-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 39140000-5 – Меблі для дому (ліжка, шафи, комод та ортопедичні матраци)
Завершена
1 728 975.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 289.75 UAH
мін. крок: 1% або 17 289.75 UAH
Номер:
28005e02f6f44ca49c1781c1345cd728
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-15-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.04.2025 00:00
Період моніторингу:
15.04.2025 15:25 - 07.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.04.2025 №112
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 15.04.2025 №112.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-19-007044-a, 19.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Чимрука Н.О. встановлено порушення вимог пунктів 43, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення норм пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дитячого позаміського закладу оздоровлення та відпочинку «Старт» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-19-008751-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.03.2025 №8; тендерну пропозицію ФОП Чимрука Назара Олеговича (далі – ФОП Чимрук Н.О.); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Чимрука Н.О. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Чимруком Н.О. як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 11.04.2025 №7/15; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 1 розділу 3 та пункті 5.6. розділу 5 (Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників) Додатку №1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації Замовника визначено, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Проте, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного ФОП Чимруком Н.О. електронного підпису на його тендерну пропозицію (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на неї накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи учасника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону №2155-VIII не є кваліфікованим електронним підписом, чим недотримано умов пункту 1 розділу 3 та пункту 5.6. розділу 5 Додатку №1 тендерної документації Замовника.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП Чимрука Н.О. не враховано вищевказаних невідповідностей щодо тендерної пропозиції учасника та не надано учаснику можливості виправити такі невідповідності шляхом розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, зазначено, що на момент розгляду тендерної пропозиції учасника було візуально перевірено наявність електронного підпису, однак не було виявлено ознак, що це саме УЕП, а не КЕП, у зв’язку з чим тендерна пропозиція була допущена до оцінки та визначена переможцем.
Період усунення порушень:
24.04.2025 10:39 - 09.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2025 10:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ІНФОРМАЦІЯ
про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері
публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015: 39140000-5 – Меблі для дому (ліжка, шафи, комод та ортопедичні матраци)» (UA-2025-03-19-007044-a)
На виконання вимог викладених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі: «ДК 021:2015: 39140000-5 – Меблі для дому (ліжка, шафи, комод та ортопедичні матраци)» (UA-2025-03-19-007044-a) (далі – Закупівля) дитячий позаміський заклад оздоровлення та відпочинку «Старт» (далі – Замовник) повідомляє наступне:
Замовником здійснено заходи щодо недопущення в подальшому порушень норм пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Зокрема, на підставі наказу управління освітньої інфраструктури департаменту освіти та культури Львівської міської ради від 28.04.2025 № 29р головним спеціалістом-юрисконсультом відділу капітальних видатків управління освітньої інфраструктури департаменту освіти та культури Львівської міської ради Шупер Оленою Богданівною проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою Покитком Орестом Ігоровичем та надано рекомендації про проходження ним навчання, у тому числі онлайн, у сфері публічних закупівель тощо, щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель з метою недопущення у подальшому встановлених порушень норм пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій..
Дата публікації звіту:
30.04.2025 16:14
Запити/Пояснення
Номер:
fee6a4f710224285b043c4f8abbfdb46
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.04.2025 18:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.04.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-03-19-007044-a, яка проводилась Дитячим позаміським закладом оздоровлення та відпочинку «Старт» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням: https://czo.gov.ua/verify.
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного учасником ФОП Чимруком Назаром Олеговичем (ФОП Чимрук Н.О.) електронного підпису (за посиланням: https://czo.gov.ua/verify) на тендерну пропозицію встановлено, що на неї накладено удосконалений електронний підпис учасника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника
ФОП Чимрука Н.О, невиконання учасником вимог пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, щодо підписання тендерної пропозиції КЕП?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
94db1ce252ca4905b11e167c23be723f
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
18.04.2025 15:59
Опис:
За результатами розгляду Вашого Запиту повідомляємо наступне:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався із застосуванням методу порівняння ринкових цін. З цією метою було зібрано та проаналізовано комерційні пропозиції від декількох постачальників, а також вивчено цінову інформацію з офіційних веб-сайтів виробників меблів. Такий підхід дозволив сформувати об’єктивну та економічно обґрунтовану вартість закупівлі. Копії комерційних пропозицій додаються.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені з урахуванням функціонального призначення меблів, умов їх подальшої експлуатації, вимог до безпечності, а також з дотриманням діючих стандартів і норм. При формуванні вимог враховано оптимальні розміри, міцність конструкцій, екологічність матеріалів, відповідність санітарно-гігієнічним нормам, а для матраців – ортопедичні властивості. Характеристики сформовані з урахуванням аналізу ринку, практичного досвіду використання аналогічної продукції та консультацій з фахівцями.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено за посиланням: https://www.osvitalviv.com.ua/obgruntuvannya-zakupivli-mebli-dlya-dytyachogo-zakladu-ozdorovlennya-ta-vidpochynku-start/ - Обгрунтування закупівлі Меблі для дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Старт» – ОСВІТА ЛЬВОВА.
3.У ході проведення відкритих торгів за процедурою, передбаченою Законом України «Про публічні закупівлі», одним із учасників подано тендерну пропозицію, підписану удосконаленим електронним підписом (УЕП).
На момент розгляду тендерної пропозиції зазначеного учасника мною було візуально перевірено наявність електронного підпису, однак не було виявлено ознак, що це саме УЕП, а не КЕП. У зв’язку з цим тендерна пропозиція була допущена до оцінки та визначена переможцем. Договір було укладено відповідно до процедури.
Наразі, за результатами перевірки ДАСУ, встановлено, що учасник все ж використовував УЕП замість КЕП. Уповноваженою особою не було допущено умисних дій, спрямованих на порушення вимог законодавства, і діями керувала добросовісно, з урахуванням об’єктивних обставин.
Разом з тим, варто зазначити, що відповідно до частини третьої статті 18 ЗУ «Про електронні довірчі послуги», удосконалений електронний підпис юридичної особи прирівнюється до кваліфікованого електронного підпису, за умови, що такий підпис створено на основі кваліфікованого сертифікату відкритого ключа.
Більше того, відповідно до пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 (зі змінами), на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців після його припинення або скасування, допускається використання удосконаленого електронного підпису у всіх електронних взаємодіях між суб’єктами господарювання та органами державної влади, у тому числі при проведенні публічних закупівель.
З огляду на вищезазначене, вважаю, що на момент розгляду тендерної пропозиції не було підстав для її відхилення через використання саме УЕП, оскільки такий підпис відповідає вимогам чинного законодавства в умовах дії правового режиму воєнного стану.
Номер:
505c8bf5b5b7474885e50d24acaf80cf
Назва:
Файли
Дата опублікування:
18.04.2025 16:05
Номер:
d9b8070ddc404547a95f07261d8ed7ed
Назва:
Скан копії
Дата опублікування:
18.04.2025 16:08
Опис:
документи додаю