Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамковій угоді – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 28.03.2025 № 35), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС»), протокол продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 18.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.04.2025 № 5, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.04.2025, договір від 09.05.2025 № 41 на суму 50 492 633,87 грн (далі – Договір № 41), пояснення та документи Замовника надані 13.05.2025 та 20.05.2025 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
1. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021
№ 281 (далі – Настанова) п.1.1 розділу І «Загальні положення»: «ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).».
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) затверджена форма договірної ціни, яка містить інформацію згідно з яким нормативним документом визначена договірна ціна, тобто строка Форми «Визначена згідно з » має бути заповнена учасником процедури закупівлі.
Разом з тим, учасником ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» в складі тендерної пропозиції завантажено файл «Кошторисний розрахунок. Договірна ціна.pdf.p7s» стор. 3-4, в якому міститься документ «Договірна ціна». Однак, у вказаному документі не заповнена інформація згідно з яким нормативним документом визначена договірна ціна («Визначена згідно з »).
Таким чином, надана у складі тенедерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» договірна ціна не відповідає вимогам до Додактку 30 до Настанови в частині не зазначення інформації щодо нормативного документа в графі «Визначена згідно з».
2. Крім того, в ході моніторингу встановлено, що Замовником відповідно до Додатку 2 тендерної документації передбачено надання учасником, зокрема:
гарантійного листа про погодження з укладанням договору про закупівлю на умовах визначених, у Додатку № 4 до тендерної документації (пункт 1 Розділу І Додатку 2 «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації»);
інформації про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 1 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції, зокрема: договірною ціною (Розділ ІІІ Додатку 2 «Інформація та документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі»).
Додатком 4 «Проєкт договору» до тендерної документації передбачено, що договірна ціна за цим Договором визначається як динамічна та може коригуватися в процесі виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України, з урахуванням пункту 19 Особливостей (пункт 3.1 Проєкта Договору).
Учасником ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» в складі тендерної пропозиції завантажено файл «Кошторисний розрахунок. Договірна ціна.pdf.p7s» стор. 3-4, в якому міститься документ Договірна ціна на Будівництво захисної споруди цивільного захисту (укриття) для учасників освітнього процесу Спаського ліцею Підгородненської міської ради Дніпропетровської області за адресою: вул. Козинця, 74 Б, с. Спаське, Дніпропетровська область, Дніпровський район (файл «Кошторисний розрахунок. Договірна ціна.pdf.p7s» стор. 3-4), в якій поле «Вид договірної ціни» заповнене, та заначено – «тверда».
При цьому в даному розрахунку договірної ціни кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт відсутні.
Пунктом 5.31 «Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт» Настанови передбачено, що зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Водночас, учасник ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» у складі своєї тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації надав гарантійний лист про погодження з проектом договору викладеним у Додатку № 4 до тендерної документації, яким підтверджує згоду з проектом договору та з істотними умовами даного договору, в якому зазначено вид договірної ціни – динамічна, позаяк, файл «Кошторисний розрахунок. Договірна ціна.pdf.p7s» стор. 3-4 (що містить вид договірної ціни – тверда), який був наданий у складі тендерної пропозиції учасника є невід’ємною частиною проекту договору, з яким погодився учасник, надавши відповідний гарантійний лист.
Виходячи з вищезаначеного, надані учасником ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» перелічені документи мають невідповідність щодо виду договірної ціни.
Держаудитслужба 19.05.2025 звернулась через електронну систему закупівель про надання пояснень з вищевикладеного. На зазначений запит Замовником 20.05.2025 надано пояснення, що «…Жодних вимог щодо виду договірної ціни та обов’язковості заповнення окремих полів тендерна документація не містить. Таким чином, учасником дотримано вимог тендерної документації щодо підтвердження пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.».
Пояснення Замовника не спростовує виявлених порушень.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Водночас, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» не виявив вищезазначені невідповідності та не надав можливості їх усунути шляхом оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей, чим не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі.
Період усунення порушень:
29.05.2025 18:08 - 13.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2025 18:08