-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони))
Завершена
1 342 100.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 13 421.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 421.00 UAH
Номер:
8ae44bf691254f7eb81512963fea7157
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-18-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2025 00:00
Період моніторингу:
18.04.2025 17:45 - 10.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.04.2025 № 116
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Мазалової Р.В. від 18.04.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 18.04.2025 № 116
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2025-04-01-012002-a 01.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Руслана МАЗАЛОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «МАРШАЛ-КАРД» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель «Теплоенерго» Лозівської міської ради Харківської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи від 01.04.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАРШАЛ-КАРД" (далі – ТОВ «МАРШАЛ-КАРД»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.04.2025, протокол від 10.04.2025, згідно якого визначено Учасника переможцем щодо закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 10.04.2025, договір поставки від 16.04.2025 № 123 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 22.04.2025 (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про технічну специфікацію (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) та інші вимоги до предмету закупівлі»», Замовником здійснювалась закупівля товару: Бензин А-92, Дизельне паливо.
В оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2025-04-01-012002-a, в окремих електронних полях Замовником зазначено Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, затверджених Постановою №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель визначає Порядок №1082.
Вимогами пункту 14 Порядку № 1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить, зокрема, наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 21.04.2025 з приводу вищевказаного, отримано відповідь від 22.04.2025 року, в якій Замовник , зокрема, зазначив: «..Замовником під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів була внесена вся необхідна інформація, передбачена Порядком. Зокрема, код товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – 09130000-9 — Нафта і дистиляти. Маємо зауважити, що Порядком не визначено за яким знаком Єдиного закупівельного словника слід визначати код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Тобто, визначення за четвертим знаком, а саме: 09130000-9 - не є порушенням Порядку. Крім цього, ані Порядком, ані іншими нормативно-правовими актами України не передбачена методика, за якою визначається код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Аналогічна позиція викладена в листі МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №3304-04/53972-06 від 03.09.2020 року. Так, щодо номенклатурної позиції предмета закупівлі листом передбачено, що Замовником вказуються перелік конкретних найменувань товарів або послуг, які Замовник закуповує в межах визначеного предмета закупівлі, із зазначенням цифрового коду Єдиного закупівельного словника, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі починаючи з четвертої цифри. При цьому, предмет закупівлі визначається Замовником самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку. Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частині».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення Замовником пункту 14 Порядку №1082 в частині повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, тому як Замовником, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
2. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостям встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, за нормами абзацу десятого пункту 28 Особливостей Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Водночас, моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель оприлюднено Додаток 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», тоді як перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, відсутній.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 21.04.2025 з приводу вищевикладеного, на який отримано відповідь від 22.04.2025, в якій Замовник, зокрема, зазначив: «…Рішенням Уповноваженої особи Замовника затверджено тендерну документацію на закупівлю: “Код ДК 021:2015: 09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони))” відповідно до норм Наказу Міністерства економіки України “Про затвердження примірної тендерної документації” від 06.12.2024 року №27593 (надалі - Наказ), Закону та Особливостей, з дотриманням вимог законодавства України, яка містить вимоги відповідно до п.28 Особливостей та ст.22 Закону, в т.ч. наступну вимогу: “Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 1 (для переможця)”. Але зазначений перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі не оприлюднено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу: https://prozorro.gov.ua з технічних причин, у зв’язку із неякісним отриманням послуги до мережі Інтернет. Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частин».
Надані пояснення не спростовують порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, оскільки тендерна документація, що оприлюднена в електронній системі закупівель, не містить перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі та оформлений як окремий додаток до тендерної документації.
3. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної препозиції ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 5.14 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлена вимога надання Цінової пропозиції, оформленої відповідно до Таблиці № 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовником оприлюднено Таблицю № 1 Додатку 1 до тендерної документації, в якій міститься форма «Цінова пропозиція» та в якій, поряд з іншим, вказано, що форма «Цінова пропозиція» подається у вигляді, наведеному нижче, Учасник не повинен відступати від даної форми, подається на фірмовому бланку підприємства.
Проте, в складі тендерної препозиції Учасника – ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» «Цінова пропозиція», оформлена відповідно з Таблицею № 1 Додатку 1 до тендерної документації не надана.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 21.04.2025 з приводу вищевикладеного, на який отримано відповідь від 22.04.2025, в якій Замовник, зокрема, зазначив: «…Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" у складі тендерній пропозиції, а саме: не надано Форму «Цінова пропозиція» відповідно до Таблиці №1 Додатку 1 до тендерної документації, оскільки інформація щодо ціни своєї тендерної пропозиції Учасником зазначено на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua в окремому полі, та це є формальною (несуттєвою помилкою), яка не впливає на зміст тендерної пропозиції та не є підставою для відхилення. Тендерна документація, затверджена рішенням Замовника містить опис та приклади формальних несуттєвих помилок, які не призведуть до відхилення тендерної пропозиції учасників, а саме: “Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, у такій редакції: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки».
Надане пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки, у складі тендерної пропозиції ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" «Цінова пропозиція», яка оформлена відповідно з Таблицею № 1, Додатку 1 до тендерної документації не надана Учасником.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ "МАРШАЛ-КАРД", що вимагалися у підпункті 5.14 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації , тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності.
Період усунення порушень:
12.05.2025 10:49 - 27.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.05.2025 10:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним підприємством «Теплоенерго» Лозівської міської ради Харківської області розглянуто усі зауваження та рекомендації щодо усунення поручень в установленному законодавством порядку у сфері публічних закупівель, виявлених Північно-східним офісом Держаудитслужби у межах проведення моніторингу по закупівлі : код за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони)). На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-01-012002-a, замовником здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а саме: оголошенно догану (додається) провідному фахівцю з публічних закупівель Гареза Наталії Павлівні, проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженою особою законодавства в сфері закупівель під час виконання своїх функцій.
Дата публікації звіту:
16.05.2025 15:05
Запити/Пояснення
Номер:
d382c936de46407b809da4176872b887
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.04.2025 16:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони))» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-04-01-012002-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Відповідно Додатку 2 до тендерної документації ««Інформація про технічну специфікацію (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) та інші вимоги до предмету закупівлі»», Замовником здійснювалась закупівля товару : Бензин А-92, Дизельне паливо.
В ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-04-01-012002-a, в окремих електронних полях Замовником зазначено Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить, зокрема, наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин , 09134200-9 Дизельне паливо .
Чому під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
3. Відповідно вимог пункту 28 Особливостей, Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
В електронній системі закупівель оприлюднено Додаток 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» , тоді як перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, відсутній.
Чому Замовником не дотримано вимоги пункту 28 Особливостей?
4. Відповідно пункту 5.14 пункту 5 Додаток 1 до тендерної документації передбачено перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Цінова пропозиція, оформлена відповідно з Таблицею № 1, Додатку 1 до ТД.
В складі тендерної препозиції Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" Цінова пропозиція, оформлена відповідно з Таблицею № 1, Додатку 1 до ТД не надана.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції ?
5. Відповідно пункту 5.7 пункту 5 Додаток 1 до тендерної документації передбачено перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.(Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
В складі тендерної препозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" оприлюднено ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі терміном дії з 06.12.2022 по 06.12.2027, також, ліцензія містить відмітки про поточні сплати за ліцензію з 06.12.2022 по 06.12.2023, з 06.12.2023 по 06.12.2024, відмітки про поточну сплату за ліцензію на 2025 рік, відсутні.
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу 2 Тендерної документації, Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України.
Відповідно до пункту першого статті 54 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18 червня 2024 року № 3817-IX (далі- Закон № 3817-IX) : суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати або щоквартальної частини річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного (квартального) періоду та повідомити відповідний орган ліцензування про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або в електронній формі у порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України, із зазначенням коду класифікації доходів бюджету, суми внесеного платежу, номера і дати платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати або щоквартальної частини річної плати за відповідну ліцензію.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7a769140b1634836bc54ae8d9dd925d5
Назва:
надання пояснення выдповыдно запиту
Дата опублікування:
22.04.2025 16:57
Опис:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ТЕПЛОЕНЕРГО” ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі - Замовник) щодо запиту про надання пояснень при проведенні процедури закупівлі: “Код ДК 021:2015: 09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони))” (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-01-012002-a) повідомляє наступне.
Питання: 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі?
Відповідь: Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” (надалі – Наказ). Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Крім цього, відповідно до ст.4 Закону України України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIІІ (надалі - Закон) та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
На підставі зазначеного вище, замовником після проведення зазначених дій, затверджено та оприлюднено річний план закупівель за адресою: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-04-01-014520-a, на підставі якого оголошено закупівлю.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено у відповідності до Наказу з урахуванням визначення потреби в товарах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо), на підставі аналізу фактичного використання товару в минулі періоди для забезпечення діяльності Замовника з урахуванням запланованих поточних завдань.
Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частині.
Питання: 2. Відповідно Додатку 2 до тендерної документації ««Інформація про технічну специфікацію (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) та інші вимоги до предмету закупівлі»», Замовником здійснювалась закупівля товару: Бензин А-92, Дизельне паливо.
В ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-04-01-012002-a, в окремих електронних полях Замовником зазначено Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить, зокрема, наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин , 09134200-9 Дизельне паливо.
Чому під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Відповідь: Згідно з п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 (надалі-Порядок) під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 Порядку, та інформація щодо:
- назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
- коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Слід зазначити, що Замовником під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів була внесена вся необхідна інформація, передбачена Порядком. Зокрема, код товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Маємо зауважити, що Порядком не визначено за яким знаком Єдиного закупівельного словника слід визначати код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Тобто, визначення за четвертим знаком, а саме: 09130000-9 - не є порушенням Порядку. Крім цього, ані Порядком, ані іншими нормативно-правовими актами України не передбачена методика, за якою визначається код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Аналогічна позиція викладена в листі МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ №3304-04/53972-06 від 03.09.2020 року. Так, щодо номенклатурної позиції предмета закупівлі листом передбачено, що Замовником вказуються перелік конкретних найменувань товарів або послуг, які Замовник закуповує в межах визначеного предмета закупівлі, із зазначенням цифрового коду Єдиного закупівельного словника, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі починаючи з четвертої цифри. При цьому, предмет закупівлі визначається Замовником самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку.
Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частині.
Питання: 3. Відповідно вимог пункту 28 Особливостей, Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
В електронній системі закупівель оприлюднено Додаток 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», тоді як перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, відсутній.
Чому Замовником не дотримано вимоги пункту 28 Особливостей?
Відповідь: Рішенням Уповноваженої особи Замовника затверджено тендерну документацію на закупівлю: “Код ДК 021:2015: 09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони))” відповідно до норм Наказу Міністерства економіки України “Про затвердження примірної тендерної документації” від 06.12.2024 року №27593 (надалі - Наказ), Закону та Особливостей, з дотриманням вимог законодавства України, яка містить вимоги відповідно до п.28 Особливостей та ст.22 Закону, в т.ч. наступну вимогу: “Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 1 (для переможця)”. Але зазначений перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі не оприлюднено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу: https://prozorro.gov.ua з технічних причин, у зв’язку із неякісним отриманням послуги до мережі Інтернет.
Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частині.
Питання: 4. Відповідно пункту 5.14 пункту 5 Додаток 1 до тендерної документації передбачено перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Цінова пропозиція, оформлена відповідно з Таблицею № 1, Додатку 1 до ТД.
В складі тендерної препозиції Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" Цінова пропозиція, оформлена відповідно з Таблицею № 1, Додатку 1 до ТД не надана.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції?
Відповідь: Відповідно пп.5.14 п.5 Додатку 1 до тендерної документації передбачено перелік інших документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме: Цінова пропозиція, оформлена відповідно з Таблицею №1, Додатку 1 до ТД.
Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" у складі тендерній пропозиції, а саме: не надано Форму «Цінова пропозиція» відповідно до Таблиці №1 Додатку 1 до тендерної документації, оскільки інформація щодо ціни своєї тендерної пропозиції Учасником зазначено на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua в окремому полі, та це є формальною (несуттєвою помилкою), яка не впливає на зміст тендерної пропозиції та не є підставою для відхилення.
Тендерна документація, затверджена рішенням Замовника містить опис та приклади формальних несуттєвих помилок, які не призведуть до відхилення тендерної пропозиції учасників, а саме: “Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, у такій редакції: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
Опис формальних помилок:
1. Інформація / документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
— уживання великої літери;
— уживання розділових знаків та відмінювання слів у
реченні;
— використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
— зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю — помилка в цифрах;
— застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
— написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
— нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується
характеристик предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та / або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв’язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Приклади формальних помилок:
— «Інформація в довільній формі» замість «Інформація»,
«Лист-пояснення» замість «Лист», «довідка» замість «гарантійний лист», «інформація» замість «довідка»;
— «м.київ» замість «м.Київ»;
— «поряд -ок» замість «поря – док»;
— «ненадається» замість «не надається»»;
— «__________№__________» замість «14.08.2020 №320/13/14-01»
— учасник розмістив (завантажив) документ у форматі
«JPG» замість документа у форматі «pdf»
(PortableDocumentFormat)».
Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частині.
Питання: 5. Відповідно пункту 5.7 пункту 5 Додаток 1 до тендерної документації передбачено перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.(Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
В складі тендерної препозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" оприлюднено ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі терміном дії з 06.12.2022 по 06.12.2027, також, ліцензія містить відмітки про поточні сплати за ліцензію з 06.12.2022 по 06.12.2023, з 06.12.2023 по 06.12.2024, відмітки про поточну сплату за ліцензію на 2025 рік, відсутні.
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу 2 Тендерної документації, Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України.
Відповідно до пункту першого статті 54 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18 червня 2024 року № 3817-IX (далі- Закон № 3817-IX) : суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати або щоквартальної частини річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного (квартального) періоду та повідомити відповідний орган ліцензування про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або в електронній формі у порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України, із зазначенням коду класифікації доходів бюджету, суми внесеного платежу, номера і дати платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати або щоквартальної частини річної плати за відповідну ліцензію.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції ?
Відповідь: Рішенням Уповноваженої особи Замовника затверджено тендерну документацію на закупівлю: “Код ДК 021:2015: 09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо (талони))” відповідно до норм Наказу Міністерства економіки України “Про затвердження примірної тендерної документації” від 06.12.2024 року №27593 (надалі - Наказ), Закону та Особливостей, з дотриманням вимог законодавства України, яка містить вимоги відповідно до п.28 Особливостей та ст.22 Закону, в т.ч. наступну вимогу: учасники надають у складі тендерної пропозиції достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначають дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом). Іншими умовами тендерної документації зазначено що, Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України. За недостовірність наданої інформації Учасники несуть відповідальність згідно вимог законодавства України.
В складі тендерної препозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" надано ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, строк якої ще не закінчився (термін дії з 06.12.2022 по 06.12.2027), яка відповідає вимогам пп.5.7 п.5 Додатку 1 тендерної документації. Учасником не порушено вимог тендерної документації Замовника в цій частині. Підстави для встановлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції відсутні.
Замовником не порушено вимог Закону та Особливостей в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, дії Замовника не суперечать чинному законодавству України. Просимо прийняти та врахувати надану інформацію.