-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Благоустрій населених пунктів - поточний ремонт вулиць і доріг комунальної власності міста
Завершена
583 199 220.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 915 996.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 915 996.10 UAH
Номер:
02846a3d19a44bb9a9299441ed3fc819
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-15-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2025 00:00
Період моніторингу:
18.07.2025 16:13 - 09.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
18.07.2025 № 205
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 18.07.2025 № 205
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
6 UA-2025-03-17-010505-a 17.03.2025 Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга КОВАЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 02.04.2025 № 229-Т з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, зміни до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 19.03.2025 б/н), реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД», протокол уповноваженої особи від 27.03.2025 № 17/2, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.03.2025 №1, договір від 02.04.2025 № 229-Т, додаткову угоду від 27.05.2025 № 1, пояснення замовника, надані 23.07.2025 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 21.07.2025.
Відповідно до пункту 7 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена в Додатку 1 тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно вимог встановлених у Додатку 3 тендерної документації.
В свою чергу, пунктом 25 Додатку 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена вимога щодо надання договірної ціни з локальним кошторисом з обов’язковим дотриманням видів та обсягів послуг, зазначених в Додатку 1 тендерної документації.
Водночас, Додатком 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлена зокрема вимога «Вивезення та захоронення будівельного сміття здійснювати на полігони ТПВ м. Кривого Рогу. Витрати на захоронення будівельного сміття покладаються на Учасника».
Моніторингом установлено, що в документах тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» міститься договірна ціна з локальним кошторисом (файл : Договірна ціна.pdf), до складу якої включено вартість послуг міського полігону у сумі 3 086,194 тис. грн, що не відповідає вимогам Замовника, встановленим Додатком 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації в частині включення в договору ціну витрат, які мають здійснюватись за рахунок учасника процедури закупівлі.
На запит Східного офісу від 21.07.2025 Замовником в електронній системі закупівель 23.07.2025 надано пояснення, в якому зазначено, що «на виконання встановленої вимоги Учасник, у складі тендерної пропозиції надав довідку від 21.03.2025 № 10-р/25 із зазначенням, що ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» зобов'язується дотримуватись технiчних, якiсних та кiлькiсних вимог предмету закупiвлi, із зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації, у тому числі, в частині покладення витрат на захоронення будівельного сміття на Учасника. Дана довідка складена на фірмовому бланку, містить підпис та печатку уповноваженої особи Учасника процедури закупівлі і в повній мірі відповідає вимогам Замовника, встановленим в тендерній документації в цій частині. Тобто, тендерна пропозиція Учасника перевірялась на відповідність технiчних, якiсних та кiлькiсних вимог предмету закупiвлi шляхом перевірки довідки від 21.03.2025 № 10-р/25 із зазначенням, що ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» зобов'язується дотримуватись технiчних, якiсних та кiлькiсних вимог предмету закупiвлi, із зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації».
Отже, Замовником не спростовано порушення щодо факту включення до договірної ціни витрат послуг міського полігону у сумі 3 086,194 тис.грн, які відповідно до вимог Додатку 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації мали здійснюватися за рахунок учасника, а не за рахунок Замовника, та що в свою чергу, призвело до завищення вартості тендерної пропозиції учасника. При цьому своєю відповіддю Замовником не підтверджено дій щодо перевірки договірної ціни учасника на включення до її складу відповідних витрат.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» не відповідала умовам Додатку 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації, та на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей підлягала відхиленню.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД», обрав його переможцем та уклав з ним договір від 02.04.2025 № 229-Т на суму 582 996 234,00 гривень.
Період усунення порушень:
29.07.2025 17:50 - 13.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.07.2025 17:50
Оскарження висновку в суді
Опис:
11 серпня 2025 року Департаментом розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради отримано ухвалу від 07 серпня 2025 року про відкриття Дніпропетровським окружним адміністративним судом провадження в адміністративній справі №160/22580/25.
Дата публікації:
11.08.2025 13:33
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник (департамент розвитку інфраструктури міста) не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-17-010505-a та надає аргументовані заперечення до нього.
Відповідно до пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація розроблена Замовником у відповідності до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), і зокрема, містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та спосіб підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника вищезазначеним характеристикам.
В Пункті 7 Розділу 3 тендерної документації зазначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно вимог встановлених у Додатку 3 тендерної документації. Пунктом 11 Додатку 3 тендерної документації встановлено вимогу та спосіб підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника в цій частині, а саме: На підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі Учасник має надати довідку про те, що Учасник зобов’язується дотримуватись технічних, якісних та кількісних вимог предмету закупівлі (зазначити види і обсяги послуг, які Учасник пропонує надати) з обов’язковим зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації.
На виконання встановленої вимоги Учасник (ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД»), у складі тендерної пропозиції надав довідку від 21.03.2025 № 10-р/25 із зазначенням, що ТОВ "ВЕСТАШЛЯХБУД" зобов'язується дотримуватись технiчних, якiсних та кiлькiсних вимог предмету закупiвлi, із зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації, у тому числі, в частині покладення витрат на захоронення будівельного сміття на Учасника. Дана довідка складена на фірмовому бланку, містить підпис та печатку уповноваженої особи Учасника процедури закупівлі.
Крім того, відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На виконання вимог тендерної документації (пункт 25 Додатку 3) Учасником ТОВ "ВЕСТАШЛЯХБУД" в складі тендерної пропозиції надано договірну ціну з локальним кошторисом з дотриманням видів та обсягів послуг, зазначених в Додатку 1 тендерної документації (файл «Договірна ціна з локальним кошторисом.pdf»), що в повній мірі відповідала вимогам тендерної документації.
Також необхідно зауважити, що в складі тендерної пропозиції Учасника на виконання інших вимог тендерної документації (пункт 8 Додатку 3 тендерної документації), надано проект договору в редакції, встановленій в Додатку 2 тендерної документації, підписаного уповноваженою особою Учасника та посвідченого відбитком печатки (файл «Проект договору.pdf»). Абзацом 2 пункту 3.2. даного договору чітко визначено, що до інших витрат, що підлягають оплаті, включаються витрати по розміщенню будівельного сміття на міських полігонах на підставі договірних відносин між Виконавцем та підприємством, яке здійснює експлуатацію полігонів для складування ТПВ.
Згідно з Додатком 1 тендерної документації, Замовником витрати на захоронення будівельного сміття делеговано Учаснику (покладено на Учасника).
В свою чергу, Додатком 1 тендерної документації не визначено, що витрати на захоронення будівельного сміття здійснюються Учасником за власні кошти, які в подальшому не відшкодовуються Замовником.
Тобто, Замовником покладено на Учасника саме обов’язок здійснювати власними силами захоронення відходів, що утворюються в процесі надання послуг з благоустрою населених пунктів - поточний ремонт вулиць і доріг комунальної власності міста.
Відповідно до статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Таким чином, відповідно до Закону, учасник надає документи, інформацію тощо, що вимагались тендерною документацією.
Враховуючи вищевикладене, тендерну пропозицію ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» було перевірено на її відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі, в частині покладення витрат на захоронення будівельного сміття на Учасника, шляхом перевірки довідки про те, що Учасник зобов’язується дотримуватись технічних, якісних та кількісних вимог предмету закупівлі (зазначити види і обсяги послуг, які Учасник пропонує надати) з обов’язковим зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації, наданої у спосіб, встановлений тендерною документацію. В свою чергу, надана Учасником довідка в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації.
Проте, під час здійснення моніторингу Східним офісом Держаудитслужби не взято до уваги пояснення та аргументи замовника, що тендерною документацією визначено спосіб підтвердження Учасників відповідності технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі шляхом надання довідки про те, що Учасник зобов’язується дотримуватись технічних, якісних та кількісних вимог предмету закупівлі (зазначити види і обсяги послуг, які Учасник пропонує надати) з обов’язковим зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації. Жодних інших/додаткових вимог щодо надання підтвердження в частині відповідності технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі від Учасника тендерною документацією не вимагалось.
Тож, орган фінансового контролю дійшов хибного висновку, що тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» підлягала відхиленню з підстав зазначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-17-010505-a.
Виходячи з вищевикладеного, зазначений висновок буде оскаржений до суду у відповідності до частини 10 статті 8 Закону.
Дата публікації звіту:
04.08.2025 09:11
Запити/Пояснення
Номер:
37b0d6022f2a45a7afae6a59f882fa78
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
21.07.2025 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.07.2025 00:00
Опис:
Запит
Номер:
fea7329c6d1a4c8786a3f2a21e6077fe
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
23.07.2025 15:14
Опис:
У відповідь на запит Східного офісу Держаудитслужби від 21.07.2025 Замовник (департамент розвитку інфраструктури міста) надає свої пояснення, які розміщено у вкладенні "Відповідь на запит"