- 
                    Відкриті торги з особливостями
 - 
                        Однолотова
 - 
                        КЕП
 
Послуги з ліквідації стихійного сміттєзвалища на території Петриківської громади Дніпропетровської області
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                778 955.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 1% або 7 789.55 UAH
        мін. крок: 1% або 7 789.55 UAH
                    Номер:
                    8f389df0656844d4a8f47c62b1446ce1
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2025-04-28-000005
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    28.04.2025 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    28.04.2025 12:03 - 20.05.2025 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ 
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
25.04.2025		№	99
			
	Дніпро	
 
Про початок здійснення 
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
         Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, 
 НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
        2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник                                                                                  Валентин ДОВГИЙ
Додаток 
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від  25.04.2025   № 99
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
	Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу	Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
	унікальний номер 	дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу	назва замовника	
1	UA-2025-04-02-011107-a	02.04.2025	ВІДДІЛ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ	Дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника  відділу   
контролю у сфері закупівель                                                                                                                              Любов ОПОЛОНИК
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Дані автоматичних індикаторів ризиків
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Інші порушення законодавства у сфері закупівель
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами розгляду питання щодо виконання вимог Постанови 
№ 710 встановлено порушення пункту 4¹ постанови КМУ № 710.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Особливостей в частині наявності в тендерній документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів з особливостями із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 19 травня 2025 року. 
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон № 922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710  «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі від 23.04.2025 року, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 02.04.2025 № 12), протокол уповноваженої особи від 11.04.2025 № 13 про визнання переможцем (ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ»), повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 15.04.2025, договір про надання послуг від 23.04.2025 № 9 з додатком, відповіді замовника на пояснення, отримані через електронну систему закупівель від 09.05.2025, 13.05.2025 року.
У відповідності до пункту 4-1 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова КМУ від 11.10.2016 № 710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщених на сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів).
На запит Східного офісу щодо підтвердження виконання пункту 4-1 Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 Замовник у своїй відповіді від 09.05.2025 пояснив, що Замовник не є головним розпорядником коштів бюджету (розпорядником бюджету першої черги), а фінансування відповідно отримує від територіальної громади. Інформацію про закупівлю опублікував на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-02-011107-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-04-02-005650-a.
Зазначене пояснення не спростовує встановленого порушення.
Отже, не оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів є порушенням пункту 4¹ постанови КМУ № 710.
Відповідно до вимог Додатку 2 «Підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі» до тендерної документації, у разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених пунктом 47 особливостей або надав документи, які не відповідають вимогам визначним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків визначених особливостями або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі визначені підпунктами 3, 5, 6 і 12 відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. 
Моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено 15.04.2025, кінцевий строк завантаження документів Переможцем (ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ») – 21.04.2025. Однак, аналізом тендерної пропозиції Переможця установлено, що на порушення вимог тендерної документації та пункту 47 Особливостей документи переможця торгів в електронній системі закупівель, у визначений законодавством спосіб та строк, не надані. 
Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхилиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. При цьому, норми пункту 44 Особливостей є обов’язковими для виконання.
Проте, в порушення вимоги підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ», натомість визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір про надання послуг від 23.04.2025 №9 на суму 759 993,60 гривень.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22  Закону № 922 з урахуванням особливостей. 
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. 
В абзаці 7 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Додатку 3 до тендерної документації зазначено що при наданні послуг з ліквідації несанкціонованих звалищ Учасник повинен дотримуватись вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання території населених місць», Закону України «Про відходи», Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070.
Проте, Закон України «Про відходи» втратив чинність на підставі Закону 
№ 2320-IX від 20.06.2022 а постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 
№ 1070 втратила чинність на підставі Постанови КМУ від 08.08.2023 № 835.
Враховуючи вищевикладене Замовником порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Особливостей в частині наявності в тендерній документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    20.05.2025 18:32 - 04.06.2025 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    20.05.2025 18:32
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    На підставі цього, замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель.
Також були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової відповідальності. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі.
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    23.05.2025 15:38
                
                        Підтвердження факту усунення порушення
                    Результат:
                    Усунуто
                
                                                        
                Результат по типу порушення:
                
                                                            - other: Так
 
                    Опис:
                    Інші порушення законодавства у сфері закупівель
                
                                                                        
                    Дата публікації:
                    27.05.2025 15:24
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    ead6fcb7e3b9407e9bcbdbdd27a6c600
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит на пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    06.05.2025 17:42
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    10.05.2025 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    див.файл
                
                        
                    Номер:
                    026a4129d22c469d833b7c923f33a9b5
                
                                                                        
                    Назва:
                    Відповідь на звернення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    09.05.2025 15:10
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Щодо надання  пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-04-02-011107-a
Відділ будівництва, благоустрою, житлово-комунального господарства та комунальної власності Петриківської селищної ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,  повідомляє наступне.
«02» квітня 2025 року замовником було оголошено закупівлю: «Послуги з ліквідації стихійного сміттєзвалища на території Петриківської громади Дніпропетровської області» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-04-02-011107-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Східним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-02-011107-a) .
Питання номер №1 моніторингу: 
«1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?»
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та здійснено до Постанови Кабінету Міністрів України № 710  від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Замовником встановлено наступні вимоги в технічному завданні закупівлі, а саме в Додатку № 3 Тендерної документації та умовах Проекту договору, що був укладений за результатами закупівлі ( Додаток 4 Тендерної документації): 
Вимоги до характеристик товару:  Предметом закупівлі є надання послуг із ліквідації стихійного сміттєзвалища на території Петриківської громади Дніпропетровської області. Роботи охоплюють видалення несанкціонованого сміття загальним обсягом 1600 м³. Закупівля класифікується за кодом ДК 021:2015 – 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям».
У межах надання послуги підрядник повинен забезпечити використання власного обладнання, транспортних засобів, пального, витратних матеріалів, а також урахувати всі супутні витрати. Це означає, що ціна тендерної пропозиції повинна охоплювати повну собівартість виконання робіт, без права на додаткову оплату будь-яких компонентів, що прямо або опосередковано пов’язані з виконанням послуги.
Виконавець зобов’язаний мати у наявності достатню кількість техніки, яка дозволяє здійснювати транспортування побутових і будівельних відходів, завантаження та розвантаження різного типу сміття, включаючи листя та гілля. Розташування техніки повинно забезпечувати можливість оперативного виїзду та виконання термінових завдань. Вся техніка та матеріали мають бути екологічно безпечними та такими, що не спричиняють шкоди навколишньому середовищу. Під час збирання і перевезення сміття необхідно унеможливити його розсипання або витік шкідливих речовин.
Зобов’язання виконавця також включає перевезення зібраного сміття з місця навантаження на території Іванівського старостинського округу Петриківської селищної ради до офіційного полігону для утилізації або захоронення. Підтвердженням такого права має слугувати оригінал або копія чинного договору на захоронення відходів, або інший документ, що засвідчує наявність відповідного права. Цей документ учасник зобов’язаний подати у складі тендерної пропозиції.
Надання послуг повинно відповідати нормам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про відходи», санітарним вимогам, встановленим наказом МОЗ № 145 від 17 березня 2011 року, а також Правилам надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 10 грудня 2008 року. Під час виконання послуг повинні дотримуватись вимоги щодо допустимих рівнів впливу на довкілля, а також вимоги протипожежної безпеки та інших екологічних стандартів.
Окремою вимогою є обов’язковий виїзд представника учасника на об’єкт до подання тендерної пропозиції. За результатами такого виїзду має бути складений акт огляду, підписаний як представником Учасника, так і Замовника. Акт обстеження є обов’язковим для подання у складі тендерної пропозиції.
Ці умови є невід’ємною частиною технічного завдання і мають бути враховані під час формування цінової пропозиції. Усі послуги мають бути виконані з дотриманням чинного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Строк поставки Товару: з моменту підписання Договору, - до 31 грудня 2025 року.
Місце поставки: 51800, Україна, Дніпропетровська область, смт Петриківка, проспект Петра Калнишевського, 69.
Для формування очікуваної вартості, вимог тендерної документації та проекту договору, Замовником було здійснено моніторинг та аналіз історії закупівель за період січня-лютого 2025 року із предметом закупівлі, що є аналогічним за предметом та кодом ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям.
Питання 2. «2. Відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів (головний розпорядник/розпорядник нижчого рівня).
Просимо надати посилання на власний веб-сайт (або на офіційний веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі..»
Замовник враховує та застосовує спеціальні вимоги, щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
-оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі). З метою дотримання замовниками вимог щодо ефективного та раціонального використання державних коштів необхідно чітко визначити, до якої категорії належить підприємство або установа або організація.
Тобто, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї  Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету.
Одночасно із цим звертаємо увагу, що Замовник не є головним розпорядником коштів бюджету (розпорядником бюджету першої черги), а фінансування відповідно отримує від територіальної громади, а в системі майданчику електронних закупівель зазначено, що категорія замовника «Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади».
Інформацію про закупівлю було опубліковано на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-02-011107-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням:  https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-04-02-005650-a  .
Інформація про план використання кошторису встановлює: Замовником закупівлі є Відділ будівництва, благоустрою, житлово-комунального господарства та комунальної власності Петриківської селищної ради (код ЄДРПОУ: 43909228), розташований за адресою: Україна, Дніпропетровська область, Петриківський район, смт Петриківка, проспект Калнишевського Петра, будинок 69, індекс 51800.
Замовник належить до категорії юридичних осіб, які забезпечують потреби територіальної громади.
У межах річного плану на 2025 рік передбачено проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями, орієнтовно з початком у квітні 2025 року. Предметом закупівлі є:
Послуги з поводження з побутовими відходами, що класифікуються за ДК 021:2015 як 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям.
Очікувана вартість закупівлі становить 778 955 гривень, джерелом фінансування виступає місцевий бюджет. Видатки плануються за бюджетною класифікацією КЕКВ 2240 — Оплата послуг (крім комунальних).
Дана інформація відображена у формі річного плану закупівель на 2025 рік і є публічно доступною через електронну систему закупівель.
Питання 3. «3. Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. 
ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-04-02-011107-a оприлюднено в електронній системі закупівель 15.04.2025 року.
Моніторингом встановлено, що остання дата оприлюднених документів Переможцем є 14.04.2025. Наявність оприлюднених в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту з 15.04.2025 року не встановлено.
Враховуючи вищевикладене просимо надати пояснення чому Замовник не прийняв рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі.»
Замовник повідомляє, що відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р., переможець процедури закупівлі зобов’язаний у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, надати документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 та 12 цього пункту.
У межах процедури закупівлі UA-2025-04-02-011107-a, зазначене повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено 15.04.2025 року. Однак варто зазначити, що фактичне рішення про визначення переможця було прийняте раніше — 11.04.2025 року, та відповідно до цього рішення учасник, якого визначено переможцем, у період з 11 по 14 квітня 2025 року встиг завантажити до електронної системи закупівель повний пакет документів, передбачених пунктом 47 Особливостей, а саме:
    Довідка НАЗК щодо керівника (14.04.2025, 09:39);
    Довідка НАЗК щодо юридичної особи (14.04.2025, 09:39);
    Витяг про відсутність судимості (14.04.2025, 09:39);
    Довідка відповідно до підпункту 12 пункту 47 Особливостей (14.04.2025, 09:39);
    Довідка згідно з абзацом 2 пункту 45 Особливостей (14.04.2025, 09:39);
    Рішення щодо права підпису договору (14.04.2025, 09:39);
    Документи підписані електронним підписом (14.04.2025, 09:40).
Окремо повідомляємо, що 15 квітня 2025 року було оприлюднено виправлений протокол про визначення переможця, оскільки в попередньому документі було виявлено технічну помилку у формулюванні, яка не стосувалася суті рішення. Фактичним моментом визначення переможця залишався 11 квітня 2025 року, і саме від цієї дати переможець діяв у рамках дозволеного чотириденного строку.
Таким чином, учасник-переможець дотримався вимог пункту 47 Особливостей, надавши всі необхідні документи вчасно, відповідно до законодавства та фактичного перебігу подій.
Відповідно до загальновизнаного підходу у сфері публічних закупівель та практики Антимонопольного комітету України, формальні (несуттєві) помилки у тендерних пропозиціях не можуть бути підставою для їх відхилення, якщо така помилка не впливає на змістовну оцінку пропозиції. Зокрема, якщо необхідна інформація вже міститься в інших документах пропозиції, її ненадання в окремому документі або неналежне оформлення вважається формальною помилкою. Такі помилки можуть бути усунуті або визнані несуттєвими, якщо загалом учасник дотримався вимог тендерної документації та надав документи, які в сукупності підтверджують відповідність вимогам.
Відповідно до пункту 47 Особливостей встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
Крім того, відповідно до пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ № 1178, Замовник самостійно здійснює перевірку публічних даних учасника процедури закупівлі в межах своєї компетенції.
ТОВ ОІЛ ФАРМІНГ у складі тендерної пропозиції надала гарантійний лист, яким підтверджує відсутність підстав для відхилення відповідно до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Замовник, здійснивши перевірку у відкритих державних реєстрах та базах даних, не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця.
Відповідно до пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ № 1178, Замовник самостійно здійснює перевірку інформації щодо учасника у відкритих державних реєстрах.
Учасником ТОВ ОІЛ ФАРМІНГ було надано у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, що підтверджує відсутність підстав для відхилення відповідно до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Також, електронним майданчиком сформовано витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, який підтверджує відсутність інформації про ТОВ ОІЛ ФАРМІНГ у реєстрі корупційних правопорушників.
Замовник, на підставі наданих учасником паспорту та ідентифікаційного коду, самостійно здійснив перевірку у відкритих державних реєстрах і не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ ОІЛ ФАРМІНГ відповідає вимогам тендерної документації та законодавства, а відсутність підстав для відхилення підтверджена офіційними реєстрами.
Крім того, відповідно до вимог тендерної документації, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, яка:
-	оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації";
-	міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
-	  є доступною в електронній системі закупівель.
Таким чином, враховуючи, що інформація про відсутність корупційних правопорушень щодо ТОВ ОІЛ ФАРМІНГ була отримана з офіційного реєстру, а Замовником проведено самостійну перевірку у відкритих державних реєстрах, тендерна пропозиція не підлягає відхиленню.
Таким чином, відсутні правові підстави для відхилення пропозиції ТОВ ОІЛ ФАРМІНГ за вказаними обставинами, оскільки учасник належним чином підтвердив свою відповідність вимогам тендерної документації та Особливостей, і Замовником здійснено перевірку даного учасника, як переможця згідно реєстрів публічних даних.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 07 по 09 травня 2025 року.
Додатки:
1.	Інформація про кошторис закупівлі.
2.	Надані документи переможцем процедури закупівлі.
3.	Інформація технічного завдання.
                
                        
                    Номер:
                    1c86fe65186e4e18b6b6b5cd587eced7
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит на пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    08.05.2025 17:25
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    14.05.2025 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    див.файл
                
                        
                    Номер:
                    1b1b6529414947c180744f6dca446aa0
                
                                                                        
                    Назва:
                    Відповідь на звернення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    13.05.2025 08:58
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-04-02-011107-a по другому блоку питань
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Східним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-02-011107-a) .
Питання № 1 «1. В абзаці 7 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Додатку 3 до тендерної документації зазначено що при наданні послуг з ліквідації несанкціонованих звалищ Учасник повинен дотримуватись вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання території населених місць», Закону України «Про відходи», Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070.
Слід зазначити, що Замовник вимагає від Учасника виконати послуги по законодавчим та нормативним документам, які втратили чинність, а саме: 
- Закону України «Про відходи» втратив чинність на підставі Закону 
№ 2320-IX від 20.06.2022;
- постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 втратила чинність на підставі Постанови КМУ від 08.08.2023 № 835.
Який результати очікує отримати Замовник встановлюючи вимоги всупереч діючому законодавству. Просимо надати пояснення з встановлених порушень.»
Щодо включення до технічної специфікації Додатку 3 тендерної документації вимог, що містять посилання на Закон України «Про відходи» (в редакції, що втратила чинність) та Постанову Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, повідомляємо наступне.
Зазначені нормативні документи були включені до тендерної документації виключно як орієнтир щодо очікуваної якості та стандартів надання послуг, оскільки вони довгий час були основоположними актами у сфері поводження з відходами та регулювання вивезення побутових відходів. Хоча відповідні нормативно-правові акти втратили чинність, їх зміст залишився релевантним для розуміння суті та логіки надання послуг, і вони, як приклади, дозволяють Учаснику краще орієнтуватись у вимогах до якості, санітарних та організаційних параметрів виконання робіт.
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить заборони на використання у технічному завданні посилань на втрачалі чинність нормативні документи, якщо це не суперечить чинному законодавству та принципам закупівель, зокрема — добросовісній конкуренції, недискримінації та прозорості. Крім того, відповідні вимоги не порушують прав потенційних учасників, оскільки:
    не встановлюють переваг для окремих учасників;
    не створюють штучних перешкод участі у процедурі;
    є зрозумілими та публічно доступними для вивчення.
Водночас звертаємо увагу, що до переліку обов’язкових умов надання послуг включено й чинний нормативно-правовий акт, а саме Наказ МОЗ України від 17.03.2011 № 145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання території населених місць», який є актуальним та має пряму дію.
Таким чином, встановлені у тендерній документації вимоги відповідають положенням законодавства у сфері публічних закупівель та не є порушенням чинного законодавства України. Якщо певні положення нормативних документів було визнано такими, що втратили чинність, це не скасовує їх аналітичну та прикладну цінність у контексті формування технічного завдання на стадії планування закупівлі.
Питання 2. «В абзаці 7 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Додатку 3 до тендерної документації зазначено що при наданні послуг з ліквідації несанкціонованих звалищ Учасник повинен дотримуватись вимог зокрема наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання території населених місць».
У відповідності до пунтку 2.2. наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145  санітарне    очищення    територій    населених    місць здійснюється  спеціалізованими  підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування на договірних засадах у встановленому 
законодавством порядку.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України видом діяльності ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ» є:
- 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний);
- 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів;
- 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур;
…
…
…
-	81.29 Інші види діяльності із прибирання
КВЕД-2010: Клас 81.29
Клас	Назва видів економічної діяльності та пояснення до них
81.29
Інші види діяльності із прибирання
Цей клас включає:
•	чищення й обслуговування басейнів
•	прибирання потягів, автобусів, літаків тощо
•	очищення внутрішньої частини автоцистерн і трюмів морських танкерів
•	діяльність із дезінфекції та проведення ліквідаційних заходів (знищення комах, гризунів та інших шкідників)
•	миття пляшок
•	підмітання вулиць, прибирання снігу та льоду, посипання сіллю чи піском
•	інші види прибирання, не віднесені до інших угруповань
Цей клас також включає:
•	прокат пересувних туалетів
Цей клас не включає:
•	боротьбу із сільськогосподарськими шкідниками, див. 01.61
•	чищення та миття автомобілів, див. 45.20
Отже, в порушення вимог тендерної документації, пункту 2.2. наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145 санітарне    очищення території населених місць здійснює ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ» яка не є спеціалізованим підприємством.»
У відповідь на зауваження щодо нібито порушення вимог тендерної документації та пункту 2.2. наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145, повідомляємо, що такі твердження є необґрунтованими, не відповідають суті нормативного акту, а також суперечать змісту тендерної документації.
По-перше, тендерна документація не містить жодної вимоги щодо наявності певного коду КВЕД для підтвердження правомірності надання послуг. У технічному завданні Додатку 3 лише зазначено, що послуги з ліквідації стихійних звалищ повинні виконуватись відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема до вищезгаданого наказу МОЗ. Жодної конкретної вимоги щодо виключного переліку КВЕДів або визначення «спеціалізованого підприємства» у вигляді КВЕД-доказу — не встановлено.
По-друге, сам наказ МОЗ № 145 у п. 2.2 дійсно передбачає, що санітарне очищення здійснюється спеціалізованими підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, однак не конкретизує, що таке підприємство повинно мати якийсь конкретний КВЕД. У чинному законодавстві немає визначення терміну "спеціалізоване підприємство" через КВЕД — це поняття визначається фактом реального надання відповідних послуг за змістом договору та з урахуванням досвіду виконання аналогічних робіт.
ТОВ «ОІЛ ФАРМІНГ» надало документи, що підтверджують наявність аналогічного досвіду, підписало технічне завдання, взяло на себе відповідальність за виконання робіт відповідно до законодавства і умов тендерної документації. Крім того, підприємство має зареєстрований КВЕД 81.29 – Інші види діяльності із прибирання, який прямо включає «інші види прибирання, не віднесені до інших угруповань», що, з урахуванням змісту послуг, є достатньою підставою для участі у закупівлі.
Також важливо зазначити, що ні тендерна документація, ні чинне законодавство не встановлюють обов’язкової наявності спеціального дозволу або ліцензії на надання таких послуг. Відповідно, твердження про порушення не ґрунтуються на правових нормах і є надуманими.
У разі, якщо хтось вважає, що учасник вніс до документів недостовірну інформацію щодо своєї діяльності або досвіду, такі обставини не є предметом компетенції Замовника, а підлягають перевірці відповідними правоохоронними або контролюючими органами. Якщо буде встановлено факт введення Замовника в оману, це може стати підставою для притягнення до відповідальності вже після завершення процедури закупівлі.
Однак на момент оцінки пропозицій Замовник діяв виключно у межах наданих законом повноважень, на основі наданих Учасником документів, які формально відповідають вимогам тендерної документації та чинного законодавства. У разі неналежного надання послуг Замовник, відповідно до умов договору, не підпише акти виконаних робіт та не здійснить оплату до усунення виявлених порушень, що є додатковим механізмом захисту інтересів громади.
Питання 3 ".У відповідності до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-04-02-011107-a предметом закупівлі є Послуги з ліквідації стихійного сміттєзвалища на території Петриківської громади Дніпропетровської області.
У відповідності до вимог пункту 2 статті 12 Закону України «Про управління відходами»  Орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади із залученням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, територіального органу Національної поліції України встановлює утворювача або власника виявлених відходів на основі:
1) інформації, наданої власником або користувачем земельної ділянки, на якій виявлено відходи;
2) інформації, наданої громадянами, підприємствами, установами та організаціями, медіа;
3) аудіо- та відеозаписів, наданих громадянами, підприємствами, установами, організаціями;
4) інших джерел, визначених законом.
У зв’язку з вищевикладеним просимо надати інформацію з документальним підтвердженням чи встановлювався утворювач або власник виявлених відходів? 
Якщо власник відходів встановлювався, чому його не зобов’язали  відшкодувати всі витрати на збирання, перевезення та оброблення відходів суб’єктом господарювання у сфері управління відходами, компенсувати інші збитки та шкоду, заподіяну забрудненням та іншим негативним впливом відходів на здоров’я людини та навколишнє природне середовище?»
У відповідь на запит щодо документального підтвердження встановлення утворювача або власника виявлених відходів, повідомляємо наступне.
Замовник — орган, що забезпечує потреби місцевого самоврядування — дійсно здійснює діяльність із забезпечення належного санітарного стану території громади, зокрема ініціює та організовує заходи з ліквідації стихійних сміттєзвалищ. Це відповідає його функціям у сфері благоустрою, охорони довкілля та забезпечення безпечних умов проживання мешканців громади.
Разом із тим, Замовник не є органом контролю та нагляду у сфері охорони навколишнього природного середовища або розслідування правопорушень. Встановлення особи утворювача відходів у розумінні статті 12 Закону України «Про управління відходами» належить до компетенції інших органів — зокрема, територіальних підрозділів Національної поліції України та Державної екологічної інспекції, які можуть проводити відповідні перевірки, здійснювати фото-, відеофіксацію, збирати свідчення та інші матеріали, передбачені законом.
Замовник не уповноважений встановлювати винуватців або зобов’язувати їх компенсувати витрати на ліквідацію сміттєзвалища — такі дії можливі лише за наявності рішення уповноваженого органу та в межах процедури, визначеної чинним законодавством. У випадку, якщо власник або утворювач відходів не був офіційно встановлений або до нього не було застосовано адміністративні/цивільні санкції, обов’язок усунення шкоди залишається за органом місцевого самоврядування з міркувань публічного інтересу, охорони здоров’я та довкілля.
Крім того, заходи з ліквідації сміттєзвалища передбачені кошторисом громади на відповідний рік та є запланованими у межах екологічних, благоустроєвих або природоохоронних заходів. У разі їх невиконання відбувається погіршення санітарного стану, підвищення ризиків для здоров’я населення та негативний вплив на природне середовище, що несе ще більші витрати в майбутньому.
Таким чином, замовник діє в межах своєї компетенції, відповідно до чинного законодавства, і в інтересах забезпечення сталого розвитку громади. 
Крім того, Замовник зазначає, що у випадку, якщо правоохоронні органи в подальшому встановлять осіб, відповідальних за утворення стихійного сміттєзвалища, буде ініційовано відповідну юридичну процедуру щодо стягнення витрат, понесених на ліквідацію сміттєзвалища, з винних осіб у встановленому законом порядку. Зокрема, це може включати звернення до суду з вимогою про відшкодування збитків, витрат на виконані роботи та компенсацію шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу та громаді.
Замовник, як орган, що забезпечує потреби місцевого самоврядування, не наділений функціями слідства, досудового розслідування чи оперативного встановлення осіб-порушників, а також не має процесуальних повноважень для проведення запитів, допитів, слідчих дій або адміністративного впливу на такі особи.
Водночас, якщо Державна аудиторська служба України дійсно зацікавлена у притягненні винних осіб до відповідальності, вона як орган державного фінансового контролю має законні підстави та інструменти для вжиття ініціативних заходів, зокрема — направлення відповідних запитів, звернень або матеріалів до Національної поліції, прокуратури, Державної екологічної інспекції та інших компетентних органів.
Такі дії з боку контролюючого органу можуть не лише прискорити встановлення утворювача відходів, а й сприяти практичному застосуванню механізмів стягнення витрат з винних, що, в свою чергу, зменшить навантаження на місцевий бюджет і сприятиме досягненню справедливості у сфері охорони довкілля.
Таким чином, дії Замовника спрямовані на негайне усунення наслідків негативного впливу стихійного сміттєзвалища на громаду, тоді як встановлення винних і притягнення їх до відповідальності належить до компетенції правоохоронних органів та інших органів державної влади.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 09 по 13 травня 2025 року.