-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пально-мастильні матеріали: бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони), газ скраплений автомобільний (талони)
Завершена
725 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 626.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 626.00 UAH
Номер:
4917b2241dc148529444e148f0a75488
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-26-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2025 00:00
Період моніторингу:
26.05.2025 12:44 - 17.06.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.05.2025
№ 61-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.05.2025 № 61-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2025-03-27-008532-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 41 Постанови № 710, пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 41 Постанови № 710, пункту 3 Порядку № 1082, пунктів 24 та 43 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 27.03.2025 № 94 (зі змінами від 29.03.2025), тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.04.2025 № 108, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 09.04.2025, договір про закупівлю від 18.04.2025 № 89, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 29.05.2025.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Пунктом 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710) визначено, що, зокрема, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
Керуючись нормами статті 8 Закону, посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівлі, 27.05.2025 звернулась із запитом через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації, зокрема, щодо оприлюднення ним на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та надання посилання на сторінку веб-сайта, яка буде доступна для перегляду, у разі такого оприлюднення, на який Замовником в поясненні від 29.05.2025 зазначено, що «У зв’язку з відсутністю власного веб-сайту та технічної можливості оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, було прийнято рішення оприлюднити документ у складі оголошення про проведення процедури закупівлі. На даний час обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення оприлюднені на веб-сайті Департаменту соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації за посиланням https://szndep.gov.ua/news/1748420379/».
Однак, аналізом наявної на веб-сайті Департаменту соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації інформації (https://szndep.gov.ua/news/1748420379/) встановлено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено Замовником лише під час здійснення моніторингу процедури закупівлі (28.05.2025), тобто протягом 44 робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 4¹ Постанови № 710.
Відповідно до пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155-VIII) передбачено, що кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, а відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – засіб електронного підпису чи печатки, що відповідає вимогам, встановленим частинами першою - четвертою статті 19 Закону № 2155-VIII.
При цьому, в пунктом 18 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII визначено, що засіб електронного підпису чи печатки – це апаратно-програмний пристрій чи програмне забезпечення, що використовуються для створення електронного підпису чи печатки.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону № 2155-VIII визначено, що дійсність кваліфікованого електронного підпису підтверджується, за умови, зокрема, підтвердження того, що особистий ключ, який використовувався для створення кваліфікованого електронного підпису, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та відсутності порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Також, пунктом 30 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII визначено, що кваліфікований сертифікат електронного підпису - сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 23 цього Закону.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону № 2155-VIII визначено, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, зазначення про те, що особистий ключ, пов’язаний з відкритим ключем, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, - у формі, придатній для автоматизованої обробки.
Разом з тим, відповідно до пункту 50 частини першої статті 1 Закону № 2155-VII визначено, що удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису.
Слід відмітити, що частиною 3 статті 15 Закону № 2155-VII визначено, що використання кваліфікованих електронних підписів та печаток забезпечує високий рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації.
Поряд з тим, використання удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, забезпечує середній рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації.
Пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Отже, Закон № 2155-VIII визначає два види електронних підписів, а саме: удосконалений електронний підпис та кваліфікований електронний підпис.
Водночас, вимоги Порядку № 1082 передбачають накладення на інформацію внесену в електронні поля саме кваліфікованого електронного підпису посадової особи замовника.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис саме фізичної особи Багрянцевої Олени Сергіївни, а не посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону № 2155-VIII не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 29.05.2025 надано пояснення, щодо порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082, яким підтверджено встановлене порушення.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» встановлено наступне.
Так, відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання довідки в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника автозаправних станцій (далі – АЗС), на яких буде здійснюватися заправка по талонах, а у випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування талонів/карток учасника - гарантійний лист від партнерів, які здійснюватимуть обслуговування зазначених карток/талонів та на якій підставі.
На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано довідку (файл «Перелік АЗС.pdf»), яка містить інформацію про наявність в учасника лише однієї автозаправної станції «УКРАНАФТА», на якій буде здійснюватися заправка по талонах, а не автозаправних станцій, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Крім того, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано копії договорів про партнерство та поставку від 18.07.2024 № 24/02/2816-МТР та № 24/02/2817-МТР, укладених між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ПАТ «УКРАНАФТА», які додатково підтверджують інформацію щодо залучення партнерської АЗС «УКРАНАФТА» до обслуговування талонів/карток учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відсутній вищевказаний гарантійний лист наданий ПАТ «УКРАНАФТА», чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 29.05.2025 надано пояснення, щодо підтвердження ним відповідності учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» вимогам пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації, якими не спростовано встановлені порушення.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, не надання у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» гарантійного листа від ПАТ «УКРАНАФТА» та надання довідки в довільній формі, яка містить інформацію про наявність лише однієї АЗС, не призводить до зміни предмета закупівлі та є невідповідностями, які підлягали усуненню у відповідності до вимог пункту 43 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у тендерній пропозиції.
Період усунення порушень:
04.06.2025 17:55 - 19.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
04.06.2025 17:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання встановленого зобов’язання органу державного фінансового контролю, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирський області, уповноважена особа звітує про виконання: Інформуємо про здійснені заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, а саме притягнення до матеріальної відповідальності фахівця з публічних закупівель та проведення роз’яснювальної роботи, щодо недопущення у подальшому, порушення норм пункту 41 Постанови № 710, пункту 3 Порядку № 1082, пунктів 24 та 43 Особливостей. Зокрема, було прийнято рішення про направлення Уповноваженої особи на навчання у сфері публічних закупівель з метою підвищення кваліфікації. Вся інформація зазначена у Висновку буде врахована в подальших закупівлях.
Дата публікації звіту:
06.06.2025 10:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до матеріальної відповідальності.
Дата публікації:
06.06.2025 16:16
Запити/Пояснення
Номер:
920c4acdb6e74d908a314928b80adf77
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.05.2025 14:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Пально-мастильні матеріали: бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони), газ скраплений автомобільний (талони)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-27-008532-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на відповідність тендерній документації Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
5. Пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155-VIII) кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, а відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – засіб електронного підпису чи печатки, що відповідає вимогам, встановленим частинами першою - четвертою статті 19 Закону № 2155-VIII.
При цьому, в пункті 18 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII зазначено, що засіб електронного підпису чи печатки – це апаратно-програмний пристрій чи програмне забезпечення, що використовуються для створення електронного підпису чи печатки.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону № 2155-VIII, дійсність кваліфікованого електронного підпису підтверджується, за умови, зокрема, підтвердження того, що особистий ключ, який використовувався для створення кваліфікованого електронного підпису, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та відсутності порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Також, пунктом 30 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII визначено, що кваліфікований сертифікат електронного підпису - сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 23 цього Закону.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону № 2155-VIII, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, зазначення про те, що особистий ключ, пов’язаний з відкритим ключем, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, - у формі, придатній для автоматизованої обробки.
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис саме фізичної особи Багрянцевої Олени Сергіївни, а не посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому Замовником при оприлюдненні інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель порушено норми пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082?
6. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Так, відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі про наявність АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, а у випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування талонів/карток учасника, то учасник в складі тендерної пропозиції також повинен надати гарантійний лист від партнерів, які здійснюють обслуговування зазначених карток/талонів та на якій підставі.
Відтак, згідно формулювання даної вимоги, від учасників вимагалось підтвердити наявність декількох АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах.
Крім того, пунктом 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено умову щодо підтвердження наявності мережі АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах та які повинні знаходитися в межах розумної доступності на відстані від юридичної адреси Замовника не більше 60 км, дорожніми шляхами з твердим покриттям.
На виконання вимог учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в складі тендерної пропозиції надав довідку з переліком АЗС (файл «Перелік АЗС.pdf»),
Однак, в наданій довідці зазначено інформацію лише про одну партнерську АЗС ПАТ «УКРАНАФТА», що знаходиться не більше 60 км від адреси Замовника.
Також, в складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано копії договорів про партнерство та поставку від 18.07.2024 № 24/02/2816-МТР та № 24/02/2817-МТР, укладених ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» з ПАТ «УКРАНАФТА».
Однак, в складі тендерної пропозиції відсутній гарантійний лист від ПАТ «УКРАНАФТА», який здійснює обслуговування карток/талонів з обґрунтуванням на яких підставах здійснюється обслуговування таких карток/талонів, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» вимогам пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації, в частині надання гарантійного листа від партнера, який здійснює обслуговування зазначених карток/талонів, із наданням копії такого документу та зазначенням інформації щодо його подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2b8908606857450f948044303e01cad3
Назва:
Поясненн
Дата опублікування:
29.05.2025 14:20
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень від 27.05.2025 в межах здійснення моніторингу UA-M-2025-05-26-000057 щодо процедури закупівлі повідомляємо наступне :
1. Джерелом фінансування закупівлі КУ «Березівський психоневрологічний інтернат» Пально-мастильні матеріали: бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони), газ скраплений автомобільний (талони) є місцевий бюджет КПКВК 0813102 - Забезпечення соціальними послугами стаціонарного догляду з наданням місця для проживання, всебічної підтримки, захисту та безпеки осіб, які не можуть вести самостійний спосіб життя через похилий вік, фізичні та розумові вади, психічні захворювання або інші хвороби. (Кошторис на 2025 рік додається)
2. Розрахунок очікуваної вартості товару здійснено методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, зокрема використовуючи метод «Порівняння ринкових цін». Було здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціни на пальне, що міститься на трьох різних сайтах в мережі Інтернет у відкритому доступі, зокрема з сайту Prozorro «Аналіз середньої ціни в Prozorro Market» (скріншот додається) та аналіз цін лютий, березень на сайті Мінфіну https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2025-02/, https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2025-03/ та проаналізувавши ціни трьох найпоширенішими мережами АЗС в Україні WOG, ОККО, Укрнафта https://delo.ua/news/cini-na-palne-26-bereznya-2025-roku-skilki-kostuje-benzin-syogodni-443767/ методом розрахунку було визначено очікувану вартість закупівлі 725200,00грн. (розрахунок додається).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у цій сфері: Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ EN589:2017 «Палива автомобільні Газ нафтовий скраплений Технічні вимоги та методи контролювання». Потреба в кількості Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони) визначені з урахуванням реальних потреб установи, витрат в 2024 році та оптимального співвідношення ціни та якості.
3. Щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). На виконання Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 р. (зі змінами) «Про ефективне використання державних коштів». У зв’язку з відсутністю власного веб-сайту та технічної можливості оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, було прийнято рішення оприлюднити документ у складі оголошення про проведення процедури закупівлі. На даний час обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення оприлюднені на веб-сайті Департаменту соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації за посиланням https://szndep.gov.ua/news/1748420379/.
4. Факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на відповідність тендерній документації Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради встановлені не були.
5. На час оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель в мене-уповноваженої особи не було технічної можливості накласти кваліфікований електронний підпис посадової особи, на даний час здійснені заходи направлені на недопущення в подальшому виявленого порушення, виготовлений новий кваліфікований електронний підпис (протокол перевірки КЕП додається).
6. Під час написання вимоги зазначеної в пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «На підтвердження наявності АЗС, які розташовані за місцем передачі товару. Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах. У випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування талонів/карток Учасника, останній повинен надати гарантійний лист від партнерів, які здійснюють обслуговування зазначених карток/талонів та на якій підставі.» мною була допущена технічна помилка, для збільшення кількості учасників в даній закупівлі планувалось викласти даний текст в такій редакції «На підтвердження наявності АЗС, які розташовані/розташована за місцем передачі товару. Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність АЗС, на якій/яких буде здійснюватися заправка по талонах. У випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування талонів/карток Учасника, останній повинен надати гарантійний лист від партнерів, які здійснюють обслуговування зазначених карток/талонів та на якій підставі.» дана помилка була виявлена в період коли не було можливості внести зміни до тендерної документації або оголошення про проведення відкритих торгів. Так як двома учасниками було надано довідки, в яких зазначено по одній АЗС формулювання даної вимоги було розглянуте з урахуванням даної помилки. Мною не розглядалось питання про відхилення даних тендерних пропозицій.
На підтвердження гарантій від партнерів, які здійснюють обслуговування зазначених карток/талонів, та на якій підставі мною було розглянуто копії договорів про партнерство та поставку від 18.07.2024 № 24/02/2816-МТР та № 24/02/2817-МТР, укладених ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» з ПАТ «УКРАНАФТА» в яких зазначено, що ПАТ «УКРАНАФТА» бере на себе зобов’язання, а саме передає (відпускає) паливно мастильні матеріали фактичному держателю бланку – дозволу на підставі пред’явлених дійсного бланку-дозволу (талону) оператору АЗС та шляхом заправки вказаного останнім автотранспортного засобу.
На даний час між КУ «Березівський психоневрологічний інтернат» та ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» укладено договір №89від 18.04.2025 року тому застосувати вимогу підпункту 2 пункту 50 відповідно якої Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, наразі неможливо.
Вся інформація зазначена в Запиті про надання пояснень буде врахована в подальших закупівлях. Будуть здійснені заходи направлені на недопущення в подальшому виявлених порушень, через технічні недоліки та малий стаж роботи у сфері публічних закупівель. Уповноваженою особою буде більше звернено уваги до написання вимог до Тендерної документації, перевірки Тендерних пропозицій та буде вжито максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель.