-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пісок природний
Завершена
15 510 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 155 108.80 UAH
мін. крок: 1% або 155 108.80 UAH
Номер:
7a78e57d2c354ed18dcf274588a52db9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000124
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 15:21 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.05.2025 № 153
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 07.05.2025 № 003100-18/5618-2025 НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М. від 08.05.2025 року
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 08.05.2025 № 153
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
20 UA-2025-03-10-012837-a 10.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ "МАРЛІН ІНК", ТОВ "ТЗК №1", ФОП Давидов Сергій Іванович; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ" (далі – Замовник, в інтересах якого проводиться закупівля) на 2025 рік, річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (далі – Замовник. КП «ЦЗО ХМР») на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи КП «ЦЗО ХМР» від 10.03.2025 протокол № 04/2, ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ від 11.03.2025, тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи КП «ЦЗО ХМР» від 12.03.2025 протокол № 04/4, ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ від 12.03.2025, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 14.03.2025 та відповідь Замовника від 17.03.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРЛІН ІНК" (далі – ТОВ "МАРЛІН ІНК"), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЗК №1" (далі – ТОВ "ТЗК №1"), тендерну пропозицію Фізична особа-підприємець Давидов Сергій Іванович (далі – ФОП Давидов Сергій Іванович), протокол розкриття тендерних пропозицій 19.03.2025, протокол Замовника від 20.03.2025 № 04/5 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МАРЛІН ІНК", протокол Замовника від 21.03.2025 № 04/6 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЗК №1", протокол Замовника від 21.03.2025 № 04/7 про визначення учасника - ФОП Давидов Сергій Іванович переможцем закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 21.03.2025, договір від 01.04.2025 № 27040111 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 15.05.2025 та від 26.05.2025 (далі – Пояснення).
Період усунення порушень:
28.05.2025 11:36 - 03.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2025 11:36
Запити/Пояснення
Номер:
1e8c860eb34247c1a24ea46c19630ad2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.05.2025 09:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Пісок природний» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-03-10-012837-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно ПРОТОКОЛУ від 21.03.2025 № 04/6 Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ТЗК №1" згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тому як файл із назвою «1.1 Паспорт 01-03» має позначку «Зразок», у зв'язку з чим, Замовник, на підставі наданих документів у складі тендерної пропозиції Учасника, немає можливості однозначно встановити, відповідність технічних характеристик предмета закупівлі технічним характеристикам визначеним тендерною документацією Замовника. Також вказано, що з огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі.
В складі тендерної препозиції учасником, зокрема, надано файл 1.1 Паспорт 01-03.pdf, в якому міститься паспорт №1/03 з позначкою «Зразок».
Прошу обґрунтувати рішення про відхилення тендерної препозиції ТОВ "ТЗК №1", тому як відповідно підпункту 2.2 пункту 2 «Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації, зокрема, вказано, що на кожну позицію товару копія сертифікату/паспорту якості / іншого документу виробника, який містить фактичні технічні характеристики, встановлені замовником в Таблиці 1 (крім показника Ефективна/сумарна питома активність природних радіонуклідів). Зразки документів рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». та/або копію протоколу випробувань, виданого відповідним уповноваженим органом, який містить фактичні технічні характеристики встановлені замовником в Таблиці 1 (крім показника Ефективна/сумарна питома активність природних радіонуклідів). Зразки документів рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».
Необхідно надати пояснення: яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано в ПРОТОКОЛІ № 04/6 від 21.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
feefe50d9bcd4149b3219a9ee77bdd19
Назва:
Надання пояснення у межах проведення моніторингу по закупівлі: «UA-2025-03-10-012837-a»
Дата опублікування:
15.05.2025 16:38
Опис:
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу
по закупівлі: «UA-2025-03-10-012837-a»
Пісок природний
ID: UA-M-2025-05-08-000124
Питання 1.
Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь.
Відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі — Рішення), комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту — ЦЗО, Замовник) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Харківської міської територіальної громади (надалі по тексту — Замовники-ініціатори).
Замовник-ініціатор самостійно, відповідно до законодавства про публічні закупівлі, визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту) та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО.
Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі разом із Заявкою із зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Регламентом. У разі проведення агрегованої закупівлі розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі до Заявки не подається.
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі здійснює попереднє опрацювання поданих документів Замовника-ініціатора, зокрема щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі проведення закупівлі для одного замовника-ініціатора), коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо.
За наявною інформацією ЦЗО із залученням Замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, що закуповуються, уніфікує проєкти договорів про закупівлю тощо.
Технічні характеристики предмета закупівлі «Пісок природний» — код ДК 021:2015: 14210000-6: «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» — були складені відповідно до діючих в Україні нормативних документів: державних стандартів, технічних умов, міжнародних стандартів.
Враховуючи положення Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких здійснюється через комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради», затвердженої 15.07.2024 р., та на підставі отриманої від замовника-ініціатора інформації щодо наявної потреби у закупівлі «Піску природнього», ЦЗО було проведено аналіз ринку виробників та постачальників піску природнього та направлено запити цінових пропозицій до:
ПП «Будівельна компанія «МЕГА-С», ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ», ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА», ТОВ «МІРАЙГРУП», ТОВ «МОНОЛІТ СОЮЗ», ПП «Будтранс-груп», ПрАТ «АТП 16329», ТОВ «АСТОРІКА ТРЕЙД», ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД», ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ТАЛАН», ТОВ «МОМОТ-БЕТОН», ТОВ «НАНОЕКСПО+», ТОВ «Солітех», ФОП Давидов Сергій Іванович.
Цінові пропозиції були отримані від: ПП «Будівельна компанія «МЕГА-С», ТОВ «МОМОТ-БЕТОН», ТОВ «НАНОЕКСПО+», ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА», ТОВ «Солітех», ФОП Давидов Сергій Іванович.
Результати опрацьованої інформації надаються в службовій записці начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами ЦЗО від 06 березня 2025 року № 24/2025-03-06 та в таблиці «Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» до неї.
Сума очікуваної вартості закупівлі для замовника-ініціатора — КП "Харківські теплові мережі" — становить 15 510 880,00 грн, в т. ч. ПДВ.
Після вищеописаних дій замовник-ініціатор — КП "Харківські теплові мережі" — опублікував в електронній системі закупівель план на проведення закупівлі за предметом: «Пісок природний» — код ДК 021:2015: 14210000-6: «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі».
План замовника-ініціатора був взятий в роботу, включений до плану закупівель ЦЗО та оголошено закупівлю за предметом: «Пісок природний» — код ДК 021:2015: 14210000-6: «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» з очікуваною вартістю 15 510 880,00 грн, в т. ч. ПДВ, оголошення № UA-2025-03-10-012837-a.
Питання 2.
Відповідно ПРОТОКОЛУ від 21.03.2025 № 04/6 Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ТЗК №1" згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тому як файл із назвою «1.1 Паспорт 01-03» має позначку «Зразок», у зв'язку з чим, Замовник, на підставі наданих документів у складі тендерної пропозиції Учасника, немає можливості однозначно встановити, відповідність технічних характеристик предмета закупівлі технічним характеристикам визначеним тендерною документацією Замовника. Також вказано, що з огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі.
В складі тендерної препозиції учасником, зокрема, надано файл 1.1 Паспорт 01-03.pdf, в якому міститься паспорт №1/03 з позначкою «Зразок».
Прошу обґрунтувати рішення про відхилення тендерної препозиції ТОВ "ТЗК №1", тому як відповідно підпункту 2.2 пункту 2 «Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації, зокрема, вказано, що на кожну позицію товару копія сертифікату/паспорту якості / іншого документу виробника, який містить фактичні технічні характеристики, встановлені замовником в Таблиці 1 (крім показника Ефективна/сумарна питома активність природних радіонуклідів). Зразки документів рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». та/або копію протоколу випробувань, виданого відповідним уповноваженим органом, який містить фактичні технічні характеристики встановлені замовником в Таблиці 1 (крім показника Ефективна/сумарна питома активність природних радіонуклідів). Зразки документів рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».
Необхідно надати пояснення: яким чином виявлені Замовником невідповідністю в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі, про які вказано в ПРОТОКОЛІ № 04/6 від 21.03.2025, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбувались відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Замовник розглянув тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЗК № 1» (далі - Учасник) на її відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та встановив невиконання її умов.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі та документи на підтвердження вимог до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ за предметом Пісок природний», учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі:
2.1. заповнений та підписаний Учасником Додаток 1 до тендерної документації;
2.2. На кожну позицію товару копія сертифікату/паспорту якості / іншого документу виробника, який містить фактичні технічні характеристики, встановлені замовником в Таблиці 1 (крім показника Ефективна/сумарна питома активність природних радіонуклідів). Зразки документів рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».
та/або
копію протоколу випробувань, виданого відповідним уповноваженим органом, який містить фактичні технічні характеристики встановлені замовником в Таблиці 1 (крім показника Ефективна/сумарна питома активність природних радіонуклідів). Зразки документів рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».
2.3. на кожну позицію товару: копія виданого відповідним уповноваженим органом паспорту радіаційної якості сировини і будівельного матеріалу або протоколу випробування радіонуклідного складу та питомої активності природних і штучних радіонуклідів, або радіаційний сертифікат, або іншого документу, що підтверджує радіаційну безпеку та відповідність товару першому класу застосування згідно з вимогами НРБУ-97.
Паспорт якості товару – це технічний документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті випробувань, та інформацію про їхню відповідність вимогам нормативних документів. Паспорт якості видається виробником.
Таким чином, паспорт якості товару містить конкретні числові показники характеристик товару, яким такий товар повинен відповідати відповідно до нормативних документів (ДСТУ, ТУ) передбачених для цього виду товару. Числові показники, зазначені у паспорті якості, отримують за підсумками лабораторних випробувань. Випробування продукції можуть проводитися або самим виробником, або сторонньою організацією, яка має відповідну акредитацію.
Скаржник, заповнив та підписав додаток 1 «Технічна специфікація», в якій зазначив якісні характеристики товару, який пропонується Учасником для постачання. В табличці «Технічна пропозиція» Учасник відобразив фактичні числові показники, якими володіє товар, що пропонується для постачання. Відповідно до умов тендерної документації, зазначені характеристики повинні підтверджуватися документами щодо якості, які Учасник надає разом з іншими документами.
У складі тендерної пропозиції Учасник надав документ у форматі pdf «1.1. Паспорт 01-03» для підтвердження характеристик, зазначених у заповненому та підписаному скаржником Додатку 1 до тендерної документації. Цей документ містить позначку «Зразок», тобто, фактично він не підтверджує жодну якісну характеристику предмета, який пропонується Учасником в цих торгах, а підтверджує лише те, що паспорт якості на товар буде мати відповідну форму.
Паспорт якості з позначкою «Зразок» відображає зовнішню форму (вигляд) паспорту якості, а не зміст, відображає яка інформація буде зазначена та яким чином вона буде оформлена, зокрема, найменування виробника та код ЄДРПОУ розміщується у верхньому лівому куті, назва документу, його номер – посередині, нижче по лівому краю зазначається найменування товару, кількість та отримувач, фактичні кількісні та якісні показники товару, який безпосередньо пропонується до постачання розміщується у вигляді таблички та розміщується після фрази «Результати дослідження», далі містяться відомості про відповідність вимогам ДСТУ та в кінці документу зазначається виробник товару, який видав даний документ, посада керівника, прізвище, ініціали, підпис та печатка.
Таким чином, паспорт якості з позначкою «Зразок» не відображає фактичні показники характеристик предмета закупівлі, який скаржник запропонував на цих відкритих торгах.
Отже, документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені тендерною документацією, учасником не надано. Наданий «зразок» паспорту не підтверджує числові показники технічних характеристик запропонованого товару за другою номенклатурною позицією «Пісок природний», а саме числові вираження за показниками «Модуль крупності», «Вміст пиловидних і глинистих часток у % (за масою)», «Насипна густина, кг/м3» не відповідають фактичним числовим вираженням зазначені Учасником у таблиці «Технічна пропозиція», що є частиною додатку 1 до тендерної документації.
Слід зазначити, що замовник не мав права розміщувати в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Як зазначено вище, паспорт якості з позначкою «Зразок» не підтверджує фактичні характеристики товару, який пропонується Учасником в цій закупівлі, а тому надання вимоги про усунення невідповідностей виявлених у паспорті якості, зокрема, шляхом завантаження нового (іншого) паспорту якості, який би підтвердив фактичні числові показники технічних характеристик товару, зазначених Учасником у підписаному додатку № 1 «Технічна специфікація», суперечить пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЗК № 1» відхилено правомірно.
Номер:
d85d78395e0d4fb98e3070b3dfa0ef27
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.05.2025 20:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Пісок природний» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-03-10-012837-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно пункту 2 ДОДАТОКУ 4.1. до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ЩО ВИЗНАНИЙ ПЕРЕМОЖЦЕМ» визначено : Учасник процедури закупівлі, що визнаний переможцем, повинен оприлюднити в електронній системі закупівель цінову пропозицію згідно з Додатком 6 до тендерної документації. Допускається коригування розрахунку цінової пропозиції учасника-переможця з метою перерахунку ціни в бік зменшення ціни без зменшення обсягів закупівлі або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. У разі завантаження переможцем декількох цінових пропозицій у зв’язку зі зменшенням/перерахунком складених розрахунків, замовником приймається до розгляду та вважається тендерною пропозицією переможця останній за часом завантажений файл з ціновою пропозицією.
Згідно пункту 2 «Подання документів учасником, що визнаний переможцем процедури закупівлі» РОЗДІЛ VІ. РЕЗУЛЬТАТИ ТЕНДЕРУ ТА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ Тендерної документації: «Учасник процедури закупівлі, якого визнано переможцем та який не надав документи, визначені додатком 4.1 до тендерної документації є таким, ЩО ВІДМОВИВСЯ ВІД ПІДПИСАННЯ ДОГОВОРУ та підлягає відхиленню зі стягненням суми забезпечення тендерної пропозиції на користь Бенефіціара. Переможець процедури закупівлі повинен оприлюднити в електронній системі закупівель цінову пропозицію згідно з Додатком 6 до тендерної документації».
Учасник процедури закупівлі - ФОП Давидов Сергій Іванович, що визнаний переможцем закупівлі згідно Протоколу Замовника від 21.03.2025 , не оприлюднив в електронній системі закупівель цінову пропозицію згідно з Додатком 6 до тендерної документації.
З якої причини тендерну пропозицію ФОП Давидов Сергій Іванович не було відхилено Замовником, тому як Переможець процедури закупівлі не оприлюднив в електронній системі закупівель цінову пропозицію згідно з Додатком 6 до тендерної документації»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ef49023ac04f4388ac5293ca2326afd5
Назва:
Надання пояснення у межах проведення моніторингу по закупівлі: «UA-2025-03-10-012837-a»
Дата опублікування:
26.05.2025 18:09
Опис:
Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Переможець процедури закупівлі (ФОП Давидов Сергій Іванович) у період подання тендерних пропозицій заповнив поля в електронній системі закупівлі та завантажив відповідні документи. Так, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівлі за процедурою «Пісок природний» за кодом ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі за номером UA-2025-03-10-012837-a, первинна пропозиція ФОП Давидова Сергія Івановича становить 15 504 000,00 грн, остаточна пропозиція, яка була ним зазначена за результатами проведеного аукціону, залишилася на рівні 15 504 000,00 грн. У складі тендерної пропозиції ФОП Давидов Сергій Іванович завантажив документ у форматі pdf «Цінова пропозиція», яка була оформлена відповідно до додатку 6 до тендерної документації. Зі змісту цінової пропозиції вбачається, що загальна сума за товар, який пропонується до постачання ФОП Давидовим Сергієм Івановичем, становить 15 504 000,00 грн, що відповідає остаточній пропозиції, зазначеній у полях електронної системи закупівель.
Таким чином, загальна ціна, зазначена в електронному полі системи закупівель, відповідає ціновій пропозиції, що завантажена в складі тендерної пропозиції та оформлена відповідно до додатку 6 до тендерної пропозиції.
Крім того, особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачені підстави для відхилення переможця процедури закупівлі, а саме:
- відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
- не надання забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надання недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Аналогічні підстави передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно пункту 47 Особливостей, зокрема підпунктів 3, 5, 6, 12, переможцем мають бути надані документи щодо:
- не притягнення керівника до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- не засудження керівника/фізичну особу за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено;
- не притягнення керівника згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Таким чином, законодавство визначає вичерпний перелік документів, не надання яких є підставою для відхилення пропозиції переможця процедури закупівлі. Вимог щодо обов’язкового надання інших документів, у тому числі цінової пропозиції, законодавством не встановлено.
Більше того, Антимонопольний комітет України та Верховний Суд сформували правовий висновок, що не завантаження оновленої цінової пропозиції після оголошення учасника переможцем не можна кваліфікувати як відмову від підписання договору, а тому не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Наприклад, до такого висновку прийшов Верховний Суд у постанові від 11 червня 2020 року справі № 640/21823/18: «Згідно із частиною першою статті 25 Закону №922 тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 17 Закону № 922 замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п`яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Такими підставами, відповідно до пунктів 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону № 922 є: відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення; службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення; фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.
Таким чином, як вірно зазначено судами попередніх інстанцій, Законом № 922 не передбачено надання переможцем торгів будь-яких інших документів, окрім визначених статтею 17 Закону № 922.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, зокрема, переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на викладене, Суд погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанції, що ненадання переможцем торгів (не завантаження в систему) остаточної пропозиції за результатами аукціону не може бути розцінено як відмову учасника від підписання договору про закупівлю та, як наслідок, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця».
Іншим прикладом є рішення Антимонопольного комітету України № 27038-р/пк-пз від 06.12.2021 р. Предметом розгляду справи, зокрема, було питання незавантаження цінової пропозиції учасником, якого було оголошено переможцем процедури закупівлі. Орган оскарження зазначив наступне:
«Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій документації, а саме, зокрема, тендерної пропозиції за формою, викладеною в Додатку 4 до Документації.
Відповідно до додатку 1 Документації передбачена інформація про додаткові умови, необхідні для прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, у формі перелічених нижче документів, зокрема, форма "Тендерна пропозиція" (додаток 4). Додаток 4 Документації містить форму "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ" (форма, яка подається Учасником на фірмовому бланку), де міститься, зокрема, колонка "Загальна вартість пропозиції". У складі Пропозиції Скаржника містяться, зокрема, форма "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", де міститься, зокрема, колонка "Загальна вартість пропозиції" - 1 779 862,16 грн (ПРОПОЗИЦІЯ КОНКУРСНИХ ТОРГІВ ВК Херсонської міської ради (частина 1, документи кваліфікації Учасника) 1-45.pdf).
Відповідно до статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна пропозиція ТОВ "ЛЕГАЛ ФОРС" РІ ГРУП" складає 1 345 050,00 UAH з ПДВ, остаточна пропозиція 1 345 050,00 UAH з ПДВ.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної вище підстави».
До аналогічного висновку прийшов Антимонопольний комітет України у рішенні № 2300-р/пк-пз від 27.02.2023 р.
Таким чином, Антимонопольний комітет України визначає, що ціновою пропозицією є інформація про ціну, яка безпосередньо зазначена в електронному полі електронної системи закупівель.
Первинна пропозиція ФОП Давидова Сергія Івановича становить 15 504 000,00 грн, остаточна пропозиція - 15 504 000,00 грн, цінова пропозиція, завантажена в складі тендерної пропозиції (файл «Цінова пропозиція»), містить загальну ціну 15 504 000,00 грн, ціна договору про закупівлю, завантаженого до електронної системи закупівлі, складає 15 504 000,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця (ФОП Давидова Сергія Івановича ) відсутні.