-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Газ стиснений - метан
Завершена
21 303 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 106 515.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 106 515.00 UAH
Номер:
d37211eb2d6244008773c3818936761e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 15:48 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.04.2025 №53-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 21.04.2025 №53-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
6.UA-2025-03-28-004439-a 28.03.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.03.2025 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ» (далі – ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ»), рішення уповноваженої особи від 11.04.2025 (протокол № 133), повідомлення про намір укласти договір, договір поставки від 21.04.2025 № 619 (далі – Договір) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 30.04.2025 та 05.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 2 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає інформацію про відсутність підстав, установлених в пункті 47 Особливостей № 1178, згідно з пунктом 5 розділу 3 тендерної документації.
Так, в пункті 5 розділу 3 тендерної документації передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі за наявності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей № 1178, зокрема у разі, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн гривень (у тому числі за лотом).
При цьому зазначено, що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей № 1178, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178.
Крім того, пунктом 1 розділу 3 тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зокрема зазначається інформація про наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей № 1178 і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в тому числі інформації про відсутність підстав, установлених в пункті 47 Особливостей № 1178, згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатку 1 до тендерної документації.
Моніторингом установлено, що вартість закупівлі товару (газу стисненого – метану) перевищує 20 млн грн та становить 21 303 000,00 грн.
При цьому, учасником ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ» до кінцевого строку подання тендерних пропозицій не підтверджено шляхом самостійного декларування відсутність у нього підстави визначеної пунктом 47 Особливостей № 1178, зокрема у разі, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн гривень (у тому числі за лотом), чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей № 1178 визначено, що у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ» розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 10.04.2025: «відповідно до пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації (Інформація щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації), а саме «підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством» просимо дозавантажити, протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей - антикорупційну програму, оформлену відповідно до типової антикорупційної програми юридичної особи й відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації, так як вартість закупівлі перевищує 20 мільйонів гривень».
Однак, встановлені Замовником вищевказані вимоги в повідомленні про усунення невідповідностей не передбачені тендерною документацією, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей № 1178, в частині розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Період усунення порушень:
12.05.2025 16:51 - 27.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.05.2025 16:51
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок, складений за наслідками моніторингу закупівель, не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, а зазначені обставини є самостійною та достатньою підставою для його скасування повністю в незалежності від змісту викладених у Висновку фактичних обставин.
Дата публікації:
27.05.2025 17:02
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
929c9e7bea294332aaa4239ef5dbd6f9
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
25.04.2025 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі газу стисненого - метану (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-03-28-004439-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
2. З яких підстав учасника ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ» обрано переможцем процедури торгів, оскільки ним не виконані вимоги про усунення невідповідностей в інформації та документах його тендерної пропозиції, повідомлення щодо яких оприлюднено в електронній системі закупівель, зокрема про дозавантаження до 10 квітня 2025 року відповідного наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a6b91066fef544cea164c1ca055c723d
Назва:
По суті поставлених у запиті на пояснення питань
Дата опублікування:
30.04.2025 17:37
Опис:
Добрий день! Пояснення по суті запиту:
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, відбувалось шляхом організації практичного і теоретичного освоєння поєднань виробничих потреб підприємства в розрізі наявної ретроспективної статистики раніше здійснених закупівель із врахуванням реальної ситуації ЦІНИ на ринку пропозицій предмета закупівлі (додається файл "Експертний висновок.pdf").
Разом з тим, Замовник вважає за необхідне звернути увагу на наступне.
У відповідності до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), Розпорядники бюджетних коштів усіх рівнів, суб’єки господарювання державного сектору економіки здійснюють оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Як вбачається із змісту річного плану джерелом фінансування придбання товарів в межах закупівлі є виключно Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), тобто підприємство не являється розпорядником бюджетних коштів.
КП «Вінницька транспортна компанія» є УНІТАРНИМ комунальним підприємством 100% якого належить Вінницькій об’єднаній територіальній громаді (ст. 78 ГК України) в особі Вінницької міської ради.
У відповідності до ст. 22 ГК України, СУБ'ЄКТАМИ ГОСПОДАРЮВАННЯ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ є суб'єкти, що діють на основі ЛИШЕ державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
З огляду на це Постанову КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не можна вважати складовою законодавства у сфері публічних закупівлі, а відтак дотримання Замовниками її вимог не може бути предметом моніторингу процедури закупівлі, хоча б тому що вичерпний перелік інформації про закупівлю яка підлягає оприлюдненню міститься у ст.. 10 ЗУ № 922-VIII і серед нього обґрунтування обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відсутнє.
2. Підпунктом 10 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, передбачено обов’язок Замовника, щодо відхилення пропозиції Учасника процедури закупівлі у якого відсутня антикорупційна програма, у закупівлях із сумою очікуваної вартості, що дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Згідно норм діючого законодавства, що регулюють здійснення публічних закупівель, не є підставою для відхилення відсутність наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Сам по собі зміст вимоги про усунення невідповідностей в інформації та документах тендерної пропозиції, не може підмінювати положення законодавства, надто коли згідно частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може вимагати в Учасника документи які не передбачені законодавством.
За таких обставин, учасником ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ» подано виконання поставленої вимоги у формі дозавантаження необхідних документів у вигляді та спосіб, що передбачені відповідно до чинного законодавства, з огляду на що і його було обрано переможцем закупівлі.
Номер:
6c7af963f2ff47219a9cd6493a3cfb31
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
30.04.2025 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі газу стисненого - метану (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-03-28-004439-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питання:
Яким чином учасником ТОВ «ЕКОГАЗ ЕНЕРДЖІ», якого обрано переможцем процедури торгів, виконано вимоги підпункту 3.8. пункту 3 додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації щодо надання довідки, складеної учасником у довільній формі, в якій він надає інформацію про перелік та адреси розташування АГНКС (автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій, скорочення назви яких визначене Замовником в пункті 4.3 розділу 1. тендерної документації), на якій (яких) буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника в межах адміністративного кордону м. Вінниці, оскільки вказаним учасником надано довідку про підтвердження місця відпуску від 02.04.2025 №6 (файл «Лист 6.pdf»), в якій наявна інформація про відпуск палива із автогаззаправки?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a104f7fe50a248eba3e13945b825c689
Назва:
Пояснення по суті запиту
Дата опублікування:
05.05.2025 17:09
Опис:
Доброго дня!
У відповідності до технічних та якісних вимог до предмету закупівлі, передбачалось придбання газу стисненого метану із відповідними параметрами передбаченими ДСТУ ГОСТ 27577:2005. Основною відмінністю такого газу, є те, що у товарному вигляді він знаходиться у стисненому стані. Стиснення газу на технічному рівні, відбувається із допомогою компресорів. Тому, будь-яка споруда, призначена для заправки автотранспорту газом-метаном, невідворотно обладнується компресорним устаткуанням (Буква "К" в абревіатурі АГНКС, що визначена Замовником в пункті 4.3 розділу 1. тендерної документації означає "компресорна"). Із наданої довідки (файл «Лист 6.pdf»), вбачається, що у учасника є усе належне обладнання для заправки автотранспорту Замовника. В Уповноваженої особи не існувало жодного розумного сумніву, щодо іншої інтерпретації змісту наданої довідки. При цьому, Уповноваженою особою, взято до уваги ту обставину, що Автогазова заправочна станція Учасника - є єдиним діючим заправочним комплексом в межах адміністративного кордону м. Вінниці, де заправляються також транспортні засоби - інших осіб, у яких також відсутні сумніви, що їхні автотранспортні засоби заправляються стисненим метаном.
Таким чином, без застосування практик правового пуризму, іншого варіанту трактування змісту довідки, яка надана учасником, якого обрано переможцем процедури торгів, на виконання вимоги підпункту 3.8. пункту 3 додатку 1 до тендерної документації - надати не можливо.