-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний No 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Торги не відбулися
2 560 314.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 801.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 801.57 UAH
Номер:
cb11c3ee4be54dd38400d6d367ae0f28
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 14:27 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.04.2025 № 35-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 21.04.2025 №35-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2025-03-14-007002-a 14.03.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом відхилення тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «Облсумиліфт» відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 12.03.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.03.2025 (протокол №51), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.03.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Облсумиліфт» (далі – ТОВ «Облсумиліфт», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 08.04.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.04.2025 та від 08.04.2025 №58, повідомлення про намір укласти договір від 08.04.2025, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 25.04.2025 та від 28.04.2025.
1. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 4.1 проєкту договору підряду на виконання робіт з капітального ремонту (Додаток 4 до тендерної документації) зазначено: «Виконавець гарантує можливість експлуатації об'єкта протягом гарантійного строку. Гарантійний строк експлуатації становить 1 (один) рік відповідно до норм чинного законодавства України та починається з дати підписання останнього акту виконаних робіт і продовжується на час, упродовж якого об’єкт не міг використовуватися внаслідок недоліків, відповідальність за які несе Виконавець, за умови дотримання Замовником умов експлуатації».
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Відповідно до пункту 5 Загальних умов істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років.
Таким чином положення пункту 4.1 проєкту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Загальних умов та статті 884 ЦКУ.
Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
2. Окрім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Облсумиліфт» для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Так, відповідно до вимог підпункту 4 пункту 1 розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 5) до тендерної документації учасник повинен надати дозвіл(и) або декларацію(ії) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованих або виданих відповідним органом Держпраці для виконання робіт підвищеної небезпеки, які передбачені рамками закупівлі: верхолазні роботи (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м) та інші.
На виконання вищезазначеної вимоги учасником ТОВ «Облсумиліфт» надано копії декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 27.11.2017 № 95-17.59-43.21 на роботи що виконуються на висоті понад 1,3 метра (файл «декларація на висотні роботи.pdf», далі – Декларація від 27.11.2017) та від 14.04.2020 № 145.20.59 на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкцію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме: ліфти (пасажирські, вантажопасажирські, лікарняні, вантажні та малі ліфти вантажопідіймальністю до 5000 кг із швидкістю до 2м/с (файл «декларація на монтаж демонтаж ліфтів.pdf», далі – Декларація від 14.04.2020).
При цьому, в Декларації від 27.11.2017, зокрема, зазначено, що директором ТОВ «Облсумиліфт» є Іванчук А.О., головним інженером є Рябченко В.П., в Декларації від 14.04.2020 зазначено, що директором є Козубенко А.Л., головним інженером є Рябченко В.П.
В той же час, відповідно до інших документів, поданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Облсумиліфт», зокрема, рішення одноосібного учасника ТОВ «Облсумиліфт» від 27.06.2024, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації від 07.04.2025 № 50, наказів про прийняття на роботу, директором ТОВ «Облсумиліфт» з 28.06.2024 є Рябченко В.П., головним інженером з 01.07.2024 є Костенко Є.А.
При цьому, згідно з пунктом 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок №1107), визначено, що у разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки.
До відомостей, передбачених формою декларації (додаток 8 до Порядку №1107), у частині «Відомості про роботодавця», належать, зокрема і прізвище, ім’я та по батькові керівника.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 25.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 28.04.2025 надав пояснення, що положення Порядку №1107 на дату подання та реєстрації Декларації від 27.11.2017 не містили вимоги щодо оновлення декларації у разі зміни відомостей, а також зазначив, що пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України № 77 від 3 лютого 2021 р. «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Постанова №77) установлено, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесення змін до таких декларацій.
При цьому, Порядок №1107 у редакції Постанови № 77, на яку посилається Замовник, визначає, що «У разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки» (пункт 21).
Слід зазначити, що Декларація від 14.04.2020 подавалась учасником під час діючого Порядку №1107 в редакції від 12.03.2020, пункт 21 якого вже містив вимогу щодо подання оновленої декларацій у разі зміни відомостей.
Отже, враховуючи вимоги вищезазначених нормативних документів, після зміни керівника, а також інших відомостей, зазначених в Деклараціях від 22.11.2017 та від 14.04.2020, ТОВ «Облсумиліфт» повинен був подати оновлені декларації протягом семи робочих днів з дня настання таких змін.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Облсумиліфт» відсутні оновлені деклараціії відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Таким чином, надані учасником Декларації від 22.11.2017 та від 14.04.2020 не відповідають вимогам чинних нормативних документів, відповідно, учасник ТОВ «Облсумиліфт» не надав дозвіл(и) або декларацію(ії) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованих або виданих відповідним органом Держпраці для виконання робіт підвищеної небезпеки, які передбачені рамками закупівлі: верхолазні роботи (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м) та інші, що не відповідає вимогам підпункту 4 пункту 1 розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 до тендерної документації Замовника.
3. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника містить Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», який в свою чергу містить Відомість обсягів робіт, в т.ч. Загальновиробничі витрати до об'єкту 02-01, Локальні кошториси на будівельні роботи №02-01-01, №02-01-02, №02-01-03, №02-01-04 та Підсумкову відомість ресурсів до об'єктного кошторису № 02-01 (далі - Підсумкова відомість ресурсів).
У пункті 2 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку № 3, до тендерної документації» Додатку 5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції Договірної ціни та обов’язкових додатків (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати) до неї окремим архівом у відкритому форматі.
Разом з тим, у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Облсумиліфт» (с. 28-38 файлу «Договір з додатками.pdf») відсутні матеріали («Дрантя», «Рукава гумотканеві напірновсмоктувальні для води тиском 1 МПа [10 кгс/см2], діаметр 16 мм», «Вода»), передбачені пунктами 66, 80, 81 Підсумкової відомості ресурсів Замовника.
З огляду на викладене, Управління 22.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 25.04.2025 надав пояснення, в якому не спростував відсутність зазначених матеріалів у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Облсумиліфт».
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, відсутність матеріалів, передбачених Підсумковою відомістю ресурсів відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Облсумиліфт» як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
01.05.2025 15:35 - 16.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.05.2025 15:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Рішенням Уповноваженої особи від 02 травня 2025 року № 08, на виконання Висновку про результати моніторингу, було відхилено пропозицію ТОВ «Облсумиліфт».
Дата публікації звіту:
08.05.2025 12:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
08.05.2025 15:42
Запити/Пояснення
Номер:
216a619e36ab42c0958528a306d5f9de
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.04.2025 11:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний No 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-14-007002-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, зокрема, просимо надати зведений кошторисний розрахунок до проектно-кошторисної документації та експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати пояснення з посиланням на нормативні документи, чому в проекті договору встановлено гарантійний строк 1 рік всупереч частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, відповідно до яких мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років.
4. Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Облсумиліфт» (далі – учасник), з огляду на те що у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції учасника, відсутні матеріали передбачені замовником, зокрема, в пунктах 66, 80, 81 («Дрантя», «Рукава гумотканеві напірновсмоктувальні для води тиском 1 МПа [10 кгс/см2], діаметр 16 мм», «Вода») Підсумкової відомості ресурсів (Додаток 3 до тендерної документації).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
acead2a85cbe4a37a0500648e7c988f9
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
25.04.2025 12:37
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі “Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний No 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)” (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-14-007002-a) та відповідно до положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо наступні пояснення (інформація та документи) на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області:
1. При визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було враховано положення: наказу Міністерства економіки України від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”; наказ Міністерства економіки України від 22.11.2024 року № 26335 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”; лист Міністерства економіки України № 3302-01/38216-06 від 25.11.2016 щодо здійснення закупівлі робіт.
Так, відповідно до наказу від 18.02.2020 № 275 при визначенні очікуваної вартості закупівлі робіт з капітального ремонту були враховані кошторисні норми України "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації по об’єкту “Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний No 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування”.
Згідно наказу від 22.11.2024 року № 26335 для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (робіт з будівництва) була використана кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається в складі інвесторської кошторисної документації, яка є частиною затвердженої проєктної документації на будівництво.
До очікуваної вартості предмета закупівлі (робіт з будівництва) або його частини (лоту) не включалася вартість витрат, які передбачені ЗКР на оплату виконання робіт іншими суб’єктами господарювання, ніж переможцем процедури закупівлі, та витрати, що відповідно до характеристик предмета закупівлі (робіт з будівництва) або його частини (лоту) не належать до розрахункової вартості ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Відповідний зведений кошторисний розрахунок до проектно-кошторисної документації та експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації надаються.
2. Правовою основою зазначеного запиту є пункти 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». В свою чергу пункти 6 та 11 статті 10 зазначеної статті передбачають, право Органу державного фінансового контролю надається одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю та звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Також положення підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України передбачають право отримувати від службових і матеріально відповідальних осіб об’єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають під час здійснення державного фінансового контролю та/або отримувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців, а також громадян та їх об’єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, у тому числі відомості, необхідні для проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ.
Крім того, частина п’ята статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», яка є також правовою основою запиту, передбачає, що Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до інформації про початок проведення моніторингу публічної закупівлі UA-M-2025-04-21-000022, яка оприлюднена в електронній системі закупівель, предметом моніторингу є наступні етапи закупівельного процесу: “Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка”.
Слід зазначити, що етапи розкриття тендерних пропозиції, розгляду, оцінки тендерних пропозицій не передбачають оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
В свою чергу етап планування публічної закупівлі, що врегульований статтею 4 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 14 Особливостей не передбачає жодних механізмів або вимог щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Нормативно-правовим актом, що містить згадку про необхідність обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості є постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів”. Відповідно до пункту 4-1 зазначеної постанови головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити: 1) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; 2) оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів є обов`язковим саме для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб`єктів господарювання державного сектору економіки.
Замовник не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня) та не належить до суб’єкта господарювання державного сектору економіки.
Таким чином обов’язок щодо складання та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не передбачений для КП “Кролевецька лікарня” Кролевецької міської ради.
3. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості № 1178). За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих особливостей. З огляду на положення частини 2 ст. 22 Закону проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов віднесено до числа відомостей, які зазначаються у тендерній документації.
Замовник у відповідності до вимог Закону з урахуванням Особливостей №1178 підготував тендерну документацію та включив до неї проект договору про закупівлю у вигляді окремого додатка.
Пунктом 4 розділу 6 тендерної документації Замовником встановлено вимогу про те, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.
За умовами проекту договору про закупівлю: “5.3.1. Виконати роботи з капітального ремонту із заміною лікарняного ліфта реєстраційний №234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м.Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), в порядку та на умовах, визначених цим Договором з дотриманням норм необхідних норм та вимог передбачених проектно-кошторисної документації.” “4.1. Виконавець гарантує можливість експлуатації об'єкта протягом гарантійного строку. Гарантійний строк експлуатації становить 1 (один) рік відповідно до норм чинного законодавства України та починається з дати підписання останнього акту виконаних робіт і продовжується на час, упродовж якого об’єкт не міг використовуватися внаслідок недоліків, відповідальність за які несе Виконавець, за умови дотримання Замовником умов експлуатації.”
Таким чином зазначені положення проекту договору передбачають обов’язок підрядника виконувати умови договору з дотриманням необхідних норм та вимог передбачених проектно-кошторисної документації. Крім цього положення проекту договору встановлюють обов’язок дотримання гарантійного строку експлуатації відповідно до норм чинного законодавства України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 були затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзацу третього пункту 103 Загальних умов гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва). Тобто, чинним законодавством (на яке йде посилання в п. 4.1. проекту договору) закріплено мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років.
Оскільки, між замовником та учасником не існує розбіжностей щодо розуміння змісту пунктів проекту договору, тому, за результатами двосторонніх консультацій під час узгодження умов договору сторонами прийняте рішення підтвердити для Держаудитслужби, що гарантійний строк експлуатації об`єкта, про який іде мова у пункті 4.1 проекту договору становить саме 10 років.
Зазначені уточнення будуть оформлені відповідними додатковими угодами.
4. Стосовно відсутності матеріалів “Дрантя”, “Рукава гумотканеві напірновсмоктувальні для води тиском 1 МПа [10 кгс/см2], діаметр 16 мм”, “Вода” у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, повідомляємо наступне:
Відповідно до положень тендерній документації до процедури закупівлі UA-2025-03-14-007002-a передбачено (додаток № 3 та № 5 до тендерної документації) передбачено, що “Договірна ціна та обов’язкові додатки (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати) до неї додатково подаються окремим архівом у відкритому форматі”.
Також, в складі тендерної документації було надано: 1) Загальновиробничі витрати до об'єкту 02-01 “Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний № 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області". Коригування”; 2) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на демонтаж та монтаж лікарняного ліфта "Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний № 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області". Коригування; 3) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-03 на пусконалагоджувальні роботи "Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний № 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області". Коригування; 4) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-04 на ремонтно-будівельні роботи "Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний № 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області". Коригування; 5) Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-02 придбання ліфта "Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний № 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області". Коригування; 6) Підсумкова відомість ресурсів до об'єктного кошторису № 02-01 "Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний № 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області". Коригування.
Зазначені матеріали - “Дрантя”, “Рукава гумотканеві напірновсмоктувальні для води тиском 1 МПа [10 кгс/см2], діаметр 16 мм”, “Вода” були наведені саме в Підсумкова відомість ресурсів до об'єктного кошторису № 02-01.
При цьому умовами тендерної документації не містилося вимоги щодо надання Підсумкової відомісті ресурсів до об'єктного кошторису № 02-01».
Оскільки умовами тендерної документації було передачено, що учасники надають договірна ціна та обов’язкові додатки (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати), учасником ТОВ «Облсумиліфт» у складі своєї тендерної пропозиції було надано відповідні локальні кошториси та відомості ресурсів саме до локальних кошторисів.
Також, тендерна документація не містила конкретної вказівки щодо необхідності формування та подання окремої підсумкової відомості ресурсів, в якій би зводилися всі матеріали за об’єктом. Вимога стосувалася надання відомостей ресурсів саме як додатків до локальних кошторисів.
Слід зазначити, що інформація щодо використання таких матеріалів як «Дрантя», «Рукава гумотканеві напірновсмоктувальні для води тиском 1 МПа [10 кгс/см2], діаметр 16 мм», «Вода» є складовою частиною технологічного процесу виконання певних видів робіт, які, відображені у локальних кошторисах, наданих ТОВ «Облсумиліфт».
Крім цього відповідно до положень додатку № 3 передбачено, що якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт або зміну обсягів та складу робіт (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти дефектного акту), ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам закупівлі та відхиляється Замовником. Зазначена вимога стосується безпосередньо обсягів та складу робіт, передбачених дефектним актом. Вона не встановлює вимоги до деталізації ресурсів у певній формі підсумкової відомості, яка, як зазначалося вище, не вимагалася окремо.
Номер:
27deef422a7b45b5b482bbd0321180fc
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
25.04.2025 15:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний No 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-14-007002-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Облсумиліфт» (далі – учасник), з огляду на те, що надана учасником на вимогу підпункту 4 пункту 1 розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 до тендерної документації декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 27.11.2017 № 95-17.59-43.21 є неактуальною, оскільки в ній зазначені директор Іванчук А.О. та головний інженер Рябченко В.П., в той час як відповідно до документів, які містяться у складі тендерної пропозиції учасника, директором ТОВ «Облсумиліфт» є Рябченко В.П., головним інженером – Костенко Є.А.
При цьому, згідно з пунктом 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, визначено, що у разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдвої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f33765291ae445688e3f01255893aa43
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
28.04.2025 13:19
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі “Капітальний ремонт із заміною лікарняного ліфта реєстраційний No 234, що знаходиться в головному корпусі Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради за адресою Бульвар Шевченка, 57 в м. Кролевець Конотопського району Сумської області. Коригування (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)” (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-14-007002-a) та відповідно до положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо наступні пояснення (інформація та документи) на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області:
1. Підпунктом 4 пункту 1 розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 до тендерної документації було передбачено, що Учасник повинен надати дозвіл(и) або декларацію(ії) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованих або виданих відповідним органом Держпраці для виконання робіт підвищеної небезпеки, які передбачені рамками закупівлі: верхолазні роботи (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м) та інші.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Облсумиліфт» міститься декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 27.11.2017 № 95-17.59-43.21.
Зазначена декларація зареєстрована у журналі обліку суб’єктів господарювання у Держпраці України в Сумській області 27.11.2017 № 95-17.59-43.21.
Надана декларація підтверджує відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці для виконання робіт підвищеної небезпеки, які передбачені рамками закупівлі: верхолазні роботи (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м) та інші (як того вимагала тендерна документація). Також, відповідно до умов тендерної документації надана декларація зареєстрована відповідним органом Держпраці.
Таким чином у Замовника були відсутні підстави встановлювати невідповідність наданої декларації вимогам тендерної документації.
Також, необхідно зазначити, що вказана декларація ТОВ «Облсумиліфт» надавалася та реєструвалася 22.11.2017 р. та 27.11.2017 р. відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі - Порядок).
Станом на вказані дати Порядок містив пункт 21 наступного змісту:
“21. Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначене у додатку 7, здійснюються роботодавцем на підставі декларації відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Зазначена декларація подається роботодавцем за формою згідно з додатком 8 у двох примірниках особисто чи надсилається рекомендованим листом з описом вкладення до територіального органу Держпраці за місцем виконання таких робіт не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку їх виконання відповідно до Порядку повідомлення державного адміністратора або дозвільного органу про відповідність матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 травня 2006 р. № 685 (Офіційний вісник України, 2006 р., № 20, ст. 1482; 2010 р., № 35, ст. 1213).”.
Таким чином положення Порядку на дату подання та реєстрації декларації ТОВ «Облсумиліфт» не містили вимоги щодо оновлення декларації у разі зміни відомостей.
Відповідно до положень статті 58 Конституції України передбачено, що Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Таким чином вимоги пункту 21 Порядку в частині оновлення відомостей в деклараціях, що були чинними на дату подання та реєстрації декларації ТОВ «Облсумиліфт» не передбачали оновлення декларації в разі зміни відомостей.
Крім цього, пунктом 3 Постанови № 77 від 3 лютого 2021 р. “Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” установлено, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесення змін до таких декларацій.