• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі вул. Гусинська, вул. Молодіжна, вул. Полтавська, вул. Южна, с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської територіальної громади Херсонського району Херсонської області

Капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі вул. Гусинська, вул. Молодіжна, вул. Полтавська, вул. Южна, с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської територіальної громади Херсонського району Херсонської області (45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

120 118 809.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600 594.05 UAH
Номер: da30fbee0811417e87b7de86138167fe
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-07-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 07.05.2025 14:00 - 29.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 06.05.2025 № 134 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 24 UA-2025-03-26-012237-a 26.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.a.levytska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей в частині безпідставного відхилення цієї тендерної пропозиції та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 11 квітня 2025 року № 81) (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» (далі – ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА») та товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24 квітня 2025 року № 99 та від 05 травня 2025 року № 111, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 22 квітня 2025 року (далі – Вимога) та до 30 квітня 2025 року, повідомлення про намір укласти договір від 01 травня 2025 року, договір про закупівлю робіт від 12 травня 2025 року № 3-РДС/25 на суму 120 060 000,00 грн з ПДВ, пояснення Замовника від 13 травня 2025 року та від 20 травня 2025 року, отримані через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» вимогам тендерної документації встановлено наступне. Пунктом 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що забезпечення тендерної пропозиції надається учасником відповідно до переліку документів та/або інформації, викладеною в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі безвідкличної банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП уповноваженої особи банка-гаранта з можливістю перевірки такого підпису. Банківська гарантія оформляється відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25.01.2018 №5) (далі – Постанова № 639) та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (далі – Наказ № 2628) та із урахуванням вимог даної тендерної документації. На виконання зазначених вимог тендерної документації учасником ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» у складі тендерної пропозиції надано бaнківську гарантiю № 16/2600/10688/2025 від 09 квітня 2025 року та «Зміни № 1 до бaнківської гарантiї № 16/2600/10688/2025 від 09.04.2025» від 14 квітня 2025 року (файл «Гарантія Херсон вул Гусинська.zip» від 15 квітня 2025 року) (далі - Банківська гарантія). При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» Замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, зокрема у Банківській гарантії. Замовник, керуючись вимогами пункту 43 Особливостей, розмістив вказаному учаснику Вимогу, в якій зазначив, зокрема: «Абзац 5 пункту 3 Банківської гарантії №16/2600/10688/2025 від 09.04.2025р зі зміною від 14.04.2025 №1 до банківської гарантії №16/2600/1088/2025 від 09.04.2025р не відповідає формі забезпечення тендерної пропозиції затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». На виконання Вимоги у строки, визначені пунктом 43 Особливостей, учасником ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» надано Банківську гарантію (файл «Гарантія Херсон вул Гусинська.zip» від 22 квітня 2025 року), яка є ідентичною раніше наданої учасником у складі своєї тендерної пропозиції від 15 квітня 2025 року (файл «Гарантія Херсон вул Гусинська.zip»). Протокольним рішенням уповноваженої особи від 24 квітня 2025 року №99 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, оскільки «Учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: - абзац 5 пункту 3 банківської гарантiї № 16/2600/10688/2025 від 09.04.2025 зi зміною від 14.04.2025 №1 дo бaнківської гарантiї № 16/2600/10688/2025 від 09.04.2025 не відповідає формi забезпечення тендерної пропозицiї, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми i вимог до забезпечення тендерної пропозицiї». На запит Держаудитслужби щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» Замовник надав відповідь, що «за результатами розгляду документів Учасника, після надання йому Замовником 24 годин на виправлення невідповідностей, встановлено, що Учасник не виправив виявлені Замовником невідповідності в частині надання Банківської гарантії, що відповідає формі забезпечення тендерної пропозиції, затвердженої Наказом № 2628, оскільки абзац 5 пункт 3 наданої банківської гарантії наведено в наступній редакції: Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією: відкликання тендерної пропозиції / пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними; непідписання договору учасником, який став переможцем тендеру; ненадання переможцем процедури закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією; ненадання переможцем процедури закупівлі, у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, тоді як абзац 5 пункт 3 формі забезпечення тендерної пропозиції має зміст: Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією: відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними; непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю; ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Згідно з абзацом десятим пункту 11 частини першої статті 9 Закону Уповноважений орган розробляє та затверджує, зокрема, форму і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Форма і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджено Наказом № 2628 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Відповідно до статей 14, 22 та 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації розмір та умови надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Отже, замовник самостійно встановлює в тендерній документації умови надання забезпечення тендерної пропозиції, а учасник у свою чергу під час подання тендерної пропозиції/пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Як було зазначено вище, вимогами тендерної документації Замовник передбачив, що Банківська гарантія оформляється відповідно до Постанови № 639 та Наказу № 2628. Пунктом 2 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції Наказу № 2628 визначено, що «Терміни, зазначені в цих Вимогах і формі забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (далі - форма), затвердженій цим наказом, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5)»». Підпунктом 13 пункту 2 розділу І Постанови № 639 встановлено, що принципал (аплікант, наказодавець) - особа, зазначена в гарантії як така, яка має зобов’язання за базовими відносинами, що забезпечуються такою гарантією. Згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об'єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію / пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Пунктом 10 частини першої статті 1 Закону визначено, що забезпечення тендерної пропозиції надається учасником з метою забезпечення виконання зобов`язань перед замовником, що виникли у зв`язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення як гарантія. З огляду на наведене, в рамках здійснення публічних закупівель принципалом є учасник, який має виконати зобов`язання перед замовником. Пунктом 7 Банківської гарантії передбачено, що відносини за цією гарантією регулюються законодавством України. Відповідно до інформації, зазначеної в Банківській гарантiї, принципалом є ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА». Крім того, Бaнківська гарантiя містить посилання на досліджувану процедуру закупівлі UA-2025-03-26-012237-a. Згідно з даними, оприлюдненими в електронної системи закупівель, ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» є учасником у процедурі закупівлі UA-2025-03-26-012237-a. Зважаючи на зазначене, саме ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» як учасник процедури закупівлі UA-2025-03-26-012237-a має зобов’язання перед Замовником, що забезпечуються Банківською гарантією, а отже є принципалом. Отже, Банківська гарантія, надана учасником ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» у складі тендерної пропозиції, відповідає вимогам частини 1 статті 25 Закону та умовам тендерної документації, оскільки містить необхідну інформацію, передбачену вимогами Закону, Наказу № 2628 та Постанови № 639. З огляду на наведене, визначені в Банківській гарантії умови є достатніми та вичерпними для виконання Банком-Гарантом своїх безумовних та безвідкличних зобов`язань сплатити Замовнику (в тексті Банківської гарантії - бенефіціару) повної суми Банківської гарантії та повністю відповідає як вимогам Замовника, які зазначені в тендерній документації, так і вимогам чинного законодавства України. Зважаючи на зазначене, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА», ціна якої становить 114 100 000,00 грн з ПДВ та яка на 5 960 000,00 грн з ПДВ дешевша за остаточну цінову пропозицію в сумі 120 060 000,08 грн з ПДВ учасника-переможця торгів ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», з яким укладено договір про закупівлю. Таким чином, відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей вчинено виключно з формальних причин, що призвело до порушення приписів статті 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень: 29.05.2025 18:06 - 13.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.05.2025 18:06

Оскарження висновку в суді

Опис: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області має намір оскаржити вищевказаний Висновок про результати моніторингу закупівлі до адміністративного суду відповідно до п.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата публікації: 12.06.2025 14:35
Дата відкриття провадження: 24.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження: №320/30944/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області (далі – Замовник) надає заперечення до Висновку про результати моніторингу від 29.05.2025р. Державної аудиторської служби України в межах проведення моніторингу процедури закупівлі: Капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі вул. Гусинська, вул. Молодіжна, вул. Полтавська, вул. Южна, с. Посад-Покровське Чорнобаївської сільської територіальної громади Херсонського району Херсонської області (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-03-26-012237-a).
Дата публікації звіту: 05.06.2025 16:21

Запити/Пояснення