• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція Біляївського ліцею №3 - прибудова приміщень за адресою: Одеська обл., Одеський р-н, м. Біляївка, вул. Садова, 13»

Завершена

155 508 819.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 555 088.20 UAH
Номер: 4b6c9ab6ae4b47fda2cdd0f1da862cc9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-20-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 20.06.2025 15:58 - 12.07.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 20.06.2025 Київ № 174 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1 UA-2025-03-21-012441-a 21.03.2025 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, chia86@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено, що Замовник не встановив вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на усунення виявлених порушень, шляхом: приведення у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов Договору, та оприлюднити інформацію щодо не поширення на переможця закупівлі обмежувальних заходів ЄС, та дотримання правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання в рамках виконання договору про закупівлю, недопущення у подальшому не дотримання вимог Рамкової Угоди та недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства Одеської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи згідно з протоколом від 04.04.2025 року №1-1/25, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» (далі – ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ»), вимогу про усунення невідповідностей до 16 квітня 2025 року, протокольне рішення від 16 квітня 2025 року № 1-2/25, повідомлення про намір укласти договір від 16.04.2025 року; укладений договір підряду у капітальному будівництві від 30.04.2025 №3 на загальну суму 155 030 010,00 грн з ПДВ (далі – Договір); додаткову угоду від 03 липня 2025 року №1, пояснення та документи від 26 червня 2025 року та від 03 липня 2025, надані Замовником на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі установлено. 1. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 (далі – Порядок № 1318) Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі, виплату компенсацій та кредитів у межах виконання Плану, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку. Моніторингом встановлено, що закупівля за номером UA-2025-03-21-012441-a здійснюється за рахунок дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації (в частині облаштування безпечних умов закладів освіти) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2024 року № 954 «Деякі питання розподілу обсягу додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації, на 2024 рік», якою внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1477 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2024 році додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації». Відповідно до інформації Міністерства освіти і науки України, у 2025 році за кошти Європейського Союзу в межах Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility профінансовано, зокрема бюджетну програму 3511280 «Додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації (укриття)». Розподіл коштів зазначених субвенцій здійснено на виконання індикатору Плану України «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-03-21-012441-a поширюються умови Рамкової угоди. Закупівлі в рамках виконання заходів Плану України згідно з інструментом Ukraine Facility, здійснюються у відповідності до Закону та Особливостей, з урахуванням статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. При цьому вимоги Рамкової угоди поширюються на закупівлі, які здійснюються за видатками, що спрямовуються на виконання програм та заходів, передбачених Планом України. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в тендерній документації, проєкті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) та Договорі не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. 2. На виконання вимог підпункту 1.3. пункту 1 Додатку 1 тендерної документації учасник для підтвердження інформації про наявність обладнання та матеріально - технічної бази надає довідку у табличному вигляді, складену та заповнену за формою Таблиця № 3. Для підтвердження інформації зазначеної в Таблиці, учасник повинен надати витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, або інший документ яким учасник може підтвердити власне право користування (технічний паспорт або дані бухгалтерського обліку). Учасник ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі своєї пропозиції, на виконання вищезазначених вимог, надав відомість від 09.04.2025 №122 (файл 55. довідка про матеріально-технічну базу.pdf), у якій зазначив наявність власної техніки, зокрема бадді (пункт 1.49) у кількості 2 одиниці, шуроповерт Dnipro-M (пункт 1.71) у кількості 1 одиниця і фарборозпилювач EINHELL (пункт 1.72) у кількості 1 одиниця. На підтвердження надав оборотно-сальдову відомість по рахунку 10 (файл 62 оборотно-сальдової відомості по рахунку 10.pdf). відповідно до якої підтверджено наявність лише однієї бадді, шуроповерт Dnipro-M та фарборозпилювач EINHELL - відсутні. На запит Держаудитслужби Замовник 03.07.2025 року надав пояснення через електронну систему закупівель: «Інформація щодо кількості бадді зазначена учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у довідці про матеріально-технічну базу. Інформація, зазначена в п.1.71. та п.1.72. довідки у табличному вигляді, складеної та заповненої за формою Таблиця № 3 «Відомості про обладнання, матеріально-технічні бази та технології, які необхідні для виконання робіт» була підтверджена учасником (ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ») шляхом надання оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 (файл 62 оборотно-сальдової відомості по рахунку 10). Вищезазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначеної невідповідності Замовником та не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» невідповідностей. 3. На виконання вимог підпункту 1.4. пункту 1 Додатку 1 тендерної документації учасник для підтвердження фінансової спроможності надає фінансову звітність, де сума доходу, відображена у Звіті про фінансові результати (форма №2) у графі 2280, станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цим оголошенням для такого учасника звітний період є не меншою ніж 99% відносно очікуваної вартості цієї закупівлі. Учасник ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі своєї пропозиції, на виконання вищезазначених вимог, надав фінансову звітність малого підприємства за 2024 рік (файл 13. Фінансова звітність малого підприємства.pdf), де у графі 2280 зазначена сума - 139 424,1 тис. грн., що складає 89,7% очікуваної вартості оголошення (155 508,8 тис. грн.). На запит Держаудитслужби Замовник 03.07.2025 року надав пояснення через електронну систему закупівель: «Учасник ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надав Фінансову звітність малого підприємства станом на 31.12.2024 р. У графі 2280 Звіту про фінансові результати (форма №2) зазначена сума доходу 139 424,1 грн. Враховуючи, що у Звіті про фінансові результати (форма №2) вказуються фінансові показники без врахування ПДВ, то відповідно і вартість предмета закупівлі для визначення відповідності 99% береться без врахування ПДВ, тобто 129 590 683,17 грн.». Проте, дане пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначеної невідповідності Замовником, оскільки вимогами тендерної документації чітко визначено графу 2280 Звіту про фінансові результати Учасника (форма №2), позаяк Замовником самостійно визначено вимогу щодо відсоткового відношення саме до очікуваної вартості закупівлі, яка визначена із врахуванням ПДВ, та не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Період усунення порушень: 14.07.2025 17:24 - 29.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 14.07.2025 17:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень. Департаментом капітального будівництва та дорожнього господарства Одеської обласної державної адміністрації розглянуто усі зауваження та рекомендації щодо усунення порушень в установленому законодавством порядку у сфері публічних закупівель, виявлених Держаудитслужбою України у межах проведення моніторингу по закупівлі : «Реконструкція Біляївського ліцею №3 - прибудова приміщень за адресою: Одеська обл., Одеський р-н, м. Біляївка, вул. Садова, 13». На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2025-06-20-000005 від 14 липня 2025р., замовником здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а саме: Оприлюднена Додаткова угода №2 від 21.07.25 до Договору №3 від 30.04.25, приведення у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов Договору, проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженою особою законодавства в сфері закупівель під час виконання своїх функцій, а також попереджено про можливість отримання догани в разі повторного здійснення аналогічних порушень. Оформлено підписку Е- Журнал «Радник у сфері державних закупівель» для постійного супроводу та роз’яснень щодо проведення торгів. Уповноважена особа буде направлена на навчання з питань публічних закупівель в 2025 році.
Дата публікації звіту: 21.07.2025 16:08

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Оприлюднено Додаткову угоду від 21.07.2025 №2 до Договору від 30.04.2025 №3 , якою приведено у відповідність умови Договору до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Дата публікації: 08.08.2025 10:28

Запити/Пояснення