• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з постачання теплової енергії

Завершена

1 921 400.00 UAH з ПДВ
Номер: 0b23dce86d3e42579af0229c45745a47
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-24-000138
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.03.2025 16:38 - 15.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.03.2025 №75 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.03.2025 №75. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-12-002171-a, 12.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договору про закупівлю, встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178. Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме оприлюднити в електронній системі закупівель погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178, а також договір про закупівлю та додатків до нього. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, укладення договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальної установи «Спортивний комплекс» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-12-002233-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опубліковані 12.03.2025 звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2025-03-12-002171-a проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178 (про що зазначено при публікації змін до річного плану закупівель, UA-P-2025-03-12-002233-a). Так, згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли товари чи послуги можуть бути поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку, зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. При цьому, відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. В оприлюдненому Замовником звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-03-12-002171-a вказано про укладення 12.03.2025 договору №12/03/2. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником не оприлюднено разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178, а також не оприлюднено договору про закупівлю та додатків до нього, чим порушено вимоги пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Одночасно, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. На оприлюднений запит Західного офісу Держаудитслужби стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його вартості, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників та обрання саме КП «Червоноградтеплокомуненерго», а також причин та підстав не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування проведення закупівлі без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника та фактичного укладення договору про закупівлю Замовником під час моніторингу інформації та підтверджуючих документів не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. З врахуванням вищенаведеного, дослідити повному обсязі під час моніторингу питання правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178 не видалося за можливе.
Період усунення порушень: 10.04.2025 13:15 - 25.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.04.2025 13:15

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13/0101/2025пр
Дата відкриття провадження: 05.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 13/0101/2025пз

Запити/Пояснення