-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шафи силові з контакторами
Завершена
1 226 786.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 133.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 133.93 UAH
Номер:
92ed1f8405ac493a836bf2ab363b36e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 11:00 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.05.2025 № 51-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 07.05.2025 № 003100-18/5618-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 07.05.2025 №51-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2025-04-07-000360-a 07.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 01.04.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» Акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, розміщену Замовником в електронній системі закупівель, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.04.2025, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСТРІМ ЛТД» та приватного акціонерного товариства Науково-виробниче підприємство «Радій», протокол продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 24.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.04.2025 №184, повідомлення про намір укласти договір від 23.04.2025, договір про закупівлю від 09.05.2025 №53-124-01-25-25899, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 13.05.2025 та від 19.05.2025.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником в електронній системі закупівель разом з оголошенням про проведення відкритих торгів розміщено 13 файлів, які містять додатки до тендерної документації, при цьому не розміщено файлу з тендерною документацією, який включає, зокрема, такі відомості, передбачені частиною другою статті 22 Закону, як:
інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію;
опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 14.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 19.05.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що «така ситуація виникла внаслідок технічної помилки при оприлюдненні оголошення в електронній системі закупівель» та надав файл «Тендерна документація_PS.DOC», в якому міститься Тендерна документація на закупівлю шаф силових з контакторами (код згідно ДК 021:2015 31210000- Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл) за процедурою – відкриті торги, затверджена рішенням уповноваженої особи філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від «07» квітня 2025 р. (протокол №121).
Пунктом 24 Особливостей установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Отже, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель тендерну документацію на закупівлю товару не в повному обсязі, чим порушив вимоги пункту 24 Особливостей.
Період усунення порушень:
21.05.2025 14:51 - 05.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
21.05.2025 14:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підставі частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію, що свідчить про усунення порушення викладеного у висновку наступного змісту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу ДАСУ щодо Закупівлі повідомляємо, що дане порушення проаналізоване та прийняте до уваги, вжито заходи направлені на попередження та недопущення в подальшому виявлених порушень.
З персоналом проведено роз’яснювальну роботу щодо запобігання таких порушень та недопущення невиконання чи недотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель. Детально розібрано допущенні помилки, ознайомлено зі статтями на відповідну тематику, які містяться в електронних журналах у сфері публічних закупівель, переглянуто відео на тему здійснення публічних закупівель та оприлюднення інформації в електронній системі закупівель. Повторно переглянуто інструкції розміщені на майданчику SmartTender.biz: «Відкриті торги з особливостями. Інструкція по роботі».
Таким чином, враховуючи висновок ДАСУ за результатами моніторингу, філія «ВП ХАЕС» врахувала зауваження та посилить контроль для недопущення встановлених порушень у подальшому. Дії замовника жодним чином не вплинули на перебіг процедури закупівлі та не порушили принципи здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
28.05.2025 09:33
Запити/Пояснення
Номер:
67de78a9da2b413d9548f7207684caac
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
08.05.2025 14:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Шафи силові з контакторами» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-07-000360-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a251a55a12434b5ba70b3b3e023713d8
Назва:
Пояснення на запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2025-04-07-000360-a «Шафи силові з контакторами» (код ДК 021:2015: 31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл)
Дата опублікування:
13.05.2025 16:04
Опис:
Пояснення
на запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2025-04-07-000360-a
Закупівля за номером UA-2025-04-07-000360-a «Шафи силові з контакторами» (код ДК 021:2015: 31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл) за процедурою відкриті торги з особливостями здійснювалися відповідно до визначеної потреби згідно організаційно – розпорядчих документів АТ «НАЕК «Енергоатом» та філії «ВП «Хмельницька АЕС», а саме: на виконання «Програми заміни електротехнічного обладнання АТ «НАЕК «Енергоатом» на 2025-2029 роки» ПМ-Т.0.03.405-24 п. 5 Додатку В «План - графіка заміни електротехнічного обладнання філії «ВП Хмельницька АЕС» запланована в 2025 році заміна шаф управління з контакторами на енергоблоці №1.
Очікувана вартість закупівлі визначена в порядку, передбаченому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», виробничими та організаційно - розпорядчими документами АТ «НАЕК «Енергоатом» (наказ АТ «НАЕК «Енергоатом» від 08.10.2024 № 01-1011-н «Про порядок визначення очікуваної вартості закупівель товарів, робіт та послуг») та на основі попереднього цінового аналізу ринку потенційних постачальників, а саме: направлено запити на ТОВ «Екстрім ЛТД» (від 10.12.2024 №21-09-6647/26434), ТОВ «ТБ «Промислові системи, ЛТД» (від 12.02.2025 №61-1947/3573), ТОВ «ТД «Доноват» (від 28.11.2024 № 61-14656/25522), ТОВ «НВП «Радій» (від 28.11.2024 № 61-14657/25512), інтернет ресурси не застосовувались, по причині, що предмет закупівлі має індивідуальні технічні характеристики згідно технічної специфікації до предмета закупівлі від 20.11.2024 ТДПЗ(т).21.00628-2024 та опитувального аркуша. За результатом аналізу отриманих комерційних пропозицій сформовано інформаційну довідку про визначення очікуваної вартості закупівлі від 12.02.2025 (додається) у відповідності до виділеного бюджету філії «ВП «Хмельницька АЕС». Джерелом фінансування закупівель АТ «НАЕК «Енергоатом» є власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Технічні, якісні характеристики та комплектація предмета закупівлі визначені згідно Додатку №3.1 «Технічна специфікація до предмета закупівлі» №ТДПЗ(т).21.00628-2024 від 20.11.2024 та №3.2 «Опитувального аркушу» до тендерної документації «Шафи силові з контакторами».
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови КМУ від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами знаходиться за наступним посиланням https://old.energoatom.com.ua/parts/pdf-file/haes/2025/04/haes-07042513.DOCX.
Додатки: 1. Інформаційна довідка про визначення очікуваної вартості закупівлі з додатками від 12.02.2025 на 5 аркушах.
2. Технічна специфікація №ТДПЗ(т).21.00628-2024 від 20.11.2024 на 23 аркушах.
3. Опитувальний аркуш до технічної специфікації №ТДПЗ(т).21.00628-2024 від 20.11.2024 на 41 аркуші.
Номер:
f02506b591c44fad9270a5ed75be22d1
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
14.05.2025 14:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Шафи силові з контакторами» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-07-000360-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення чому оприлюднена в електронній системі закупівель тендерна документація не містить такі відомості, як:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію;
3) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4691d50a31f64d119f01bea52eaae4f9
Назва:
Пояснення на запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2025-04-07-000360-a «Шафи силові з контакторами» (код ДК 021:2015: 31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл)
Дата опублікування:
19.05.2025 15:17
Опис:
Пояснення на запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2025-04-07-000360-a
Закупівля за номером UA-2025-04-07-000360-a «Шафи силові з контакторами» (код ДК 021:2015:31210000-1 - Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл) за процедурою відкриті торги з особливостями здійснювалась відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовника, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Для проведення відкритих торгів з особливостями закупівлі «Шафи силові з контакторами» (код ДК 021:2015:31210000-1 - Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл) замовником підготовлено відповідний пакет документів, зокрема і тендерна документація, яка затверджена протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.04.2025 № 121.
Тендерна документація містить такі додатки: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції; Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі; Технічна специфікація до предмету закупівлі; Технічна специфікація до предмету закупівлі ТДПЗ(т).21.00628-2024; Опитувальні аркуші на шафи силові з контакторами; «Тендерна пропозиція (цінова)»; Проєкт договору (для резидентів); Проєкт договору (для нерезидентів); Лист-заявка про участь в закупівлі; Форма «Анкета щодо участі у процедурі закупівлі»; Довідка про відсутність підстави, визначеної пунктом 45 Особливостей; Довідка про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів); Форма «Заявка на оцінку» та «Анкета постачальника».
Оприлюднена у електронній системі закупівель 07.04.2025 тендерна документація разом із оголошенням про проведення відкритих торгів не містить окремого розділу або чітко структурованої інструкції з підготовки тендерних пропозицій та опису і прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призвело до відхилення їх тендерних пропозицій. Така ситуація виникла внаслідок технічної помилки при оприлюдненні оголошення в електронній системі закупівель. Замовником не було допущено умисного виключення даної інформації. Замовник діяв у межах Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, та відповідно до принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Разом із тим, щодо переліку критеріїв оцінки та методики оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію, то єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, про що зазначено в тендерній документації оприлюдненій в електронній системі закупівель, а саме: Критерії вибору переможця: Ціна – 100% (знімок екрану/Screenshot наведено в Додатку до пояснення). Додаткові критерії не застосовувались. Згідно вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - у разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Враховуючи те, що Замовником не застосовано дані критерії оцінки, то методика оцінювання із зазначенням питомої ваги кожного критерію не розроблялась, оскільки вона становить 100%.
Також, звертаємо увагу, що під час здійснення процедури закупівлі до замовника не надходило звернень за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру та умови тендерної документації не оскаржені до Антимонопольного комітету.
З метою запобігання виникнення будь-яких невідповідностей/помилок в майбутньому з уповноваженими особами відповідальними за організацію та проведення процедур закупівель, проведено додаткову роз’яснювальну роботу щодо оприлюднення інформації та документів в електронній системі закупівель, а також здійснено ознайомлення із матеріалами, розміщеними за посиланнями:
https://tndr.com.ua/article/golovne-pro-formuvannya-tendernoi-dokumentaczii/, https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/tenderna_dokumentatsiya/tenderna-dokumentatsiia-z-choho-pochaty-obov-iazkovi-ta-neobov-iazkovi-vymohy/, https://www.youtube.com/watch?v=GPH4NsdjzCc, https://www.youtube.com/watch?v=hbyvha20bk0
Додатки: 1. Тендерна документація на 21 арк.
2.Знімок екрану/Screenshot з Prozzoro на 1 арк.