-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Поточний ремонт доріг м. Борислав
Завершена
6 636 243.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 11 926.10 UAH
мін. крок: 0.2% або 11 926.10 UAH
Номер:
9354d888bddc43bfad3d517369e1bd41
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-29-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2025 00:00
Період моніторингу:
29.04.2025 16:10 - 21.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.04.2025 №137
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 29.04.2025 №137.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-28-002595-a, 28.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пунктів 3 та 10 Особливостей №1178, пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; відповідності умов укладених договорів про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлення порушень законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 – привести у відповідність до норм законодавства умови укладених договорів (щодо наявності як невід’ємного додатку до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту документу, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси) шляхом укладення відповідних додаткових угод, а також на уснення порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178 – опублікувати договори та додатки до них у машинозчитувальному форматі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцями тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладених договорів про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «ЕКО-МІСТО» Бориславської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-28-001023-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1, 2 та 3; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1, 2 та 3; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.04.2025 №10042025 щодо визначення переможців за Лотами 1, 2 та 3; тендерні пропозиції ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» за Лотами 1 і 2 та; тендерну пропозицію ТОВ «РАДВЕЙ» за Лотом 3; повідомлення про намір укласти договори про закупівлю за Лотами 1, 2 та 3; опубліковані ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» та ТОВ «РАДВЕЙ», як переможцями тендеру за відповідними лотами, документи; договори від 17.04.2025 №1704/1 (Лот 1), №1704/2 (Лот 2) та №1704/3 (Лот 3); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, у частині першій статті 41 Закону визначено, що у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
У пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договори №1704/1, №1704/2 та №1704/3 від 17.04.2025 за Лотами 1, 2 та 3 та додатки до них лише у форматі pdf та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, вищевказані договори не містять як невід’ємного додатку інформації про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції), чим порушено норми частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що для договорів про закупівлю робіт (капітальний ремонт, нове будівництво, реконструкція, реставрація) обов’язковими є додатки з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (зокрема, країну походження), а оскільки закупівля UA-2025-03-28-002595-a здійснювалася саме як закупівля послуг, а не робіт, вимога щодо обов’язкового зазначення країни походження матеріальних ресурсів у договорах не є обов’язковою.
Однак, у частині першій статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Отже, вищевказана норма стосується і послуг з поточного ремонту.
Щодо неоприлюднення договорів та додатків у машинозчитуваному форматі Замовником визнано, що зазначені договори наразі розміщені в електронній системі закупівель у форматі pdf, оскільки первинно ці документи були надані підрядниками у вигляді сканованих копій (підписані скан-копії); на момент завантаження технічні можливості системи та терміни укладення не дозволяли оперативно підготувати файли у форматах docx, xlsx, csv. Водночас Замовник зазначив, що керуючись пунктом 10 частини першої статті 10 Закону (вимоги до машинозчитуваних форматів), зобов’язується до 10.05.2025 підготувати й додатково оприлюднити текстові версії договорів та додатків у форматах, придатних для машинозчитування.
Період усунення порушень:
09.05.2025 16:18 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 16:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ваші зауваження взяті до уваги, документи завантажено.
Дата публікації звіту:
16.05.2025 16:20
Запити/Пояснення
Номер:
1866e3e8fbaf4c1eab15cfd4ffde1f30
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.05.2025 15:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.05.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-03-28-002595-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Еко- Місто» Бориславської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцями тендеру за Лотами 1, 2, та 3 вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Крім того, за нормами частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договори №1704/1, №1704/2 та №1704/3 від 17.04.2025 за Лотами 1, 2 та 3 (далі – Договори №1704/1, №1704/2 та №1704/3) та додатки до них лише у форматі pdf. Водночас, інформація про країну походження відсутня.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Пояснити причини не оприлюднення Договорів №1704/1, №1704/2 та №1704/3 та додатків до них у машинозчитувальному форматі?
4. Пояснити причини відсутності інформації щодо країни походження матеріальних ресурсів у Договорах №1704/1, №1704/2 та №1704/3.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c1a50c3d0e0b4ad0b94111da0137a8e7
Назва:
Відповідь замовника на запит UA-2025-03-28-002595-a
Дата опублікування:
05.05.2025 16:59
Опис:
Відповідь замовника на запит UA-2025-03-28-002595-a
Відповідно до вимог частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), під час планування закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі та її обґрунтування.
З метою дотримання вищезазначеної норми, а також пункту 25 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 (зі змінами), замовником було залучено незалежну експертну організацію, яка здійснила:
аналіз ринкових цін на аналогічні послуги;
визначення обсягів робіт, ураховуючи технічні обмеження, включаючи специфіку асфальтобетонних сумішей (максимальний термін використання — до 3 годин відповідно до вимог ГБН Г.1-218-182:2011, розділ 6);
обґрунтування технічних та якісних характеристик послуг.
Документальне підтвердження (додаються окремо):
договір із незалежною експертною організацією (Додаток 1);
звіт незалежної організації з розрахунком очікуваної вартості (Додаток 2).
Щодо відсутності інформації про країну походження матеріальних ресурсів у договорах №1704/1, №1704/2, №1704/3
Відповідно до частини першої статті 41 Закону, для договорів про закупівлю робіт (капітальний ремонт, нове будівництво, реконструкція, реставрація) обов’язковими є додатки з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (зокрема, країну походження).
Оскільки закупівля UA-2025-03-28-002595-a здійснювалася саме як закупівля послуг, а не робіт, вимога щодо обов’язкового зазначення країни походження матеріальних ресурсів у договорах не є обов’язковою.
Щодо неоприлюднення договорів №1704/1, №1704/2, №1704/3 та додатків у машинозчитуваному форматі
Замовник визнає, що зазначені договори наразі розміщені в електронній системі закупівель (Prozorro) у форматі pdf, оскільки:
первинно ці документи були надані підрядниками у вигляді сканованих копій (підписані скан-копії);
на момент завантаження технічні можливості системи та терміни укладення не дозволяли оперативно підготувати файли у форматах docx, xlsx, csv.
Водночас замовник, керуючись пунктом 10 частини першої статті 10 Закону (вимоги до машинозчитуваних форматів), зобов’язується до 10 травня 2025 року підготувати й додатково оприлюднити текстові версії договорів та додатків у форматах, придатних для машинозчитування.
Підсумок
Замовник діяв у межах чинного законодавства, зокрема:
ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 10, ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»;
п. 25 Особливостей №1178;
вимог ГБН Г.1-218-182:2011.
Документальне підтвердження додається.