• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання будівельних робіт по об’єкту: “Нове будівництво зовнішніх мереж теплопостачання, військове містечко № 269, село Капітанівка, Бучанський район, Київська область” (ДК 021:2015: 45216200-6 — Будівництво будівель і споруд військового призначення).

Торги відмінено

27 755 981.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 138 779.91 UAH
Номер: a44438a126ed4172a347eada36552b34
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-21-000122
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 21.04.2025 18:29 - 13.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 21.04.2025 № 119 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 10 UA-2025-03-07-009329-a 07.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, t.s.hereha@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду пропозицій ТОВ «Елітводотепломонтаж» та ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275 встановлено порушення статті 5 Закону. За результатами аналізу питання укладання, оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АТЛАНТІКС» – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення встановлених порушень шляхом відміни спрощеної закупівлі (частина 17 статті 14 Закону), притягнення відповідальних осіб за допущені порушення до відповідальності та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене протокольним рішенням уповноваженої особи Міністерства оборони України (Головного управління капітальних вкладень) (далі – Замовник), реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Елітводотепломонтаж» (далі – ТОВ «Елітводотепломонтаж»), пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (далі – ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АТЛАНТІКС» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АТЛАНТІКС»), протоколи від 24.03.2025 № 21/2025, від 28.03.2025 № 22/2025, від 04.04.2025 № 24/2025 повідомлення про намір укласти договір від 04.04.2025, пояснення Замовника надані 28.04.2025, 02.05.2025 та 06.05.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. 1. Згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.03.2025 № 21/2025 ТОВ «Елітводотепломонтаж» відмовлено в участі у закупівлі з підстав визначених частиною першою статті 17 Закону, а саме, не надано підтвердження наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, оскільки вартість закупівлі робіт перевищує 20 мільйонів гривень із зазначенням в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відмову в участі у процедурі закупівлі з урахуванням вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Слід зазначити, що оголошенням про проведення спрощеної закупівлі не вимагалось надання у складі пропозицій антикорупційної програми та підтвердження наявності уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Пунктом 16.19 оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено, що фактом подання пропозиції учасника вважається його підтвердження відсутності таких підстав/обставин, зокрема юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом). Окрім цього, у складі пропозиції ТОВ «Елітводотепломонтаж» наявна заява про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону від 14.03.2025 вих № 0811-К. На запит Держаудитслужби від 23.04.2025 щодо об’єктивних підстав відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «Елітводотепломонтаж», Замовник зазначив, що:«…Відтак саме замовник наділений повноваженнями щодо розроблення на основі вимог Закону №922-VIII, з урахуванням Особливостей, тендерної документації, якою самостійно визначаються конкретні умови закупівлі та спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.» Однак твердження Замовника не відповідає дійсності, оскільки зазначені ним підстави відхилення пропозиції учасника, відносяться до процедури закупівлі «відкриті торги», яка визначена статтею 13 Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178). Таким чином Замовник безпідставно відхилив пропозицію учасника ТОВ «Елітводотепломонтаж», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим порушив вимоги частини 13 статті 14 Закону. 2. Згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2025 № 22/2025 пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» відмовлено в участі у закупівлі як такій, що не відповідає умовам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі: надана договірна ціна, в тому числі в електронному вигляді, інформаційна Модель Договірної Ціни (*IMD) у програмному комплексі АВК – 5, розрахунок якої не відповідає вимогам виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріальних - технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту замовлення з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. На запит Держаудитслужби від 23.04.2025 щодо об’єктивних підстав відхилення пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» замовник зазначив, що: «…Тендерна пропозиція учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п.44 Особливостей)… Учасником надано кошторисну документацію, яка не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. В проекті: Безканальне прокладання теплогідроізольованих трубопроводів діаметром 50 мм [пінополіуретанова ізоляція з зовнішньою оболонкою із поліетилену] при умовному тиску 1,6 МПа [16 кгс/см2], температурі 150 град.С; Труба RAUVITHERM UNO,SDR 11 25/120 132053001; Труба RAUVITHERM UNO,SDR 11 32/120 132063001; Труба RAUVITHERM UNO,SDR 11 40/120 132073001; Труба RAUVITHERM UNO,SDR 11 50/150 132083001. У підрядника ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" безканальне прокладання теплогідроізольованих трубопроводів діаметром 50 мм [пінополіуретанова ізоляція з зовнішньою оболонкою із поліетилену] при умовному тиску 1,6 МПа [16 кгс/см2], температурі 150 град.С. Труби сталеві електрозварні з теплогідроізоляцією із пінополіуретану з зовнішньою оболонкою із поліетилену, діаметр труб 50 мм (архів 8. Кошторис.zip 10ДЦ.pdf стор 16 поз.113)… …Замовником не обмежувалось право Учасників на ознайомлення з проектною документацією, що зазначено у відповідях на запитання стосовно технічного завдання, які оприлюднені на сайті Prozorro» Слід зазначити, що вимогами оголошення та додатків до нього не встановлений матеріал труби, який буде застосовуватись під час укладання трубопроводу, вимоги встановлені лише до ізоляції труби [пінополіуретанова ізоляція з зовнішньою оболонкою із поліетилену]. Відповідно до інформації оприлюдненій в електронній системі закупівель наявні звернення щодо оприлюднення проектної документації або локального кошторису з нульовими розцінками, однак Замовник проігнорував звернення потенційних учасників закупівлі та не оприлюднив запитувану інформацію в електронній системі закупівель. На запит Держаудитслужби від 29.04.2025 Замовник надав пояснення: «Замовником у відповідь на запитання було надано право будь-кому з Учасників звернутись до Замовника для ознайомлення з проектною документацією та отримати всю необхідну інформацію для розрахунку своєї тендерної пропозиції. Законодавством України не передбачено надання Замовником у складі оголошення локальних кошторисів з нульовими розцінками. Проектна документація, яка розроблена для даного об’єкту, який має стратегічне значення для економіки і безпеки України, не може бути опублікована в системі Прозорро. Вимоги до матеріалу труби зазначені в Відомостях обсягів робіт: 1 черга – пп. 46-49, 2 черга – п.11 та 3 черга – п.9». Однак твердження Замовника не відповідають дійсності, оскільки відповідно до технічного завдання (Відомість обсягів робіт 1, 2 та 3 черги) відсутні вимоги до матеріалу на труби, яка буде використовуватись під час виконання робіт. Отже Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» чим порушив вимоги частини 13 статті 14 Закону. Також, слід врахувати, що Замовником проігноровані наявні в електронній системі закупівель звернення потенційних учасників щодо оприлюднення проектної документації або локальних кошторисів з нульовими розцінками, чим порушено статтю 5 Закону, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. 3. Відповідно до вимог пункту 15 статті 14 Закону визначено, що Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів. Відповідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. В електронній системі закупівель Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір 04.04.2025, однак станом на момент здійснення моніторингу (12.05.2025) договір не оприлюднено. Держаудитслужба 01.05.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо причин не укладання договору у визначений Законом строк, Замовник 06.05.2025 зазначив, що: «Процедура підготовки, погодження, укладення, реєстрації, обліку та зберігання договорів, угод, державних контрактів, що укладаються від імені Міністерства оборони України, а також порядок контролю за виконанням таких договорів регламентуються Інструкцією з підготовки, погодження, укладення, реєстрації, обліку, зберігання та контролю за виконання договорів, що укладаються від імені Міністерства оборони України, затвердженою наказом Міністерства оборони України № 500 від 29 грудня 2020 року….. …Слід зазначити, що примірник договору від ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АТЛАНТІКС», усі основні умови якого були визначені тендерною документацією та узгоджені сторонами, до Міністерства оборони України надійшов.». Отже, на порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону, Замовником не оприлюднено договір, у визначені Законом строки. Слід зазначити, що пропозиція учасника ТОВ «Елітводотепломонтаж» складала 25 580 861,65 грн., водночас цінова пропозицію переможця ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АТЛАНТІКС» - 27 750 109,38 грн., різниця склала 2 169 247,73 грн з ПДВ. Отже, відхилення пропозиції ТОВ «Елітводотепломонтаж» суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону та призводить до ризику зайвого витрачання бюджетних коштів на суму 2 169 247,73 гривень.
Період усунення порушень: 14.05.2025 17:50 - 29.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 14.05.2025 17:50

Запити/Пояснення