-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
М’ясопродукти
Завершена
3 629 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 145.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 145.00 UAH
Номер:
23bf277aea9349ba9765414159216845
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-06-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2025 00:00
Період моніторингу:
06.05.2025 16:03 - 28.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.05.2025 №144
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 06.05.2025 №144.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-28-013329-a, 28.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275, розгляду пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Особливостей №1275 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 19 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оприлюднене оголошення про проведення Військовою частиною Т0910 (далі – Замовник) спрощеної закупівлі; звіт про результати проведення закупівлі UA-2025-03-28-013329-a; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; рішення уповноваженої особи (протоколи) від 10.04.2025 №115/2025 та від 11.04.2025 №117/2025; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо проведення закупівлі та вимоги про усунення порушення при проведенні закупівлі, а також відповіді Замовника на такі звернення та вимоги; пропозицію учасника ТОВ «Нововолинський м’ясокомбінат» (щодо правомірності її відхилення Замовником), пропозицію ТОВ «Акватінта», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю товарів від 15.04.2025 №23/365; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275).
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-03-28-013329-a Замовником проведено як спрощену закупівлю.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій.
Одночасно, за вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082) під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари, а саме: ковбаса напівкопчена, ковбаса варена першого сорту, рулет м’ясний, сардельки вищого сорту, і вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015: 15130000-8 — М’ясопродукти за кожною номенклатурною позицією товару.
Водночас Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі: 15131200-7 «М’ясо сушене, солене, копчене чи приправлене», 15131100-6 «Вироби з ковбасного фаршу, 15131120-2 «Ковбасні вироби».
Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення спрощеної закупівлі) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
Період усунення порушень:
19.05.2025 14:34 - 03.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.05.2025 14:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з констатуючою частиною висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-03-28-013329-a, повідомляю, що уповноваженою особою замовника взято до відома та опрацьовано надану Вами інформацію щодо порушення замовником вимог пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Особливостей №1275, та разом з тим, здійснено заходи щляхом проведення роз’яснювальної роботи та економічних навчань. Тому тепер, отримавши нові знання, можна стверджувати про недопущення в майбутньому уповноваженою особою замовника порушення вищезазначених вимог. Проте, дане порушення неможливо усунути.
Дата публікації звіту:
23.05.2025 13:13
Запити/Пояснення
Номер:
6a987af12ee044b38c54bd809f9afb4e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 11:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-03-28-013329-a, яка проводилась Військовою частиною Т0910 (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно з Додатком №4 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником та/або переможцем у складі пропозиції» до Оголошення учасник/переможець у складі пропозиції повинні завантажити копію документу, який підтверджує відповідність складських, виробничих приміщень діючим санітарним правилам та нормам (акт, висновок, довідка, експлуатаційний дозвіл).
В складі пропозиції ТОВ «АКВАТІНТА» надано рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області про державну реєстрацію потужностей від 27.09.2024 №17-02-17.01-11/3143-24, яким зареєстровано потужності учасника із зберігання харчових продуктів.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Яким чином учасником ТОВ «АКВАТІНТА» підтверджено вимогу Замовника щодо надання документу, який підтверджує відповідність складських, виробничих приміщень діючим санітарним правилам та нормам?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
48caf006071e485194362f06dfd932e7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 12:45
Опис:
1.Обґрунтування технічних та якісних характеристик, визначення очікуваної вартості
предмета закупівлі здійснено на підставі наступних документів, які надаються окремими файлами.
2. Згідно з Додатком №4 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником та/або переможцем у складі пропозиції» до Оголошення учасник/переможець у складі пропозиції повинні завантажити копію документу, який підтверджує відповідність складських, виробничих приміщень діючим санітарним правилам та нормам (акт, висновок, довідка, експлуатаційний дозвіл). ТОВ «АКВАТІНТА» підвантажила довідку в якій вказала що для підтвердження відповідності складських приміщень діючим санітарним правилам та нормам надає договір про дератизацію складського приміщення , сертифікати якості впровадження системи НАССР. Довідка надається окремим файлом.