• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ліквідації стихійного сміттєзвалища на території Петриківської громади Дніпропетровської області

Завершена

778 955.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 789.55 UAH
Номер: 8f389df0656844d4a8f47c62b1446ce1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-28-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.04.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 28.04.2025 12:03 - 20.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 25.04.2025 № 99 Дніпро Про початок здійснення моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 25.04.2025 № 99 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 1 UA-2025-04-02-011107-a 02.04.2025 ВІДДІЛ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 426-48-88, y.v.boichuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання щодо виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4¹ постанови КМУ № 710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Особливостей в частині наявності в тендерній документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів з особливостями із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон № 922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі від 23.04.2025 року, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 02.04.2025 № 12), протокол уповноваженої особи від 11.04.2025 № 13 про визнання переможцем (ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ»), повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 15.04.2025, договір про надання послуг від 23.04.2025 № 9 з додатком, відповіді замовника на пояснення, отримані через електронну систему закупівель від 09.05.2025, 13.05.2025 року. У відповідності до пункту 4-1 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова КМУ від 11.10.2016 № 710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщених на сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів). На запит Східного офісу щодо підтвердження виконання пункту 4-1 Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 Замовник у своїй відповіді від 09.05.2025 пояснив, що Замовник не є головним розпорядником коштів бюджету (розпорядником бюджету першої черги), а фінансування відповідно отримує від територіальної громади. Інформацію про закупівлю опублікував на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-02-011107-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-04-02-005650-a. Зазначене пояснення не спростовує встановленого порушення. Отже, не оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів є порушенням пункту 4¹ постанови КМУ № 710. Відповідно до вимог Додатку 2 «Підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі» до тендерної документації, у разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених пунктом 47 особливостей або надав документи, які не відповідають вимогам визначним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків визначених особливостями або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі визначені підпунктами 3, 5, 6 і 12 відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. Відповідно до абзацу п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено 15.04.2025, кінцевий строк завантаження документів Переможцем (ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ») – 21.04.2025. Однак, аналізом тендерної пропозиції Переможця установлено, що на порушення вимог тендерної документації та пункту 47 Особливостей документи переможця торгів в електронній системі закупівель, у визначений законодавством спосіб та строк, не надані. Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхилиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. При цьому, норми пункту 44 Особливостей є обов’язковими для виконання. Проте, в порушення вимоги підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ», натомість визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір про надання послуг від 23.04.2025 №9 на суму 759 993,60 гривень. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням особливостей. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В абзаці 7 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Додатку 3 до тендерної документації зазначено що при наданні послуг з ліквідації несанкціонованих звалищ Учасник повинен дотримуватись вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання території населених місць», Закону України «Про відходи», Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070. Проте, Закон України «Про відходи» втратив чинність на підставі Закону № 2320-IX від 20.06.2022 а постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 втратила чинність на підставі Постанови КМУ від 08.08.2023 № 835. Враховуючи вищевикладене Замовником порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Особливостей в частині наявності в тендерній документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Період усунення порушень: 20.05.2025 18:32 - 04.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 20.05.2025 18:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На підставі цього, замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель. Також були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової відповідальності. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі. Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк. На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
Дата публікації звіту: 23.05.2025 15:38

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Дата публікації: 27.05.2025 15:24

Запити/Пояснення