• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Капітальний ремонт будівлі Народного дому за адресою: Львівська область, Шептицький район, с. Хлівчани, вул. Франка І., №136А

Завершена

15 434 530.00 UAH з ПДВ
Номер: 5bce30ade2464b96a391fb0c276e0ff3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-08-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.04.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 08.04.2025 18:14 - 30.04.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.04.2025 № 105 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.04.2025 № 105. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-28-008158-a, 28.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, z.v.atamanchuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 встановлено порушення вимог підпункту 4 пункту 13, а також пунктів 3, 5 та 10 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю ( в тому числі договору про закупівлю) встановлено порушення норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення норм частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання інформації та документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: ____
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 21 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-28-008544-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови досліджуваної закупівлі; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; опубліковане затверджене 27.03.2025 обгрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178; наказ керівника Замовника від 27.03.2025 №01-07/53 «Про обгрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 17.03.2025 №87/25 про укладання договору; договір про закупівлю від 27.03.2025 №67; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; опубліковану під час моніторингу (16.04.2025) додаткову угоду №1 від 16.04.2025 щодо розірвання договору від 27.03.2025 №67. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій Замовника, зокрема, про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, а також яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ПП «Будівельна фірма ФОРУМ-БУД», з яким укладено договір. Водночас, на вищевказані запитання Замовником відповідь в електронній системі закупівель не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Під час моніторингу встановлено, що досліджувана закупівля проведена Замовником на підставі підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178. Відповідно до норм підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. В оприлюдненому в електронній системі закупівлі Замовником обґрунтування підстави для застосування підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 (затвердженого наказом від 27.03.2025 №01-07/53) вказано, що станом на 24.03.2025 є нагальна потреба у капітальному ремонті будівлі Народного дому за адресою: Львівська область, Шептицький район, с. Хлівчани, вул. Франка І., №136А, виникли об’єктивні обставини, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, нагальність потреби документально підтверджується актом комісійного обстеження нежитлового будинку будівлі Народного дому. Також, в оприлюдненому обгрунтуванні (затверджене керівником Замовника 27.03.2025) зазначено, що з огляду на терміновість задоволення потреби Замовника в капітальному ремонті будівлі Народного дому, спричинену виникненням об’єктивних обставин, які виникли та які унеможливлюють дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, Замовник не має можливості дотримати строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, виникнення таких об’єктивних обставин та нагальність потреби у здійсненні закупівлі підтверджують: акт комісійного обстеження нежитлового будинку будівлі Народного дому за адресою: Львівська область, Шептицький район, с. Хлівчани, вул. Франка І., №136А. Проведеним аналізом інформації, наведеної в Акті комісійного обстеження від 24.03.2025 будинку будівлі Народного дому (який надано Замовником до моніторингу та на який Замовник посилається в обгрунтуваннях застосування підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 для проведення досліджуваної закупівлі), встановлено, що такий акт містить інформацію про об’єкт, що обстежувався (назву, адресу розташування, площу, кадастровий номер), а також результати комісійного обстеження із зазначенням опису пошкоджень (стан балкона – аварійний; фасад будівлі вкритий численими тріщинами; на поверхні стін спостерігається осипання штукатурного покриття; наявні застарілі віконні конструкції, які потребують заміни на енергозберігаючі; двері потребують заміни; на поверхні підлоги є руйнування паркетного покриття, прогнила підлога на сцені; система опалення не працює; водопостачання відсутнє; внутрішня електромережа потребує каптіального ремонту та заміни тощо). Однак, вищевказаний акт комісійного обстеження від 24.03.2025 не містить висновків стосовно результатів обстеження (неможливості використання будівлі, аврійності її стану тощо), а також не містить жодних обгрунтувань щодо наявності обєктивних обставин нагальної потреби у здійсненні капітального ремонту будинку будівлі Народного дому. Інших документів на підтвердження наявності нагальної потреби у здійсненні закупівлі без проведення визначених законом процедур закупівель у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів Замовником до моніторингу не надано. З врахуванням вищенаведеного, Замовником неправомірно та необгрунтовано, на порушення норм підпункту 4 пункту 13, а також пунктів 3, 5 та 10 Особливостей №1178, проведено закупівлю без використання електронної стстеми закупівель шляхом укладання договору від 27.03.2025 №67 щодо виконання робіт з капітального ремонту будівлі Народного дому за адресою: Львівська область, Шептицький район, с. Хлівчани, вул. Франка І., №136А» на суму 15 434 530,00 грн без застосування відкритих торгів. Згідно з нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Відповідно до частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю робіт з капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. За нормами пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Також пунктом 9 Положення №835 визначено, що для оприлюднення наборів даних використовуються, зокрема, такі формати: TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML (для текстових даних). Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до нього, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель договір від 27.03.2025 №67 (далі – Договір №67) та додатки до нього оприлюднено лише у форматі PDF, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Крім цього, в оприлюдненому Замовником Договорі №67 та додатках до нього, інформація про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції) відсутня, чим порушено норми частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178. Керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, надати інформацію щодо причин неоприлюднення у електронній системі закупівель Договору №67 та додатків до нього у машинозчитовальному форматі та пояснити причини відсутності інформації про ціни на матеріальні ресурси та інформації про країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції матеріальних ресурсів у Договорі №67 та додатках до нього. Проте, Замовником відповідних пояснень та інформації на час завершення моніторингу не надано (не оприлюднено в електронній системі закупівель), чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником оприлюднено додаткову угоду №1 від 16.04.2025, якою сторонами погоджено розірвання Договору №67.
Період усунення порушень: 21.04.2025 17:37 - 06.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 21.04.2025 17:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо інших порушеннь законодавства у сфері закупівель, було оприлюднено додаткову угоду №1 від 16.04.2025, якою сторонами погоджено розірвання Договору №67.
Дата публікації звіту: 05.05.2025 16:30

Запити/Пояснення