-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень консультативно-діагностичного відділення будівлі КНП "Черкаський обласний психоневрологічний диспансер Черкаської обласної ради" по вул. Кавказька, 229 в м. Черкаси
Торги відмінено
6 963 757.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 818.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 818.79 UAH
Номер:
f02864cfcdb1450895cf3e81ed1f29b7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-14-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.04.2025 00:00
Період моніторингу:
14.04.2025 15:40 - 06.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.04.2025 № 47-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-006269-a, 14.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Владом», ТОВ «Медбудіндустрія» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом застосування вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей щодо тендерної пропозиції ТОВ «Медбудіндустрія», та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 травня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального некомерційного підприємства «Черкаський обласний психоневрологічний диспансер Черкаської обласної ради» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.03.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Владом» (далі – ТОВ «Владом»); протокольне рішення уповноваженої особи від 07.04.2025 про визначення ТОВ «Владом» переможцем відкритих торгів з особливостями; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані ТОВ «Владом» у спосіб, визначений тендерною документацією; протокольне рішення уповноваженої особи від 23.04.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Владом»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Медбудіндустрія» (далі – ТОВ «Медбудіндустрія»); вимогу про усунення невідповідностей; документи, надані ТОВ «Медбудіндустрія» на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи від 01.05.2025 про визначення ТОВ «Медбудіндустрія» переможцем відкритих торгів з особливостями; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Медбудіндустрія» у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримані 21.04.2025 та 05.05.2025 в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: кошторисну документацію, що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5/ іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, яка має складатися з таких документів: дефектного акта; пояснювальної записки; договірної ціни; локального кошторису; підсумкової відомості ресурсів у форматі IMD/ іншого сумісного з ним ПК. Кошторисна документація та ціна мають бути сформовані з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова № 281).
Відповідно до пункту 5.4 Настанови № 281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 –5.9 цієї Настанови.
Пунктом 5.8 Настанови № 281 передбачено, що вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймаються за ціною, яка склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Відповідно до наданих в складі тендерної пропозиції довідок «Довідка про МТБ.pdf» та «Довідка про працівників заміна.pdf» у ТОВ «Владом» відсутні власні будівельні автомобілі та самохідні машини, а також відсутні власні водії та машиністи будівельних машин і механізмів. Проте, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Владом» розрахунків вартості будівельно-монтажних робіт (файли «23_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf», «23_ДЦ_ЛК_02-01-02.pdf», «23_ДЦ_ЛК1_02-01-03.pdf», «23_ДЦ_ЛК1_02-01-04.pdf 23_ДЦ_ПВР.pdf» та файл «23.imd») вартість усіх будівельних машин, визначена як для власної будівельної техніки (до вартості робіт включено заробітну плату та амортизаційні відрахування), чим не дотримано вимоги пункту 5.8 Настанови.
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «Владом» не підтвердило відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, та його тендерна пропозиція мала б бути відхилена Замовником на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Під час моніторингу Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Владом» (протокольне рішення від 23.04.2025) та відповідно до абзацу шостого пункту 49 Особливостей розглянув наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, а саме тендерну пропозицію ТОВ «Медбудіндустрія».
Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: кошторисну документацію, що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5/іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, яка має складатися з таких документів: дефектного акта; пояснювальної записки; договірної ціни; локального кошторису; підсумкової відомості ресурсів у форматі IMD/ іншого сумісного з ним ПК. Кошторисна документація та ціна мають бути сформовані з урахуванням вимог Настанови № 281.
В пункті 5.31 розділу V Настанови № 281 визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, при цьому: за твердої договірної ціни – у розмірі до 1,5 %.
Проведеним в ході моніторингу розрахунком встановлено, що в наданій договірній ціні (файл тендерної пропозиції «кошторис.rar») ТОВ «Медбудіндустрія» включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у розмірі 2,841557%, що перевищує визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови № 281 розмір.
Таким чином, учасник відкритих торгів з особливостями ТОВ «Медбудіндустрія» не виконав вимоги пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, не підтвердив відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, та його тендерна пропозиція на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилена.
Період усунення порушень:
07.05.2025 16:17 - 22.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2025 16:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-14-006269-a повідомляємо про усунення порушень.
Дата публікації звіту:
12.05.2025 10:22
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Процедура відмінена
Дата публікації:
19.05.2025 14:21
Запити/Пояснення
Номер:
b27d3f54023f4f1982c368e8fc75f434
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.04.2025 11:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-14-006269-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2025-03-14-006269-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
- чому Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Владом» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» кошторисна документація та ціна мають бути сформовані з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова).
Пунктом 5.8 Настанови 281 передбачено, що вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймаються за ціною, яка склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Відповідно до наданих в складі тендерної пропозиції «Довідка про МТБ.pdf» та «Довідка про працівників заміна.pdf» в ТОВ «Владом» відсутні власні будівельні автомобілі та самохідні машини, а також відсутні власні водії та машиністи будівельних машин і механізмів.
Проте, ТОВ «Владом» при розрахунку договірної ціни в частині визначення вартості експлуатації будівельних машин та механізмів включено вартість усіх будівельних машин, як для власної будівельної техніки (до вартості робіт включено заробітну плату та амортизаційні відрахування), чим недотримано вимоги пункту 5.8 Настанови.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
884c13499a984912bbeb853a9e9e7932
Назва:
відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.04.2025 20:13
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень, повідомляємо:
1) Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на основі Експертного звіту (№250217-04-В від 24 лютого 2025 року) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за Робочим проектом Капітальний ремонт приміщень консультативно-діагностичного відділення будівлі КНП "Черкаський обласний психоневрологічний диспансер Черкаської обласної ради" по вул. Кавказька, 229 в м. Черкаси, з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкового рівня цін.
2) Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі забезпечено шляхом розміщення на власному вебсайті.
Вказану інформацію можна переглянути за посиланням:
https://ck-opnd.lic.org.ua/publichna-informatsiya/ - 2025 рік - Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
3) Щодо тендерної пропозиції ТОВ «Владом», повідомляємо, що зазначені у запиті невідповідності взято до уваги замовником, буде здійснено консультації з розробником кошторисної документації, та найближчим часом буде вжито відповідних заходів в межах цієї закупівлі.
Номер:
215662c8d3e64539b45b8aeb731a8b53
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.05.2025 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-14-006269-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Медбудіндустрія» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: кошторисну документацію, що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5/ іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, яка має складатися з: дефектного акта, пояснювальної записки, договірної ціни, локального кошторису, підсумкової відомості ресурсів. Кошторисна документація та ціна мають бути сформовані з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Медбудіндустрія» надано договірну ціну, яка включає кошти на покриття ризиків за твердої договірної ціни в розмірі 2,841557%, тоді як пунктом 5.31 розділу V Настанови визначено, що кошти на покриття ризиків повинні становити до 1,5%.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
9d63530502d2462db2e641dd5cf495f7
Назва:
Відповідь Замовника на запит
Дата опублікування:
05.05.2025 14:36
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне: Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
При цьому відповідно до пункту 4 розділу І “Загальні положення” Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (зі змінами визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, національного стандарту ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання», затвердженого наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 20 грудня 2017 року № 434..
Згідно положень абз. 2 Розділу І Настанови, ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій̆, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти), відповіндне відображено в умовах тендереої документації.
У відповідності до визначення термінів у п.1.2. Настанови: договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі; твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором.
Пунктом 4.40. Настанови визначається наступне: Кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування:
1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат;
2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
Так, у Таблиці 3 Додатку 28 Настанови встановлено показники розміру коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва, які застосовуються у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, що відмінними та допускають коригування вимог п 5.31 Настанови.
Далі, п.5.1. Настанови визначається, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У зв’язку з чим відмінність відсотку коштів на покриття ризиків не є невідповідністю кошторисних розкахунків учасника Настанові.