• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття) на території Комунального закладу «Харківський ліцей № 91 Харківської міської ради» по проїзду Садовому, 18-Б в м. Харків (45210000-2 – будівництво будівель)

Завершена

93 516 532.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 467 582.66 UAH
Номер: 97afa21860554dc8bcbe416aa492369f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-07-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 07.05.2025 13:56 - 29.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 06.05.2025 № 134 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 49 UA-2025-04-04-008648-a 04.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.v.porfilenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами питання наявності підстав для внесення змін до договору встановлено порушення підпункту 1 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства з урахуванням вимог законодавства встановлено недотримання вимоги п 84 Постанови КМУ № 668. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції АТ "Трест Житлобуд-1" своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця –порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом: документального підтвердження наявності підстав для внесення змін до договору, а у разі неможливості привести умови договору у первісний стан; приведення плану фінансування, який є невід’ємною частиною до договору у відповідність до вимог Постанови КМУ № 668, недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату початку проведення торгів), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з благоустрою, відбудови та реконструкції Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи (Протокол від «18» квітня 2025 року № 164), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «Трест Житлобуд-1» (далі – ПАТ «Трест Житлобуд-1 »), повідомлення про намір укласти договір від 01 травня 2025 року, договір від 16.05.2025 року №45/24-НБ на суму 93 158 683,2 грн, додаткову угоду №1 від 21.05.2025, пояснення та документи, надані Замовником (13.05.2025, 21.05.2025, 28.05.2025) на запит Держаудитслужби (08.05.2025, 16.05.2025, 19.05.2025, 23.05.2025) через електронну систему закупівель 25 квітня 2025 року та 06 травня 2025 року. За результатами зазначеної закупівлі між Замовником та ПАТ «Трест Житлобуд-1») укладено договір від 16.05.2025 року №45/24-НБ загальною вартістю 93 158 683,20 гривень. Під час здійснення моніторингу установлено, що Замовник 22.05.2025 в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено додаткову угоду від 21.05.2025 №1, відповідно до якої сторони дійшли згоди зменшити обсяг робіт за Договором, відповідно і ціну Договору та внести наступні зміни до Договору на підставі підпункту 1 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (із змінами), а саме: 1.1. Викласти в новій редакції пункт 3.1. розділу 3. «Ціна договору» «3.1. Ціна цього Договору становить 89 834 346 грн. 00 коп. (вісімдесят дев'ять мільйонів вісімсот тридцять чотири тисячі триста сорок шість гривень 00 копійок), в тому числі ПДВ (20%) – 14 972 391 грн. 00 коп». 1.2. Викласти в новій редакції наступні додатки до Договору: План фінансування робіт (Додаток № 1), Календарний графік виконання робіт (Додаток № 2), Інформація про ціни на матеріальні ресурси (Додаток № 3), Договірну ціну. Відповідно до підпункту 1 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Держаудитслужба через електронну систему закупівель 23.05.2025 звернулася до Замовника для надання інформації та документального підтвердження виникнення об’єктивних обставин що призвели до необхідності зменшення обсягів робіт та ціни договору, про що відображено в додатковій угоді №1 від 21.05.2025 та зазначення найменування робіт та їх обсягів, які було зменшено внаслідок укладення додаткової угоді №1 від 21.05.2025. В своєму поясненні від 28.05.2025 року по суті заданого запитання Замовник зазначив: «Обставиною, що призвела до необхідності зменшення обсягів робіт, а відповідно й ціни договору, про що зазначено в додатковій угоді №1 від 21.05.2025 року, стала досягнута згода сторін щодо виключення малоцінних необоротних матеріальних активів у зв’язку з неможливістю забезпечення їх оплати з боку Замовника через відсутність фінансування із загального фонду за КЕКВ 2210. Найменування виключених малоцінних необоротних матеріальних активів та їх обсяги додаються у формі таблиці». Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно із частинами другою та третьою статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до частини 4 статті 180 Господарського кодексу України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Отже, зміна обсягу, тобто кількості, є зміною саме предмета договору. Відповідно до річного Плану закупівель Замовника джерелом фінансування закупівлі є кошти бюджету Харківської міської територіальної громади (місцевий бюджет.) Відповідно до п.1 Статті 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років тощо. Відповідно до п.1 Статті 49 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України тощо. Варто зауважити, що згідно Плану фінансування робіт, який є додатком №1 до договору №45/24-НБ від 16.05.2025 сума фінансування робіт на ІІ квартал за договором становить 99 984,00 гривень. Згідно Плану фінансування, долученого до Додаткової угоди №1 сума фінансування робіт на ІІ квартал за договором становить 99 984,00 гривень. Офіційному сайт Харківської міської ради не містить затверджений бюджет Харківської міської ради на 2026 рік. Зазначене свідчить про відсутність зменшення фінансування даних робіт за договором у 2025 році, а відтак і – про відсутність підстав для зменшення обсягів робіт за даною закупівлею. Відповідно до п.11, п.12 Порядку, складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 зі змінами та доповненнями (Далі – Постанова №228) Головні розпорядники, керуючись відповідними методичними вказівками Мінфіну, Міністерства фінансів Автономної Республіки Крим, місцевих фінансових органів щодо складання розпису відповідного бюджету, доводять відповідальним виконавцям, розпорядникам нижчого рівня вказівки щодо складання проектів кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, планів використання бюджетних коштів та помісячних планів використання бюджетних коштів, термінів їх подання і показники, які необхідні для визначення обсягів видатків бюджету та надання кредитів з бюджету. Відповідно до п. 12 Постанови №228 Розпорядники під час складання проектів кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, планів використання бюджетних коштів та помісячних планів використання бюджетних коштів забезпечують дотримання принципів, на яких ґрунтується бюджетна система, а також дотримання вимог законодавства під час проведення розрахунків до кошторису, розподілу видатків бюджету та надання кредитів з бюджету відповідно до економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету, визначення показників надходжень бюджету в частині доходів, фінансування або повернення кредитів, додержання тарифних ставок (посадових окладів), норм, цін, лімітів, а також інших показників відповідно до законодавства. Однак, Замовником на запит Держаудитслужби від 23.05.2025 відповідних обґрунтувань та їх документальне підтвердження щодо підстав для зменшення обсягів робіт (зокрема, довідку про скорочення асигнувань, розрахунків до кошторису тощо) не надано. При цьому, в електронній системі закупівель до пояснення, наданого 28.05.2025 Замовником оприлюднено таблицю у форматі XLXS із зазначенням найменувань і характеристик устаткування, меблів та інвентарю, маса одиниці устаткування в кількісному виразі без підписів відповідальних осіб. З огляду на викладене Замовник під час здійснення моніторингу документально не підтвердив наявності підстав для внесення змін до договору у зв’язку із зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, чим недотримався вимог підпункту 1 пункту 19 Особливостей. 2. Відповідно до п. 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668 (далі- Постанова №668) фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Відповідно до пункту 84 Постанови №668 План фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об'єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Однак, Замовником укладено з АТ «Трест Житлобуд-1» договір від 16.05.2025 № №45/24-НБ та додаткову угоду від 21.05.2025 №1, які містять план фінансування робіт в розрізі кварталів, а не за місяцями на поточний рік (2025 рік) з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим не дотримано вимоги п 84 Постанови КМУ № 668. Держаудитслужба 23.05.2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення щодо складання Плану фінансування (Додаток №1 до договору від 16.05.2025 №45/24-НБ) в розрізі кварталів, а не місяців на поточний рік та без визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат), як це передбачено п.84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою № 668. В своєму поясненні від 28.05.2025 року Замовник зазначив: «В умовах триваючої збройної агресії з боку рф, перебоїв у постачанні матеріалів, змін безпекових умов та обмежень доступу до об'єкта, складно достовірно спрогнозувати, в якому саме місяці буде завершено той чи інший етап (вид) робіт. У такому разі поквартальна деталізація є більш об'єктивною та узгодженою з реальними умовами на території міста Харкова. Відповідно до пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою України в особливому режимі в умовах воєнного стану», органи Державної казначейської служби в умовах воєнного стану здійснюють платежі з урахуванням фактичної наявності фінансових ресурсів та визначеної пріоритетності видатків. У зв’язку з цим, навіть за наявності погоджених планів фінансування, забезпечення розрахунків відбувається з непередбачуваними затримками, що унеможливлює чітке планування помісячних обсягів фінансування робіт. Враховуюче вищевикладене, квартальний формат календарного графіка та фінансування було погоджено сторонами як найбільш адаптований до умов воєнного стану та реального порядку фінансування, що діє відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою України в особливому режимі в умовах воєнного стану». Однак, пояснення Замовника не спростовує порушення законодавства.
Період усунення порушень: 02.06.2025 15:23 - 17.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 02.06.2025 15:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 06 травня 2025 року Державною аудиторською службою України розпочато моніторинг закупівлі за предметом закупівлі: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття) на території Комунального закладу «Харківський ліцей № 91 Харківської міської ради» по проїзду Садовому, 18-Б в м. Харків (45210000-2 – будівництво будівель)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-04-008648-a). У передбачені чинним законодавством строки, Замовником були надані відповідні пояснення на запити Державної аудиторської служби України на надання пояснення. 02.06.2025 року за результатами моніторингу Держаудитслужбою складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-04-008648-a. На виконання вимоги щодо здійснення заходів з усунення виявлених порушень повідомляємо про таке: по-перше, відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 №333 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 21.06.2012р. №754), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.03.2012р. за №456/20769 , економічна класифікація видатків бюджету призначена для чіткого розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування. На підставі зазначеного, у зв’язку з неможливістю забезпечення оплати з боку Замовника через відсутність фінансування із загального фонду за КЕКВ 2210 (сканована копія відповідного кошторису додається) досягнуто згоди сторін та укладено відповідну додаткову угоду (від 21.05.2025 року №1 (розміщено в елктронній системі закупівель)). по-друге, укладено додаткову угоду від 05.06.2025 № 2 та розміщено її у відповідності до вимог чинного законодавства в електронній системі закупівель. Замовником здійснюються заходи направлені на недопущення будь-яких порушень чинного законодавства при проведенні закупівель, в тому числі під час складання тендерної документації, укладення договору тощо. З огляду на вищевикладене, Замовником повністю та у визначений Висновком спосіб та термін виконано зобов’язання Держаудитслужби та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію, що свідчить про вжиття відповідних заходів.
Дата публікації звіту: 09.06.2025 16:37

Запити/Пояснення