-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
Завершена
1 107 287.53
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 536.44 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 536.44 UAH
Номер:
a682272f45854e049289ac860fabd432
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-22-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.05.2025 00:00
Період моніторингу:
13.05.2025 12:15 - 04.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
12.05.2025 № 121
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 12.05.2025 № 121
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
2 UA-2025-03-28-012065-a 28.03.2025 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПОКРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом розгляду тендерних пропозицій учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" встановлено порушення пункту 4.2 та 4.3 Настанови №281, підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором від 25.04.2025 №67, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПОКРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ (далі - Замовник) UA-P-2025-03-28-011645-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи №52 від 28.03.2025 року, тендерну пропозицію учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 15.04.2025, договір від 25.04.2025 №67, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 22.05.2025 та 26.05.2025 на запити про надання пояснень від 19.05.2025 та 21.05.2025 року.
Відповідно до пункту 4.2. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» із змінами (надалі – Настанова №281), кошторисна документація складається за формами, передбаченими в Настанові №281.
Згідно із пунктами 4.2 та 4.3 Настанови № 281, Кошторисна заробітна плата, що наводиться в прямих витратах у локальних кошторисах, вираховується окремо для робітників-будівельників і монтажників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, та робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні автотранспортних засобів при перевезенні ґрунту і будівельного сміття. Розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів. Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва», затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 року № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 931/32383), яким унесені зміни до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281.
Відповідно до пункту 4 наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Тобто, мінімальний розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва (за розрядом складності робіт 3,8), що повинен застосовуватися замовником при визначенні вартості об'єктів будівництва в 2025 році, складає 18 570,02 гривень (дані Державної служби статистики України, інформації щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 12 місяців 2024 року, яка складає 16 928,00 грн, та прогнозному індексі споживчих цін на поточний рік, який складає 109,7 %, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025 - 2027 роки»).
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 1 рішення Криворізької міської ради від 28.02.2025 № 3501 «Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва, який ураховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії», встановлений розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва (за розрядом складності робіт 3,8) становить 20 300,00 гривень.
Таким чином, учасником ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ", відповідно до пояснювальної записки до Договірної ціни та локального кошторису (файл: кошторисна документація.pdf), встановлена середня заробітна плата на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 169,58 люд.год. та розряді робіт 3,8) у розмірі 16300,00 гривень та є нижчою ніж кошторисна заробітна плата, яка визначена законодавством та яку повинен застосовувати замовник при визначенні вартості об'єктів будівництва в 2025 році та є певним ризиком, щодо невиплати (несвоєчасної) виплати заробітної плати в подальшому та збільшення інвестицій в будівництво зазначеного об’єкта.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ", встановлено невірне визначення вартості будівництва, в частині розміру кошторисної заробітної плати, яка враховується при складанні інвесторської кошторисної документації, що призвело до недотримання норм пункту 4.2 та 4.3 Настанови №281.
Окрім цього, відповідно до вимог пункту 5 Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників та вимоги, відповідно до статті 16 Закону, Замовником визначені згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, що зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" Замовником, надана вимога про усунення невідповідностей, які ним виявлені, а саме: Не надано повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з п. 1.1.1. Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Надати документ, який підтверджує наявність в учасника/ субпідрядника правовідносин із особами, інформація щодо яких зазначена учасником в довідці (щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником/субпідрядником, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття та наказ/витяг з наказу/ розпорядження про прийняття на роботу або трудовий договір; щодо інших осіб – напр., договір про виконання робіт, договір ЦПХ, тощо)».
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: «Повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна».
Однак, учасник на виконання вищезазначених вимог Замовника, щодо виявлених невідповідностей надав повідомлення про прийняття на роботу працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, без надання Квитанції №2, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію), або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В Квитанції №2 зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції), що не відповідає вимозі, яка визначена у Додатку 1 до тендерної документації.
Отже, зазначені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції, на виконання вимог законодавства, не усунуті. Проте, тендерна пропозиція учасника не відхилена, що призвело до порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
06.06.2025 16:33 - 21.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.06.2025 16:33
Оскарження висновку в суді
Опис:
20.06.2025 виконавчий комітет Покровської районної в місті ради направив до Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України Східний офіс Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі № UA-2025-03-28-012065-a.
Дата публікації:
20.06.2025 11:51
Дата відкриття провадження:
25.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
160/18113/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку
На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-28-012065-a щодо виявлених порушень повідомляємо наступне.
1. Щодо порушення пункту 4.2 та пункту 4.3 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» із змінами (надалі – Настанова).
Проектна документація розроблена та затверджена замовником у 2024 році. З урахуванням положень Настанови, Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального
господарства України від 20.10.2016 №281 (надалі – Порядок), керуючись п. 1 рішення Криворізької міської ради від 26.01.2022 №1107, розмір кошторисної заробітної плати, який врахований при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначено замовником у складі вихідних даних на проектування на рівні 16300,00 грн (шістнадцять тисяч триста грн. 00 копійок).
Згідно із пунктом 5.3 Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Відповідно до пункту 5 Порядку визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
2. Щодо порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості).
При розгляді тендерної пропозиції учасника закупівлі встановлено, що ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" на виконання вимог п. 1.1.1. Додатку 1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції надані Квитанція №2 про приймання 29.12.2023 документу звітності «Повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту» (арк. №4 файлу «Медведєва А.С.pdf») та Квитанція №2 про приймання 29.04.2022 документу звітності «Повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту» (арк. №2 файлу «Парафілова І.В.pdf»).
У вищевказаних квитанціях №2 у відповідності до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.20017 №557, зазначені реквізити прийнятого (зареєстрованого) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації), реєстраційний номер, дані про автора та підписувача електронного документа та автора квитанції).
На виконання вимоги про усунення виявлених невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією на закупівлю за кодом ДК 021:2015:45453000-7: «Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область) ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" у встановлений законодавством строк шляхом завантаження через електронну систему закупівель надані Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (дата формування повідомлення у страхувальника – 29.12.2023) – файл «Повідомлення Медведева.pdf» та Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (дата формування повідомлення у страхувальника – 29.04.2022) – файл «Повідомлення Парафілова.pdf» щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна.
Відповідно до положень тендерної документації замовника документи у складі пропозиції Учасника рекомендується надавати у тій послідовності, в якій вони наведені у тендерній документації замовника, а також надавати окремим файлом кожний документ, що іменується відповідно до змісту документа. Тобто, замовником в тендерній документації та додатках до неї вимоги щодо надання учасником повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття саме в одному файлі не встановлювалося.
ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" надано як повідомлення про прийняття на роботу працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, так і надано Квитанції №2, які є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) в контролюючому органі електронного документа.
Враховуючи вищевикладене, ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" виконав вимоги замовника щодо надання повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна.
У замовника були відсутні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції учасника.
Дата публікації звіту:
13.06.2025 10:30
Запити/Пояснення
Номер:
6c72055af8f441768987b05706864100
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
19.05.2025 14:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виконання робіт, а саме: Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-28-012065-a), яку проведено ВИКОНАВЧИМ КОМІТЕТОМ ПОКРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ (далі - Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надайте посилання на доступну для перегляду сторінку власного веб-сайту (або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкт управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Відповідно до п.5. Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників та вимоги, відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п. 43 Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції Учасника були виявлені невідповідності, а саме: Не надано повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з п. 1.1.1. Додатку 1 до тендерної документації «Надати документ, який підтверджує наявність в учасника/ субпідрядника правовідносин із особами, інформація щодо яких зазначена учасником в довідці (щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником/субпідрядником, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття та наказ/витяг з наказу/ розпорядження про прийняття на роботу або трудовий договір; щодо інших осіб – напр., договір про виконання робіт, договір ЦПХ, тощо)».
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна.
Однак, учасник на виконання вищезазначених вимог надав повідомлення про прийняття працівників на роботу, без надання Квитанції №2 та без підпису головного бухгалтера або особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку. Тобто, зазначені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не були ним усунуті. Враховуючи вищезазначене, чому тендерна пропозиція учасника закупівлі ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" не була відхилена?
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
863081a7d6ce4a669d969ff45cc96981
Назва:
Відповідь на запит на пояснення за процедурою закупівлі за ДК 021:2015 45453000-7: «Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область)
Дата опублікування:
22.05.2025 14:01
Опис:
У відповідності до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), виконавчий комітет Покровської районної в місті ради, як Замовник, надає пояснення по суті на запит в рамках моніторингу процедури закупівлі виконання робіт, а саме: Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-28-012065-a)
1. Щодо здійснення обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України, бюджетне призначення – це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Бюджетне призначення на закупівлю робіт надано Замовнику рішенням Покровської районної в місті ради від 16.12.2024 №244 «Про бюджет Покровського району у місті Кривий Ріг на 2025 рік», зі змінами.
Кошти для проведення капітального ремонту передбачені по КПКВК 0216030 «Організація благоустрою населених пунктів» по КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів».
Враховуючи отримання позитивного експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, розмір бюджетного призначення на здійснення капітального ремонту формувався на основі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, передбаченого в проєктно-кошторисній документації.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі формувались на основі необхідних для реалізації проєкту обсягів робіт та ресурсів, відповідно до затвердженої проєктно-кошторисної документації.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та локального кошторису на будівельні роботи №02-01-02 на будівельні роботи з капітального ремонту фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу: ремонт елементів верхньої чаші.
2. Щодо надання посилання на доступну для перегляду сторінку власного веб-сайту (або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкт управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На офіційному вебсайті виконавчого комітету Покровської районної в місті ради в розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Посилання надається: https://www.pokrovkr.gov.ua/index.php/diialnist/derzhavni-zakupivli.
3. Відповідно до п.5. Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників та вимоги, відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п. 43 Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції Учасника були виявлені невідповідності, а саме: Не надано повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з п. 1.1.1. Додатку 1 до тендерної документації «Надати документ, який підтверджує наявність в учасника/ субпідрядника правовідносин із особами, інформація щодо яких зазначена учасником в довідці (щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником/субпідрядником, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття та наказ/витяг з наказу/ розпорядження про прийняття на роботу або трудовий договір; щодо інших осіб – напр., договір про виконання робіт, договір ЦПХ, тощо)».
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Повідомлення про прийняття працівника на роботу щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна.
Однак, учасник на виконання вищезазначених вимог надав повідомлення про прийняття працівників на роботу, без надання Квитанції №2 та без підпису головного бухгалтера або особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку. Тобто, зазначені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не були ним усунуті. Враховуючи вищезазначене, чому тендерна пропозиція учасника закупівлі ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" не була відхилена?
При розгляді тендерної пропозиції учасника закупівлі встановлено, що ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" на виконання вимог п. 1.1.1. Додатку 1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції надані Квитанція №2 про приймання 29.12.2023 документу звітності «Повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту» (арк. №4 файлу «Медведєва А.С.pdf») та Квитанція №2 про приймання 29.04.2022 документу звітності «Повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту» (арк. №2 файлу «Парафілова І.В.pdf»).
На виконання вимоги про усунення виявлених невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією на закупівлю за кодом ДК 021:2015:45453000-7: «Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область) ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" у встановлений законодавством строк шляхом завантаження через електронну систему закупівель надані Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (дата формування повідомлення у страхувальника – 29.12.2023) – файл «Повідомлення Медведева.pdf» та Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (дата формування повідомлення у страхувальника – 29.04.2022) – файл «Повідомлення Парафілова.pdf» щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна.
Відповідно до положень тендерної документації замовника документи у складі пропозиції Учасника рекомендується надавати у тій послідовності, в якій вони наведені у тендерній документації замовника, а також надавати окремим файлом кожний документ, що іменується відповідно до змісту документа. Тобто, замовником в тендерній документації та додатках до неї вимоги щодо надання учасником повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття саме в одному файлі не встановлювалося.
Враховуючи вищевикладене, ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" виконав вимогу замовника щодо надання повідомлення про прийняття працівника на роботу з Квитанцією №2 про прийняття щодо працівників, що перебувають у трудових відносинах з учасником, зазначених в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. №3.13 від 08.04.2025 р), а саме: Медведєва Антоніна Сергіївна, Парафілова Ірина Володимирівна.
Щодо надання учасником повідомлення про прийняття працівників на роботу без підпису головного бухгалтера або особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку повідомляємо наступне.
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (надалі – Закон) визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні.
Цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правової форми і форми власності, на філії та представництва юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави (далі - підприємства), які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства.
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не поширюється на фізичних осіб-підприємців.
Отже, із двох форм організації підприємницької діяльності в Україні – через створення юридичної особи або через реєстрацію фізичної особи як суб’єкта підприємницької діяльності (надалі – ФОП), вести бухгалтерський облік мають тільки юридичні особи, ФОП не ведуть бухгалтерський обік у розумінні Закону. Вимогами чинного законодавства України обов’язку мати головного бухгалтера або особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, на ФОП не покладено.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що Учасник є фізичною особою-підприємцем (не зобов’язаний вести бухгалтерський облік), надання повідомлення про прийняття працівників на роботу без підпису головного бухгалтера або особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку, відповідає чинному законодавству України.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту», відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України та частини першої статті 23 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» Кабінетом Міністрів України установлено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/ або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
Згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.20017 №557 (надалі – Порядок) автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись цим Порядком.
Після накладання кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня.
У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.
Автоматизована перевірка електронного документа включає:
підтвердження дійсності кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки за умов, встановлених Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»;
перевірку обов’язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки підписувачів у встановленому порядку;
перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);
перевірку обов'язкових реквізитів;
перевірку права підпису електронного документа підписувачем.
Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 7 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається кваліфікована електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Тобто, отримання учасником другої квитанції з відсутністю виявлених контролюючим органом (територіальним органом Державної податкової служби) помилок є підтвердженням відповідності поданих ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" повідомлень про прийняття працівників на роботу вимогам чинного законодавства України.
Враховуючи зазначене, замовником встановлено, що ФОП Бухвалов Микола Михайлович усунено виявлені невідповідності у встановлений законодавством строк, тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації та потребам замовника, відсутні підстави для її відхилення.
Номер:
1674f5ffe4f446429472d6fe21630676
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
21.05.2025 17:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виконання робіт, а саме: Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-28-012065-a), яку проведено ВИКОНАВЧИМ КОМІТЕТОМ ПОКРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ (далі - Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
Відповідно до п.7. Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерних пропозицій» щодо інформації про субпідрядника, Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією відповідно до вимог Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації (надається у разі залучення). У п. 3.1. Додатку 1 Учасник повинен надати у разі залучення субпідрядника до виконання робіт в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією щодо кожного такого суб’єкта господарювання, а саме: - повне найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності по батькові) (для фізичної особи-підприємця, фізичної особи); - місцезнаходження; - код згідно з ЄДРПОУ; - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності по батькові) керівника (для юридичної особи). У п. 3.2. Додатку 1, у разі, коли учасник не планує залучати до виконання робіт субпідрядника, учасник надає відповідну довідку у довільній формі. Відповідно до тендерної пропозиції учасником ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" укладений договір підряду від 10.01.2025 № 2/25 з фізичною особою Панітовським В.Л. та від 20.03.2025 №4/25 з Малишко В.В. (підрядник). Надайте пояснення та посилання на файл в якому Учасником підтверджено надання довідки, відповідно до вимог тендерної документації.
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
6ee672cb64c54606a5d0ae88b56a159f
Назва:
Пояснення по суті на запит в рамках моніторингу процедури закупівлі виконання робіт, а саме: Капітальний ремонт фонтану у сквері на кільці 44-го кварталу, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-28-012065-a)
Дата опублікування:
26.05.2025 11:00
Опис:
Відповідно до положень Цивільного кодексу України підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання робіт інших осіб (субпідрядників). У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
Згідно із загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. №668, субпідрядник - підрядник, який в порядку, визначеному договором підряду, та на підставі договору субпідряду, укладеному з генеральним підрядником, залучається до виконання робіт.
За договором субпідряду генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду. Договори підряду від 10.01.2025 №2/25 та від 20.03.2025 №4/25, укладені ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" з Панітовським В.Л. та Малишком В.В. відповідно, не містять положень щодо відповідальності учасника за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду перед зазначеними особами.
В загальному випадку працю фізичних осіб використовують на підставі трудових договорів. Проте укладення трудового договору - не єдиний спосіб залучення (використання) праці фізичних осіб: з фізичними особами можна також укладати договори ЦПХ (договори на виконання робіт (договори підряду) і договори про надання послуг).
Цивільно-правовий договір (також цивільно-правова угода) — домовленість (правочин) двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Цивільно-правовий договір є однією з підстав виникнення зобов’язальних правовідносин.
Додатково хочемо зазначити, що форма договору визначається не назвою, а його змістом, тобто умовами, які його складають. Саме зміст договору визначає його умови.
Беручи до уваги вищевикладене, договори підряду від 10.01.2025 №2/25 та від 20.03.2025 №4/25 – договори цивільно-правового характеру, що дають учаснику правові підстави для використання праці Панітовського В.Л. та Малишка В.В., та не являються договорами субпідряду.
Враховуючи зазначене, ФОП "БУХВАЛОВ МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції не надана довідка відповідно до вимог п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації. Довідка відповідно до вимог п. 3.2. даного додатку надана учасником у складі файлу «Довідки.pdf».
Номер:
3123cd52811246bd9f329de4c3f770d1
Назва:
Запит за роз'ясненнями щодо висновку
Дата опублікування:
11.06.2025 15:30
Опис:
Ознайомившись з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-28-012065-a від 06.06.2025, складеним головним державним аудитором Половинко В.Г., звертаємося до Вас у порядку, визначеному ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», за роз’ясненнями змісту висновку та зобов'язань замовника, визначених у висновку, а саме: просимо повідомити, які саме заходи необхідно вчинити замовнику для забезпечення усунення порушення законодавства в частині пункту 4.2 та пункту 4.3 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, оскільки умови договору від 25.04.2025 №67 сторонами виконані майже повністю. У зв'язку з чим вважаємо, що усунення цих недоліків може призвести до податкових ризиків або/та фінансових втрат для установи.
Номер:
3b3c1318aac0470095659ff65663a0f1
Назва:
Роз'яснення щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
12.06.2025 16:47
Опис:
Східний офіс Держаудитслужби надає роз'яснення щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером ID: UA-2025-03-28-012065-a.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи відповідно до частини другої статті 19 Конституції України зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із пунктом 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 26.12.2015 № 922-VIII у висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 3 розділу III Порядку заповнення констатуючої частини форми висновку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, пункт 3 розділу ІІ Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі містить зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Частиною 5 статті 19 Господарського кодексу України визначено, що незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються.
Згідно із частиною 5 статті 65 Господарського кодексу України лише керівник підприємства вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами цього підприємства.
Тобто, вибір способу усунення порушення, як і його нормативно-правове обґрунтування, чинним законодавством покладено на посадових осіб об’єкта контролю, а не на орган державного фінансового контролю, оскільки зазначення конкретних чи чітко визначених способів (шляхів) усунення виявлених за результатами моніторингу закупівлі порушень може обмежити право вибору об’єкта контролю у застосуванні інших способів для усунення порушень, які встановлені законодавством та які б максимально захищали його права.
Отже, враховуючи вищезазначене та порушення, які встановлені за результатом моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2025-03-28-012065-a, Замовником можуть бути вжиті заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розгляду питання про припинення зобов’язань за договором від 25.04.2025 №67, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.