-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Вершкове масло
Завершена
109 600.00
UAH без ПДВ
Номер:
8977016eac3346fb9ca2a3681cd33ead
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-05-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2025 00:00
Період моніторингу:
05.05.2025 17:35 - 27.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.05.2025
№ 56-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 05.05.2025 № 56-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2025-03-17-001294-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель установлено порушення вимог абзацу 39 пункту 13 Особливостей та пункту 3 частини 3 статті 3 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення пункту 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 14.03.2025 № 6, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Корнинською селищною радою (далі – Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Замовника на 2025 рік, обґрунтування здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, договір від 14.03.2025 № 6 (далі – Договір № 6), пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 09.05.2025 та 23.05.2025.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено наступне.
Відповідно до обґрунтування застосування підстав для здійснення Замовником закупівлі, затвердженого секретарем селищної ради Замовника від 13.03.2025, Договір № 6 укладено без використання електронної системи закупівель керуючись підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей передбачено, що технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), а сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Під час здійснення моніторингу даної закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 19.05.2025 звернулась із запитом про надання пояснень до Замовника з метою отримання інформації щодо відповідності ФОП Литвин Н.В., з яким укладено Договір № 6, вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації за процедурою закупівлі, яка була відмінена Замовником у зв’язку з відсутністю поданих тендерних пропозицій (інформацію оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-25-010064-a).
Відтак, на вищевказаний запит Замовником 23.05.2025 пояснено, що «В зв’язку з тим, що ФОП Литвин Н.В. здійснює свою діяльність виключно в межах Корнинської територіальної громади, тому даний постачальник не приймає участі у електронних закупівлях, а отже відсутні документи які були визначені в тендерній документації, а також відсутній аналогічний договір з іншими установами, так як договір був заключний виключно з Корнинською селищною радою. Враховуючи вище вказане, ми надаємо аналогічний договір, за яким працювали в минулому році. Постачальник Литвин Н.В. зарекомендував себе з позитивної сторони, продукт надходив вчасно, свіжий відповідав всім нормам законодавства. В зв’язку з тим, що інші постачальники відмовились поставляти даний продукт, був заключний прямий договір з ФОП Литвин Н.В.», що свідчить про те, що Замовником не встановлювались вимоги до ФОП Литвин Н.В. щодо підтвердження відповідності вказаного суб’єкта вимогам, що були визначені замовником у тендерній документації за процедурою закупівлі, яка була відмінена Замовником у зв’язку з відсутністю поданих тендерних пропозицій (інформацію оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-25-010064-a), а Замовником відповідно не перевірялась така відповідність.
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, установлено, що в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовником не дотримано вимоги, які дають право замовникам на укладання договорів про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Також, в недотримання вимог передбачених пунктом 3 частини 3 статті 3 Закону, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (інформація оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-17-001294-a) не містить інформації про місце поставки товару.
Крім того, відповідно до абзацу 39 пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, станом на 05.05.2025 (дата початку проведення моніторингу процедури закупівлі за номером ID: UA-2025-03-17-001294-a, 45 день з дня оприлюднення Замовником звіту про укладання договору про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель) в електронній системі закупівель Замовником, разом зі звітом про договір про закупівлю, не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, чим не дотримано норми абзацу 39 пункту 13 Особливостей.
Слід зазначити, що на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 09.05.2025 надано пояснення, що «внаслідок технічного збою під час формування або збереження звіту в електронній системі закупівель документи не були автоматично прикріплені до відповідного звіту, що спричинило їх відсутність у відкритому доступі», з оприлюдненням в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених абзацом 39 пункту 13 Особливостей оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель з недотриманням строків визначених вказаними нормами законодавства, а саме, на 49 день з дня оприлюднення Замовником звіту про укладання Договору № 6.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено в порушення норм частини 5 статті 8 Закону, а саме, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю від 19.05.2025 про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень, Замовником надано пояснення та документи через електронну систему закупівель пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення відповідного запиту (на 4 робочий день).
Період усунення порушень:
26.05.2025 12:41 - 10.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2025 12:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір №6 від 17.03.2025 року був розірваний 30.05.2025 року
Дата публікації звіту:
30.05.2025 15:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації:
10.06.2025 14:06
Запити/Пояснення
Номер:
d7b7337ff90b403796f18832a4b13a95
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 06.05.2025 № 1
Дата опублікування:
06.05.2025 15:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Корнинською селищною радою (далі – Замовник) по предмету «Вершкове масло» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-17-001294-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте пояснення та долучіть відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
3. Відповідно до обґрунтування проведення неконкурентної закупівлі (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-17-001294-a), підставою укладання договору від 14.03.2025 № 6 без використання електронної системи закупівель виступає – відсутність конкуренції з технічних причин.
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема, роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Враховуючи зазначені вище норми законодавства, прошу надати документальне підтвердження наявності підстав передбачених підпунктом 5 пункту 13 Особливостей, зокрема, щодо підтвердження відсутності конкуренції з технічних питань щодо постачання вершкового масла іншими постачальниками, окрім ФОП Литвин Н.В.?
4. Відповідно до абзацу 39 пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Слід зауважити, що в електронній системі закупівель, разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Замовником не оприлюднено вищевказане обґрунтування.
У зв’язку з викладеним, прошу надати пояснення чому Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстав для здійснення Замовником закупівлі вершкового масла відповідно до пункту 13 Особливостей, з додаванням копії такого обґрунтування (в разі його наявності)? В разі відсутності відповідного обґрунтування надайте пояснення, яке обґрунтовує законодавчі підстави його відсутності.
5. Пунктом 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю, за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей, укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Частиною 1 статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Пунктом 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 13 цих Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім окремих випадків, визначених даним пунктом Особливостей.
Абзацом 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Частиною 3 статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
При цьому, відповідно до частини 4 статті 180 Господарського кодексу України визначено, що умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості.
Відповідно до статті 669 Цивільного кодексу України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні.
Проте, договір від 14.03.2025 № 6 не містить інформації про ціну одиниці товару (за 1 кг).
Враховуючи викладене, прошу пояснити чому вищевказаний договір не містить інформації щодо ціни за 1 кг вершкового масла? Разом з тим, прошу вказати, у відповідь на даний запит, ціну вершкового масла за 1 кг.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ca36f64059934bba9dff5a356d52cb85
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
09.05.2025 11:17
Опис:
Пояснення надаємо.
Номер:
5842681a20b24f7ba050270c6640af34
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 19.05.2025 № 2
Дата опублікування:
19.05.2025 14:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Корнинською селищною радою (далі – Замовник) по предмету «Вершкове масло» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-17-001294-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1) Відповідно до відповіді Замовника, наданої на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, підстава укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель від 14.03.2025 року № 6 - «відмінено конкурентні торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у закупівлі, в тому числі за лотом», передбачена підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
В свою чергу, підпунктом 6 пункту 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі зокрема коли, відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Враховуючи викладене, поясніть чи установлювались Замовником вимоги до ФОП Литвин Н.В., з якою укладено договір на постачання вершкового масла без використання електронної системи закупівель, щодо надання документального підтвердження на відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам, проєкту договору про закупівлю тощо, які були визначені у тендерній документації (процедури закупівлі, яку відмінено Замовником у зв’язку з відсутністю поданих тендерних пропозицій)?
Якщо вимоги встановлювалися, то надайте документи (протоколи, листи, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вищевказаних вимог до учасника ФОП Литвин Н.В.. Окрім того, надайте документи, що підтверджують відповідність установленим вимогам (усіх сторінок) учасника ФОП Литвин Н.В. (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання).
2) Прошу надати інформацію щодо стану виконання умов договору від 14.03.2025 № 6 з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують вказану інформацію (акти, накладні, платіжні доручення, тощо).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5b6a4270c6764935b0bc4f6ad19ebdcb
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
23.05.2025 15:01
Опис:
Протокол та інші документи додаються