-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
електричної енергії (код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія)
Завершена
134 406.40
UAH з ПДВ
Номер:
0767a199ede14d72bfcba13c570993a6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-22-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2025 00:00
Період моніторингу:
22.04.2025 13:35 - 14.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
18.04.2025 № 39-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 18.04.2025 №39-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
42. UA-2025-03-28-005119-a, яку проводить Заклад дошкільної освіти "Ясла-садок №6 "Дзвіночок" Вільнянської міської ради"
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 13 Особливостей в частині не оприлюднення обґрунтування застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель у відповідності до даного пункту.
За результатами питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами дослідження питання відповідності проведеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує оприлюднити належним чином оформлене обґрунтування застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: « 09 » травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Закладу дошкільної освіти "Ясла-садок №6 "Дзвіночок" Вільнянської міської ради" (далі – Замовник) на 2025 рік; договір про постачання електричної енергії споживачу від 28.03.2025 № 422.
Пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 цього розділу.
Відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно інформації та документів, оприлюднених Замовником в електронній системі закупівель, встановлено, що договір про постачання електричної енергії споживачу від 28.03.2025 № 422 укладено без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі.
Водночас, пунктом 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
В ході дослідження даної закупівлі встановлено, що Замовником не оприлюднено належним чином оформлене обґрунтування застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель, а саме: погоджене (затверджене) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, чим порушено вимоги пункту 13 Особливостей.
Крім того, Замовник на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування (підстави) для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи відповідно до пункту 13 Особливостей, всупереч вимогам частини п’ятої статті 8 Закону, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту не надав пояснення через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
09.05.2025 16:34 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь замовника на висновок органу державного фінансового контролю щодо результатів моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-28-005119-a
У відповідь на висновок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 09 травня 2025 року щодо результатів моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-28-005119-a, повідомляємо, що Замовником — Закладом дошкільної освіти "Ясла-садок №6 "Дзвіночок" Вільнянської міської ради — зауваження, викладені у висновку, було враховано та виконано в повному обсязі.
З метою усунення встановленого порушення вимог пункту 13 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, Замовником додано належним чином оформлене обґрунтування підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель. Відповідний документ було затверджено наказом керівника установи та додано до договору про закупівлю.
З огляду на обмеження функціоналу електронної системи закупівель, який наразі дозволяє завантажувати лише додаткові угоди до договору, обґрунтування та наказ про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі було оприлюднено саме через функцію «додаткова угода» з відповідним поясненням у тексті. Таким чином, усі документи, що підтверджують виконання вимог та усунення порушення, були розміщені в електронній системі закупівель у встановлений строк.
Крім того, з метою недопущення аналогічних ситуацій у майбутньому, Замовником вжито низку організаційних заходів. Зокрема, заплановано проведення додаткових внутрішніх навчань відповідальних осіб із питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, переглянуто та оновлено внутрішні інструкції та посадові обов’язки, а також проведено роз’яснення серед працівників щодо обов’язковості належного оформлення та своєчасного оприлюднення всієї передбаченої документації. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі.
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
Дата публікації звіту:
14.05.2025 07:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
15.09.2025 10:18
Запити/Пояснення
Номер:
fbb88533aa6c4594bf449526d6ea8e80
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.04.2025 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2025 00:00
Опис:
Про надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: UA-2025-03-28-005119-a, яку проводить Заклад дошкільної освіти «Ясла-садок №6 «Дзвіночок» Вільнянської міської ради» (далі - Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
В ході дослідження даної процедури встановлено, що остання проведена без використання електронної системи. Проте, Замовником не оприлюднено обґрунтування (підстави) для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
В зв’язку з викладеним, прошу надати інформацію з копіями підтверджуючих документів щодо фактичних обставин та підстав із посиланням на відповідні законодавчі норми, якими обумовлено здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) щодо зазначених фактів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Провідний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Микола ДЬЯЧЕНКО