-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Скраплений газ (код за ДК 021:2015: код 09120000-6 Газове паливо) (09122000-0 «Пропан і бутан»)
Торги відмінено
14 796 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 980.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 980.00 UAH
Номер:
cad70f84bcad414985ef0fe734d2a89e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-07-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.04.2025 00:00
Період моніторингу:
07.04.2025 15:07 - 29.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.04.2025 № 21-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2025-04-03-002845-a 03.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог статті 5 Закону, пунктів 3 та 8 частини другої статті 21 Закону та пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимог частини другої статті 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та абзацу третього пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни процедури закупівлі, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.04.2025 № 030425 (далі – тендерна документація), пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 09.04.2025.
За результатами повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості) передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей.
Пунктом 26 Особливостей передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до положень частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити серед іншого:
- кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
- мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Разом з тим, абзацом першим та третім пункту третього Порядку № 1082 встановлено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Згідно з абзацом другим пункту третього Порядку № 1082 передбачено, що у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Проте, згідно з даними електронної системи закупівель, Замовником в електронному полі оголошення про закупівлю зазначено кількість товару: 300 000 літрів. Натомість пунктом 4.3 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації та пунктом 1 додатку № 2 «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики)» до тендерної документації Замовника визначено, що загальна кількість товару – 400 000 літрів, чим недотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082, пункту 3 частини другої статті 21 Закону та порушено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Крім того, у ході моніторингу встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником в електронних полях не внесена інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, чим порушено вимогу пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне.
Частиною другою статті 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» встановлено, що органи державної влади, … органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи публічного права та їх посадові особи використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
У ході моніторингу встановлено, що Замовником, в порушення вимог частини другої статті 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та абзацу третього пункту 3 Порядку № 1082, оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію уповноваженою особою Замовника підписано особистим незахищеним удосконаленим носієм фізичної особи.
На запит Управління Замовником надано пояснення, які не спростовують вищезазначених порушень законодавства у сфері закупівель.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
10.04.2025 14:24 - 25.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.04.2025 14:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до протоколу УО № 100425/1 від 10.04.2025 року закупівлю відмінено.
Дата публікації звіту:
10.04.2025 16:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
11.04.2025 12:09
Запити/Пояснення
Номер:
cd96ad2dc0874982ae754f46b1cf43bf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.04.2025 10:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару «Скраплений газ (код за ДК 021:2015: код 09120000-6 Газове паливо) (09122000-0 «Пропан і бутан»)», очікуваною вартістю 14 796 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-03-002845-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на чинні нормативно-правові акти, відповідно на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення з яких причин Замовником в оголошенні вказано кількість товару: 300 000 літр, проте тендерна документація містить інформацію, що кількість товару – 400 000 літрів, чим порушено пункт 24 Особливостей та пункт 3 Порядку № 1082?
3. Просимо пояснити чому в оголошенні про проведення відкритих торгів в електронних полях не зазначено мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, чим порушено вимогу пункту 8 частини 2 статті 21 Закону та, як наслідок, пункт 26 Особливостей?
4. Просимо пояснити з якої причини та на підставі яких документів, в порушення вимог абзацу третього пункту 3 Порядку № 1082, тендерну документацію уповноваженою особою Замовника підписано особистим незахищеним удосконаленим носієм фізичної особи?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9773811ebca047c49fed0f23c65e50ff
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.04.2025 09:38
Опис:
1. Що стосується надання інформації та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на чинні нормативно-правові акти, відповідно на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом - Закону), КП «АТП-2528» здійснює планування закупівель на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівлі здійснюється відповідно до річного плану.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Замовник самостійно визначив необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням норм чинного законодавства. Необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі передбачені у Додатку № 2 до тендерної документації. Крім того, проєктом договору передбачено, що Товар, що є предметом закупівлі, а отже і Договору, за своїми якісними, технічними характеристиками повинен відповідати стандартам (технічним умовам) їх виробника, нормам чинного законодавства України та вимогам Замовника.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення: оголошенням про проведення закупівлі передбачено, що закупівля здійснювалась за кошти отримані від господарської діяльності підприємства (власні кошти).
Обґрунтування визначення очікуваної вартості закупівлі: очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами). Метод, який застосовується для розрахунку відповідно до методики – метод порівняння ринкових цін. Це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної інформації на момент вивчення ринку. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався замовником шляхом моніторингу середньоринкових цін на відповідні види товару при плануванні відповідної закупівлі. У зв’язку з наявністю на офіційному сайті Міністерства фінансів (index.minfin.com.ua) офіційної середньої ціни за одиницю товару, що є предметом закупівлі в Чернігівській області.
2. Щодо надання пояснень з яких причин Замовником в оголошенні вказано кількість товару: 300 000 літр, проте тендерна документація містить інформацію, що кількість товару – 400 000 літрів, чим порушено пункт 24 Особливостей та пункт 3 Порядку № 1082 повідомляємо, що була допущена технічна помилка під час публікації оголошення про проведення закупівлі.
3. Щодо пояснень, чому в оголошенні про проведення відкритих торгів в електронних полях не зазначено мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, чим порушено вимогу пункту 8 частини 2 статті 21 Закону та, як наслідок, пункт 26 Особливостей повідомляємо наступне: відповідно до наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 « Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі — Порядок), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих у системі, а також завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, в тендерній документації зазначено мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
4. Щодо пояснень, з якої причини та на підставі яких документів, в порушення вимог абзацу третього пункту 3 Порядку № 1082, тендерну документацію уповноваженою особою Замовника підписано особистим незахищеним удосконаленим носієм фізичної особи пояснюю наступне: відповідно до наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 « Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі — Порядок), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих у системі, а також завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.