-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти
Завершена
7 509 158.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 75 091.58 UAH
мін. крок: 1% або 75 091.58 UAH
Номер:
e133b1fc09f94441a0b2a6935f6a5749
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000125
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 15:19 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.05.2025 № 153
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 07.05.2025 № 003100-18/5618-2025 НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М. від 08.05.2025 року
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 08.05.2025 № 153
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
21 UA-2025-03-13-014071-a 13.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерноі пропозиціі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пунктів 2 та 5 частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ "САН СТРІМ СИСТЕМС", ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" ; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договорами від 11.04.2025 №2025/61, від 15.04.2025 №1504-25 та від 15.04.2025 №1504-25-1 відповідно до законодавства, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Комплекс з експлуатації об`єктів водозниження і зливової каналізації" (далі – Замовник, в інтересах якого проводиться закупівля) на 2025 рік, річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "БЛАГОУСТРІЙ" М.ХАРКОВА" (далі – Замовник, в інтересах якого проводиться закупівля) на 2025 рік, річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "БЛАГОУСТРІЙ" М.ХАРКОВА" (далі – Замовник, в інтересах якого проводиться закупівля) на 2025 рік, річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (далі – Замовник. КП «ЦЗО ХМР») на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи КП «ЦЗО ХМР» від 13.03.2025 протокол № 28/3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» (далі – ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС»), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САН СТРІМ СИСТЕМС" (далі – ТОВ "САН СТРІМ СИСТЕМС"), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" (далі – ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К"), протокол розкриття тендерних пропозицій 24.03.2025, вимога про усунення невідповідностей до 01.04.2025, протокол Замовника від 27.03.2025 № 28/4 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», протокол Замовника від 28.03.2025 № 28/5 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "САН СТРІМ СИСТЕМС", протокол Замовника від 01.04.2025 №28/7 про визначення учасника - ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" переможцем закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 21.03.2025, договір від 11.04.2025 № 2025/61 (далі – Договір з КП "Комплекс з експлуатації об`єктів водозниження і зливової каналізації"), договір від 15.04.2025 №1504-25 (далі – Договір з КП "БЛАГОУСТРІЙ" М.ХАРКОВА"), договір від 15.04.2025 № 1504-25-1 (далі – Договір з КП "БЛАГОУСТРІЙ" М.ХАРКОВА"), додаткова угода №1 від 28.04.2025 до договору від 15.04.2025 № 1504-25, додаткова угода №1 від 28.04.2025 до договору від 15.04.2025 № 1504-25-1, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 15.05.2025 (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» встановлено наступне.
Відповідно до ПРОТОКОЛУ від 27.03.2025 № 28/4 Уповноваженою особою КП «ЦЗО ХМР» прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» відповідно вимог підпункту 2 пункry 44 Особливостей.
Так, у відповідному протоколі вказано: «…Під час розгляду наданих документів Учаснuка Замовником було виявлено, що паспорт якості № l05 вiд l2 серпня 2024 та декларація про відповідность №UA/TR198/009-24 від 19.08.2024 мають розбіжності між номером декларації про відповідність, а саме: у паспортi якості № l05 вiд l2 серпня 2024 року не зазначено номер декларації про відповідность, а вказано лише декларація про відповідность Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 19.08.2024 р. Таким чином, згідно умов Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації, пропозиція Учасника має бути відхилена через виявлені розбіжності..».
При цьому, в складі тендерної пропозиції, Учасником – ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», щодо Палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 надано наступі документи (файл Технічна частина.pdf):
- сертифікат відповідності №UA.TR138.009-24 ;
- паспорт якості №105 від 12.08.2024;
- декларація про відповідність №UA.TR.138.D009-24 від 19.08.2024.
Згідно пункту 9 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити зокрема відомості щодо декларації про відповідність.
Відповідно до оприлюднених вищевказаних документів встановлено, що паспорт якості № l05 вiд l2 серпня 2024 містить запис: «Декларація про відповідность Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 19.08.2024», також запис «Сертифікат відповідності № UA.TR138.009-24, виданий ООВ ТОВ «ЦЕНТР ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ «КАРАТ», терміном дії з 19.08.2024 до 11.08.2025».
Отже, у паспортi якості № l05 вiд l2 серпня 2024 року не зазначено номер декларації про відповідность, однак вказано відомості щодо декларації про відповідність датовану 19.08.2024, що не суперечить вимогам пункту 9 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Поряд з вказаним, у паспорті якості також зазначено і про сертифікат відповідності №UA.TR138.009-24, який, в свою чергу, зазначено і в оприлюдненій Учасником декларація про відповідність №UA.TR.138.D009-24 від 19.08.2024 .
В ПРОТОКОЛІ від 27.03.2025 № 28/4 про відхилення ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» Замовник посилається на вимоги Додатку 1 до тендерної документації, де передбачено, що при виявленні розбіжностей в сертифікаті/сертифікаті відповідності, декларації/декларації про відповідність, документі про якість (паспорті якості):
- між найменуванням Товару;
- між найменуванням виробника та/або уповноваженого представника та/або розповсюджувача та/або постачальника;
- між номером сертифікату/сертифікату відповідності та терміном його дії**;
- між номером декларації/декларації про відповідність;
пропозиція Учасника відхиляється.
При цьому фактично, Замовником виявлено факт відсутності номеру декларації, а не невідповідність між номером декларації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 12.05.2025 з приводу надати пояснення яким нормативно-правовим актом керувався Замовник, ототожнюючи відсутність номеру з невідповідністю номеру та яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано у ПРОТОКОЛІ №28/4 від 27.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, отримано відповідь від 15.05.2025 року, в якій Замовник зазначив: «…Наданий Учасником паспорт якості №105 від 12 серпня 2024 р. містить відомості щодо декларації про відповідність від 19.08.2024р, яка не містить номеру. Проте, Учасником у складі своєї тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність №UA.TR.138.D009-24 від 19.08.2024 р., термін дії до 11.08.2025 року. Таким чином, встановлена розбіжність, а саме: відсутність номеру декларації про відповідність у паспорті якості від 12 серпня 2024 р №105 та декларацією про відповідність від 19.08.2024 р., яка містить номер «№UA.TR.138.D009-24». Отже, згідно умов Додатку 1 до тендерної документації, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію Учасника. Звертаємо увагу, що вимоги до зазначених документів, встановлені в тендерній документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи від «13» березня 2025 р. № 28/3. Питань чи скарг по процедурі закупівлі від учасників через систему електронних закупівель не надходило. У зв’язку з цим, всі встановлені вимоги в тендерній документації обов’язкові до виконання учасниками процедури закупівлі. Щодо пояснення на питання: Яким нормативно-правовим актом керувався Замовник, ототожнюючи відсутність номеру з невідповідністю номеру. Повідомляємо, що Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника через наявні розбіжності у документах, які містили технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Застереження щодо відповідності поданих документів встановлені в Додатку 1 до тендерної документації. Вимоги обов’язкові для всіх учасників процедури. Щодо пояснення на питання: Яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано у ПРОТОКОЛІ № 28/4 від 27.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо? Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника були встановлені розбіжності, які містять детальний опис в протоколі від 27.03.2025 № 28/4. Встановлені розбіжності впливають на предмет виконання учасником встановлених вимог в Додатку 1 до тендерної документації. Оскільки, невиконання таких є додатковою підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Виходячи з вищезазначеного, згідно протоколу від 27.03.2025 № 28/4 уповноваженої особи комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» на підставі пп.2 п.44 Особливостей через наявні розбіжності у документах, які містили технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника».
Надане Замовником пояснення не спростовує факту порушення в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», про яке вказано у протоколі № 28/4 від 27.03.2025, оскільки Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що при виявленні розбіжностей між номером декларації/декларації про відповідність пропозиція Учасника відхиляється, при цьому фактично, Замовником виявлено факт відсутності номеру декларації про відповідність в паспорті якості № l05 вiд l2 серпня 2024 року, а не невідповідність між номером декларації.
Паспорт якості № l05 вiд 12 серпня 2024 року містить відомості щодо декларації про відповідність датовану 19.08.2024, що не суперечить вимогам пункту 9 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Отже, виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», про які вказано у ПРОТОКОЛІ № 28/4 від 27.03.2025, не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо і можуть бути усунені учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» з підстави, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Слід зауважити, що Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, (6 643 050,00 гривень) та є меншою на 461052 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" (7 104 102,00 гривень), з яким Замовником укладено договори від 11.04.2025 №2025/61, від 15.04.2025 №1504-25 та від 15.04.2025 № 1504-25-1. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Період усунення порушень:
22.05.2025 15:30 - 06.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2025 15:30
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" висновок про результати моніторингу процедури закупівлі буде оскаржено до суду протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення висновку.
Дата публікації:
29.05.2025 16:51
Дата відкриття провадження:
05.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» на виконання ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-13-014071-a оскаржено до суду 05 червня 2025 р. (справа № 520/14654/25, провадження П/520/17524/25). Інформацію про відкриття провадження буде розміщено додатково.
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
6c14d136de014d9b8dea92f043ea8504
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.05.2025 09:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Нафта і дистиляти» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-03-13-014071-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно ПРОТОКОЛУ від 27.03.2025 № 28|4 Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» відповідно вимог підпункту 2 пункry 44 Особливостей, зокрема, тому як документи про відповідность технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (сертифікати відповідності, декларації про відповідность, документи про якість (паспорти якості), якi Учасник надав в тендерний пропозиціі не відповідають вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», під час розгляду наданих документів Учаснuка Замовником було виявлено, що паспорт якості № l05 вiд l2 серпня 2024 та декларація про відповідность №UA/TR198/009-24 від 19.08.2024 мають розбіжності, а саме: у паспортi якості № l05 вiд l2 серпня 2024 не зазначено номер декларації про відповідность, вказано лише декларація про відповідность Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 19.08.2024. Згідно умов Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації пропозиція Учасника має бути відхилена через виявлені розбіжності.
В складі тендерної пропозиції Учасником - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» у файлі Технічна частина.pdf оприлюднено документи, щодо відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (сертифікати відповідності, декларацii'про відповідность, документи про якість (паспорти якості).
Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що при виявленні розбіжностей в сертифікаті/сертифікаті відповідності, декларації/декларації про відповідність, документі про якість (паспорті якості):
- між найменуванням Товару;
- між найменуванням виробника та/або уповноваженого представника та/або розповсюджувача та/або постачальника;
- між номером сертифікату/сертифікату відповідності та терміном його дії**;
- між номером декларації/декларації про відповідність;
пропозиція Учасника відхиляється.
При цьому фактично, виявлено факт відсутності номеру декларації, а не невідповідність між номером декларації.
Необхідно пояснити:
1. Яким нормативно-правовим актом керувався Замовник, ототожнюючи відсутність номеру з невідповідністю номеру.
2. Яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано у ПРОТОКОЛІ № 28|4 від 27.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
41d7a6017e0c4365a94ac59f9bc1a559
Назва:
Надання пояснення у межах проведення моніторингу по закупівлі: «Нафта і дистиляти», (код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти) ID: UA-2025-03-13-014071-a.
Дата опублікування:
15.05.2025 16:22
Опис:
Питання 1: Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь:
Відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (зі змінами) (далі - Рішення) Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту – ЦЗО, Замовник) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належить до комунальної власності Харківської міської територіальної громади (надалі по тексту – Замовники-ініціатори).
Додатком 1 Рішення встановлено перелік товарів та послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою для виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Харківської міської територіальної громади, в тому числі Нафта і дистиляти: бензин, нафтовий газ скраплений, дизельне паливо, мазути.
ЦЗО в інтересах Замовників-ініціаторів проводить тендери, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій».
На період проведення процедур закупівель правовідносини між ЦЗО та Замовниками-ініціаторами регулюються Регламентом взаємодії між комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» та замовниками, що здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту) через централізовану закупівельну організацію, затверджений директором КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» 19.03.2024 року, погоджений директором Департаменту розвитку муніципального менеджменту Харківської міської ради 19.03.2024 року (далі - Регламент).
Відповідно до Регламенту Замовник-ініціатор самостійно відповідно до законодавства про публічні закупівлі визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту), та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО.
Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі, разом із Заявкою, з зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Регламентом.
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі, здійснює попереднє опрацювання поданих документів Замовника-ініціатора, зокрема, щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема, щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, надання послуг (крім поточного ремонту), у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо.
За наявними повними даними ЦЗО із залученням замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, уніфікує проекти договорів про закупівлю тощо.
Технічні характеристики предмета закупівлі: Нафта і дистиляти - код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»» були складені у відповідності до діючих на теперішній час стандартів: ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 та ДСТУ EN 589:2017 «Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання.» Крім того, при складанні вимог до предмету закупівлі та до учасників закупівлі, враховувався досвід попередніх власних закупівель Замовника та Замовників-ініціаторів по виконанню переможцями закупівель раніше укладених договорів.
Крім того, ЦЗО опрацювало та визначило очікувану вартість закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі була визначена на підставі Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких здійснюється через комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради», затвердженої наказом директора КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 15.07.2024 року, погодженої директором Департаменту розвитку муніципального менеджменту Харківської міської ради 15.07.2023 року (далі – Методика), розробленої на підставі та у відповідності з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 року № 275.
Враховуючи положення Методики, відділом аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами ЦЗО був проведений аналіз ринку виробників та постачальників палива дизельного.
На підставі отриманої інформації, були направлені запити цінових пропозицій до: ТОВ «БВС РИТЕЙЛ», ТОВ «ТД «САН ОЙЛ», ТОВ «Золотий стандарт К», ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», ТОВ «Маршал-Кард», ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС».
Цінові пропозиції були отримані від ТОВ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», ТОВ «Маршал-Кард», ТОВ «Золотий стандарт К».
Результати опрацьованої інформації знайшли своє відображення в службовій записці начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 11 березня 2025 року № 28/2025-03-11 та в таблиці до неї.
Так, сума очікуваної вартості закупівлі склала 7 509 158 в т.ч. ПДВ.
Після вищеописаних дій, Замовники-ініціатори опублікували в електронній системі закупівель плани на проведення закупівлі за предметом: Нафта і дистиляти, код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», які були взяті в роботу, включені в план закупівель ЦЗО та оголошена закупівля за предметом: Нафта і дистиляти, код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» з очікуваною вартістю 7 509 158 грн. в т.ч. ПДВ, оголошення № UA-2025-03-13-014071-a.
Повідомляємо, що розмір бюджетного призначення не досліджувався, оскільки ЦЗО позбавлене повноважень, щодо перевірки обґрунтованості чи розміру бюджетного призначення предмету закупівлі.
Питання 2. Відповідно ПРОТОКОЛУ від 27.03.2025 № 28/4 Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» відповідно вимог підпункту 2 пунктy 44 Особливостей, зокрема, тому як документи про відповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (сертифікати відповідності, декларації про відповідність, документи про якість (паспорти якості), якi Учасник надав в тендерний пропозиції не відповідають вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», під час розгляду наданих документів Учаснuка Замовником було виявлено, що паспорт якості № l05 вiд l2 серпня 2024 та декларація про відповідность №UA/TR198/009-24 від 19.08.2024 мають розбіжності, а саме: у паспортi якості № l05 вiд l2 серпня 2024 не зазначено номер декларації про відповідность, вказано лише декларація про відповідность Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 19.08.2024. Згідно умов Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації пропозиція Учасника має бути відхилена через виявлені розбіжності.
В складі тендерної пропозиції Учасником - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» у файлі Технічна частина.pdf оприлюднено документи, щодо відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (сертифікати відповідності, декларацiї про відповідность, документи про якість (паспорти якості).
Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що при виявленні розбіжностей в сертифікаті/сертифікаті відповідності, декларації/декларації про відповідність, документі про якість (паспорті якості):
- між найменуванням Товару;
- між найменуванням виробника та/або уповноваженого представника та/або розповсюджувача та/або постачальника;
- між номером сертифікату/сертифікату відповідності та терміном його дії**;
- між номером декларації/декларації про відповідність;
пропозиція Учасника відхиляється.
При цьому фактично, виявлено факт відсутності номеру декларації, а не невідповідність між номером декларації.
Необхідно пояснити:
1. Яким нормативно-правовим актом керувався Замовник, ототожнюючи відсутність номеру з невідповідністю номеру.
2. Яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано у ПРОТОКОЛІ № 28|4 від 27.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
Відповідь:
Згідно тендерної документації Замовника якість Товару, що пропонується Учасником, повинна відповідати вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 та/або ДСТУ та/або іншим технічним вимогам відповідно до чинного законодавства України щодо Товару певного виду.
Згідно п.9 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927. Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
• дату видачі і номер документа;
• назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
• назву та адресу підприємства - виробника;
• назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
• дату виготовлення палива;
• дату відбирання проби та дату проведення випробування;
• нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
• відомості щодо декларації про відповідність;
• посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
• номер партії (резервуара);
• дані про вид та кількість добавок (присадок);
• підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
• гарантійний строк зберігання.
Замовником у Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що при виявленні розбіжностей в сертифікаті/сертифікаті відповідності, декларації/декларації про відповідність, документі про якість (паспорті якості):
- між найменуванням Товару;
- між найменуванням виробника та/або уповноваженого представника та/або розповсюджувача та/або постачальника;
- між номером сертифікату/сертифікату відповідності та терміном його дії**;
- між номером декларації/декларації про відповідність;
пропозиція Учасника відхиляється.
На підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі в складі тендерної пропозиції Учасником було надано файл з назвою «Технічна частина.pdf», в якому на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам Палива дизельного ДП-Л-Євро5-В0 Учасником надані наступні документи: сертифікат відповідності №UA.TR138.009-24 (дійсний з 19.08.2024 по 11.08.2025), паспорт якості №105 від 12.08.2024 р, декларація про відповідність №UA.TR.138.D009-24 від 19.08.2024 р., термін дії до 11.08.2025 року.
Наданий Учасником паспорт якості №105 від 12 серпня 2024 р. містить відомості щодо декларації про відповідність від 19.08.2024р, яка не містить номеру. Проте, Учасником у складі своєї тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність №UA.TR.138.D009-24 від 19.08.2024 р., термін дії до 11.08.2025 року.
Таким чином, встановлена розбіжність, а саме: відсутність номеру декларації про відповідність у паспорті якості від 12 серпня 2024 р №105 та декларацією про відповідність від 19.08.2024 р., яка містить номер «№UA.TR.138.D009-24». Отже, згідно умов Додатку 1 до тендерної документації, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію Учасника.
Звертаємо увагу, що вимоги до зазначених документів, встановлені в тендерній документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи від «13» березня 2025 р. № 28/3.
Питань чи скарг по процедурі закупівлі від учасників через систему електронних закупівель не надходило. У зв’язку з цим, всі встановлені вимоги в тендерній документації обов’язкові до виконання учасниками процедури закупівлі.
Щодо пояснення на питання: Яким нормативно-правовим актом керувався Замовник, ототожнюючи відсутність номеру з невідповідністю номеру.
Повідомляємо, що Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника через наявні розбіжності у документах, які містили технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Застереження щодо відповідності поданих документів встановлені в Додатку 1 до тендерної документації. Вимоги обов’язкові для всіх учасників процедури.
Щодо пояснення на питання: Яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано у ПРОТОКОЛІ № 28/4 від 27.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника були встановлені розбіжності, які містять детальний опис в протоколі від 27.03.2025 № 28/4.
Встановлені розбіжності впливають на предмет виконання учасником встановлених вимог в Додатку 1 до тендерної документації. Оскільки, невиконання таких є додатковою підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Виходячи з вищезазначеного, згідно протоколу від 27.03.2025 № 28/4 уповноваженої особи комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» на підставі пп.2 п.44 Особливостей через наявні розбіжності у документах, які містили технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника.