-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення резервного джерела електропостачання по вул. Рильського, 5 в м. Житомир
Завершена
5 045 176.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 225.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 225.88 UAH
Номер:
2f9c2ae2d33b4a5a917d7c6448086acc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-30-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2025 00:00
Період моніторингу:
30.06.2025 16:05 - 22.07.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.06.2025
№ 69-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.06.2025 № 69-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-03-28-003833-a Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація складена з порушенням норм абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено, що укладений договір не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 2 пункту 1 статті 41 Закону, пунктам 17, 83, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668 та пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, виконання рішень Комісія АМКУ, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «КОМТЕХ ПОЛІССЯ», ТОВ «ТОП ФАЄР» та ТОВ «КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-БУД», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягненням до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 10 частини 1 статті 10, абзацу 1 частини 3 статті 22, абзацу 2 пункту 1 статті 41 Закону, пункту 17, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пунктів 17, 83, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація (зі змінами), затверджена рішенням уповноваженої особи від 28.03.2025, рішення Комісії АМКУ від 14.04.2025 № 5823-р/пк-пз, від 21.04.2025 № 6263-р/пк-пз, тендерні пропозиції учасників ТОВ «КОМТЕХ ПОЛІССЯ», ТОВ «ТОП ФАЄР» та ТОВ «КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-БУД», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.05.2025, від 05.06.2025 та від 12.06.2025, повідомлення щодо обґрунтування аномально низької ціни від 14.05.2025, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 30.05.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 12.06.2025, договір підряду від 19.04.2025 № 434-25, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 07.07.2025 року.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що «Кошторисна документація складається згідно з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013…», при тому, що зазначений нормативний акт з 08.11.2021 втратив чинність.
Крім того, згідно пункту 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю, за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей, укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України та абзацом 3 пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Постанова № 668), визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить 10 років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
Поряд з цим, в пункті 7.1 розділу 7 проєкту договору (Додаток № 4 до тендерної документації) передбачено умову, що «Відносини Сторін, пов'язані із забезпеченням гарантійних строків якості робіт (експлуатації об'єкта) та усунення виявлених недоліків (дефектів), будуть регулюватися положеннями Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 р. № 668».
Однак, моніторингом установлено, що пункті 7.2 розділу 7 проєкту договору (Додаток № 4 до тендерної документації) передбачено умову, що «Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить не менше 36 місяців з моменту підписання акту форми №КБ-2в, довідки форми № КБ-3 про виконані роботи (якщо інший гарантійний строк не встановлено законодавством України)», тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва може становить менше 10 років від дня його прийняття Замовником, а відтак проєкт договору не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668.
В свою чергу, вищевказане порушення норм законодавства в подальшому призвело до укладання між Замовником та ТОВ «КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-БУД» договору підряду від 19.04.2025 № 434-25 в пункті 7.2 розділу 7 якого встановлено умову, що «Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить не менше 36 місяців з моменту підписання акту форми №КБ-2в, довідки форми № КБ-3 про виконані роботи (якщо інший гарантійний строк не встановлено законодавством України)», тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва може становить менше 10 років від дня його прийняття Замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668, та як наслідок не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей.
Також, абзацом 2 пункту 1 статті 41 Закону встановлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, відповідно до пункту 17 та 83 Постанови № 668 визначено, що невід'ємними частинами договору підряду є план фінансування робіт та календарний графік виконання робіт.
Проте, моніторингом установлено, що в укладеному договорі підряду від 19.04.2025 № 434-25 відсутні план фінансування робіт, календарний графік виконання робіт та документ, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, які мають бути його невід’ємними частинами, що не відповідає вимогам абзацу 2 пункту 1 статті 41 Закону, пунктам 17 та 83 Постанови № 668.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом 2 частини 1 статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовниками оприлюднюються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 19.06.2025 не оприлюднено договір підряду від 19.04.2025 № 434-25 та додатки до нього у машинозчитувальному форматі, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
18.07.2025 16:35 - 02.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2025 16:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.07.2025, з метою усунення порушень, зазначених у ньому, Договір підряду № 434-25 від 19.06.2025 з ТОВ «Компанія Енерго-Буд» 25.07.2025 розірвано.
Також порушення, зазначені у Висновку, 22.07.2025 обговорені на технічній раді працівників підприємства, де службовим та уповноваженим особам, які готували документацію до закупівлі, проведено роз’яснювальну роботу, вказано на недопущення порушень в подальшому та неухильному дотриманню вимог законодавства у сфері здійснення публічних закупівель при складанні тендерної документації та додатків до неї.
Дата публікації звіту:
25.07.2025 11:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення уповноваженої особи до матеріальної відповідальності.
Дата публікації:
18.08.2025 10:26
Запити/Пояснення
Номер:
5f532735340b4ea9bf5e5c2bff1ba141
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.07.2025 12:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення резервного джерела електропостачання по вул. Рильського, 5 в м. Житомир» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-28-003833-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
Просимо надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, локальні кошториси, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог ст. 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d90fac2618f449769b689dc632b3ad35
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.07.2025 11:56
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення вартості згідно експертного звіту, ТОВ «ЕКСПЕРТНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА» № 1413-ЕК-25 від 30 грудня 2024, та затвердженої проектно-кошторисної документації - Наказ про затвердження проектно-кошторисної документації №21/аг від 24 лютого 2025 року.
Зазначаємо наступне, що очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням кошторисних норм України, а саме Настанова з визначення вартості будівництва. З урахуванням Змін № 1, № 2 згідно Наказу від 01.11.2021 № 281 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві відповідно до розробленої та затвердженої кошторисної документації. Дана норма закріплена у Наказі Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі.
Окремо зауважимо щодо запиту на отримання дефектного акту. Дефектний акт в будівництві - це документ, який фіксує виявлені дефекти та недоліки в об'єкті будівництва або устаткуванні, і на підставі якого визначається перелік необхідних робіт для їх усунення. Дефектний акт – це документальне підтвердження потреби у проведенні поточного або капітального ремонту.
Він є підставою для проведення поточного або капітального ремонту, а також для визначення вартості цих робіт. Дефектний акт потрібен для здійснення капітальних ремонтів об’єктів, пов’язаних виключно з поліпшенням експлуатаційних показників, що не потребує розроблення робочого проєкту та визначення вартості будівництва при складанні ціни тендерної пропозиції учасника публічної закупівлі. Дефектний акт використовується для розробки кошторису на ремонтні роботи, для замовлення матеріалів та для контролю за виконанням робіт.
Дефектний акт фактично належить до початкової проектної документації і передує складанню кошторису витрат. Хоча він не є обов’язковим документом, а виконує лише планові та контрольні функції. Зазвичай дефектні акти застосовують: при капітальному і поточному ремонті будівель та споруд; при ремонті, поліпшеннях, модернізації обладнання та транспортних засобів; при ліквідації (списанні) основних засобів.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, що підтверджується експертним звітом.
Підтверджуючі документи додаються.