-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Надання послуг з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище
Завершена
686 120.90
UAH з ПДВ
Номер:
fba8d0eefea447d8ad23667ebd67dcac
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-24-000154
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.03.2025 00:00
Період моніторингу:
24.03.2025 16:32 - 15.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.03.2025 № 39-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-009101-a, 14.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено порушення пунктів 5, 10, 17 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план виконавчого комітету Драбівської селищної ради (далі – Замовник); договір від 14.03.2025 № 39/25; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення (інформація, документи) Замовника, отримане 28.03.2025 через електронну систему закупівель; тендерну документацію до відкритих торгів з особливостями UA-2025-01-03-001482-a.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі –послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Згідно з пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Пунктом 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі наявності передбачених Особливостями підстав.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовник придбаває послуги з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище, шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей: відмінено відкриті торги UA-2025-01-03-001482-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
Підпункт 6 пункту 13 Особливостей застосовується у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Однак, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що придбаний за договором від 14.03.2025 № 39/25 (UA-2025-03-14-009101-a), відрізняються від технічних та якісних характеристик, що були визначені замовником у тендерній документації до відкритих торгів з особливостями UA-2025-01-03-001482-a, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі. Відповідно до додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до тендерної документації відміненої процедури передбачено надання послуг: навантаження смітття в кількості 2750 м3 та перевезення сміття до 10 км в кількості 2750 м3. Проте, у додатку 1 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до договору від 14.03.2025 № 39/25, який є його невід'ємною частиною, передбачено надання послуг: навантаження смітття в кількості 2144,1 м3 та перевезення сміття до 10 км в кількості 2144,1 м3.
Отже, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав договір від 14.03.2025 № 39/25 на придбання послуг, вартість яких перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Враховуючи зазначене вище, Замовник порушив пункти 5, 10, 17 та підпункт 6 пункту 13 Особливостей в частині відсутності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Відповідно до пункту 21 Особливостей такий договір є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
03.04.2025 14:07 - 18.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.04.2025 14:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виявлені Державною аудиторською службою України Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (висновок від 03.04.2025 року) усунуті шляхом розірвання договору
Дата публікації звіту:
04.04.2025 15:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
07.04.2025 16:27
Запити/Пояснення
Номер:
8892306a36614f7a8a2c136e7b185dd8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
25.03.2025 16:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-14-009101-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі?
- чому укладено договір про закупівлю без використання електронної системи від 14.03.2025 № 39/25 на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, якщо технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі та вимоги до учасника відрізняються від тих, що були визначені замовником у тендерній документації до відкритих торгів UA-2025-01-03-001482-a, які були відмінені через відсутність учасників. Зокрема, відповідно до додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до тендерної документації відміненої процедури передбачено надання послуг: навантаження смітття в кількості 2750 м3 та перевезення сміття до 10 км в кількості 2750 м3, проте у додатку 1 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики" до договору від 14.03.2025 № 39/25, який є його невід'ємною частиною, передбаченно надання послуг: навантаження смітття в кількості 2144,1 м3 та перевезення сміття до 10 км в кількості 2144,1 м3.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
c3138a785a564ea3acc655ba9e2f3e99
Назва:
надання пояснення на запит
Дата опублікування:
28.03.2025 22:59
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Надання послуг з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище» (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2025-03-14-009101-a) щодо порушених Державною аудиторською службою України Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області питань:
Питання:
1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
2) - чому укладено договір про закупівлю без використання електронної системи від 14.03.2025 № 39/25 на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, якщо технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі та вимоги до учасника відрізняються від тих, що були визначені замовником у тендерній документації до відкритих торгів UA-2025-01-03-001482-a, які були відмінені через відсутність учасників. Зокрема, відповідно до додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до тендерної документації відміненої процедури передбачено надання послуг: навантаження смітття в кількості 2750 м3 та перевезення сміття до 10 км в кількості 2750 м3, проте у додатку 1 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики" до договору від 14.03.2025 № 39/25, який є його невід'ємною частиною, передбаченно надання послуг: навантаження смітття в кількості 2144,1 м3 та перевезення сміття до 10 км в кількості 2144,1 м3.
Надаємо пояснення через електронну систему закупівель на запит від 25.03.2025 р. до закупівлі за ідентифікатором UA-2025-03-14-009101-a, а саме:
1. Відповідно до листа Мінекономрозвитку України № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України. Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими замовник має послуговуватись під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та законодавства в цілому. Замовник самостійно обирає шлях здійснення такого моніторингу, бо дане питання законодавчо не врегульовано. При цьому замовник зважає на принципи здійснення закупівель, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Очікувану вартість предмету закупівлі визначено у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 N 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з врахуванням кошторисних призначень та потреби. Очікувана вартість на закупівлю послуги складала 800000,00 грн., що фінансується з коштів місцевого бюджету.
Пунктом 6 ч.1 ст.7 Бюджетного кодексу України визначено, що одним із принципів Бюджетної системи України є принцип ефективності та результативності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до рішення сорок восьмої сесії восьмого скликання Драбівської селищної ради від 20.12.2024 року № 48-18/VIIІ «Про бюджет Драбівської селищної територіальної громади на 2025 рік (2355500000) із врахуванням потреби до 31.12.2025 рік (додаток 2 до рішення) з економічним обґрунтуванням очікуваної вартості предмета закупівлі, а також розрахунок очікуваної вартості здійснювався на підставі закупівельних цін попередніх періодів, а саме: був проведений аналіз закупівель алогічних послуг за минулі роки.
2. 03.01.2025 року уповноваженою особою замовника була оголошена процедура відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуги за кодом ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Надання послуг з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище) з очікуваною вартістю 800000,00 грн. з ПДВ. Ідентифікатор закупівлі - UA-2025-01-03-001482-a.
Дана закупівля була автоматично відмінена електронною системою закупівель 11 січня 2025 року внаслідок неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах.
Таким чином, наявні підстави для укладення прямого договору відповідно до пункту 13 Особливостей.
Сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, що була зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» система благоустрою населених пунктів включає:
1) управління у сфері благоустрою населених пунктів;
2) визначення суб'єктів та об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів;
3) організацію благоустрою населених пунктів;
4) нормування у сфері благоустрою населених пунктів;
5) фінансове забезпечення благоустрою населених пунктів;
6) здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів;
7) встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів.
Враховуючи викладене, з метою задоволення потреби громади в закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Надання послуг з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище) з очікуваною вартістю 800000,00 грн. з ПДВ., без використання електронної системи закупівель на підставі пункту 13 Особливостей з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Договір на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 за вих № 6/25 від 17.01.2025 року «на надання послуг з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище» укладено з Комунальним підприємством Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства яке відповідно до рішення від 6 жовтня 2011 року № 11-1/VI перебуває у комунальній власності територіальної громади смт Драбів та є комунальним унітарним комерційним підприємством, яке утворене на базі відокремленої частини комунальної власності Драбівської селищної територіальної громади і входить до сфери управління Драбівської селищної ради та утворене для забезпечення життєдіяльністю жителів Драбова та громади, а також для утримання об’єктів благоустрою комунальної власності Драбівської селищної територіальної громади. (Ідентифікатор закупівлі - UA-2025-01-17-007458-a).
03 лютого 2025 року Державною аудиторською службою України Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області оприлюднено повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі UA-2025-01-17-007458-a (Ідентифікатором моніторингу: UA-M-2025-02-03-000035).
За результатами моніторингу 20.02.2025 року Державною аудиторською службою України Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області оприлюднено висновок яким зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України. Договірні зобов’язання було припинено шляхом розірвання договору про закупівлю.
В зв’язку з тим, що потреба у закупівлі не відпала та враховуючи зауваження Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області викладеного у висновку, а також наданого роз’яснення прийнято рішення повторно укласти договір про закупівлю у відповідності до підпункту 6 пункту 13 Особливостей де зазначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Рішення щодо придбання товарів, робіт та послуг згідно з пунктом 13 Особливостей приймається замовником самостійно. При цьому підстави, за наявності яких замовник укладає такий договір про закупівлю, мають бути обґрунтованими та документально підтвердженими.
Відповідно до тендерної документації та договору закупівлі предмет закупівлі не змінний: надання послуг з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям, технічні, кількісні та якісні характеристики та проект договору про закупівлю залишені не змінні, а лише зменшилася потреба а також відповідно до номенклатури закупівель за ідентифікаторами закупівлі UA-2025-01-03-001482-a обсяг становить 2750 метри кубічні, вимоги до суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю, не відрізняється від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Сума договору про закупівлю не перевищує очікуваної вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі. Зменшилася потреба яка становить 2144.1 метр кубічний та очікувана вартіть предмету закупівлі становить 686 120,90 грн.
Частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Стаття 638 Цивільного кодексу України визначає, що договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.
Відповідно до частин 1,2,3 статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Абзац 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припиненя або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачає, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Стаття 651 ЦКУ визначає, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Згідно статті 654 ЦКУ зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Відповідно до приписів пункту 19 Особливостей, який передбачає, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які визначені в даній нормі.
Додаток 2 «Специфікація» до договору від 14.03.2025 № 39/25 є одним з документів до договору, а саме виконавець надає послугу з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень шляхом збирання сміття, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля в межах території Драбівської селищної територіальної громади, що підпорядкована Замовнику та перевезення на сміттєзвалище в кількості 2144.1 метр кубічний, що становить загальну вартість 686 120,90 грн. з ПДВ.
Відповідно до частини першої статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Істотні умови договору, у розумінні статті 638 Цивільного кодексу України, це умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
За правилами частини третьої статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Також з метою недопущення забруднення території яка підпорядкована замовнику прийнято рішення укласти договір без застосування процедури закупівлі.
Таким чином, підставою для укладення договору від 14.03.2025 № 39/25 була нагальна потреба у закупівлі даних послуг.