• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Дошка обрізна хвойних порід (ялиця,смерека)

Закупівля здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 (із змінами й доповненнями)

Завершена

920 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 200.00 UAH
Номер: 3588750bf9d246e39df1b4b95043328c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-21-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.04.2025 17:39 - 13.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.04.2025 №117 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.04.2025 №117. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-20-006011-a, 20.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ФОП Онищенка В.А. встановлено порушення вимог підпункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, а також недотримання визначених у статті 5 Закону №922-VIII та статті 3 Закону №808-IX принципів здійснення закупівель. За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ФОП Юрги Х.М встановлено порушення норм пункту 8 (абзаци шостий та сьомий) Особливостей №1275. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами спрощеної закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 8 Особливостей №1275 при розгляді пропозицій учасників спрощених закупівель. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон №922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення Самбірською квартирно-експлуатаційною частиною (району) (далі – Замовник) спрощеної закупівлі; реєстр отриманих пропозицій; звіт про результати проведення спрощеної процедури; оприлюднену вимогу про усунення порушення під час проведення закупівлі та відповідь Замовника на таку вимогу; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 04.04.2025 №1 та 10.04.2025 №1; пропозицію фізичної особи – підприємця Онищенка Віктора Андрійовича (далі – ФОП Онищенко В.А.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції ФОП Онищенка В.А. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей пропозицію фізичної особи – підприємця Юрги Христини Мирославівни (далі – ФОП Юрга Х.М.), опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції ФОП Юрги Х.М. та опубліковані вказаною учасницею документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 29.04.2025 №2904/1, додаткову угоду від 30.04.2025 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану. За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом №922-VIII, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-03-20-006011-a Замовником проведено як спрощену закупівлю відповідно до Закону №922-VIII. Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 04.04.2025 №1 Замовником відхилено пропозицію ФОП Онищенка В.А. на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII з урахуванням пункту 8 Особливостей №1275 із зазначенням у протоколі, що учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, а саме не надав протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення скановану копію оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців). Так, моніторингом встановлено, що за вимогами підпункту 4 пункту 14.4. розділу 14 «Інша інформація» оголошення про проведення досліджуваної спрощеної закупівлі учасник повинен надати скановану копію оригіналу паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців). ФОП Онищенком В.А. у складі пропозиції не надано скановану копію оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, а надано скан-копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (файл «Статутні документи.pdf», стор.7), яка містить напис «ФОП Онищенко В.А. згідно з оригіналом» та підпис учасника. Замовником при розгляді пропозиції ФОП Онищенка В.А. встановлено невідповідності у документах його пропозиції, зокрема, що учасником не надано скановану копію оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців), та оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей, у якому серед іншого зазначено про необхідність надати скановану копію оригіналу такої довідки. Водночас, на виконання опублікованої в повідомленні вимоги Замовника, ФОП Онищенко В.А. повторно оприлюднено скан-копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (файл «Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду.pdf»), яка містить напис «ФОП Онищенко В.А. згідно з оригіналом» та підпис учасника. Слід зазначити, що у частині третій статті 14 Закону №922-VIII наведено перелік інформації, яка обов’язково зазначається в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а також вказано, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. У пункті 14.2. розділу 14 «Інша інформація» оголошення про проведення досліджуваної спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) визначено, що скановані копії оригіналів документів, які долучаються учасником до пропозиції, повинні бути належної якості та мати високий рівень чіткості, що забезпечить можливість коректно прочитати документ. Також, у пункті 14.3. розділу 14 Оголошення Замовником визначено, що пропозиція не буде відхилена у разі допущення учасником спрощеної закупівлі формальних (несуттєвих) помилок, пов’язаних з оформленням цінової пропозиції та які не впливають на зміст пропозиції, наприклад: відсутність нумерації сторінок, підписів, печаток на окремих документах, технічні помилки та описки тощо. У пункті 14.17. Оголошення наведено опис та приклади формальних несуттєвих помилок (серед яких - інші формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції). У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що під час детального розгляду пропозиції учасника ФОП Онищенка В.А. на відповідність умовам Оголошення виявлено певні невідповідності, які підпадали під пункт 43 Особливостей №1178, та 02.04.2025 Замовником оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником, в якому чітко визначено перелік документів для приведення їх у відповідність до умов, визначених в Оголошенні, проте учасником ФОП Онищенком В.А. одна із невідповідностей була проігнорована, а саме не надано сканованої копії оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, що чітко вимагалось у відповідності до пункту 14.4 (підпункт 4) Оголошення. Також у наданому поясненні Замовник зазначив, що при детальному розгляді пропозиції учасника враховано формальні помилки та надано можливість учаснику ФОП Онищенку В.А. виправити виявлені невідповідності (формальні помилки) та усунути їх протягом 24 годин у відповідності до чинного законодавства, проте, учасником знову проігноровано дану невідповідність, а саме не надано сканованої копії оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців), учасник надав копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, завірену згідно з оригіналом, а не сканований оригінал, з врахуванням чого пропозицію учасника відхилено відповідно до пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII. Слід зазначити, що надані ФОП Онищенком В.А. скан-копії довідки про присвоєння ідентифікаційного коду за якістю та рівнем чіткості дозволяють коректно прочитати документ, такі копії довідок містять інформацію про найменування податкового органу, яким така довідка видана, виданий податковим органом ідентифікаційний номер громадянина та дату внесення даних до Державного реєстру фізичних осіб. Також ФОП Онищенком В.А. надано скан-копію з оригіналу Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у якому міститься, зокрема, інформація про реєстраційний номер облікової картки платника податків (що відповідає ідентифікаційному номеру Онищенка В.А. у вищевказаній довідці) та дані щодо державної реєстрації Онищенка В.А. підприємцем (дата реєстрації, види економічної діяльності, податковий орган, яким взято на облік підприємця як платника податків, та дата взяття на такий облік тощо). Крім того, у складі пропозиції міститься довідка від 28.03.2025 №2, у якій учасник повідомив, що згідно чинного законодавства він зареєстрований як фізична особа-підприємець, платник єдиного податку другої групи (Витяг з Реєстру платників Єдиного податку №2304683400036 від 17.05.2023), а також довідка від 28.03.2025 №6, у якій ФОП Онищенко В.А. підтверджує, що інформація, яка вказана у документах, поданих ним у складі пропозиції, є достовірною, повною та не містить протиріч, за достовірність інформації, вказаної у документах, які входять до складу пропозиції відповідальність безпосередньо несе учасник ФОП Онищенко В.А. Також слід зауважити, що у пункті 70.9 статті 70 Податкового кодексу України визначено, що особа може пред’явити копію документа, що засвідчує реєстрацію особи в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у тому числі і в електронному вигляді, за умови наявності в одержувача інформації технічної можливості здійснити перевірку відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації. Отже, надання копії відповідної довідки (завіреної учасником «згідно з оригіналом») замість сканованої копії оригіналу такої довідки є формальною (технічною) помилкою (що не спростовується Замовником у наданому поясненні), яка не впливає на зміст пропозиції учасника. Як зазначено вище, у пункті 14.3. розділу 14 Оголошення Замовником визначено, що пропозиція не буде відхилена у разі допущення учасником спрощеної закупівлі формальних (несуттєвих) помилок, пов’язаних з оформленням цінової пропозиції та які не впливають на зміст пропозиції, наприклад: відсутність нумерації сторінок, підписів, печаток на окремих документах, технічні помилки та описки тощо. Варто зауважити також, що учасником-переможцем досліджуваної спрощеної закупівлі ФОП Юргою Х.М. надано (оприлюднено разом з документами при виправленні невідповідностей у пропозиції) файл «ідентифікаційний.jpg», який містить документ «Картка платника податків» однак не дає можливості достовірно визначити чи цей документ є сканованою копією з оригіналу довідки. Нормами статті 5 Закону №922-VIII визначено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких максимальна економія, ефективність та пропорційність. Також, у статті 3 Закону №808-IX визначено принципи здійснення оборонних закупівель, серед яких - ефективність використання коштів, результативність. З врахуванням вищенаведеного, на порушення підпункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, а також з недотриманням визначених у статті 5 Закону №922-VIII та статті 3 Закону №808-IX принципів здійснення закупівель, Замовником неправомірно відхилено пропозицію ФОП Онищенка В.А. (пропозиція якого – 829 360,00 грн була найбільш економічно вигідною), та, як наслідок, здійснено розгляд наступної пропозиції учасника ФОП Юрги Х.М. (пропозиція – 868 000,00 грн) з визначенням її переможцем, в результаті чого Замовником здійснено закупівлю товару (дошки обрізні) з додатковими витратами (38 640,00 грн). Також моніторингом встановлено, що учасником-переможцем спрощеної закупівлі ФОП Юргою Х.М. у складі пропозиції також не було надано скановану копію оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду. Однак, всупереч норм пункту 8 Особливостей №1275 (абзаци шостий та сьомий) Замовником при розгляді пропозиції ФОП Юрги Х.М. в оприлюдненому повідомленні з вимогами про усунення невідповідностей в пропозиції вказаної учасниці не зазначено про неподання учасницею відповідно до підпункту 4 пункту 14.4. розділу 14 Оголошення сканованої копії оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців) та не встановлено вимоги щодо усунення такої невідповідності. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що відповідно до підпункту 4 пункту 14.4 Оголошення учасник повинен надати скановану копію оригіналу паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців), якщо паспорт виданий у формі ID – картки, надаються скановані копії з обох сторін картки та довідку про реєстрацію і місце проживання, а також що при детальному розгляді пропозиції ФОП Юрги Х.М. встановлено, що учасником в складі пропозиції надано скановані копії ID–картки з обох сторін та документ про реєстрацію і місце проживання, отже виконано вимогу підпункту 4 пункту 14.4 Оголошення. Крім того, у поясненні Замовник довідково зазначив, що законопроєктом №2524 від 14.07.2020, прийнятим Верховною Радою України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців, який передбачає відповідні зміни до Податкового кодексу України», передбачено, що підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) буде документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), або дані про РНОКПП з Державного реєстру, які внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження, тобто РНОКПП (раніше – ідентифікаційний код чи ІПН) на ID-картці та свідоцтві про народження має таку ж юридичну силу, як і довідка про присвоєння РНОКПП (ідентифікаційного коду). У пункті 70.9 статті 70 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження. Проте, Замовником самостійно у підпункті 4 пункту 14.4. розділу 14 Оголошення встановлено вимогу, що учасник повинен надати скановану копію оригіналу і паспорту, і довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців).
Період усунення порушень: 08.05.2025 12:07 - 23.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2025 12:07

Оскарження висновку в суді

Опис: Самбірською КЕЧ (району) 20.05.2025 року подано до Львівського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2025-03-20-006011-a
Дата публікації: 21.05.2025 12:03
Дата відкриття провадження: 23.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження: №380/10141/2

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: У відповідності до положень статті 5 від 25.12.2015 №922-VII «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон №922-VII) закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця. На виконання вимог статті 5 та в цілому Закону №922-VII з урахуванням Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 року №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами та доповненнями) рішенням уповноваженої особи від 20.03.2025 року №1 затверджене оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом закупівлі: Дошка обрізна хвойних порід (ялиця,смерека) за ДК 021:2015: 03410000-7 Деревина Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля). В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі встановлено одну із вимог, а саме в підпункті 4 пункту 14.4, на підтвердження відповідності: Учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf або аналогу) в складі своєї пропозиції наступні документи: 4) Скановану копію оригіналу паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців). Якщо паспорт виданий у формі ID – картки, надаються скановані копії з обох сторін картки та довідку про реєстрацію і місце проживання. Самбірська квартирно-експлуатаційна частина (району) є державною установою Збройних Сил України, призначена для забезпечення життєдіяльності і функціонування військових частин та установ у межах її відповідальності, здійснює діяльність у сфері оборони, а також окремим дорученням Міністра оборони України від 21.11.2022 №4654/у/2 уповноважена на здійснення оборонних закупівель та укладання договорів на період дії правового режиму воєнного стану. Порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі – закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі – державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами та доповненнями). Зазначеною Постановою затверджені Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275). Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. грн (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в ЕСЗ в один із таких способів: 1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., №84, ст. 5176; 2023 р., №51, ст.2834); 2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених Особливостями №1275; 3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 №822 (Офіційний вісник України, 2020 р., №75, ст.2407); 4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до Особливостей №1275. Рішенням уповноваженої особи від 20.03.2025 року №1 прийнято рішення про проведення спрощеної закупівлі у порядку, визначеному Законом №922-VII, з урахуванням положень, визначених Особливостями №1275. Відповідно до частини третьої статті 14 Закону №922-VII в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Так, відповідно підпункту 4 пункту 14.4. «Інша інформація» оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником – Самбірською КЕЧ (району) серед вимог до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження встановлено вимогу щодо надання учасником в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf або аналогу) в складі своєї пропозиції, зокрема: 4) Скановану копію оригіналу паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців). Якщо паспорт виданий у формі ID – картки, надаються скановані копії з обох сторін картки та довідку про реєстрацію і місце проживання. Отже, Замовник має право включити до інформації, яка включається до оголошення про проведення спрощеної закупівлі не будь-яку інформацію, яку він вважає за необхідне включити до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а виключно ту інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством (у даному випадку частина третя статті 14 Закону №922-VII). Дана вимога про надання сканованої копії оригіналу, із врахуванням ст.5 Закону №922-VIII, застосовувалась до всіх учасників однаково, а тому не є дискримінаційною. Якщо учасник не може надати скан-копію оригіналу, він міг звернутись до організатора закупівлі із заявою про незрозумілість даної вимоги чи необхідність її роз’яснення. Однак, всупереч наведеному, ФОП Онищенко Віктор Андрійович, будучи учасником Закупівлі, подав засвідчену копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, що не відповідало встановленим вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі. У такому разі варто зазначити, що оригінал документа – це первісний документ, створений уповноваженою особою або організацією, який має юридичну силу та містить усі необхідні реквізити. Він зазвичай містить підпис, печатку (якщо передбачено) та інші ознаки автентичності, які підтверджують його офіційність. У свою чергу, у відповідності до ДСТУ 2732:2004 Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять, (терміни якого застосовуються у всіх видах нормативних документів із діловодства та архівної справи. Положення ДСТУ 2732:2004 є обов’язковими для застосування в роботі органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших суб’єктів господарювання, а також технічних комітетів стандартизації, науково-технічних та інженерних товариств) копія (документа) – документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документної інформації іншого документа і в окремих випадках — деяких його зовнішніх ознак. Разом із тим, згідно підпункту 5.26. розділу 5. Вимоги до змісту та розташування реквізитів документів ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій». Тому, враховуючи зазначені правові норми, можна достовірно констатувати, що наявність на довідці про присвоєння ідентифікаційного коду, долученої ФОП Онищенко В. А. до своєї пропозиції, напису «Згідно з оригіналом», підпису особи, яка засвідчувала копію, її ініціали та прізвище свідчить про те, що наданий документ є засвідченою копією, а не сканованою копією оригіналу, яка вимагалась Замовником у підпункті 4 пункту 14.4. «Інша інформація» оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Пунктом 8 Особливостей №1275 визначено що, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Державний замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції. Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Електронний аукціон у спрощеній закупівлі UA-2025-03-20-006011-a Дошка обрізна хвойних порід (ялиця,смерека) проводився 31.03.2025 року. Електронною системою закупівель визначено найбільш економічно вигідну пропозицію від ФОП Онищенко Віктор Андрійович. Під час детального розгляду пропозиції учасника ФОП Онищенко Віктор Андрійович на відповідність умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі було виявлено певні невідповідності, які підпадали під пункт 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (із змінами та доповненнями). Замовником 02.04.2025, о 17:35, учаснику ФОП Онищенко Віктор Андрійович було розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та чітко визначено перелік документів на приведення у відповідність до умов визначених в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі документації. Учасником ФОП Онищенко Віктор Андрійович одна із невідповідностей була проігнорована, а саме не надання сканованої копії оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців), яке чітко вимагалось у відповідності до пункту 14.4 підпункту 4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Учасник ФОП Онищенко Віктор Андрійович надав копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців) завірену згідно з оригіналом, а не сканований оригінал, чим не виконав законну вимогу Замовника. Відповідно до зазначеного висновку моніторингу за результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ФОП Онищенка В.А. встановленим порушенням вимог підпункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, а також недотримання визначених у статті 5 Закону №922-VIII та статті 3 Закону №808-IX принципів здійснення закупівель, я як уповноважена особа Самбірської КЕЧ (району) заперечую оскільки, на підставі вищенаведеної аргументації, враховуючи статтю 5 Закону №922-VIII, а саме такі принципи як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця. Умови оголошення про проведення спрощеної закупівлі були рівними для всіх учасників, ФОП Онищенку Віктору Андрійовичу була надана можливість виправити невідповідність до умов про проведення спрощеної закупівлі, але знову проігнорована ним. Відповідно протокольним рішенням №1 від 04.04.2025 року пропозицію учасника ФОП Онищенко Віктор Андрійович було відхилено відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі, оскільки учасником не надано документ, а саме скановану копію оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців), що свідчить про невиконання умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Стосовно аналізу питання розгляду пропозиції ФОП Юрги Х.М встановлено порушення норм пункту 8 (абзаци шостий та сьомий) Особливостей №1275, я як уповноважена особа Самбірської КЕЧ (району) заперечую, оскільки відповідно до підпункту 4 пункту 14.4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf або аналогу) в складі своєї пропозиції документи: скановану копію оригіналу паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців). Якщо паспорт виданий у формі ID – картки, надаються скановані копії з обох сторін картки та довідку про реєстрацію і місце проживання. Щодо Ваших тверджень, що учасником-переможцем спрощеної закупівлі ФОП Юргою Х. М. у складі пропозиції також не було надано скановану копію оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду слід вказати наступне. Відповідно до підпункту 4 пункту 14.4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf або аналогу) в складі своєї пропозиції документи: скановану копію оригіналу паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб-підприємців). Якщо паспорт виданий у формі ID – картки, надаються скановані копії з обох сторін картки та довідку про реєстрацію і місце проживання. При детальному розгляді пропозиції учасника ФОП Юрга Х. М. на відповідність підпункту 4 пункту 14.4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено, що на виконання даної вимоги учасником в складі пропозиції надано скановані копії ID – картки з обох сторін та документ про реєстрацію і місце проживання. Отже, ФОП Юргою Х. М. надано скановані копії ID – картки з обох сторін та документ про реєстрацію і місце проживання, де і зазначений ідентифікаційний код, відтак, даним учасником чітко та в повному обсязі виконано вимогу підпункту 4 пункту 14.4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Разом із тим, підкреслюємо те, що відповідно до абз.5, 6 пункту 70.9 ст.70 Податкового кодексу України передбачено, що підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження. Особа за власним вибором пред’являє один із зазначених документів для надання даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Таким чином, ФОП Юрга Х. М. при долученні до пропозиції учасника закупівлі відповідних документів, визначених Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, скористалась своїм законним правом і на виконання читованих вище положень Податкового кодексу України подала скановану копію оригіналу паспорта громадянина України у вигляді ID – картки із зазначенням ідентифікаційного коду, чим виконала вимогу підпункту 4 пункту 14.4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі в повному обсязі. У зв’язку із наведеним вище, Самбірська КЕЧ (району) повідомляє про намір звернутися до суду із відповідним позовом про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі. Додатки: 1. Додаток 1 - скановані копії ID – картки – на 2 арк. 2. Додаток 2 - документ про реєстрацію і місце проживання- на 1 арк.
Дата публікації звіту: 14.05.2025 17:36

Запити/Пояснення