-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Утилізація сміття та поводження зі сміттям на сміттєзвалищі
Торги не відбулися
330 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 300.00 UAH
Номер:
23afe90154ad4983a9caed5446ec7edf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 17:53 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.04.2025
№ 47-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.04.2025 № 47-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-03-31-009730-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 41 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» установлено порушення вимог частини 9 статті 29 Закону, пункту 41 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів, у випадках передбачених законодавством, установлено порушення норм частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Городоцької селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.04.2025 № 78, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 23.04.2025 року, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 24.04.2025 та 02.05.2025.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Пунктом 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710) визначено, що, зокрема, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 28.04.2025, зокрема, про надання інформації щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та надання посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду, у разі такого оприлюднення, Замовником в поясненні від 02.05.2025 зазначено, що «https://gorodotska-gromada.gov.ua/docs/1981358/ - інформація про внесення змін до бюджету Городоцької селищної територіальної громади на 2025 рік», однак, за вказаним посиланням відсутня інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710 Замовник не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить інформацію щодо електронної адреси особи, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками (Пащенко О. П.).
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, що учасник накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (КЕП), відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» на тендерну пропозицію.
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» містить накладений електронний підпис директора Архіпова Романа Михайловича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», тобто накладений електронний підпис Архіпова Романа Михайловича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Крім того, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання письмової згоди на обробку наявних персональних даних за формою встановленою в Додатку № 1.4 до Додатку № 3 до тендерної документації.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» відсутня письмова згода на обробку наявних персональних даних складена за формою встановленою Замовником в Додатку № 1.4 до Додатку № 3 до тендерної документації, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 7 розділу V тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник зазначає у тендерній пропозиції інформацію (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Також, у вказаному пункті зазначено, що якщо до виконання робіт/послуг учасник не залучає субпідрядника(ів)/співиконавця(ів), то у складі тендерної пропозиції надається лист-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця або інформацію в довільній формі щодо залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» відсутня інформація (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а також відсутній лист-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця або інформація в довільній формі щодо залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги пункту 7 розділу V тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В ході проведення моніторингу, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі, через електронну систему закупівель 21.05.2025 оприлюднено запит про надання пояснення, зокрема, щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ».
На підставі вищевказаного запиту Замовником 22.04.2025 було скасовано рішення про визначення переможця та 23.04.2025 розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, про які було зазначено у запиті про надання пояснення від 21.04.2025.
Cлід відмітити, що відповідно до пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до вимог частини 9 статті 29 Закону, встановлено імперативну умову, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Отже, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» на відповідність вимогам його тендерної документації, приймаючи рішення визначити 10.04.2025 переможцем процедури закупівлі ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ», не виявлено недотримання вказаним учасником вимог пункту 1 розділу ІІІ, пункту 7 розділу V тендерної документації та пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації, що суперечить вимогам частини 9 статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено, що на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 23 Особливостей, Замовником відповідь на запит про надання пояснень від 28.04.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель пізніше трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту (на 4 робочий день з дня оприлюднення запиту).
Слід зазначити, що відповідно до інформації оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель, за результатом встановлених у запиті органу державного фінансового контролю порушень законодавства у сфері закупівель, Замовником відхилено тендерну пропозицію переможця ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» та, як наслідок електронною системою закупівель відмінено відкриті торги з особливостями на підставі підпункту 1 пункту 51 Особливостей.
Період усунення порушень:
07.05.2025 17:10 - 22.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2025 17:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом відміни тендеру.
Дата публікації:
04.09.2025 10:20
Запити/Пояснення
Номер:
b46ef7ab39e24d389a3986ae865f157f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.04.2025 18:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Утилізація сміття та поводження зі сміттям на сміттєзвалищі» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-31-009730-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» на відповідність тендерній документації Городоцької селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в підпункті 2.3 пункту 2 розділу І тендерної документації відсутня електронна адреса особи, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками (Пащенко О. П.).
Враховуючи викладене вище, поясніть чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей?
5. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, що учасник накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (КЕП), відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» на тендерну пропозицію.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» містить накладений електронний підпис директора Архіпова Романа Михайловича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», тобто накладений електронний підпис Архіпова Романа Михайловича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Враховуючи викладене вище поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» вимогам пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
6. Відповідно до пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено вимогу надати учасником в складі тендерної пропозиції форму письмової згоди на обробку наявних персональних даних згідно Додатку № 1.4. до Додатку № 3 до тендерної документації.
Також, в Додатку № 1.4 до Додатку № 3 до тендерної документації встановлено форму письмової згоди на обробку наявних персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» відсутня письмова згода на обробку наявних персональних даних за формою згідно Додатку № 1.4 до Додатку № 3 до тендерної документації, чим не дотримано вимоги пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації.
Враховуючи викладене вище поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» вимогам пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
7. Відповідно до пункту 7 розділу V встановлено вимогу, що учасник зазначає у тендерній пропозиції інформацію (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Також, у вказаному пункті зазначено, що якщо до виконання робіт/послуг учасник не залучає субпідрядника(ів)/співиконавця(ів), то у складі тендерної пропозиції надається лист-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця або інформацію в довільній формі щодо залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» відсутня інформація (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а також відсутній лист-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця або інформація в довільній формі щодо залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище поясніть, яким чином Замовником перевірено наявність/відсутність в учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
320ffb8957044292b74348727c2185d2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.04.2025 17:12
Опис:
У відповідь на Ваш запит від 21.04.2025 про надання пояснень щодо предмету «Утилізація сміття та поводження зі сміттям на сміттєзвалищі» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-31-009730-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) зазначаю наступне.
Джерелом фінансування Городоцької селищної ради є загальний фонд Городоцької територіальної громади.
Підстава прийняття рішення уповноваженою особою міститься в додатках та підтверджується:
- заявкою про виділення коштів на укладення договору про надання послуг з утилізації та поводження зі сміттям на сміттєзвалищі у с-щі Біла Криниця Городоцької селищної територіальної громади) на суму 330000,00 грн.;
- підставами для здійснення закупівлі;
- рішенням виконавчого комітету Городоцької селищної ради Житомирського району Житомирської області №81 від 21.03.2025;
- протоколами уповноваженої особи від 28.03.2025 №72, від 09.04.2025 №73, від 24.04.2025 №78 .
Щодо відсутності електронної адреси особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Під час підготовки тендерної документації помилково не зазначено електронну адресу. Під час періоду уточнень за вказаною інформацією звернень не було.
Відповідно електронна адреса міститься на сайті в кабінеті Замовника та є доступною.
23.04.2025 уповноваженою особою здійснено висунуто вимогу до ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» про усунення порушення.
Станом на 24.04.2025 порушення не усунуті, у зв’язку з чим відхилено тендерну пропозицію.
Номер:
3ef33d08c3564400aedb6329a895b552
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.04.2025 18:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Утилізація сміття та поводження зі сміттям на сміттєзвалищі» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-31-009730-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Городоцькою селищною радою Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) було розглянуто тендерну пропозицію учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» за результатами якого невідповідностей вимогам тендерної документації не встановлено та в електронній системі закупівель 10.04.2025 визначено вказаного учасника переможцем процедури закупівлі.
Посадовою особи органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель були виявлені порушення, щодо недотримання учасником ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» вимог пункту 1 розділу ІІІ, пункту 7 розділу V тендерної документації та пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації та стосовно встановлених порушень 21.04.2025 було опубліковано запит Замовнику, щодо надання пояснення на підставі якого Замовником 22.04.2025 було скасовано вищевказане рішення про визначення переможця та 23.04.2025 Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які були зазначені у вказаному запиті.
Слід зазначити, що вимоги Закону та Особливостей не містять підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника торгів після оголошення переможця торгів та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, за винятком виконання рішення органу оскарження (п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону).
Верховний Суд же в постанові від 12.06.2020 у справі № 826/8597/17 зазначає наступне: «Крім того, у контексті аналізу вказаних доводів скаржника суд касаційної інстанції відзначає, що замовником тричі, зокрема вже під час розгляду Колегією АМК України скарги позивача, змінювалися підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Астріум», що не відповідає вимогам Закону № 922-VIII та принципам, регламентованим ст. 2 Закону, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об`єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання зловживанням».
Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, відповідно до Особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації, визначений п. 41 Особливостей.
Так, відповідно до п. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до ст. 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої ст. 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень п. 43 цих особливостей.
Отже, повторний розгляд тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» щодо її відповідності вимогам тендерної документації було здійснено уповноваженою особою Замовника на власний розсуд, поза межами врегулювання таких дій та рішень нормами Закону та Особливостей, що суперечить вимогам п. 41 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чому Замовником здійснено, в супереч вимогам норм законодавства про публічні закупівлі, повторний розгляд тендерної пропозиції поданої ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ»?
4. Поряд з тим, відповідно до вимог абзацу 2 пункту 49 Особливостей, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Однак, в електронній системі закупівель відсутнє рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі.
Поясніть, чому Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено рішення про визначення переможця процедури закупівлі?
5. Відповідно до вимог абзацу 3 пункту 49 Особливостей, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що 10.04.2025 в електронній системі закупівель було сформовано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, в електронній системі закупівель 10.04.2025 Замовником оприлюднено укладений договір про надання послуг від 10.04.2025 № 17-03, підписаний між Замовником та ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ».
Враховуючи вищевикладене, моніторингом встановлено, що Замовником договір про надання послуг від 10.04.2025 № 17-03 укладений в той же день, коли в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (10.04.2025), що не відповідає нормам абзацу 3 пункту 49 Особливостей.
Слід зазначити, що підпунктом 4 пункту 21 Особливостей встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним, у разі коли договір укладений з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Таким чином, укладений договір про надання послуг від 10.04.2025 № 17-03, відповідно до норм підпункту 4 пункту 21 Особливостей, є нікчемним правочином.
Враховуючи вищевикладене, надайте пояснення щодо укладання Замовником договору з недотриманням вимог абзаців 2 та 3 пункту 49 Особливостей.
6. Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Аналізом встановлено, що відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 договору про надання послуг від 10.04.2025 № 17-03 Виконавець зобов'язується на замовлення Замовника виконати послуги згідно Додатку №1 до цього Договору і на умовах цього Договору за кодом ДК 021:2015 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям», а Замовник, зобов'язується на умовах Договору прийняти надані послуги та здійснити оплату.
При цьому, відповідно до підпункту 6.1. пункту 6 договору про надання послуг від 10.04.2025 № 17-03 зазначено, що усі додаткові угоди, а також додатки до Договору є його невід'ємними частинами.
Однак, моніторингом встановлено, що Додаток № 1 «Вартість надання послуг спеціалізованими механізмами/технікою» до договору про надання послуг від 10.04.2025 № 17-03 не оприлюднено, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
Враховуючи вищевикладене, поясніть недотримання Замовником вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
742311d9bb1641a7b4facb985ecf8354
Назва:
Пяснення
Дата опублікування:
02.05.2025 14:53
Опис:
У відповідь на Ваш запит від 28.04.2025 про надання пояснень щодо предмету «Утилізація сміття та поводження зі сміттям на сміттєзвалищі» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-31-009730-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) зазначаю наступне.
1. Документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість були прикріплені до тендерної документації. (в додатках)
2. https://gorodotska-gromada.gov.ua/docs/1981358/ - інформація про внесення змін до бюджету Городоцької селищної територіальної громади на 2025 рік.
3. Посадовою особи органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель були виявлені порушення, щодо недотримання учасником ПП «ПРОМЕКОІНВЕСТ» вимог пункту 1 розділу ІІІ, пункту 7 розділу V тендерної документації та пункту 5 Додатку № 3 до тендерної документації та стосовно встановлених порушень 21.04.2025 було опубліковано запит Замовнику, щодо надання пояснення на підставі якого Замовником 22.04.2025 було скасовано вищевказане рішення про визначення переможця та 23.04.2025 Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які були зазначені у вказаному запиті.
Відповідно до частини четвертої статті 11 та частини 4 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону до обов’язків уповноваженої особи / тендерного комітету належить забезпечення рівних умов для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
4. Станом на 02.05.2025 закупівля не відбулася.
5. Був розміщений саме «проєкт» договору з недосконалими реквізитами, договір станом на 02.05.2025 не є укладеним.
Отже, жодних скарг чи пояснень зі сторони учасників не надходило, тобто учасники не заперечують щодо дій та вимог Городоцької селищної ради Житомирського району Житомирської області.