 29 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомленння з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.04.2025, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.04.2025, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «МОРБУДПРОЕКТ» (далі – ТОВ «МОРБУДПРОЕКТ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МОРБУДПРОЕКТ», у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «МОРБУДПРОЕКТ» невідповідностей, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.05.2025 пояснення та документи, надані Замовником 21.05.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме – в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до тендерної документації, які 16.04.2025 розміщені та відображені в електронній системі закупівель у новій редакції додатково до її попередньої редакції, але не оприлюднено разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, що вносяться, чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
Період усунення порушень:
29.05.2025 16:15 - 13.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2025 16:15
Опис звіту:
Усунути порушення, встановлені за результатами моніторингу закупівлі «Послуги з поточного ремонту Цукрового пірсу (інв. № 065522) Одеської філії ДП «АМПУ» за кодом ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи» після проведення відкритих торгів і визначення переможця закупівлі технічно не представляється можливим.
Також, зазначаємо, що під час внесення змін до тендерної документації, Уповноваженою особою в електронний майданчик було завантажено окремий файл «3. Перелік змін до ТД та оголошення 15.04» із накладанням електронного кваліфікаційного підпису, що підтверджується Протоколом створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису (дата та час: 16:48:36 16.04.2025), який також завантажувався до електронної системи закупівель (додається).
Але, з технічних причин файл «3. Перелік змін до ТД та оголошення 15.04» не був оприлюднений на веб порталі Уповноваженого органу.
З огляду на встановлені порушення та з метою вжиття заходів за результатами проведення моніторингу Південним офісом Держаудитслужби процедури закупівлі «Послуг з поточного ремонту Цукрового пірсу (інв. № 065522) Одеської філії ДП «АМПУ» за кодом ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи», Уповноважену особу попереджено про дисциплінарну відповідальність в разі повторного допущення порушень у сфері публічних закупівель та зобов’язано здійснювати заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому.
Дата публікації звіту:
05.06.2025 17:29