• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Капітальний ремонт ПРУ 69998 за адресою: вул. Дударя, 37, м. Кролевець, Конотопського району, Сумська область

Завершена

55 060 927.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 275 304.64 UAH
Номер: ed3ca77c4ddc4bce955de15c72c53367
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-05-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.05.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 05.05.2025 12:34 - 27.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 05.05.2025 № 45-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 05.05.2025 №45-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-04-04-009581-a 04.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 01.04.2025 (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Кролевецької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.04.2025 (протокол №145), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.04.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОГРЕС-П» (далі – ТОВ «ПРОГРЕС-П», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 25.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.04.2025 №152, повідомлення про намір укласти договір від 28.04.2025, договір про закупівлю від 06.05.2025 №201, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 09.05.2025 та від 15.05.2025. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ТОВ «ПРОГРЕС-П» у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією. 1. Так, відповідно до вимог підпункту 1.2 Розділу 1 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 4) до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці або Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки. Відповідно до довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 25.04.2025 №25/1 (файл «1_Довідка_МТБ оновлена.pdf») учасник при виконанні робіт буде використовувати власний «Автокран 10-20т-С Урал 375 КС 2572А-1» (п.23 довідки, далі – Автокран). При цьому, вантажопідіймальні крани включені до переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (пункт 7 групи А), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Постанова №77). Відповідно до Постанови № 77 на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» надано, зокрема, копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів від 26.02.2025 № ЕДК001590/0906-25 (файл «1.2_Декларація_ТОВ Прогрес-П.pdf» в архіві «Р1_п1.2_МТБ_.rar», далі – Декларація). Однак, надана Декларація не містить інформації про вищезазначений Автокран. Окремої декларації або дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» також не надано. Крім того, в Декларації зазначено, що місце виконання робіт, експлуатації машин, механізмів, устатковання за місцезнаходженням роботодавця (41400, Сумська обл., Шосткинський р-н, м. Глухів, ВУЛИЦЯ ГОГОЛЯ, будинок 17), в той час, як виконання робіт передбачено за адресою вул. Дударя, 37, м. Кролевець, Конотопського району, Сумська область. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 06.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 09.05.2025 надав пояснення, що у тендерній документації відсутні вимоги до Декларації щодо місця виконання робіт, експлуатації машин, механізмів, устаткування чи найменування, типу або марки обладнання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, та оскільки вищевказана Декларація відображається в реєстрі дозвільних документів, що свідчить про її відповідність вимогам чинного законодавства. Однак, пояснення Замовника не спростовують виявлених невідповідностей. Таким чином, учасником не надано Декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці або Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки щодо експлуатації Автокрану, що не відповідає вимогам підпункту 1.2 Розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника. 2. Також, відповідно до вимог пункту 2 Розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за визначеною формою, в якій в обов’язковому порядку має бути, зокрема, виконроб, а також на працівників, зазначених в довідці надати копії медичних книжок або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я та копії документів, що підтверджують кваліфікацію. На виконання вищезазначених вимог учасником ТОВ «ПРОГРЕС-П» надано Довідку від 18.04.2025 № 18/2 про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «Р1_п2.1_Довідка працівники.pdf»), відповідно до якої виконробом є директор, Кондратюк Владислав Григорович. При цьому, на підтвердження його кваліфікації надано лише диплом Державного вищого навчального закладу «Українська академія банківської справи Національного банку України» В15 046981 (файл «1_Кондратюк.pdf» в архіві «Р1_п2.2_кваліфікація працівників_.rar»), в якому зазначено: «Професійна кваліфікація: бакалавр з фінансів і кредиту». Також, у складі тендерної пропозиції учасника надано медичну довідку про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників № 1713 від 17.02.2025 (файл «1 Кондратюк.pdf» в архіві «Р1_п2.2_медичні робітників.rar»), в якій зазначено, що Кондратюк Владислав Григорович «придатний для роботи за професією директор». При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи, що підтверджують кваліфікацію Кондратюка Владислава Григоровича як виконроба у будівництві, а також медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду щодо придатності його для роботи за професією «виконроб». З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 12.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 15.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що посада виконавця робіт (виконроб) належить до категорії «керівники» Національного класифікатора України ДК003:2010 «Класифікатор професій», код КП — 1223.2 відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 13.10.1999 N 249, розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці», а тому на підтвердження вимог Замовника в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС-П» містяться документи, що підтверджує кваліфікацію Кондратюка В.Г. як працівника за посадою директор (за основним місцем роботи) та посаду виконроба у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи, а саме: диплом про базову вищу освіту. Також, у своєму пояснення Замовник зазначив, що оскільки Кондратюк Владислав Григорович виконує обов’язки виконроба у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи (директор), надано медичну довідку Кондратюка В.Г. за основним місцем роботи. Однак, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», на який посилається Замовник, до професії «Виконавець робіт» установлені наступні кваліфікаційні вимоги: «Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи майстром у будівництві не менше 2 років». Вочевидь, відповідним напрямом підготовки для працівників з будівельних, монтажних та ремонтно-будівельних робіт є «будівництво». Також, тендерна документація Замовника містить чітку вимогу щодо обов’язкової наявності у учасника саме працівника «виконроб», а також надання, відповідно, медичної довідки для визначення спроможності займатися цим видом діяльності за станом здоров’я. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» надано лише диплом бакалавра з фінансів і кредиту Кондратюка В.Г., таким чином не підтверджено його кваліфікацію як «виконроба» у будівництві, а також не надано медичної довідки з підтвердженням його спроможності виконувати роботи за професією «виконроб», що не відповідає вимогам пункту 2 Розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника. 3. Окрім цього, відповідно до пункту 6 Розділу 1.1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета» Додатку 4 до тендерної документації Замовник установив вимогу, що учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції копію ліцензії (з усіма додатками) учасника та/або субпідрядної організації та/або співвиконавця на право займатися відповідною господарською діяльністю, якщо отримання такого документу передбачене чинним законодавством України. Технічною специфікацією (Додаток 2 до тендерної документації) передбачено виконання таких робіт, як монтаж автоматичної пожежної сигналізації, монтаж системи оповіщення про пожежу, монтаж системи передавання тривожних сповіщень. Відповідно до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. №852, вищенаведені роботи підлягають ліцензуванню. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П», якого визначено переможцем торгів, не надано відповідної ліцензії. З огляду на викладене, Управління 06.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 09.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що пунктом 5 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації установлено, що учасником надається інформація про кожного суб’єкта господарювання, в обсязі не менше 20% від вартості договору, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника, оскільки вартість робіт (монтаж автоматичної пожежної сигналізації, монтаж системи оповіщення про пожежу) в загальній сумі становить лише 0,8% від загальної вартості пропозиції учасника, тобто не перевищує 20 відсотків, це звільняє учасника від обов'язку надавати додаткову інформацію про залучення субпідрядників на ці роботи та подання ліцензій цими субпідрядниками/ співвиконавцями. Однак, пункт 6 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації не містить умов щодо мінімальної межі відсотку вартості робіт, виконання яких передбачає отримання ліцензії, від загальної вартості договору. При цьому, пунктом 5 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації установлено лише вимогу щодо надання учасниками довідки «про кожного суб’єкта господарювання, в обсязі не менше 20% від вартості договору, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника». Також, слід зазначити, що оскільки фінансування даної закупівлі здійснюється відповідно до інструменту Ukraine Facility, Замовником у пункті 3.10. Розділу 3 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне передбачити» Додатку 4 до тендерної документації відповідно до статті 7 Рамкової угоди установив вимогу, зокрема, щодо надання учасниками листа/довідки, яка містить інформацію про учасника, субпідрядника (співвиконавця), у разі залучення, усіх засновників та кінцевих бенефіціарних власників учасника, субпідрядника (співвиконавця). При цьому, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» відсутня інформація щодо залучення субпідрядників (співвиконавців). Таким чином, учасником не надано ліцензії учасника та/або субпідрядної організації та/або співвиконавця на право займатися відповідною господарською діяльністю, якщо отримання такого документу передбачене чинним законодавством України, що не відповідає вимогам пункту 6 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника. 4. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у пункті 7 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції розрахункових кошторисних документів (Договірної ціни, Пояснювальної записки до договірної ціни, Дефектного Акту, Локальних кошторисів, Підсумкової відомості ресурсів, проекту календарного графіку виконання робіт), а також визначив, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації у відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281. Відповідно до Пояснювальної записки до договірної ціни, складеної в поточних цінах станом на 17.04.2025 (файл «Пояснювальна записка.pdf» в архіві «ТЧ_Р.1.1_п7_розрахунки 1.rar»), учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу в режимі повної занятості 166,67 люд. год, в той час, як з 08.02.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні становила 169,58 люд. год у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 14 січня 2025 року № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 січня 2025 року № 4220-IX. Отже, учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату складання договірної ціни (17.04.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу. З огляду на викладене, Управління 06.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 09.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу не встановлювалося та/або не затверджувалося показника середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік та інші роки. Слід зазначити, що тендерна документація Замовника (пункт 7 Розділу 1.1 Додатку 4) містить чітку вимогу, що договірна ціна повинна буди розрахована у відповідності до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021р. (зі змінами) (далі – Настанова). Відповідно до пункту 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою. Пунктом 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 р. № 124) визначено, що Міністерство економіки України (Мінекономіки) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, та є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, формування та реалізує державну політику у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального діалогу. Відповідно до офіційного сайту Мінекономіки (https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=00e9e1b4-5537-42f3-8fe3-9d6b600e956e&title=ProRozrakhunokNormiTrivalostiRobochogoChasuNa2022-Rik), 19.08.2021 було встановлено норми тривалості робочого часу на 2022 рік, зокрема, при 40-годинному робочому тижні - 1987 годин (середньомісячна норма відповідно становила 165,58 людино-годин). 23.03.2022 на сайті Мінекономіки (https://me.gov.ua/Documents/ Detail/10d196f4-2218-45bd-a6df-34048ce35032?lang=uk-UA&title=VidpovidiNa PoshireniPitanniaZiSferiTrudovikhVidnosinVUmovakhVonnogoChasu) опубліковано роз’яснення, що під час дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», діють обмеження та особливості організації трудових відносин, встановлені Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2136-ІХ (далі - Закон № 2136-ІХ). Відповідно до частини шостої статті 6 Закону № 2136-ІХ у період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53, частини першої статті 65, частин третьої - п’ятої статті 67, статей 71, 73, 78-1 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) та частини другої статті 5 Закону України «Про відпустки». Зокрема, не застосовуються норми, які встановлюють святкові, неробочі і вихідні дні та тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів. Згідно з пунктом 3 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 2136-ІХ цей Закон діє у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», та втрачає чинність з дня припинення або скасування воєнного стану. Отже, з урахуванням продовження воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента № 26/2025, з 08.02.2025 норма тривалості робочого часу при 40 годинному робочому тижні на 2025 рік складала 2035 годин, відповідно середньомісячна норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні становила 169,58 людино-годин на місяць. Таким чином, застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, порушує вимоги пункту 5.3 Настанови, а отже, не відповідає вимогам пункту 7 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, невідповідності у розрахунках договірної ціни стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПРОГРЕС-П» як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 06.05.2025 №201.
Період усунення порушень: 22.05.2025 10:29 - 06.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.05.2025 10:29

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником прийнято рішення про подання позову до Сумського окружного адміністративного суду.
Дата публікації: 04.06.2025 13:41
Дата відкриття провадження: 09.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження: Справа № 480/4517/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-04-009581-a У результаті проведення Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі - Управління) моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-04-009581-a «Капітальний ремонт ПРУ 69998 за адресою: вул. Дударя, 37, м. Кролевець, Конотопського району, Сумська область» виявлено наступні порушення: 1) за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей; Відділ освіти Кролевецької міської ради (далі – Замовник) із вказаними висновками не погоджується і керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надає свої аргументовані заперечення. 1. Щодо невідповідності Декларації відповідності матеріально- технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці Згідно пункту 1.2 Розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації, учасник повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці або Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки. На виконання вищевказаної вимоги, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Прогрес – П» надано: ДЕКЛАРАЦІЮ відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці EДК001590/0906-25 від 26.02.2025р за результатами проведеного аудиту № 37207665 -02-2025 від 11.02.2025р. У відповідності до законодавства України, декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці - документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє представника відповідного дозвільного органу про відповідність своєї матеріально-технічної бази вимогам законодавства. У тендерній документації відсутні вимоги до Декларації щодо місця виконання робіт, експлуатації машин, механізмів, устаткування (тим паче Декларація повинна надаватися як підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій) чи найменування, типу або марки обладнання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Декларація № EДК001590/0906-25 від 26.02.2025р. видана в порядку подання до Єдиного державного вебпорталу електронних послуг згідно п. 4 Постанови КМУ від 05.07.2024 №795 "Про реалізацію першого етапу експериментального проекту щодо запровадження Єдиної державної електронної системи дозвільних документів". Вищевказана Декларація відображається в реєстрі дозвільних документів, що свідчить про її відповідність вимогам чинного законодавства. Посилання в реєстрі на Декларацію учасника (https://e-license.gov.ua/declarations?code=37207665). Крім того, відповідно до Постанови № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування. Згідно Постанови 77 до групи А відносяться: 2. Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів. 3. Машини, механізми, устатковання (агрегати, пристрої), у яких відбувається утворення, розлив, перевезення, заливка, продувка та випуск рідкого металу. 4. Технологічне устатковання магістральних газопроводів, нафтопроводів, продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів), систем промислового та міжпромислового збору нафти і газу, об’єктів нафтогазовидобувної промисловості. 5. Обладнання, що працює під тиском, яке зазначене: 1) у Технічному регламенті обладнання, що працює під тиском, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 9, ст. 325); 2) у пункті 2 Технічного регламенту простих посудин високого тиску, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1025 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 4, ст. 130). 6. Котли з високотемпературним органічним теплоносієм теплопродуктивністю понад 0,1 МВт; 7. Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників; 8. Устатковання напругою понад 1000 В; 9. Атракціони підвищеної небезпеки (стаціонарні, пересувні та мобільні). Вищезазначений у Висновку «Автокран 10-20т-С Урал 375 КС 2572А-1» відноситься до п.7 групи А Постанови № 77 - вантажопідіймальні крани та машини. У Декларація № EДК001590/0906-25 від 26.02.2025р зазначено – «Інформація про роботи підвищеної небезпеки або машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки» - Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів, що прямо вказує на Вантажопідіймальні крани і машини, оскільки інші пункти групи А не відносяться до вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів. Отже, Учасником було дотримано вимог Замовника щодо надання Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці. 2) Щодо відсутності документів, що підтверджують кваліфікацію Кондратюка В.Г. як виконроба, та медичної довідки про проходження медичного огляду щодо придатності його для роботи за професією виконроб. Замовником встановлено вимогу в тендерній документації наступного змісту згідно Розділу 1 Додатку 4 до ТД: Надати копії медичних книжок або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників, які зазначені в довідці відповідно до пункту 2.1 для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я. На виконання вищевказаної вимоги в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС-П» надано медичну довідку Кондратюка В.Г. за основним місцем роботи (Директор «ТОВ «Прогрес -П») Згідно наказу № 9/1 від 06.02.2025р. «Про суміщення посад Кодратюк В.Г.», Кондратюк Владислав Григорович виконує обов’язки виконроба у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи. Надання медичних довідок за професією чи посадою Замовником не вимагалось, вимога щодо надання медичної довідки відноситься до вказаного у довідці працівника. Крім того, посади директора та виконроба тотожні за своїм функціональним призначенням при капітальному ремонті та не передбачають шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу (враховуючи Наказ МОЗ України від 21.05.2007 № 246 Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій), а тому не має доцільності робити дві ідентичні медичні довідки на одного працівника, тим паче це не вимагалося тендерною документацією. Замовником встановлено вимогу в тендерній документації наступного змісту згідно п. 2. Розділу 1 Додатку 4 до ТД: Копії документів, що підтверджують кваліфікацію працівників, що зазначені в довідці про працівників. На підтвердження вимог Замовника в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС-П» надані документи, що підтверджують кваліфікацію Кондратюка В.Г. як працівника за посадою директор (за основним місцем роботи) та посаду виконроба у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи, а саме: диплом про базову вищу освіту. Посада виконавця робіт (виконроб) належить до категорії «керівники» Національного класифікатора України ДК003:2010 «Класифікатор професій», код КП — 1223.2 .Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи", затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 13.10.1999 N 249, розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці». Кваліфікаційні характеристики. Керівники. Виконавець робіт: Завдання та обов'язки: Здійснює безпосереднє керівництво будівництвом. Забезпечує виконання виробничих завдань відповідно до графіків і проектів виконання будівельних, монтажних, ремонтно-будівельних, дорожньо-будівельних робіт *, введення об'єктів у дію у встановлені строки. Забезпечує додержання технологічної послідовності під час виконання будівельно-монтажних робіт. Організовує виконання будівельно-монтажних робіт згідно з проектною та технологічною документацією, будівельними нормами та правилами, технічними умовами й іншими нормативними документами. Складає заявки на будівельні машини, транспорт, засоби механізації, матеріали, конструкції, деталі, інструмент, інвентар і забезпечує їх ефективне використання. Здійснює заходи щодо удосконалення організації виробництва та праці, механізації й автоматизації виробничих процесів, раціоналізації робочих місць. Веде журнал виконання робіт, документацію з обліку виконаних робіт і робочого часу, виконавчу технічну документацію. Затверджує наряди та іншу документацію на оплату праці робітників. Бере участь у показі приймальній комісії об'єктів, етапів і окремих комплексів робіт, будівництво яких завершено. Готує фронт робіт для субпідрядних організацій, бере участь у прийманні у них виконаних робіт. Оформляє допуски на право виконання будівельно-монтажних робіт у охоронних зонах; складає акти на сховані роботи, акти на виконані роботи. Організовує приоб'єктне складське господарство й охорону матеріальних цінностей. Встановлює виробничі завдання майстрам та контролює їх виконання. Координує діяльність майстрів та дільничних служб. Бере участь у роботі комісії з атестації робочих місць. Подає пропозиції щодо матеріального стимулювання робітників. Створює безпечні умови праці; навчає робітників безпечним методам виконання робіт, проводить виробничий інструктаж безпосередньо на робочому місці, про що робить запис у спеціальному журналі обліку інструктажів. Забезпечує ефективне застосування технологічної оснастки, будівельних машин, енергетичних установок, транспортних засобів і засобів захисту робітників. Контролює додержання робітниками норм при перенесенні ваги, правил і норм охорони праці, виробничої і трудової дисципліни, правил внутрішнього розпорядку. Бере участь у розгляді причин аварій; розробляє заходи для їх усунення та запобігання їм. Повинен знати: постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші матеріали, що є визначальними для забезпечення діяльності будівництва; організацію та технологію будівельного виробництва; проектно-кошторисну документацію на об'єкти, що будуються; будівельні норми та правила; норми виробітку та розцінки; технічні умови виконання й приймання будівельно-монтажних і пусконалагоджувальних робіт, форми та системи оплати праці працівників; порядок взаємовідносин із замовниками та субпідрядними організаціями; порядок проведення торгів (тендерів), укладання та виконання контрактів (договорів); основи економіки, організації праці й управління будівництвом; передовий вітчизняний та зарубіжний досвід організації будівельного виробництва; основи трудового законодавства; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії, протипожежного захисту й охорони навколишнього середовища. Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр). Слід зазначити, що в тендерній документації встановлено вимогу щодо надання копії документів, що підтверджують кваліфікацію працівників, що зазначені в довідці згідно пункту 2.1. При цьому, тендерна документація не містить вимоги щодо надання визначеного переліку документів, що підтверджують кваліфікацію за посадою. А тому на підтвердження вимог Замовника в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС-П» міститься документи, що підтверджує кваліфікацію Кондратюка В.Г. як працівника за посадою директор (за основним місцем роботи) та посаду виконроба у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи, а саме: диплом про базову вищу освіту економічного напряму. Вказаний документ дає змогу виконувати всі вищеперелічені функції ( розділ 1 «Керівники, професіонали, фахівці». Кваліфікаційні характеристики. Керівники. Виконавець робіт) як керівника/виконавця робіт, оскільки відноситься до 6 рівня Національної рамки кваліфікацій та першому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти згідно п. 6 Постанови КМУ «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій від 23 листопада 2011 р. № 1341: Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації збір, інтерпретація та застосування даних спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії Висновок управління проте, що «Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», на який посилається Замовник, до професії «Виконавець робіт» установлені наступні кваліфікаційні вимоги: «Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр)……. Вочевидь, відповідним напрямом підготовки для працівників з будівельних, монтажних та ремонтно-будівельних робіт є «будівництво» є безпідставним, оскільки згідно переліку завдань та обов’язків згідно Випуску 64 економічна освіта має важливе значення для виконроба, оскільки допомагає йому ефективно керувати коштами, бюджетом проекту та розуміти економічні аспекти будівельного процесу. У складі ТОВ «Прогрес – П» задіяний кваліфікований інженер-проектувальник з будівельною освітою для виконання спеціалізованих будівельних завдань. А тому диплом про базову вищу освіту економічного напряму Кондратюка В.Г. повністю підтверджує кваліфікацію його як виконроба. З огляду на вищевказане, Учасник закупівлі виконав вимоги пункту 2 Розділу 1 Додатку 4 тендерної документації. 3) щодо ненадання ліцензії Учасником на виконання таких робіт, як монтаж автоматичної сигналізації, монтаж системи оповіщення про пожежу, монтаж системи передавання тривожних оповіщень. Згідно п. 6 Додатку 4 до ТД учасник повинен надати: «Копію ліцензії (з усіма додатками) Учасника та/або субпідрядної організації та/або співвиконавця на право займатися відповідною господарською діяльністю, якщо отримання такого документу передбачене чинним законодавством України». Вказаний пункт стосується п. 5 Додатку 4 до ТД: «Довідка* про кожного суб’єкта господарювання, в обсязі не менше 20% від вартості договору, якого Учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника, згідно з формою. (*Якщо Учасник не передбачає залучати субпідрядні організації, в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, до виконання робіт, то він повинен це підтвердити листом довільної форми). ТОВ «Прогрес – П», надав Довідку № 18/6 від 18 квітня 2025 року, що не планує залучати субпідрядні організації в обсязі, що перевищує 20% від вартості Договору. Згідно з вимогами чинного законодавства (пункт 18 частини другої статті 22 Закону « Про публічні закупівлі») та тендерною документацією (п. 5 Додатку 4 до ТД), учасник тендеру зобов'язаний надавати інформацію про залучення субпідрядників/ співвиконавця лише в тих випадках, коли обсяг робіт, переданих на виконання субпідрядникам, перевищує 20% від загальної вартості договору про закупівлю. В Законі, співвиконавець — суб'єкт господарювання, якого переможець залучить до надання послуг в обсязі не менше ніж 20% вартості укладеного договору про закупівлю; субпідрядник — суб'єкт господарювання, якого переможець залучить до виконання робіт в обсязі не менше ніж 20% вартості укладеного договору про закупівлю. У випадку з пропозицією ТОВ «Прогрес - П», вартість робіт, як монтаж автоматичної пожежної сигналізації - становить 237949,59 грн., монтаж системи оповіщення про пожежу – 215466,25 грн., монтаж системи передавання тривожних сповіщень – 6368,48 грн., що в загальній суму становить 459784,32 грн. та становить лише 0,8% від загальної вартості пропозиції учасника. Цей показник є значно нижчим за встановлений законом та ТД поріг у 20%, що чітко звільняє учасника від обов'язку надавати додаткову інформацію про залучення субпідрядників на ці роботи та подання ліцензій цими субпідрядниками/співвиконавцями. ТОВ «Прогрес -П» має правові підстави залучити субпідрядні організації (організацію) до виконання робіт, в рамках виконання договірних зобов’язань згідно Договору Підряду, які/яка мають/має відповідну ліцензію (дозвіл ) на виконання робіт з монтажу автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, монтажу системи передавання тривожних сповіщень. Висновок управління проте, шо « пункт 6 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації не містить умов щодо мінімальної межі відсотку вартості робіт, виконання яких передбачає отримання ліцензії, від загальної вартості договору», є безпідставним, оскільки пунктом 18 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі») та тендерною документацією (п. 5 Додатку 4 до ТД) передбачено, що учасник тендеру зобов'язаний надавати інформацію про залучення субпідрядників/ співвиконавців (а отже і надання ліцензій цими організаціями) лише в тих випадках, коли обсяг робіт, переданих на виконання субпідрядникам, перевищує 20% від загальної вартості договору про закупівлю, а вимог закону про мінімальну межу відсотку вартості робіт не існує. ТОВ «Прогрес – П» на виконання вимог ТД надав ліцензію з додатком на виконання будівельних робіт за номером 2013058466 від 29 січня 2019 року, Довідку № 18/6 від 18 квітня 2025 року, що не планує залучати субпідрядні організації в обсязі, що перевищує 20% від вартості Договору. З огляду на вищевказане, Переможець закупівлі виконав вимоги тендерної документації. 4) щодо застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає вимогам чинного законодавства. Замовником торгів у Додатку № 2 до тендерної документації надано відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін. Згідно п. 7 Додатку № 4 До ТД учасник повинен надати: «У складі тендерної пропозиції учасники повинні надати розрахункові кошторисні документи у складі: - Договірної ціни; - Пояснювальна записка до договірної ціни; - Дефектний Акт; - Локальні кошториси; - Підсумкова відомість ресурсів. - проект календарного графіку виконання робіт. До пропозиції Учасник повинен додати електронну версію кошторисних розрахунків (IMD файл). До підсумкової відомості ресурсів повинна надаватись довідка , яка має містити інформацію про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації у відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.» Учасником ТОВ " Прогрес - П" у складі пропозиції було надано розрахунок цінової пропозиції - Договірну ціну з її складовими (розрахунками), які вимагалися умовами тендерної документації. Умовами тендерної документації не передбачалося яку ж саме середньомісячну норму тривалості робочого часу для будівельних, монтажних і ремонтних робіт має врахувати учасник під час розрахунку своєї цінової пропозиції. У Висновку вказано «учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату складання договірної ціни (17.04.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу» Наголошуємо, що центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу не встановлювалося та/або не затверджувалося показника середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік та інші роки. Замовник не знайшов на 2025 рік показник «Пснтрч» — показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. Вчергове наголошуємо, що умовами тендерної документації також не встановлювалося показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, які Учасники повинні врахувати під час складання своїх цінових пропозицій (розрахунків договірної ціни). У пункті 5.1 розділу V Настанови чітко передбачено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва. Отже, ТОВ " Прогрес-П" розраховано середньомісячну норму тривалості робочого часу для будівельних, монтажних і ремонтних робіт виходячи із ПКД «Капітальний ремонт ПРУ 69998 за адресою: вул. Дударя, 37, м. Кролевець, Конотопського району, Сумська область» та нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва. Тривалість робочого часу на рік не може бути однаковою на всіх підприємствах, адже її норма залежить від багатьох чинників, як-от тривалість щоденної роботи, коли встановлено вихідні дні, порядок прийому на роботу (трудовий чи цивільно-правовий договір) тощо. Тому єдиної норми тривалості робочого часу законодавством не визначено. Учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 166,67 люд. год., (по 08.02. 2025 рік з урахуванням продовження військового стану становить 166,67 люд.год, з 08.02.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 169,58 люд.год., з 08.05.2025 вона буде інша). Норма робочого часу на рівні 169,58 люд.год не встановлена жодним нормативно-правовим актом. Це означає, що під час складання кошторисної документації підрядники мають можливість, але не обов'язок, застосовувати оновлені показники тривалості робочого часу, враховуючи продовження воєнного стану. Таким чином, використання показника 169,58 люд.год. є допустимим, але не є обов'язковим для всіх підрядників. Визначення і розрахунок норми тривалості робочого часу є повноваженням суб’єкта господарювання, який здійснює відповідну діяльність і який зобов’язаний виконати роботи в межах договірної ціни. Тому замовник не вбачає порушення «Настанови» учасником, прийнявши показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на рівні 166,67 годин для свого підприємства. Слід зазначити, що у Висновку Управління посилається, як на підставу неправильного розрахунку середньомісячної тривалості робочого часу, на роз’яснення Мінекономіки від 19.08.2021, де було встановлено норми тривалості робочого часу на 2022 рік, зокрема, при 40-годинному робочому тижні - 1987 годин (середньомісячна норма відповідно становила 165,58 людино – годин) та роз’яснення Мінекономіки від 22.03.2022р., що під час дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», діють обмеження та особливості організації трудових відносин, встановлені Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2136-ІХ (далі - Закон № 2136-ІХ); відповідно до частини шостої статті 6 Закону № 2136-ІХ у період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53, частини першої статті 65, частин третьої - п’ятої статті 67, статей 71, 73, 78-1 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) та частини другої статті 5 Закону України «Про відпустки». Зокрема, не застосовуються норми, які встановлюють святкові, неробочі і вихідні дні та тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів. Вищевказане роз’яснення чітко вказує на застосування ст. 6 ЗУ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо встановлення часу роботи підприємства, а саме: ч.3 - п’ятиденний або шестиденний робочий тиждень встановлюється роботодавцем; ч. 4 - Час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) визначається роботодавцем, а отже норми тривалості робочого часу може бути різною залежно від графіку роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно. Крім того, Мінекономіки у листі від 29.10.2024 № 4701-05/77010-09 (лист додається) надало роз'яснення щодо деяких питань законодавства з питань праці. Законотворці у Кодексі законів про працю України визначили для працівників п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями (ст. 52 КЗпП). Водночас на тих підприємствах, в установах, організаціях, де за характером виробництва та умовами роботи запровадження п'ятиденного робочого тижня є недоцільним, встановлюється шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем.У Міністерстві зазначили, що чинним законодавством не передбачено встановлення єдиної норми тривалості робочого часу на рік. Така норма може різнитись залежно від того: • який робочий тиждень встановлений на підприємстві (п'ятиденний чи шестиденний); •яка тривалість щоденної роботи; •коли передбачені вихідні дні. Саме тому, на підприємствах, в установах і організаціях рішення щодо встановлення норми тривалості робочого часу на рік приймається самостійно за умови дотримання вимог статей 50, 51, 52, 53, 67 та 73 КЗпП. У листі посадовці також відмітили, що при розрахунку робочих днів до закінчення воєнного стану слід врахувати положення Закону «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.02.2022 № 2136-IX щодо особливостей встановлення та обліку часу роботи і часу відпочинку у період дії воєнного стану. Водночас у період дії воєнного стану не застосовують норми ст. 53, ч. 1 ст. 65, ч. 3 - 5 ст. 67, ст. 71, 73, 781 КЗпП та ч. 2 ст. 5 Закону «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (ч. 6 ст. 6 Закону № 504/96-ВР). Отже, відмітили у Мінекономіки, законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу на відповідний період, вона може бути різною залежно від графіку роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно. З огляду на вищевказане, Учасник закупівлі розробив кошторисну документацію у відповідності до норм чинного законодавства. 5) Відповідно до інформації, зазначеної в п.3 констатуючої частини Висновку: Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області встановлено зобов’язання до Замовника щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом припинення зобов’язань за договором. Замовник вважає вимогу Управління протиправною з наступних підстав: Чинним законодавством не встановлено право органів державного фінансового контролю вимагати розірвати договір, укладений за результатом проведення закупівлі. Розірвання договору є винятковим заходом, у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Водночас усунення виявлених під час моніторингу закупівлі недоліків та порушень має бути пропорційним щодо виявлених недоліків. Верховний Суд в своєму рішенні, що набрало законної сили 4 травня 2023 року (справа 160/5890/22), щодо визначеного способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, (шляхом припинення зобов`язань за договором, зокрема із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору), вважає висновок, який є актом індивідуальної дії та породжує обов`язки для замовника таким, що не відповідає критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до п. 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п`ятої, сьомої - дев`ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Статтею 651 Цивільного кодексу України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Аналогічна правова позиція висловлена апеляційними судами у постановах від 13 травня 2021 року по справі № 480/3326/20, від 30 березня 2021 року по справі № 540/2419/20, від 12 квітня 2021 року по справі № 580/2990/20, від 13 квітня 2021 року по справі № 520/14765/20, від 16 лютого 2021 року по справі № 400/3043/20, від 22 лютого 2022 року по справі 200/6861/21 та підтримана Верховним Судом. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. У свою чергу «справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Оскаржуваний висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору. Отже зобов`язання замовника вжити заходів щодо розірвання договору, укладеного за результатами проведених торгів, Управління порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети. Такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу зловживанням. На момент складання висновку Управління сторони по договору почали виконувати свої зобов'язання, претензії до виконання договору сторони не мають. До того ж, розірвання договору в односторонньому порядку призведе до шкоди місцевому бюджету, особливо в умовах воєнного стану, коли будівництво споруд ПРУ є нагальними потребами. Виконання зобов`язальної частини оскаржуваного висновку (у спосіб розірвання договору) завдасть шкоди майновим інтересам переможця процедури закупівлі та призведе до порушення принципу правової визначеності і свідчитиме про втручання органу державного фінансового контролю в права як Замовнику, так Учаснику. Крім того, оскаржуваний висновок не відповідає принципу пропорційності, оскільки така вимога призведе до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів. Додатки: 1. Лист Мінекономіки від 29.10.2024 № 4701-05/77010-09.
Дата публікації звіту: 29.05.2025 13:34

Запити/Пояснення