-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Дизпаливо, бензин А-95
Завершена
203 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
d5d0a68297e14d07b4d3663ea4346166
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 17:07 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.03.2025
№ 22-з
Житомир
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.03.2025 № 22-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-03-04-012780-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог абзацу 39 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 04.03.2025 № 6, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Бігунським ліцеєм Словечанської сільської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо планування закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності умов для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2025 № 4, договір про закупівлю від 04.03.2025 № 6, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 26.03.2025 року.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2025 № 4 (далі – Протокол № 4), оприлюдненого Замовником в електронній системи закупівель, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару є підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: коли замовником відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
Поряд з цим, у Протоколі № 4 Замовником зазначено обґрунтування щодо здійснення ним закупівлі товарів шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Слід зазначити, що відповідно до вимог абзацу 39 пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником обґрунтування у вигляді Протоколу № 4, не погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою визначеною Замовником.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, Замовником зазначено, що розпорядчим документом, який підтверджує підстави для укладення договору без застосування відкритих торгів та обґрунтовує їх, є наказ директора Бігунського ліцею Словечанської сільської ради від 01.03.2025 № 05.
Враховуючи вищевказане, Замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднено обґрунтування щодо здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей у вигляді протоколу, яке не погоджене (затверджене) керівником Замовника (не оприлюднено наказ директора від 01.03.2025 № 05), чим не дотримано вимоги абзацу 39 пункту 13 Особливостей.
Крім того, відповідно до вимог підпункт 6 пункту 13 Особливостей, у разі придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн., шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, вимоги, які замовник встановлює до суб’єкта з яким укладається договір про закупівлю, зокрема, щодо предмету закупівлі, його технічних, кількісних та якісних характеристик, проекту договору про закупівлю, а також інші вимоги не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), а також сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Моніторингом установлено, що відповідно до наданого Замовником пояснення від 26.03.2025 та копій документів (Додаток № 2), Замовником на порушення вимог підпункт 6 пункту 13 Особливостей встановлено вимоги до учасника ТОВ «НК СОЛАР», що відрізняються від вимог, що були визначені у тендерній документації по процедурі закупівлі відкритих торгів (інформація розміщена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a), а саме, не встановлено до учасника вимогу, що визначена підпунктом 2 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, а саме: на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», надати документи, які підтверджують фактичне виконання аналогічного договору (копії актів, відгук).
Крім того, моніторингом встановлено, що Замовником до учасника ТОВ «НК СОЛАР» встановлювались вимоги щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (Додаток № 2 до тендерної документації), які були передбачені тендерною документацією по процедурі закупівлі відкритих торгів за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a.
На виконання вимог встановлених в пункті 2 Додатку № 2 до тендерної документації, учасником ТОВ «НК СОЛАР» надано у складі пропозиції скан-копію сертифікату якості № 179503_6280091 на бензин неетильований «Преміум» марки А-95 (файл «File00006.pdf») на англійській мові.
Однак, відповідно до оголошення проведення закупівлі мовою тендерної пропозиції є українська мова.
Таким чином, моніторингом встановлено, що у складі пропозиції суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю, надано скан-копію сертифікату якості № 179503_6280091 на бензин неетильований «Преміум» марки А-95 на англійській мові, але без автентичного перекладу українською мовою, чим не дотримано вимоги встановлені Замовником в пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації.
Також, Замовником в пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації до учасника встановлено вимогу, щодо надання ним у складі пропозиції відсканованого зразка талона, за яким здійснюватиметься відпуск палива.
Однак, відповідно до наданого Замовником пояснення від 26.03.2025 та копій документів установлено, що у складі пропозиції ТОВ «НК СОЛАР» відсутній відсканований зразок талону, за яким здійснюватиметься відпуск палива, чим не дотримано вимогу встановлену Замовником в пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, установлено, що в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовником не дотримано вимоги, які дають йому право на здійснення закупівлі товару, що є предметом закупівлі, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Період усунення порушень:
07.04.2025 16:44 - 22.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.04.2025 16:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо порушень, виявлених під час здійснення закупівлі, повідомляємо, що договір про закупівлю від 04.03.2025 № 6, укладений між Бігунською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Словечанської сільської ради та ТОВ «НК СОЛАР», розірвано. Цей крок був вжитий з метою усунення порушень, виявлених під час моніторингу. Розірвання договору підтверджується додатковою угодою, яка була підписана обома сторонами. Всі документи, що стосуються цього розірвання, були оприлюднені через електронну систему закупівель, що відповідає вимогам чинного законодавства.
У відповідності до висновку, у якому було зазначено порушення щодо затвердження обґрунтування укладання договору та відмінності вимог до учасників закупівлі, ми вживаємо конкретні заходи для усунення цих порушень. Зокрема, ми переглядаємо всі протоколи та інші документи, що мали відношення до цієї закупівлі, для їх затвердження відповідними посадовими особами, зокрема наказами та розпорядженнями, що мають бути погоджені з керівництвом.
Для того, щоб забезпечити відповідність вимогам законодавства, ми зобов’язуємося оприлюднити всю необхідну інформацію через електронну систему закупівель. Це включає додаткові угоди, розпорядчі документи, а також накази керівника, що підтверджують законність укладення договору без застосування відкритих торгів.
Окрім того, щоб запобігти повторенню подібних порушень в майбутньому, ми ініціюємо перегляд наших внутрішніх процедур, що стосуються закупівель. Замовник вживає заходів для належного контролю за процесом закупівель, щоб всі документи, які підлягають затвердженню, були погоджені з керівництвом та відповідними посадовими особами до їх оприлюднення. Також будуть організовані додаткові навчання для відповідальних осіб, щоб забезпечити дотримання всіх вимог законодавства в сфері публічних закупівель.
Згідно з висновком, всі зазначені заходи вжиті протягом п’яти робочих днів з моменту оприлюднення цього висновку. Таким чином, ми підтверджуємо, що виконали всі необхідні кроки для усунення виявлених порушень.
Усі документи, що підтверджують вжиті дії, в тому числі лист щодо розірвання договору та інформація про розміщення відповідного повідомлення в електронній системі закупівель, були оприлюднені через електронну систему закупівель у встановлений законодавством строк.
Окрім цього, з метою недопущення подібних порушень у подальшому, Замовником проведено додаткове навчання уповноваженої особи з публічних закупівель. За його результатами покращено знання щодо практичного застосування чинної редакції Особливостей, включаючи положення пунктів 44 і 47, а також порядок коректного формування тендерної документації відповідно до останніх змін законодавства.
Також, за результатами аналізу було оновлено шаблон тендерної документації, приведено його у відповідність до актуальної редакції Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 у редакції від 02.04.2024. Оновлена документація більше не містить положень, що суперечать чинному законодавству.
Замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», також додатково здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель.
Були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової відповідальності. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі.
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Дата публікації звіту:
14.04.2025 09:19
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору про закупівлю від 04.03.2025 № 6.
Дата публікації:
22.04.2025 14:38
Запити/Пояснення
Номер:
a4f46a022d7044ddaa52703fc9d7c6ff
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2025 11:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Бігунською ЗОШ І-ІІІ ступенів Словечанської сільської ради по предмету «Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-04-012780-a) та частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також, надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли «відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинен відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації».
Зокрема, абзацом 35 пункту 13 Особливостей встановлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Замовником, через електронну систему закупівель, оприлюднено протокольне рішення щодо прийняття рішення укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів від 04.03.2025 № 4.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чи наявне обґрунтування, яке у формі розпорядчого рішення замовника та затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, з врахуванням абзацу 35 пункту 13 Особливостей?
Разом з тим, поясніть, чому разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування, яке у формі розпорядчого рішення замовника та затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, у разі його наявності?
4. Відповідно до протокольного рішення від 04.03.2025 № 04, прийнято рішення провести закупівлю без використання електронної системи на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей (відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом, а саме інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a).
Враховуючи викладене, поясніть, чи установлювались Замовником вимоги до ТОВ «НК СОЛАР», з яким укладено договір без використання електронної системи закупівель, щодо надання документального підтвердження на відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам, проєкту договору про закупівлю та іншим вимогам, тощо, які були визначені у тендерній документації (інформація про проведення відкритих торгів з особливостями розміщена Замовником за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a)?
Якщо вимоги встановлювалися, то надайте документи (протоколи, листи, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вказаних вище вимог до учасника ТОВ «НК СОЛАР». Окрім того, надайте документи, що підтверджують відповідність установленим вимогам (усіх сторінок) учасника ТОВ «НК СОЛАР» (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання, якому Замовник повідомив про намір укласти прямий договір за результатами застосування вищевказаної закупівлі).
5. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товарів, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме ТОВ «НК СОЛАР», з яким укладений договір про закупівлю товарів від 04.03.2025 № 6 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e7895207acca487e839eff9bab9ad53a
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-02-17-014539-a:
Дата опублікування:
26.03.2025 22:04
Опис:
Бігунська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів Словечанської сільської ради(далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
04березня 2025 року Замовник опублікував інформацію про укладення договору на «Нафта і дистиляти» згідно з ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти(ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-17-014539-a) у порядку закупівлі без використання електронної системи. Процедура укладення договору проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178.
Процедура укладення договору проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі проведеного моніторингу процедури укладення договору Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a).
Питання 1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
нформація про план закупівлі включає закупівлю дизельного палива та бензину А-95, що передбачає постачання 2000 літрів дизельного палива та 2000 літрів бензину А-95. Відповідно до класифікації ДК 021:2015, цей товар відноситься до коду 09130000-9 — нафта і дистиляти. Крім того, закупівля визначена за КЕКВ 2210, що включає предмети, матеріали, обладнання та інвентар.
Очікувана вартість закупівлі складає 203 400 UAH, що буде профінансовано з місцевого бюджету. Процедура закупівлі передбачає відсутність використання електронної системи для проведення тендеру. Закупівля не включає застосування електронних платформ і буде реалізована за традиційною процедурою. Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі намічений на березень 2025 року.
Документи замовника були опубліковані 04 березня 2025 року о 15:31, а тип документа — електронний протокол річного плану. Також було надано посилання на документ для відкриття у форматі PDF. Обґрунтування закупівлі включає посилання на пункт 13 ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Отже, закупівля стосується дизельного палива та бензину А-95, фінансування проводитиметься з місцевого бюджету, а сам процес планується на березень 2025 року.
Замовником враховано, що прибування паливо-мастильних матеріалів, талонів, смарт-карт (у тому числі для транспортних засобів спеціального призначення) здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар" (підпункт 2.2.1 пункту 2.2 Інструкції).
За категорією 2270 "Оплата комунальних послуг та енергоресурсів" здійснюються платежі з оплати бюджетними установами (організаціями), зокрема, енергоресурсів, включаючи оплату енергослів для виробничих та громадських потреб (підпункт 2.2.7 пункту 2.2 Інструкції).
Відповідно до підпункту 2.2.7.5 пункту 2.2 Інструкції оплата інших енергоресурсів, які використовуються в процесі виробництва теплової або іншого виду енергії (дрова, нафтопродукти (у разі якщо закупівля цього матеріалу не передбачена для інших цілей за кодом 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар"), пара, торф, вугілля, природні енергетичні ресурси (ветрена, гідравлічна, геотермальна енергія) тощо), а також витрати, пов'язані із завантаженням і перевезенням зазначених енергоресурсів, здійснюються за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2275 "Оплата інших енергоресурсів та інших комунальних послуг".
У випадку якщо установи планують придбати бензин, який буде використовуватись в процесі виробництва енергії (у разі якщо закупівля бензину не передбачена на інші цілі за кодом 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар"), то витрати потрібно здійснювати за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2275 "Оплата інших енергоресурсів та інших комунальних послуг".
У разі якщо закупівля бензину передбачається для інших цілей, в тому числі для мотокосів, то видатки здійснюються за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар".
Тому Замовником встановлено, що класифікації видатків бюджету 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар" (підпункт 2.2.1 пункту 2.2 Інструкції) для даної закупівлі.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)?
Технічні характеристики предмету закупівлі укладеного договору - визначені на підставі службової записки від внутрішнього підрозділу, із врахуванням обсягу послуг за минулі річні потреби із врахуванням умов на 2025 рік.
Замовник розрахував вартість закупівлі відповідно до даних Міністерства фінансів України, використовуючи актуальні норми та показники, встановлені для даного виду товару. Вартість 203 400 UAH була визначена на основі розрахунків, які включають ціни на дизельне паливо та бензин А-95, враховуючи ринкові умови та вимоги, затверджені державними органами. Всі розрахунки були виконані відповідно до чинних нормативних актів, що регулюють процедуру закупівель та використання бюджетних коштів, що дозволяє забезпечити обґрунтованість та економічну ефективність витрат.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції.
Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2025 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни, включаючи вартість послуги, , податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також усіх інших витрат відповідно до вимог чинного законодавства щодо формування цін на поставку палива- предмета закупівлі.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі передбачає закупівлю дизельного палива та бензину А-95. За класифікацією ДК 021:2015, ці продукти належать до категорії 09130000-9, що включає нафту та дистиляти. Загальна кількість товару, що підлягає поставці, становить 2000 літрів дизельного палива та 2000 літрів бензину А-95. Місце поставки товару передбачає розташування АЗС для заправки автомобільного транспорту у Житомирській області, Коростенському районі, селі Бігунь, при цьому АЗС повинні знаходитися в радіусі 45 км від вказаного місця.
Строк поставки товару визначено до 31 грудня 2025 року включно. Якість та безпечність товару мають відповідати діючим державним стандартам ДСТУ, що повинно бути підтверджено документально, включаючи сертифікати відповідності або паспорти якості на продукцію, що є предметом закупівлі. Для підтвердження цього учасник повинен надати відповідні скан-копії зазначених документів у складі своєї пропозиції.
Основними критеріями оцінки учасників є розташування АЗС, через які буде здійснюватися реалізація пального, що має бути в межах Житомирської області, Коростенського району, села Словечне. АЗС повинні знаходитися в радіусі 45 км від зазначеного місця. У складі пропозиції учасник повинен надати перелік адрес АЗС, через які здійснюватиметься відпуск палива.
Талони для палива повинні мати номінал 10 та 20 літрів, а їх термін дії не може бути меншим ніж 2 місяці від дати отримання. Учасник має бути емітентом талонів і повинен надати відсканований зразок талону в складі своєї пропозиції. Талони повинні бути єдиного зразка і прийматися на всіх АЗС, зазначених у пропозиції учасника. Якщо до обслуговування талонів залучаються партнерські АЗС, учасник повинен надати гарантійний лист від партнерів, що підтверджує можливість виконання зобов’язань щодо поставки товару.
Поставка товару здійснюється окремими партіями відповідно до поточної потреби замовника, яка визначається в заявці. Розрахунки за товар здійснюються після його отримання на підставі видаткової накладної.
У разі виявлення невідповідності товару паспорту якості чи сертифікату відповідності або інших порушень, які можуть вплинути на якісні характеристики нафтопродуктів, постачальник зобов’язаний замінити товар у кількості, зазначеній у письмовій заявці покупця, протягом п'яти робочих днів.
Учасник гарантує, що нафтопродукти не мають негативного впливу на навколишнє середовище і забезпечить необхідні заходи для захисту довкілля. Це має бути підтверджено довідкою, наданою учасником у довільній формі.
Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін закупівель паливазгідно з переліком який є актуальним на момент проведення закупівлі, а також на основі історії закупівель за період грудня2024 року та січня 2025 року із передбаченою потребою на 2025 рік на формування вимог тендерної документації та проекту договору для закупівлі, що не відбулась, та відповідно відображена тут.
Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-04-012780-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-03-04-014016-a.
Питання 3.Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли «відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинен відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації».
Зокрема, абзацом 35 пункту 13 Особливостей встановлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Замовником, через електронну систему закупівель, оприлюднено протокольне рішення щодо прийняття рішення укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів від 04.03.2025 № 4.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чи наявне обґрунтування, яке у формі розпорядчого рішення замовника та затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, з врахуванням абзацу 35 пункту 13 Особливостей?
Разом з тим, поясніть, чому разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування, яке у формі розпорядчого рішення замовника та затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, у разі його наявності?
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності):
Закупівля без використання електронної системи.
Розмір бюджетного призначення: 204 000,00 UAH гривень, кошти від господарської діяльності підприємства.
Відповідно до статті 64 Конституції України (далі — Конституція) в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Воєнний стан в Україні продовжено до 9 травня 2025 року. Відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2025 року № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 січня 2025 року № 4220-IX, строк дії воєнного стану продовжено з 05:30 8 лютого 2025 року на 90 діб, тобто до 9 травня 2025 року. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні.
Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
Працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану.
Розробляє та вводить в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 6 пункту 13: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації;
Замовник оголосив закупівлю «Дизпаливо, бензин А-95». Закупівля проводилася за процедурою відкритих торгів, однак вона не відбулася через відсутність поданих пропозицій.
Однак закупівля не відбулася, оскільки жоден учасник не подав тендерну пропозицію у встановлений строк. Як наслідок, договір про закупівлю не був укладений, а фінансування залишилося невикористаним.
Замовник має право повторно оголосити закупівлю або обрати інші механізми проведення закупівлі відповідно до чинного законодавства.
При цьому Замовником підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі «Нафта і дистиляти»відповідно до коду ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти Єдиного закупівельного словника, так як даний предмет закупівлі безпосередньо впливають на господарську діяльність.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): файл «обгрунтування п 6.pdf» та інформація про закупівлю, що невідбулась https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-17-014539-a, наказ керівника Замовника.
Замовником було розтлумачено норму, зазначену в абзаці 35 пункту 13 Особливостей, таким чином, що для виконання вимог законодавства достатньо оприлюднити протокольне рішення, яке є обґрунтуванням підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Відповідно, уповноважена особа не встановила необхідність публікації розпорядчого документа замовника, оскільки, згідно з тлумаченням цієї норми, достатньо публікувати протокол, який містить всі необхідні обґрунтування.
Разом з тим, замовник додає наказ як розпорядчий документ для проведення закупівлі, що підтверджує підстави для укладення договору без застосування відкритих торгів. Цей наказ є частиною пояснень та надається для забезпечення прозорості та відповідності вимогам законодавства.
Пункт 4.4. Відповідно до протокольного рішення від 04.03.2025 № 04, прийнято рішення провести закупівлю без використання електронної системи на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей (відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом, а саме інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a).
Враховуючи викладене, поясніть, чи установлювались Замовником вимоги до ТОВ «НК СОЛАР», з яким укладено договір без використання електронної системи закупівель, щодо надання документального підтвердження на відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам, проєкту договору про закупівлю та іншим вимогам, тощо, які були визначені у тендерній документації (інформація про проведення відкритих торгів з особливостями розміщена Замовником за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a)?
Якщо вимоги встановлювалися, то надайте документи (протоколи, листи, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вказаних вище вимог до учасника ТОВ «НК СОЛАР». Окрім того, надайте документи, що підтверджують відповідність установленим вимогам (усіх сторінок) учасника ТОВ «НК СОЛАР» (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання, якому Замовник повідомив про намір укласти прямий договір за результатами застосування вищевказаної закупівлі).
В період перед укладенням договору з ТОВ «НК СОЛАР» замовником була проведена перевірка потенційного постачальника на відповідність вимогам, визначеним у тендерній документації. Перевірка здійснювалась шляхом аналізу загальних документів, таких як статут, витяг з Єдиного державного реєстру, установчі документи, а також перевірки права підпису та кваліфікаційних документів. Також було здійснено перевірку на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, що могло б бути підставою для відхилення учасника. Крім того, перевірка стосувалася відсутності судимості та відповідності ТОВ «НК СОЛАР» вимогам, що були зазначені у технічному завданні.
Таким чином, замовник встановив вимоги до ТОВ «НК СОЛАР», які включали перевірку відповідності технічним, кількісним та якісним характеристикам, а також вимогам щодо документального підтвердження прав на підписання договору та відсутності будь-яких підстав для відмови від укладення договору. Усі перевірки проводились в межах законодавства та відповідно до вимог тендерної документації.
Замовник також перевірив відповідність учасника ТОВ «НК СОЛАР» вимогам технічного завдання. Всі необхідні документи, які підтверджують відповідність вимогам, були надані та перевірені. Документи, що підтверджують ці перевірки (протоколи, листи, супровідні документи), а також супровідний лист з відміткою Замовника про отримання, будуть надані разом з поясненнями.
Питання 5. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товарів, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме ТОВ «НК СОЛАР», з яким укладений договір про закупівлю товарів від 04.03.2025 № 6 без використання електронної системи закупівель?
Замовником було здійснено пошук потенційних постачальників відповідно до предмета закупівлі, орієнтуючись на місцезнаходження закладу освіти. Основна мета такого підходу полягала у забезпеченні можливості фактичного забезпечення предметом закупівлі, враховуючи логістичні та економічні аспекти.
У процесі пошуку потенційних надавачів послуг Замовник проаналізував наявні суб’єкти господарювання в межах територіальної громади, а також у сусідніх територіальних громадах. Однак, за результатами такого аналізу було встановлено, що жодних інших пропозицій, окрім пропозиції ТОВ «НК СОЛАР», виявлено не було.
Основними факторами, що вплинули на відсутність альтернативних постачальників, є:
- Невелика кількість населення в територіальній громаді, що безпосередньо впливає на кількість суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати поставку.
- Логістичні витрати, пов’язані з місцезнаходженням замовника.
З урахуванням зазначених факторів, Замовник знайшов одну пропозицію, щодо здійснення поставки товару – від ТОВ «НК СОЛАР» (код ЄДРПОУ 41814150). У зв’язку з цим, договір про поставку товару було укладено саме з цим суб’єктом господарювання відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022.
Крім того, варто зазначити, що процедура закупівлі також не відбулася через відсутність поданих пропозицій. Жоден інший учасник не виявив зацікавленості у наданні відповідних послуг, що додатково підтверджує відсутність альтернативних постачальників. Таким чином, укладення договору без використання електронної системи закупівель було вимушеним рішенням, спрямованим на забезпечення безперебійного харчування учнів відповідно до встановлених нормативів.
Замовник здійснив повну, всебічну та об’єктивну перевірку документів ТОВ «НК СОЛАР» (код ЄДРПОУ 41814150)під час укладення договору без використання електронного майданчика відповідно до актуальних на момент проведення закупівлі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами) та відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей і Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі наданих документів та публічних даних державних реєстрів, та встановлено, що відсутні обставини для відмови в укладенні договору, а також встановлено відповідність виконавця до вимог закупівлі Тендерної документації закупівлі, що не відбулась.
Замовник перевірив документи контрагента ТОВ «НК СОЛАР» (код ЄДРПОУ 41814150) на достовірність і встановив, що недостовірна інформація відсутня згідно з публічними даними та державними реєстрами. Тому вимоги абзацу першого пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) виконані.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення було надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 24 по 26 березня 2025 року.
Додатки:
1. Обґрунтування підстав укладення договору.
2. Інформація про закупівлю, що не відбулась.
3. Технічне завдання закупівлі, що не відбулась.