• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Дизпаливо, бензин А-95

Завершена

203 400.00 UAH з ПДВ
Номер: d5d0a68297e14d07b4d3663ea4346166
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-17-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.03.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 17.03.2025 17:07 - 08.04.2025 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.03.2025 № 22-з Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.03.2025 № 22-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2025-03-04-012780-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 41) 242-08-14, n.s.datsiuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог абзацу 39 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 04.03.2025 № 6, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: дотримання Бігунським ліцеєм Словечанської сільської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо планування закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності умов для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2025 № 4, договір про закупівлю від 04.03.2025 № 6, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 26.03.2025 року. За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2025 № 4 (далі – Протокол № 4), оприлюдненого Замовником в електронній системи закупівель, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару є підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: коли замовником відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. Поряд з цим, у Протоколі № 4 Замовником зазначено обґрунтування щодо здійснення ним закупівлі товарів шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Слід зазначити, що відповідно до вимог абзацу 39 пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Однак, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником обґрунтування у вигляді Протоколу № 4, не погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою визначеною Замовником. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, Замовником зазначено, що розпорядчим документом, який підтверджує підстави для укладення договору без застосування відкритих торгів та обґрунтовує їх, є наказ директора Бігунського ліцею Словечанської сільської ради від 01.03.2025 № 05. Враховуючи вищевказане, Замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднено обґрунтування щодо здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей у вигляді протоколу, яке не погоджене (затверджене) керівником Замовника (не оприлюднено наказ директора від 01.03.2025 № 05), чим не дотримано вимоги абзацу 39 пункту 13 Особливостей. Крім того, відповідно до вимог підпункт 6 пункту 13 Особливостей, у разі придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн., шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, вимоги, які замовник встановлює до суб’єкта з яким укладається договір про закупівлю, зокрема, щодо предмету закупівлі, його технічних, кількісних та якісних характеристик, проекту договору про закупівлю, а також інші вимоги не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), а також сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Моніторингом установлено, що відповідно до наданого Замовником пояснення від 26.03.2025 та копій документів (Додаток № 2), Замовником на порушення вимог підпункт 6 пункту 13 Особливостей встановлено вимоги до учасника ТОВ «НК СОЛАР», що відрізняються від вимог, що були визначені у тендерній документації по процедурі закупівлі відкритих торгів (інформація розміщена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a), а саме, не встановлено до учасника вимогу, що визначена підпунктом 2 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, а саме: на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», надати документи, які підтверджують фактичне виконання аналогічного договору (копії актів, відгук). Крім того, моніторингом встановлено, що Замовником до учасника ТОВ «НК СОЛАР» встановлювались вимоги щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (Додаток № 2 до тендерної документації), які були передбачені тендерною документацією по процедурі закупівлі відкритих торгів за номером ID: UA-2025-02-17-014539-a. На виконання вимог встановлених в пункті 2 Додатку № 2 до тендерної документації, учасником ТОВ «НК СОЛАР» надано у складі пропозиції скан-копію сертифікату якості № 179503_6280091 на бензин неетильований «Преміум» марки А-95 (файл «File00006.pdf») на англійській мові. Однак, відповідно до оголошення проведення закупівлі мовою тендерної пропозиції є українська мова. Таким чином, моніторингом встановлено, що у складі пропозиції суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю, надано скан-копію сертифікату якості № 179503_6280091 на бензин неетильований «Преміум» марки А-95 на англійській мові, але без автентичного перекладу українською мовою, чим не дотримано вимоги встановлені Замовником в пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації. Також, Замовником в пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації до учасника встановлено вимогу, щодо надання ним у складі пропозиції відсканованого зразка талона, за яким здійснюватиметься відпуск палива. Однак, відповідно до наданого Замовником пояснення від 26.03.2025 та копій документів установлено, що у складі пропозиції ТОВ «НК СОЛАР» відсутній відсканований зразок талону, за яким здійснюватиметься відпуск палива, чим не дотримано вимогу встановлену Замовником в пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації. Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, установлено, що в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовником не дотримано вимоги, які дають йому право на здійснення закупівлі товару, що є предметом закупівлі, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Період усунення порушень: 07.04.2025 16:44 - 22.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.04.2025 16:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо порушень, виявлених під час здійснення закупівлі, повідомляємо, що договір про закупівлю від 04.03.2025 № 6, укладений між Бігунською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Словечанської сільської ради та ТОВ «НК СОЛАР», розірвано. Цей крок був вжитий з метою усунення порушень, виявлених під час моніторингу. Розірвання договору підтверджується додатковою угодою, яка була підписана обома сторонами. Всі документи, що стосуються цього розірвання, були оприлюднені через електронну систему закупівель, що відповідає вимогам чинного законодавства. У відповідності до висновку, у якому було зазначено порушення щодо затвердження обґрунтування укладання договору та відмінності вимог до учасників закупівлі, ми вживаємо конкретні заходи для усунення цих порушень. Зокрема, ми переглядаємо всі протоколи та інші документи, що мали відношення до цієї закупівлі, для їх затвердження відповідними посадовими особами, зокрема наказами та розпорядженнями, що мають бути погоджені з керівництвом. Для того, щоб забезпечити відповідність вимогам законодавства, ми зобов’язуємося оприлюднити всю необхідну інформацію через електронну систему закупівель. Це включає додаткові угоди, розпорядчі документи, а також накази керівника, що підтверджують законність укладення договору без застосування відкритих торгів. Окрім того, щоб запобігти повторенню подібних порушень в майбутньому, ми ініціюємо перегляд наших внутрішніх процедур, що стосуються закупівель. Замовник вживає заходів для належного контролю за процесом закупівель, щоб всі документи, які підлягають затвердженню, були погоджені з керівництвом та відповідними посадовими особами до їх оприлюднення. Також будуть організовані додаткові навчання для відповідальних осіб, щоб забезпечити дотримання всіх вимог законодавства в сфері публічних закупівель. Згідно з висновком, всі зазначені заходи вжиті протягом п’яти робочих днів з моменту оприлюднення цього висновку. Таким чином, ми підтверджуємо, що виконали всі необхідні кроки для усунення виявлених порушень. Усі документи, що підтверджують вжиті дії, в тому числі лист щодо розірвання договору та інформація про розміщення відповідного повідомлення в електронній системі закупівель, були оприлюднені через електронну систему закупівель у встановлений законодавством строк. Окрім цього, з метою недопущення подібних порушень у подальшому, Замовником проведено додаткове навчання уповноваженої особи з публічних закупівель. За його результатами покращено знання щодо практичного застосування чинної редакції Особливостей, включаючи положення пунктів 44 і 47, а також порядок коректного формування тендерної документації відповідно до останніх змін законодавства. Також, за результатами аналізу було оновлено шаблон тендерної документації, приведено його у відповідність до актуальної редакції Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 у редакції від 02.04.2024. Оновлена документація більше не містить положень, що суперечать чинному законодавству. Замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», також додатково здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель. Були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової відповідальності. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі. Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк. На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Дата публікації звіту: 14.04.2025 09:19

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто, шляхом розірвання договору про закупівлю від 04.03.2025 № 6.
Дата публікації: 22.04.2025 14:38

Запити/Пояснення