-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Спеціальне обладнання для навчального полігону класний варіант (ноутбук та маніпулятор “миша”)
Завершена
1 140 430.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 702.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 702.15 UAH
Номер:
75a04d0f0829494580568dd133f7aba3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-14-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.04.2025 00:00
Період моніторингу:
14.04.2025 16:55 - 06.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.04.2025
№ 45-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 14.04.2025 № 45-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-03-18-008530-a_Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еко Друк», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Житомирського військового інституту імені С.П. Корольова (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.03.2025 № 24, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Друк» (далі – ТОВ «Еко Друк»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.04.2025 № 29, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 02.04.2025, договір про закупівлю від 10.04.2025 № 130, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 18.04.2025, інформація з власного веб-сайту Замовника за посиланням: https://kzmi.mil.gov.ua/images/stories/01_04_25/
noutbuk.docx.pdf.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації Замовником не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей.
Також моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
- в пункті 3 розділу V тендерної документації, Замовником зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 (Замовником не враховано, що абзац 14 пункту 47 Особливостей виключено, а тому не можливо відхилити переможця процедури закупівлі внаслідок не надання документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей;
- в розділі 2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей (довідки у довільній формі), при тому, що вказаний абзац виключено на підставі змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382.
Період усунення порушень:
23.04.2025 14:22 - 08.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.04.2025 14:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація щодо заходів, направлених на недопущення установленого порушення в подальшому
Дата публікації звіту:
30.04.2025 16:59
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності.
Дата публікації:
06.05.2025 13:22
Запити/Пояснення
Номер:
c68b51680a5b433eb151b5ae32a9f4e0
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
15.04.2025 09:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Спеціальне обладнання для навчального полігону класний варіант (ноутбук та маніпулятор «миша»)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-18-008530-a), здійсненої Житомирським військовим інститутом С.П. Корольова (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКО ДРУК» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
5. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що:
1) в порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей тендерна документація Замовника не містить підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей;
2) в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 3) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (DELL Vostro) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання;
3) тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме: в пункті 3 розділу V тендерної документації Замовником зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій без врахування змін, внесених постановою КМУ від 02.04.2024 № 382, а також Замовником в Додатку № 1 до тендерної документації зазначено вимогу щодо надання учасниками торгів довідок у довільній формі про відсутність підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, при тому, що вказаний абзац виключено.
Поясніть, чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації не дотримано норми абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 4 статті 23 Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей?
6. Відповідно до вимог пункту 8 Додатку № 3 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам, від учасників процедури закупівлі вимагалося наявність авторизаційного листа-підтвердження від компанії Microsoft або офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, наданий невиробнику обладнання. Справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена COA наліпкою з кодом активації під неушкодженим захисним покриттям. Партнер повинен мати статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» (бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds), а також партнер додатково надає лист від одного з офіційних дистриб’юторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю.
Однак, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКО ДРУК» відсутній авторизаційний лист-підтвердження від компанії Microsoft або офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні та лист від одного з офіційних дистриб’юторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю.
При цьому, на виконання вказаних вимог учасником ТОВ «ЕКО ДРУК» надано лист ТОВ «Делл Україна» від 25.03.2025 про те, що «Програмне забезпечення: операційна система Windows 11 Pro 64Bit Ukr, що буде встановлене при виробництві ноутбуків Vostro 3530 та інтегроване у складі пристроїв, що будуть постачатися партнеру ТОВ «ЕКО ДРУК» в рамках тендеру № UA-2025-03-18-008530-a є ліцензійним програмним забезпеченням Microsoft.» Однак, аналізом встановлено, що ТОВ «Делл Україна» відсутній на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds.
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «ЕКО ДРУК» вимогам пункту 8 Додатку № 3 до тендерної документації?
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
59566a5dcf144c7f92c02db4775c2cd7
Назва:
На запит Держаудитслужби від 15.04.2025 року
Дата опублікування:
18.04.2025 15:17
Опис:
1. З огляду на постійне загострення безпекової ситуації, спричинене активізацією ракетних ударів і атак безпілотних літальних апаратів з боку рф, а також її невиправданою військовою агресією проти України, виникає актуальна потреба в якісній та всебічній підготовці військових фахівців. Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова – це установа, що здійснює підготовку високопрофесійних кадрів та інтелектуально розвинених спеціалістів з експлуатації складних технічних систем, новітніх роботизованих комплексів озброєння, спеціалістів ІТ-технологій, які після закінчення навчання продовжують службу в військових структурних підрозділах. Тому, для належного забезпечення якісної освітньої діяльності військового інституту виникає постійна потреба в матеріально-технічному забезпечені спеціальною технікою. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Спеціальне обладнання для навчального полігону класний варіант (ноутбук та маніпулятор “миша”) здійснювалося відповідно до Наказу начальника військового інституту “Про здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг в умовах воєнного стану” № 54 від 17.01.2025 та рапорту начальника спецкафедри відповідно до наявної потреби в якісному та ефективному забезпеченні виконання поставлених завдань, спеціальної військової підготовки за фахом.
В зв’язку з специфічними навчальними програмами, які плануються встановлюватися на дані моделі ноутбуків, при враховані відеокарти належної якості з можливістю підключення не менш 4 дисплеїв та підтримки технологій не менш DirectX 12.1 та OpenGL 4.6, швидкісний та об’ємний накопичувач з можливість розширення дискового простору до 2TB, надійний потужний процесор не гірше Intel Core i5 13 покоління тощо, тому по характеристиках на веб-сайтах (hotline.ua, rozetka.com.ua, comfy.ua, brain.com.ua).
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі Спеціальне обладнання для навчального полігону класний варіант (ноутбук та маніпулятор “миша”) визначено Замовником відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” (далі – Методика) № 275 від 18.02.2020 року, пункту 4-1 Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 “Про ефективне використання державних коштів” (зі змінами). Розмір бюджетного призначення на Закупівлю відповідає розрахунку видатків до кошторису на 2025 р. (зі змінами).
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено згідно з вимогами Методики. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, здійснювалося до методу аналізу ринку, використовувалася загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (на сайтах виробників та постачальників комп’ютерної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro"), а також, з інформації від отриманих цінових пропозицій.
Згідно із застосованим методом було направлено запити цінових пропозицій до 3-х учасників ринку (Додаток 1), у цьому запиті містилася інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відображені у Додатку №3 (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Тендерної документації. З метою приведення всіх цін, наведених у комерційних пропозиціях (Додаток 2), до єдиних умов, аналізувалися загальні суми пропозицій, які розглядалися як вартість комп’ютерної техніки за одиницю. Обсяг товару, який планувалося придбати, (V) прирівнювався до 1.
Таким чином очікувана вартість закупівлі була визначена наступним чином:
Цод = (Ц1 + Ц2 + Ц3) / К
(1 143 249,93 + 1 137 673,96 + 1 140 366,00) / 3 = 1 140 429,96.
ОВ = Цод х V
1 140 429,96 х 1 = 1 140 429,96
За результатами застосування методу порівняння ринкових цін, очікувана вартість товару для проведення процедури закупівлі становить 1 140 429 грн. 96 коп. (один мільйон сто сорок тисячі чотириста двадцять дев’ять грн. 96 коп.) з ПДВ, очікувана вартість була заокруглена – 1 140 430 грн. 00 коп.
2. Відповідно до Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 “Про ефективне використання державних коштів”. З метою ефективного та раціонального використання коштів оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель за предметом: Спеціальне обладнання для навчального полігону класний варіант (ноутбук та маніпулятор “миша”).
Посилання на сторінку веб-сайту:
https://kzmi.mil.gov.ua/images/stories/01_04_25/noutbuk.docx.pdf
3. Планування закупівель регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року за № 922-VIII (зі змінами), з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за № 1178, з урахуванням Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року за № 1275, а також відповідно до Плану утримання та розвитку Збройних Сил України на 2025 рік.
У відповідності до Законів України “Про оборонні закупівлі”, “Про публічні закупівлі”, Постанови КМУ від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” з метою проведення процедур закупівель у Житомирському військовому інституті імені С.П. Корольова було видано Наказ НВІ “Про здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг в умовах воєнного стану” № 54 від 17.01.2025.
Відповідно до Плану утримання та розвитку Збройних Сил України на 2025 рік (Додаток 3) та до розподілу коштів за бюджетною підпрограмою КПКВ 2101020/6 на 2025 рік для розвитку об’єктів навчальної матеріально-технічної бази та забезпечення заходів підготовки сплановано фінансовий ресурс (Додаток 4).
4. Частиною 1 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель (оголошення формується системою автоматично). Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. При цьому пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, Замовником враховано Наказ Міністерства економіки України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 06 грудня 2024 року за № 27593, що є примірною, а не обов’язковою.
Так, уповноваженою особою відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в пункті 1 Розділу ІІІ Тендерної документації зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок у відповідності до чинного законодавства України. Ключова ознака формальної помилки полягає в тому, що така помилка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції, тобто в результаті такої помилки неможливо дійти висновку, що якась із вимог тендерної документації не була виконана учасником процедури закупівлі та допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій (для прикладу оскарження за неправомірне відхилення рішення АМКУ № 12235-р/пк-пз від 02 вересня 2019 року).
Згідно з частиною 10 статті 11 Закону України “Про публічні закупівлі” рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
У законодавстві не встановлено, що формальні помилки повинні братися до уваги при розгляді тендерної пропозиції, і не встановлено, що замовнику потрібно фіксувати такі помилки, складати окремі протоколи про визнання таких помилок формальними й тим більше ставити результат розгляду тендерної пропозиції у залежність від (не)усунення таких помилок. Перелік формальних помилок затверджений Наказом Міністерства економіки України “Про затвердження Переліку формальних помилок” від 15 жовтня 2020 року за № 710.
5. Враховуючи норму абзацу 10 пункту 28 Особливостей, замовник починаючи з 09 липня 2024 року Замовник зобов’язаний сформувати окремі додатки до тендерної документації для учасників і переможців, де міститься перелік документів та/або інформації, які подаються на закупівлю.
Пункт 3 Розділі V Тендерної документації містить загальне посилання на підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47, а саме:
“Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) Учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей № 1178;…”
Враховуючи, що Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав і формується Замовником самостійно з врахуванням чинного законодавства, у відповідності до Наказу Міністерства економіки України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 06 грудня 2024 року за № 27593 примірна тендерна документація містить пункт 6 Розділу V: «6. Відхилення тендерних пропозицій та підстави для відмови в участі замовник:
- відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно до вимог, визначених у пункті 44 Особливостей;
- замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно до вимог, визначених у пункті 45 Особливостей;
- замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у відкритих торгах та відхиляє тендерну пропозицію учасника відповідно до умов, визначених у пункті 47 Особливостей.»
Законодавство не містить чіткої вимоги зазначати відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей, Замовник прописав, що відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли Учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей № 1178, що де-юро вже включає підпункт 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей.
Щодо посилання на конкретну торгову марку та виробника (DELL Vostro) з виразом “або еквівалент” перший абзац Додатку № 3 Тендерної документації містить обґрунтування, а саме:
“Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару – замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника.”
Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” встановлено, що тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”. Але, чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено конкретної форми для такого обґрунтування, проте доцільно, щоб таке обґрунтування містила тендерна документація. Тому, Замовник в абзаці 1 Додатку № 3 надав обґрунтування довільної форми, а посилання на конкретну марку обґрунтовано також Замовником в першому пункті надання пояснення, також вираз “еквівалент” зазначено у відповідності до чинного законодавства, що дає право Учаснику пропонувати рівнозначний або краще за характеристиками товар.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина 3 статті 22 Закону).
6. Додаток № 3 Тендерної документації містить вимогу:
“8. Авторизаційний лист-підтвердження від компанії Microsoft або офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, наданий невиробнику обладнання. Справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена COA наліпкою з кодом активації під неушкодженим захисним покриттям. Партнер повинен мати статус “Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні” (бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds ), а також партнер додатково надає лист від одного з офіційних дистриб’юторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю. https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds .”
Не виробник обладнання повинен надати авторизаційний лист-підтвердження від компанії Microsoft або офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, враховуючи що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО ДРУК» (надалі по тексту – Учасник), як офіційний постачальник, що підтверджує це в складі своєї пропозиції листом від виробника продукції ТОВ «Делл Україна», який є локальним підрозділом корпорації Dell Technologies (також відомої як DellEMC) адресований Замовнику і містить інформацію про запропонований товар з посиланням на номер закупівлі (Додаток 5), Учасник пропонує ноутбуки DELL Vostro 3530 в кількості 31 штуки від виробника, тому надає в складі пропозиції авторизаційний лист-підтвердження від компанії Microsoft.
Враховано, що виробник товару повідомляє Замовника, що програмне забезпечення: операційна система Windows 11 Pro 64Bit Ukr, буде встановлене при виробництві ноутбуків Vostro 3530 та інтегроване у складі пристроїв, що будуть постачатися партнеру ТОВ «ЕКО ДРУК» в рамках тендеру № UA-2025-03-18-008530-a є ліцензійним програмним забезпеченням Microsoft, тобто дані ноутбуки мають встановлений Windows після виготовлення на виробництві і тому ТОВ «Делл Україна» не має статусу “Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні”, адже не продає окремо оригінальну продукцію Майкрософт в Україні. Дана інформація підтверджується офіційним сайтом виробника за посиланням: https://www.dell.com/support/kbdoc/uk-ua/000189820/%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%97%D0%B2-%D1%96%D0%B7-windows-11-%D1%96-%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96-%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D0%B8 та наданими документами у складі пропозиції Учасника.
Таким чином, Замовником прийняті законні, обґрунтовані та належні рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника закупівлі. Додатково слід зазначити, що замовник при проведені закупівлі діє виключно у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, та з забезпеченням виконання ст. 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: - максимальна економія, ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель». Замовник переконаний в надважливості виконання вказаних принципів тим більше в умовах військової агресії рф проти України та воєнного стану в Україні.