-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)
Завершена
21 911 983.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 219 119.83 UAH
мін. крок: 1% або 219 119.83 UAH
Номер:
8c5daeb3b14c4d8884eb41aed46ad700
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-22-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.05.2025 00:00
Період моніторингу:
22.05.2025 17:49 - 13.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.05.2025 НАКАЗ№ 24-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» від 21.05.2025 №24-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2025-03-13-004905-a 13.03.2025 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ігор ГІРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення очікуваної вартості закупівлі встановлено порушення статті 5 Закону, пункту 3.2 Настанови та пункту 9 Порядку.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення відповідних свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів та недопущення установлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, визначення очікуваної вартості закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Комунального підприємства «Нововолинськводоканал» Нововолинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 12.03.2025 №21 (далі – тендерна документація); зміни до тендерної документації затверджені протоколами уповноваженої особи Замовника від 21.03.2025 №23, від 24.03.2025 №26, від 27.03.2025 №30 та від 31.03.2025 №33; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАМІРИС» (далі – ТОВ «ТАМІРИС»); вимога про усунення невідповідностей до 29 квітня 2025 11:36; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.04.2025 №38; повідомлення про намір укласти договір від 30.04.2025; договір від 14.05.2025 №85 на суму 16 163 076,83 грн в тому числі ПДВ 2 693 846,14 грн; зміни до договору від 03.06.2025; пояснення Замовника від 30.05.2025 та від 09.06.2025, надані через електронну систему закупівель, на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 27.05.2025, від 04.06.2025 та від 05.06.2025.
1. Відповідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, частиною 1 статті 4 Закону передбачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Моніторингом розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель річний план UA-P-2025-03-13-005697-a щодо закупівлі робіт «Реконструкція електричних мереж, в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)», вид закупівлі - відкриті торги з особливостями, очікуваною вартістю - 21 911 983,20 гривень.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт «Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)», очікуваною вартістю - 21 911 983,20 грн з ПДВ.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) 27.05.2027 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
В поясненнях від 30.05.2025 Замовником зазначено, що очікувана вартість розрахована згідно проектно-кошторисної документації за погодженням з ЮНІСЕФ (кошторис і переписка з ЮНІСЕФ додається).
Так, проведеним аналізом в ході моніторингу наданого до пояснень Замовником робочого проєкту «Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання каналізаційно-очисних споруд за межами населених пунктів Поромівської сільської ради, Володимирського району, Волинської області» встановлено, що відповідно зведеного кошторисного розрахунку вартість об’єкта будівництва становить 18 259 986,00 грн, а саме: вартість будівельних робіт та устаткування - 13 321 729,00 грн, кошти на утримання служби замовника (1,5 %) – 199 826,00,00 грн, кошти на здійснення технічного нагляду (1,5 %) – 161 164,00 грн, вартість проектних робіт – 806 505,00 грн, вартість експертизи проектної документації – 20 000,00 грн, кошти на здійснення авторського нагляду – 20 000,00 грн, кошторисний прибуток - 109 626,00 грн, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій – 57 540,00 грн, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва – 290 585,00 грн, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – 233 013,00 грн, податок на додану вартість – 3 039 998,00 гривень.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури Управління 05.06.2027 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, чому в річному плані закупівель UA-P-2025-03-13-005697-a та оголошенні проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-03-13-004905-a Замовником встановлено очікувану вартість 21 911 983,20 грн, а не відповідно зведеного кошторисного розрахунку робочого проекту (18 259 986,00 гривень)?
В поясненнях від 09.06.2025 Замовником зазначено, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до кошторисного розрахунку з ПДВ.
Однак, відповідно абзацу 4 пункту 4 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі – Методика), очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації.
Пунктом 3.2 Настанови зазначено, що кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат.
Також, пунктом 9 Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва (далі – Порядок), який затверджено Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25 червня 2021 року №162 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 вересня 2021 року за № 1225/36847, визначено, що вартість будівництва включає прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов’язкові платежі.
Таким чином, Замовником під час визначення очікуваної вартості закупівлі робіт в порушення пункту 3.2 Настанови та пункту 9 Порядку зайво включені кошти в сумі 1 207 495,00 грн, а саме: кошти на утримання служби замовника (1,5 %) – 199 826,00,00 грн, кошти на здійснення технічного нагляду (1,5 %) – 161 164,00 грн, вартість проектних робіт – 806 505,00 грн, вартість експертизи проектної документації – 20 000,00 грн, кошти на здійснення авторського нагляду – 20 000,00 гривень.
Крім того, Замовником в порушення пункту 3.2 Настанови та пункту 9 Порядку на загальну суму зведеного кошторисного розрахунку робочого проекту - 18 259 986,00 гривень (в т.ч. ПДВ – 3 039 986,00 грн) додатково нараховано ПДВ в сумі 3 561 997,20 гривень.
Враховуючи вищевказане, Замовником недотримано вимог принципів передбачених статтею 5 Закону, зокрема максимальної економії та ефективності.
2. За результатами моніторингу установлено, що відповідно пункту 2 Розділу 4. «Технічної специфікації на закупівлю» Додатку 1 до тендерної документації встановлена вимога, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами Настанови. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник повинен надати договірну ціну.
Пунктом 5.2 Настанови визначено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено ФОРМУ договірної ціни. Зокрема у формі встановлено наступні рядки, що підлягають заповненню учасником: Замовник ___ (назва організації), Визначена згідно з ___.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТАМІРИС» міститься договірна ціна (файл – «1_ДЦ_ДЦ.pdf»), у якій не заповнено графи рядків «Замовник ___ (назва організації)» та «Визначена згідно з ____», що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Разом з тим, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТАМІРИС» не встановлено невідповідності договірної ціни (файл – «1_ДЦ_ДЦ.pdf») вимогам тендерної документації та Настанові, та в порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ТОВ «ТАМІРИС» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
3. За результатами моніторингу встановлено, що Додатком 1 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що подається у формі Таблиці А.
Абзацом другим пункту 1.1.4 передбачено, що для підтвердження інформації зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати:
- у разі залучення до виконання робіт машин, механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди/ лізингу/надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути чинними на момент їх подання, та належно оформлені. Окрім цього, необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).
Так, в поданій пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл – «Наявність обладнання і матеріально-технічної бази.pdf») зазначена інформація про орендовані транспортні засоби (договір оренди від 22.01.2025 №22/01/25), а саме: автокран КТА-25 АТ0712АІ, автовишка АГП-22 АТ7913АМ та самоскид КРАЗ АТ6471АМ.
Однак, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» відсутні копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що посвідчують право власності орендодавця, зокрема автокрану КТА-25 АТ0712АІ, автовишки АГП-22 АТ7913АМ та самоскиду КРАЗ АТ6471АМ.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Разом з тим, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТАМІРИС» не встановлено відсутність свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що посвідчують право власності орендодавця, зазначених в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що не відповідає вимогам Додатку 1 до тендерної документації, та в порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ТОВ «ТАМІРИС» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури 04.06.2027 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання відповідних пояснень.
В поясненнях від 09.06.2025 Замовником не спростовано причин порушення пункту 43 Особливостей.
4. Моніторингом оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Замовником 14.05.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель Договір від 14.05.2025 №85 без документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, чим порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
Крім того, Замовником протягом трьох робочих днів з дня укладення договору від 14.05.2025 №85 не оприлюднено в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі Договір та всі додатки до нього, чим порушено строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит Управління від 27.05.2025 Замовником в електронній системі закупівель своїми поясненнями від 30.05.2025 підтверджено не виконання вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не своєчасного оприлюднення в електронній системі закупівель договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
13.06.2025 10:12 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.06.2025 10:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КП "Нововолинськводоканал" НМР були усуненні дані порушення.
Дата публікації звіту:
19.06.2025 15:09
Запити/Пояснення
Номер:
622c727eca2c4619bc3e3a047be3efd5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.05.2025 14:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт «Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-13-004905-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати підтвердження щодо надання переможцем Товариством з обмеженою відповідальністю «ТАМІРИС» забезпечення виконання договору у формі забезпечувального (гарантійного) платежу на поточний рахунок замовника в розмірі 5 % (п’ять відсотків) від ціни договору, що була визначена в результаті проведення аукціону.
3 . Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»)?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b9e7c45fb79a4060950eebfbb93b790a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.05.2025 14:02
Опис:
04.07.2024 року між КП "Нововолинськводоканал" НМР та Дитячим фондом Організації Об'Єднаних Націй був підписаний Меморандум про взаєморозуміння а також у рамках Річного плану 2024 року узгодженого з Урядом України від 10 травня 2024р № 414-р була надана згода ЮНІСЕФ для підтримки КП "Нововолинськводоканал" НМР для здійснення заходів і виділення коштів для Реконструкція електричних мереж, в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год, для забезпечення роботи обладнання Очисних споруд
КП "Нововолинськводоканал" НМР повідомляє:
п.1 Данна вартість була взята з проєктно-кошторисної документації за погодженням з ЮНІСЕФ (кошторис і переписка з ЮНІСЕФ додається).
п.2 Платіжна інструкція № 530 від 14.05.25р про оплату забезпечувального (гарантійного платежу додається)
3. Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону замовник оприлюднює договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини 1 статті 41 цього Закону) протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Водночас, відповідно до частини 1 статті 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов'язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі — Положення № 835), машиночитаний формат — формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*). Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі, що сталося через недбалість уповноважених осіб. По факту недбалості Замовником розпочато внутрішнє розслідування.
Таким чином, Замовником оприлюднено договір з додатками у форматі PDF, серед яких міститься, зокрема, документ з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (підсумкова відомість ресурсів). Проте, Замовник не спростовує той факт, що ним не розміщено відповідні документи у машиночитаному форматі.
На даним момент Замовник має технічну можливість завантажити інформацію про ціни на матеріальні ресурси (підсумкова відомість ресурсів) у машиночитаному форматі до електронної системи закупівель.
Номер:
90738386f41b4005bc351ceb6f886cc8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.06.2025 17:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-13-004905-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Чому в очікувану вартість включено ПДВ, тоді як відповідно інформації зазначеної в тендерній документації закупівля здійснюється за рахунок коштів Замовника та ДИТЯЧОГО ФОНДУ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБ'ЄДНАНИХ НАЦІЙ (UNICEF)?
2. Додатком 1 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що подається у формі Таблиці А. Абзацом другим пункту 1.1.4 передбачено, що для підтвердження інформації зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати - у разі залучення до виконання робіт машин, механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди/ лізингу/надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути чинними на момент їх подання, та належно оформлені. Окрім цього, необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).
В поданій пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАМІРИС» (далі – ТОВ «ТАМІРИС») довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл – «Наявність обладнання і матеріально-технічної бази.pdf») зазначена інформація про орендовані транспортні засоби (договір оренди від 22.01.2025 №22/01/25), а саме: автокран КТА-25 АТ0712АІ, автовишка АГП-22 АТ7913АМ та самоскид КРАЗ АТ6471АМ.
Надати інформацію яким документом учасником ТОВ «ТАМІРИС» виконано вимогу абзацу 2 пункту 1.1.4 Додатку 1 до тендерної документації, зокрема надано в складі тендерної пропозиції копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця?
3. Пунктом 2 «Технічної специфікації на закупівлю» Додатком 1 до тендерної документації встановлена вимога, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281(далі – Настанова). Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник повинен надати договірну ціну.
Так, пунктом 5.2 Настанови визначено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Замовник _______
Підрядник _________-
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з_____
Складена в поточних цінах станом на "___" ____________ 20__ р.
Разом з тим, договірна ціна, надана у складі пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» (файл – «1_ДЦ_ДЦ.pdf»), складена не у відповідності до Настанови в частині незазначення у формі «Замовник _______» та «Визначена згідно з _______».
Враховуючи наведене, пропозиція ТОВ «ТАМІРИС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника були наявні підстави для відхилення Пропозиції ТОВ «ТАМІРИС», визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Наявність підстав для відхилення пропозиції за аналогічних обставин підтверджується сталою практикою з розгляду скарг АМКУ про свідчать численні рішення органу оскарження, зокрема: Рішення від 07.12.2023 № 19751 (закупівля UA-2023-11-03-012213-a), а також рішенні № 1157 від 18.01.2024 (закупівля UA-2023-11-28-008605-a), рішенні №6231 від 08.04.2024 (закупівля UA-2024-03-08-002456-a), рішенні від 28.06.2024 № 11282 (закупівля UA-2024-05-22-010854-a), Рішенні від 16.04.2024 № 6783 (закупівля UA-2024-03-13-006730-a), рішенні від 29.07.2024 №12871 (закупівля UA-2024-06-20-010429-a).
Поясніть чому Вами не було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ТАМІРИС»?
4. В ході розгляду пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» Замовником поставлена про усунення невідповідностей до 29 квітня 2025 11:36, зокрема про надання банківської гарантії у вигляді електронного документа із зазначенням останніх змін до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням уповноваженої особи від 31.03.2025 № 33.
Однак, учасником ТОВ «ТАМІРИС» вищезазначену вимогу не виконано, та оновлену банківську гарантію не надано.
Враховуючи наведене, у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ТАМІРИС», визначені абзацом п’ятим підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Поясніть чому Вами не було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ТАМІРИС»?
5. Відповідно Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено загальні технічні характеристики інвертору Deye SUN-50K-SG01HP3-EU-BM4 (400V) (або еквівалент), зокрема пунктом 5 встановлено, що кількість входів постійного струму повинно становити 8.
Надати інформацію, яким документом (із зазначення назви та сторінки) у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» підтвердив технічні характеристики інвертору, зокрема наявність 8 входів постійного струму?
6. У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» міститься файл «1_ДЦ_ПВР.pdf», в якому знаходиться Підсумкова відомість ресурсів. В підсумковій відомості ресурсів ТОВ «ТАМІРИС» передбачив такий матеріал як сталь листова в кількості 7,1904 тонни, що не передбачено «Технічним завданням» Додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи наведене, у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ТАМІРИС», визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Поясніть чому Вами не було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ТАМІРИС»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2b90b93254e14ea3ad0e4db464b7ad19
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.06.2025 13:51
Опис:
ПОЯСНЕННЯ щодо моніторингу
Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди
1. Чому в очікувану вартість включено ПДВ, тоді як відповідно інформації зазначеної в тендерній документації закупівля здійснюється за рахунок коштів Замовника та ДИТЯЧОГО ФОНДУ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБ'ЄДНАНИХ НАЦІЙ (UNICEF)?
Згідно статті IV Меморандуму про взаєморозуміння між Комунальним підприємством “Нововолинськводоканал” НМР та Дитячим фондом Організації Об'єднаних Націй щодо покращення доступу до безпечної питної води та послуг санітарії у Нововолинській міській територіальній громаді в Україні, передбачено:
1. Цей Меморандум не передбачає жодних фінансових зобовʼязань від
жодної зі Сторін перед іншою Стороною або будь-яких зобов'язань щодо здійснення будь-якої діяльності відповідно до цього Меморандуму. Будь-яке зобовʼязання щодо ресурсів або діяльності будь-якої зі Сторін буде задокументовано у плані робіт або проектному документі, що додається до цього Меморандуму.
2. Цей Меморандум не передбачає жодних фінансових зобовʼязань та/або наслідків для Сторін, водночас Сторони зобовʼязуються вивчити шляхи мобілізації зовнішніх ресурсів для розширення фокусу співпраці та розподілу власних коштів на спільну діяльність, коли це можливо за рахунок своїх відповідних бюджетів, в індивідуальному п о р я д к у , щ о узгоджується в письмовій формі.
3. Будь-які фінансові витрати, що використовуються при здійсненні спільної діяльності, повинні бути добровільними і управлятися відповідно до політики і процедур відповідної Сторони.
Таким чином, включення ПДВ до очікуваної вартості закупівлі йде у супереч з фінансуванням закупівлі за кошти ДИТЯЧОГО ФОНДУ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБ'ЄДНАНИХ НАЦІЙ (UNICEF).
Статтею 197 ПКУ визначено операції, звільнені від оподаткування. Втім, операції з щодо оплати послуг з реконструкції або будівництва (підряду) електричних мереж, не входить до переліку, визначеного статтею 197 ПКУ. Разом з тим, статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та їх недискримінація.Оголошення процедури закупівлі з ПДВ здійснено з урахуванням як інтересів учасників, що є платниками ПДВ, так і учасників - неплатників ПДВ.
Згідно п. 5.1. Тендерної документації замовника: “Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів.” При оголошенні замовником закупівлі в разі, коли зазначена ПДВ за товари, послуги або роботи в якості оціночної вартості, цінові пропозиції від учасників будуть відображатися з грифом «з ПДВ» незалежно від того, чи є учасник платником чи ні. Така ситуація викликає протиріччя при порівнянні двох цінових пропозицій різних учасників платників і неплатників. У разі оголошення закупівлі без ПДВ, такі умови можуть розглядатися як дискримінаційні щодо учасників-платників ПДВ. При оголошенні закупівлі з ПДВ, Замовником було враховано практику АМКУ та позицію Верховного Суду, висловлену у Постанові № 904/1143/19 від 28 квітня 2020 року, де ВС зазначив: «Неплатники ПДВ в тендерній пропозиції вказують ціни без ПДВ навіть у разі, якщо тендер оголошений з відміткою «з ПДВ». За результатами закупівлі, оголошеної «з ПДВ», може бути укладений договір з неплатником ПДВ за ціною, що не включає ПДВ».
2. Додатком 1 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що подається у формі Таблиці А. Абзацом другим пункту 1.1.4 передбачено, що для підтвердження інформації зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати - у разі залучення до виконання робіт машин, механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди/ лізингу/надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути чинними на момент їх подання, та належно оформлені. Окрім цього, необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця (надавача послуг, тощо).
В поданій пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАМІРИС» (далі – ТОВ «ТАМІРИС») довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл – «Наявність обладнання і матеріально-технічної бази.pdf») зазначена інформація про орендовані транспортні засоби (договір оренди від 22.01.2025 №22/01/25), а саме: автокран КТА-25 АТ0712АІ, автовишка АГП-22 АТ7913АМ та самоскид КРАЗ АТ6471АМ.
Надати інформацію яким документом учасником ТОВ «ТАМІРИС» виконано вимогу абзацу 2 пункту 1.1.4 Додатку 1 до тендерної документації, зокрема надано в складі тендерної пропозиції копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, що посвідчує право власності орендодавця?
На виконання вимог тендерної документації, Учасником надано Договір оренди від 22.01.2025 №22/01/25), та підтверджено право користування обладнанням, а саме: автокраном КТА-25 АТ0712АІ, автовишкою АГП-22 АТ7913АМ та самоскидом КРАЗ АТ6471АМ.
В наданих в складі тендерної пропозиції підрядником відповідно до умов тендеру копіях договорів оренди техніки чітко ідентифікується, про яку саме техніку йдеться (з вказівкою власника і держномера ТЗ).
3. Пунктом 2 «Технічної специфікації на закупівлю» Додатком 1 до тендерної документації встановлена вимога, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281(далі – Настанова). Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник повинен надати договірну ціну.
Так, пунктом 5.2 Настанови визначено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Замовник _______
Підрядник _________-
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з_____
Складена в поточних цінах станом на "___" ____________ 20__ р.
Разом з тим, договірна ціна, надана у складі пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» (файл – «1_ДЦ_ДЦ.pdf»), складена не у відповідності до Настанови в частині незазначення у формі «Замовник _______» та «Визначена згідно з _______».
Враховуючи наведене, пропозиція ТОВ «ТАМІРИС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника були наявні підстави для відхилення Пропозиції ТОВ «ТАМІРИС», визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Поясніть чому Вами не було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ТАМІРИС»?
З позиції Замовника, договірна ціна, надана у складі пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» (файл – «1_ДЦ_ДЦ.pdf»),під час подання тендерної пропозиції не могла містити у формі «Замовник _______» та «Визначена згідно з _______» конкретної інформації, підписів та печатки Замовника, посилань на кошторис тощо, оскіль Замовником під час оголошення процедури закупівлі кошторис не публікувався. Надання кошторису, підписання документів ТОВ «ТАМІРИС» на етапі подання пропозицій є неможлививм зі сторони Замовника, адже це є прямим порушенням законодавства України в частині застосування антиконкурентних узгоджених дій.
4. В ході розгляду пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» Замовником поставлена про усунення невідповідностей до 29 квітня 2025 11:36, зокрема про надання банківської гарантії у вигляді електронного документа із зазначенням останніх змін до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням уповноваженої особи від 31.03.2025 № 33.
Однак, учасником ТОВ «ТАМІРИС» вищезазначену вимогу не виконано, та оновлену банківську гарантію не надано.
Враховуючи наведене, у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ТАМІРИС», визначені абзацом п’ятим підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Поясніть чому Вами не було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ТАМІРИС»?
У складі документів на етапі усунення невідповідностей ТОВ “ТАМІРІС” надано Інформаційний лист № 357 від 29.04.2025 р. надано роз'яснення, що враховано Замовником, а саме: “За практикою АМКУ (Рішення №8718-р/пк-пз від 27.08.2018 р.) якщо Замовник вважає, що в банківській гарантії повинно бути посилання саме на номер та дату останнього протоколу тендерного комітету, то Замовникові необхідно чітко зазначити про це в тендерній документації.” Розділом 3.3. Тендерної документації передбачено: “ Вид банківської гарантії – електронна банківська гарантія з грошовим покриттям.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить не менше ніж 120 робочих днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити КЕП уповноваженої особи банку-гаранта.
У тексті банківської гарантії обов’язково повинно бути зазначено:
- обов’язок банку-гаранта, протягом 5 робочих днів після дня отримання банком-гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії.
Банківська гарантія не може містити додаткових умов щодо вимог надання Принципалом листів або інших документів (крім випадків надання Принципалом повідомлення банку-гаранту про настання обставин, за яких строк дії Банківської гарантії вважається закінченим);
вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
можливості часткової сплати суми гарантії.
В складі документів тендерної пропозиції надається відповідний лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо продовження терміну її дії.
У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіналом) відповідного документа банку-гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи банку-гаранта на підписання гарантії.”
Тендерною документацією не передбачено необхідність посилання у банківській гарантії на номер та дату останнього протоколу тендерного комітету.
Разом з цим, ТОВ “ТАМІРІС” надано забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії No G0325/0455 від 04.04.2025 року. Таким чином, у замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ТАМІРІС” у цій частині.
5. Відповідно Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено загальні технічні характеристики інвертору Deye SUN-50K-SG01HP3-EU-BM4 (400V) (або еквівалент), зокрема пунктом 5 встановлено, що кількість входів постійного струму повинно становити 8.
Надати інформацію, яким документом (із зазначення назви та сторінки) у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» підтвердив технічні характеристики інвертору, зокрема наявність 8 входів постійного струму?
Інвертор Deye SUN-50K-SG01HP3-EU-BM4 (400V) має 4 одниці МРРТ контролерів, що вказано у розділі Технічні характеристики у технічному паспорті на Інвертор Deye SUN-50K-SG01HP3-EU-BM4 (400V) у файлі тендерної пропозиції ТОВ “ТАМІРІС” Deye HV 25-30-40-50кВт укр (1)). Згідно технічного паспорту (файл тендерної пропозиції ТОВ “ТАМІРІС” Deye HV 25-30-40-50кВт укр (1)), кількість стрингів на МРРТ становить 2,тобто, кожен МРРТ контролер Інвертора Deye SUN-50K-SG01HP3-EU-BM4 (400V) має 2 стринга. Виходячи з вищевикладеного, для визначення кількості входів постійного струму необхідно помножити кількість МРРТ контролерів на кількість стрингів на МРРТ, тобто 2*4= 8 входів постійного струму.
6. У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАМІРИС» міститься файл «1_ДЦ_ПВР.pdf», в якому знаходиться Підсумкова відомість ресурсів. В підсумковій відомості ресурсів ТОВ «ТАМІРИС» передбачив такий матеріал як сталь листова в кількості 7,1904 тонни, що не передбачено «Технічним завданням» Додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи наведене, у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ТАМІРИС», визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Поясніть чому Вами не було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ТАМІРИС»?
Щодо зауваження по сталі листової: нормою КМ11-1-7 "Монтаж комплекту кріплення ряду" у переліку витрат ресурсів передбачена сталь листова з витратою за нормою 0,025т на монтаж кріплення в розмірі 1шт. Кріплення ФЕМ проєктом передбачено об'ємом 672шт. Загальна витрата ресурсу складає 672шт х 0,025т = 916,8т. В наданій договірній ціні сталь листова прийнята загальним обсягом в розмірі 7,1904т що не перевищує витрату за нормою.
Номер:
70f53bc47c8f4ba5821c7fb7ca2e2a46
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.06.2025 14:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС) потужністю 410 кВт DC з ємністю акумуляторів 120 кВт/год для забезпечення роботи обладнання Очисні споруди (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-13-004905-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Відповідно до наданого робочого проєкту вартість за зведеним кошторисним розрахунком становить 18 259 986,00 гривень. Чому Замовником встановлено очікувану вартість 21 911 983,20 гривень?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6d2d94c55a274659917426969590ef46
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.06.2025 13:54
Опис:
Згідно робочого проєкту вартість за зведеним кошторисним розрахунком становить 18 259 986,00 гривень, оскільки робочим проєктом передбачена вартість робіт без урахування податку на додану вартість. Разом з цим, п. 2.11.2. Наказу №174 від 27.08.2000 р. Про затвердження Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000), затвердженого Деражавним комітетом будівництва, архітерктури та житлової політики України передбачено: “2.11.2 Проектні рішення, кошторисна вартість будівництва об'єктів пускового комплексу, затверджені в проекті (робочому проекті), уточнюються при розробленні робочої документації. При уточненні по робочих кресленнях відомість складається на кожний пусковий комплекс (пусковий об'єкт) окремо в останній рік його будівництва з уточненням кошторисної вартості будівельно-монтажних робіт і устаткування по кошторисах, складених на основі цих креслень і відповідних специфікацій.
Кошти, передбачені в главах 1, 8 - 12 зведеного кошторисного розрахунку, кошторисний прибуток, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва та на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов'язкові платежі також уточнюються в частині необхідності включення тільки тих коштів, що належать до даного пускового комплексу (пускового об'єкта).
При цьому, статтею 197 ПКУ визначено операції, звільнені від оподаткування. Втім, операції з щодо оплати послуг з реконструкції або будівництва (підряду) електричних мереж, не входить до переліку, визначеного статтею 197 ПКУ. Разом з тим, статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та їх недискримінація.Оголошення процедури закупівлі з ПДВ здійснено з урахуванням як інтересів учасників, що є платниками ПДВ, так і учасників - неплатників ПДВ.
Згідно п. 5.1. Тендерної документації замовника: “Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів.” При оголошенні замовником закупівлі в разі, коли зазначена ПДВ за товари, послуги або роботи в якості оціночної вартості, цінові пропозиції від учасників будуть відображатися з грифом «з ПДВ» незалежно від того, чи є учасник платником чи ні. Така ситуація викликає протиріччя при порівнянні двох цінових пропозицій різних учасників платників і неплатників. У разі оголошення закупівлі без ПДВ, такі умови можуть розглядатися як дискримінаційні щодо учасників-платників ПДВ. При оголошенні закупівлі з ПДВ, Замовником було враховано практику АМКУ та позицію Верховного Суду, висловлену у Постанові № 904/1143/19 від 28 квітня 2020 року, де ВС зазначив: «Неплатники ПДВ в тендерній пропозиції вказують ціни без ПДВ навіть у разі, якщо тендер оголошений з відміткою «з ПДВ». За результатами закупівлі, оголошеної «з ПДВ», може бути укладений договір з неплатником ПДВ за ціною, що не включає ПДВ».