Реконструкція дитячого дошкільного закладу по вул. Шашкевича, 42 в с. Ставчани Пустомитівського району Львівської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція)
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. У випадку, якщо учасником будуть подані окремі документи (наприклад трудові книжки старого зразка чи будь-які інші документи), які частково були заповнені іноземною мовою, але при цьому необхідна інформація викладена українською мовою – в такому випадку не потрібно подавати переклад такого документа. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування.
Завершена
26 016 941.20UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 130 084.71 UAH
Період моніторингу:09.04.2025 14:29 - 01.05.2025 00:00
Статус:Порушення не виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.04.2025 №106
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 08.04.2025 №106.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-05-014259-a, 05.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Оброшинської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-05-008519-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 28.03.2025 №4; тендерну пропозицію ТОВ «Західатомбудсервіс»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюдненні ТОВ «Західатомбудсервіс» як переможцем тендеру документи; договір від 09.04.2025 №63 з додатками; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Період усунення порушень:24.04.2025 10:38 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:24.04.2025 10:38
Запити/Пояснення
129054
Номер:5ee70600703847b1a66de41456d937d8
Назва:Про надання пояснення
Дата опублікування:14.04.2025 15:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:18.04.2025 00:00
Автор:Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40479801
Контактна особа:
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 32) 297-02-35 n.p.yarema@dasu.gov.ua
Адреса:
Ukraine
Опис:Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922-VIII), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2025-03-05-014259-a, яка проводиться Оброшинською сільською радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднити таке обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що за умовами підпункту 4.5. пункту 4 Таблиці №3 Додатку №1 до тендерної документації учасники у складі пропозиції повинні надати документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (згідно Додатку 5), зокрема: розрахунок договірної ціни та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281); зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний (-і) кошторис (-и) (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів.
Відповідно до норм п.5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Також, згідно з п.5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, за нормами п.5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
ТОВ «Західатомбудсервіс» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну із пояснювальною запискою та відповідними розрахунками (в тому числі загальновиробничих та адміністративних витрат), локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та розрахунок адміністративних витрат.
При цьому, у локальних кошторисах ТОВ «Західатомбудсервіс» враховано, зокрема, роботи з прокладання трубопроводів водопостачання з напірних поліетиленових труб високого тиску зовнішнім діаметром 25 мм зі з'єднанням терморезисторним зварюванням, прокладання трубопроводiв системи «Тепла підлога», перевезення ґрунту до 5 км, улаштування нижнього та верхнього шарів двошарової основи зі щебню, а у Підсумковій відомості ресурсів враховано роботу бульдозера, екскаватора одноковшевого, крана на автомобільному ходу, навантажувача одноковшевого – із зазначенням, що ця техніка орендується.
Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Західатомбудсервіс» міститься довідка (№14 від 18.03.2025) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника, у якій вказано про залучення учасником екскаватора, бульдозера, навантажувача телескопiчного та самоскида – на підставі договору про надання послуг спецтехніки №08/01/25-01 вiд 08.01.2025 та крана самохiдного на спец.шасi - на підставі договору про надання послуг спецтехніки №17/03/25-0 1 вiд 11.03.2025.
Аналізом наданих ТОВ «Західатомбудсервіс» договірної ціни та розрахунків до неї встановлено, що зазначені у локальних кошторисах трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні вищевказаних робіт (керування якими здійснюватиметься силами надавача послуг за договорами про надання послуг спецтехніки), включено до розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку при визначенні цінової пропозиції (договірної ціни).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Чи досліджено Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Західатомбудсервіс» правильність здійснення учасником розрахунків договірної ціни за відповідними статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови №281 (зокрема, щодо дотримання норм п.5.8 Настанови №281 та правомірності врахування трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин (які будуть залучені за договором надання послуг спецтехнікою) при визначенні загальновиробничих та адміністративних витрат та прибутку).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
81115, Україна, Львівська область, Оброшине, вул.Шевченка,5
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних, якісних характеристик та визначення очікуваної вартості робіт « Реконструкція дитячого дошкільного закладу по вул. Шашкевича, 42 в с. Ставчани Пустомитівського району Львівської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція) » та щодо тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Західатомбудсервіс» .
1. Для визначення технічних та якісних характеристик робіт « Реконструкція дитячого дошкільного закладу по вул. Шашкевича, 42 в с. Ставчани Пустомитівського району Львівської області (коригування) (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45454000-4 - Реконструкція) » Замовником замовлено розроблення проектної документації у СПІЛЬНОГО КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНЕ БЮРО ОБ'ЄДНАНИХ ГРОМАД" (генеральний проектувальник). 18.12.2024 р. отримано позитивний експертний звіт (експертний звіт № 14-0316/01-24 від 18 грудня 2024 р. Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" у Львівській області) даного проекту - Реконструкція дитячого дошкільного закладу по вул. Шашкевича, 42 в с. Ставчани Пустомитівського району Львівської області (коригування). Відповідно до п.5.1. КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» встановлено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. На виконання зазначеної норми у тендерній документації у Додатку 5 "Технічна специфікація" (продовження) надано відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі проектної документації, визначеної з урахуванням «Настанови з визначення вартості будівництва» та «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом - Реконструкція дитячого дошкільного закладу по вул. Шашкевича, 42 в с. Ставчани Пустомитівського району Львівської області (коригування) (відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275). Отже вартість безпосередньо робіт (за виключенням витрат на технічний нагляд, авторський нагляд, розроблення проекту та експертизу проекту) становить 26 016 941.20 грн.
Розмір бюджетного призначення визначається виходячи із необхідних сум для виконання робіт згідно проектно-кошторисної документації та затверджується головним розпорядником коштів.
2. Обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості опубліковано на офіційному веб-сайті замовника за посиланням - https://gromada.org.ua/gromada/obroshynska/news/1744889325/
3. Щодо правильності здійснення ТОВ «Західатомбудсервіс» розрахунків договірної ціни за відповідними статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови №281 (зокрема, щодо дотримання норм п.5.8 Настанови №281 та правомірності врахування трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин (які будуть залучені за договором надання послуг спецтехнікою) при визначенні загальновиробничих та адміністративних витрат та прибутку) повідомляємо наступне.
Відповідно до п.5.4 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням змін №1-4) вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат підрядником визначено, виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. У відповідності до п.5.8 Настанови вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, прийнято за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. При цьому взято до уваги,що надавач послуг( оренди) будівельних машин і механізмів надає будівельні машини зі своїми механізаторами, забезпечує заправлення механізмів, технічне обслуговування і ремонт, перебазування на об’єкт будівництва і назад. При цьому є очевидним,що вартість машино-години включає всі витрати орендодавця, включаючи загальновиробничі та адміністративні витрати, пов’язані з утриманням і експлуатацією техніки, а також прибуток, який він планує одержати в результаті такого виду діяльності. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. ТзОВ «Західатомбудсервіс» при визначенні прибутку , загальновиробничих витрат , адмінвитрат в цілому по будові врахував вимоги Настанови щодо трудовитрат, зокрема « трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.» Будівельні машини, які орендуються:
1.Бульдозери, потужність 96 кВт [130 к.с.] -44,9 маш.год.( в заокругленні)
2.Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу , місткість ковша 1 (0,9)м3-10,04маш.год ( в заокругленні)
3.Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т -84,79 маш.год ( в заокругленні) 4.Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1 т-3,36 маш.год.( в заокругленні) .
Загальна трудомісткість орендованих будівельних машин складає 220,66 людиногодин.(розрахунок додається додатком до пояснення ); Загальна трудомісткість власних будівельних машин складає 307,78 л.год. У витрати праці(труда) для обчислення кошторисного прибутку включено 307,78 л.год, що відображено в розрахунках кошторисного прибутку, адмінвитрат і відповідно загальновиробничих витрат. Тобто трудомісткість (людино-години) орендованих будівельних машин і механізмів в розрахунки не включено , чим дотримано вимоги Настанови з визначення вартості будівництва в частині складання договірної ціни за умов використання орендованої техніки для забезпечення виконання умов Договору, щодо предмету закупівлі: «Реконструкція дитячого дошкільного закладу по вул. Шашкевича, 42 в с.Ставчани Пустомитівського району Львівської області (коригування) ».