• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область

Завершена

1 107 287.53 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 536.44 UAH
Номер: a682272f45854e049289ac860fabd432
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-22-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.05.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 13.05.2025 12:15 - 04.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 12.05.2025 № 121 Дніпро Про початок здійснення моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 12.05.2025 № 121 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 2 UA-2025-03-28-012065-a 28.03.2025 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПОКРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 020-65-67, v.h.polovynko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом розгляду тендерних пропозицій учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" встановлено порушення пункту 4.2 та 4.3 Настанови №281, підпункту 1 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором від 25.04.2025 №67, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПОКРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ (далі - Замовник) UA-P-2025-03-28-011645-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи №52 від 28.03.2025 року, тендерну пропозицію учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 15.04.2025, договір від 25.04.2025 №67, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 22.05.2025 та 26.05.2025 на запити про надання пояснень від 19.05.2025 та 21.05.2025 року. Відповідно до пункту 4.2. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» із змінами (надалі – Настанова №281), кошторисна документація складається за формами, передбаченими в Настанові №281. Згідно із пунктами 4.2 та 4.3 Настанови № 281, Кошторисна заробітна плата, що наводиться в прямих витратах у локальних кошторисах, вираховується окремо для робітників-будівельників і монтажників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, та робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні автотранспортних засобів при перевезенні ґрунту і будівельного сміття. Розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів. Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва», затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 року № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 931/32383), яким унесені зміни до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281. Відповідно до пункту 4 наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України. Тобто, мінімальний розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва (за розрядом складності робіт 3,8), що повинен застосовуватися замовником при визначенні вартості об'єктів будівництва в 2025 році, складає 18 570,02 гривень (дані Державної служби статистики України, інформації щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 12 місяців 2024 року, яка складає 16 928,00 грн, та прогнозному індексі споживчих цін на поточний рік, який складає 109,7 %, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025 - 2027 роки»). Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 1 рішення Криворізької міської ради від 28.02.2025 № 3501 «Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва, який ураховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії», встановлений розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва (за розрядом складності робіт 3,8) становить 20 300,00 гривень. Таким чином, учасником ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ", відповідно до пояснювальної записки до Договірної ціни та локального кошторису (файл: кошторисна документація.pdf), встановлена середня заробітна плата на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 169,58 люд.год. та розряді робіт 3,8) у розмірі 16300,00 гривень та є нижчою ніж кошторисна заробітна плата, яка визначена законодавством та яку повинен застосовувати замовник при визначенні вартості об'єктів будівництва в 2025 році та є певним ризиком, щодо невиплати (несвоєчасної) виплати заробітної плати в подальшому та збільшення інвестицій в будівництво зазначеного об’єкта. Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ", встановлено невірне визначення вартості будівництва, в частині розміру кошторисної заробітної плати, яка враховується при складанні інвесторської кошторисної документації, що призвело до недотримання норм пункту 4.2 та 4.3 Настанови №281. Окрім цього, відповідно до вимог пункту 5 Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників та вимоги, відповідно до статті 16 Закону, Замовником визначені згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, що зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Моніторингом встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" Замовником, надана вимога про усунення невідповідностей, які ним виявлені, а саме: Не надано повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з п. 1.1.1. Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати документ, який підтверджує наявність в учасника/ субпідрядника правовідносин із особами, інформація щодо яких зазначена учасником в довідці (щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником/субпідрядником, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття та наказ/витяг з наказу/ розпорядження про прийняття на роботу або трудовий договір; щодо інших осіб – напр., договір про виконання робіт, договір ЦПХ, тощо)». Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: «Повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна». Однак, учасник на виконання вищезазначених вимог Замовника, щодо виявлених невідповідностей надав повідомлення про прийняття на роботу працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, без надання Квитанції №2, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію), або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В Квитанції №2 зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції), що не відповідає вимозі, яка визначена у Додатку 1 до тендерної документації. Отже, зазначені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції, на виконання вимог законодавства, не усунуті. Проте, тендерна пропозиція учасника не відхилена, що призвело до порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 06.06.2025 16:33 - 21.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.06.2025 16:33

Оскарження висновку в суді

Опис: 20.06.2025 виконавчий комітет Покровської районної в місті ради направив до Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України Східний офіс Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі № UA-2025-03-28-012065-a.
Дата публікації: 20.06.2025 11:51
Дата відкриття провадження: 25.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 160/18113/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-28-012065-a щодо виявлених порушень повідомляємо наступне. 1. Щодо порушення пункту 4.2 та пункту 4.3 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» із змінами (надалі – Настанова). Проектна документація розроблена та затверджена замовником у 2024 році. З урахуванням положень Настанови, Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 №281 (надалі – Порядок), керуючись п. 1 рішення Криворізької міської ради від 26.01.2022 №1107, розмір кошторисної заробітної плати, який врахований при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначено замовником у складі вихідних даних на проектування на рівні 16300,00 грн (шістнадцять тисяч триста грн. 00 копійок). Згідно із пунктом 5.3 Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. Відповідно до пункту 5 Порядку визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва. 2. Щодо порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості). При розгляді тендерної пропозиції учасника закупівлі встановлено, що ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" на виконання вимог п. 1.1.1. Додатку 1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції надані Квитанція №2 про приймання 29.12.2023 документу звітності «Повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту» (арк. №4 файлу «Медведєва А.С.pdf») та Квитанція №2 про приймання 29.04.2022 документу звітності «Повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту» (арк. №2 файлу «Парафілова І.В.pdf»). У вищевказаних квитанціях №2 у відповідності до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.20017 №557, зазначені реквізити прийнятого (зареєстрованого) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації), реєстраційний номер, дані про автора та підписувача електронного документа та автора квитанції). На виконання вимоги про усунення виявлених невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією на закупівлю за кодом ДК 021:2015:45453000-7: «Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область) ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" у встановлений законодавством строк шляхом завантаження через електронну систему закупівель надані Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (дата формування повідомлення у страхувальника – 29.12.2023) – файл «Повідомлення Медведева.pdf» та Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (дата формування повідомлення у страхувальника – 29.04.2022) – файл «Повідомлення Парафілова.pdf» щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна. Відповідно до положень тендерної документації замовника документи у складі пропозиції Учасника рекомендується надавати у тій послідовності, в якій вони наведені у тендерній документації замовника, а також надавати окремим файлом кожний документ, що іменується відповідно до змісту документа. Тобто, замовником в тендерній документації та додатках до неї вимоги щодо надання учасником повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття саме в одному файлі не встановлювалося. ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" надано як повідомлення про прийняття на роботу працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, так і надано Квитанції №2, які є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) в контролюючому органі електронного документа. Враховуючи вищевикладене, ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" виконав вимоги замовника щодо надання повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна. У замовника були відсутні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції учасника.
Дата публікації звіту: 13.06.2025 10:30

Запити/Пояснення