-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дрова для опалення твердих порід
Код номенклатурної позиції: 03413000-8 Паливна деревина
Торги відмінено
1 992 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 920.00 UAH
мін. крок: 1% або 19 920.00 UAH
Номер:
2b7734c0d30c4b59aef3881df151286a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-24-000131
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.03.2025 00:00
Період моніторингу:
24.03.2025 16:52 - 15.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.03.2025 №76
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 24.03.2025 №76.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-07-009123-a, 07.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3, 28 та 29 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції ФОП Драни Г.В. – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вчинити дії, передбачені у пункті 50 Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-07-010921-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; оприлюднене звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 24.03.2025; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Драни Ганни Василівни (далі – ФОП Драна Г.В.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Драною Г.В. як переможцем тендеру документи; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно з нормами частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (пункт 2 частини другої статті 22 Закону), інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (пункт 3 частини другої статті 22 Закону).
Згідно з положеннями частини другої статті 16 Закону до кваліфікаційних критеріїв, які може установлювати замовник (із вимогами подання учасниками процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про їх відповідність таким кваліфікаційним критеріям) віднесено, зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пункт 1 частини другої статті 16), наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 частини другої статті 16).
Одночасно, в абзаці першому пункту 29 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Також, згідно з нормами абзацу другого пункту 29 Особливостей 31178 у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Проведеним моніторингом встановлено, що у Додатку №3 (Технічні вимоги. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, предметом якої є дрова для опалення твердих порід (ДК 021:2015: 03413000-8 – Паливна деревина), Замовником встановлено вимогу про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки про наявність власного або орендованого вантажного транспорту, що придатний для поставки товару (із зазначенням марки авто, року випуску, вантажопідйомності, номерного знаку), від учасника вимагається наявність автомобіля, який повинен бути обладнаний спеціалізованим краном-маніпулятором для розвантаження продукції.
Крім того, за вимогами у Додатку №3 до тендерної документації у разі, якщо транспорт не є власним, учасник процедури закупівлі повинен надати оригінал або копію дійсного договору оренди (або найму) строком дії не менше ніж до 31.12.2025) із зазначенням марки авто, року випуску, вантажопідйомності, номерного знаку, або копію завіреного учасником договору про надання транспортних послуг учаснику перевізником з метою доставки товару Замовнику згідно вимог тендерної документації (строк дії договору не менше ніж до 31.12.2025).
Слід зазначити, що встановлену Додатку №3 до тендерної документації вищевказані вимоги щодо підтвердження наявності відповідного спеціалізованого автомобіля хоч і наведені Замовником в додатку до тендерної документації, що стосується технічних вимог до предмета закупівлі, проте за своїм змістом відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону відносяться до кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Щодо вказаного вище предмета закупівлі діють, зокрема, наступні національні стандарти: ДСТУ EN 14588:2013 Біопаливо тверде. Терміни та визначення понять (EN 14588:2010, IDT), ДСТУ EN 15234-1:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 1. Загальні вимоги (EN 15234-1:2011, IDT), ДСТУ EN 15234-5:2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5:2012, IDT), ДСТУ EN 14918:2016 Тверде біопаливо. Метод визначення теплотворної здатності (EN 14918:2009, IDT), ДСТУ EN ISO 18125:2019 Біопаливо тверде. Визначення теплоти згорання (EN ISO 18125:2017, IDT; ISO 18125:2017, IDT) ДСТУ EN ISO 18122:2022 Тверде біопаливо. Визначення вмісту золи (EN ISO 18122:2015, IDT; ISO 18122:2015, IDT).
Зокрема, відповідно до пункту 6.5. ДСТУ EN 15234-1:2013 відповідне транспортування, завантажувально-розвантажувальні роботи та зберігання є дуже важливими процесами для кінцевої якості палива, вони також гарантують, що паливо зберігається в придатних умовах, на цих операціях треба уникати зниження якості палива.
Також, у пункті 6.5. ДСТУ EN 15234-1:2013 визначено, що транспортування, завантажувально-розвантажувальні роботи та зберігання палива мають бути виконані з обережністю згідно з вимогами до палива та узгодженнями із замовником, а також мають бути задокументовані компанією-оператором, це може, наприклад, бути зроблено в угоді про постачання або за допомогою умов постачання.
Так, за умови проєкту договору, що міститься у Додатку №5 до тендерної документації, поставка товару покупцю здійснюється силами та за рахунок постачальника за погодженою із замовником адресою (п.2.1.), приймання товару здійснюється покупцем (його представником) за якістю відповідно із сертифікатом якості (якщо товар підлягає сертифікації) або паспортом, а також повинен відповідати умовам договору та інформації про товар (п.4.4.); постачальник гарантує, що поставлений товар є якісним, сертифікованим (визнаним), відповідає всім санітарним, гігієнічним, технічним та іншим нормам, стандартам та правилам, встановленим чинним законодавством України для товарів даного виду (п.4.6.), товар повинен бути упакований таким чином, щоб уникнути можливості його пошкодження, знищення, псування, погіршення його якісних характеристик, втрати товарного виду, деформування під час транспортування і зберігання (п.4.7.).
Таким чином, в договорі про постачання товару узгоджено відповідні умови щодо якості товару, що постачатиметься.
З врахуванням вищенаведеного, тендерна документація за досліджуваною процедурою закупівлі складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей №1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива застосовано положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та установлено вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідними національним стандартами для паливної деревини.
Згідно з вимогами підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
02.04.2025 14:23 - 17.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
02.04.2025 14:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рішення моніторингу, замовником прийнято рішення відмінити зазначені торги в порядку зобов'язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно висновку моніторингу, Західний офіс Держаудитслужби зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вчинити дії, передбачені у пункті 50 Особливостей №1178. Згідно з вимогами підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи це Закупівля підлягає відміні.
Дата публікації звіту:
09.04.2025 10:31
Запити/Пояснення
Номер:
fedc6e6e9c4143be954f5db69eb22290
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
25.03.2025 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2025-03-07-009123-a, яка проводиться Відділом освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднити таке обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0f519c66dfeb4a79953a02a6fe79ae32
Назва:
відповіді додаються
Дата опублікування:
28.03.2025 14:16
Опис:
1. Обґрунтування очікуваної вартості: з урахуванням рівня ринкових цін на тверде паливо та в межах затверджених кошторисних призначень на 2025 рік.
Обґрунтування технічних і якісних характеристик: закупівля здійснюється з метою
забезпечення опалення закладів освіти Східницької селищної ради.
2. https://skhidnytsia-rada.gov.ua/2025/03/12/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-39/