-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Пелета паливна з лушпиння соняшника
Завершена
450 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
79a6a55d8b0f47e6afe0273a8abb57ef
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-05-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2025 00:00
Період моніторингу:
05.05.2025 16:44 - 27.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.05.2025 №64-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 05.05.2025 №64-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
17.UA-2025-03-04-010831-a 04.03.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Постанови № 1178 та пунктів 5, 10 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання щодо повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального унітарного підприємства Бершадської міської ради «Берлан» (далі – Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 04.03.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.03.2025 № б/н, договір від 03.03.2025 № 60, укладений з фізичною особою-підприємцем Пароконним Федором Степановичем, додаткову угоду від 07.05.2025 № 1, звіт про виконання договору та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 06.05.2025 через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 10 Постанови № 1178 замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 Постанови № 1178 або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» Постанови № 1178, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.10.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених Постановою № 1178, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 Постанови № 1178.
Також, пунктом 5 Постанови № 1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної Постановою № 1178, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної Постановою № 1178 (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 Постанови № 1178).
У пункті 13 Постанови № 1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Вимогами підпункту 6 пункту 13 Постанови № 1178 визначено, що замовники, у разі відміни відкритих торгів, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі в них у строк, установлений згідно з Постановою № 1178, у тому числі за лотом, можуть здійснювати закупівлю товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, шляхом укладення договору про закупівлю.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником здійснено закупівлю пелети паливної з лушпиння соняшника (у кількості 60 тонн), очікуваною вартістю 450000,00 грн, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 05.05.2025 про надання інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, Замовником надано протокол уповноваженої особи від 03.03.2025 № б/н, згідно з яким рішення щодо проведення даної закупівлі без використання електронної системи закупівель прийнято на підставі підпункту 6 пункту 13 Постанови № 1178.
Разом з цим, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником відкриті торги, у тому числі за лотом, на закупівлю пелети паливної з лушпиння соняшника, у кількості 60 тонн не відмінялись через неподання жодної тендерної пропозиції для участі в них.
З огляду на зазначене, Замовник провів закупівлю вказаного товару вартістю 450000,00 грн, шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель з порушенням вимог підпункту 6 пункту 13 та пунктів 5, 10 Постанови № 1178.
В ході моніторингу Замовником додатковою угодою від 07.05.2025 № 1 договір від 03.03.2025 № 60 достроково розірвано.
Період усунення порушень:
14.05.2025 16:55 - 29.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2025 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Зобов'язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель виконано, договір №60 від 03.03.2025 розірваний
Дата публікації звіту:
15.05.2025 08:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
15.05.2025 11:46
Запити/Пояснення
Номер:
d6d00be97a7942f89a5807bdce71900e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.05.2025 16:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі палетів паливних з лушпиння соняшника (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-03-04-010831-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів?
3. Чому разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника?
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме ФОП «Пароконний Федір Степанович»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2e5125e14f7143b18954f13f18e105f5
Назва:
09110000-3 "Тверде паливо (пелета паливна з лушпиння соняшника)"
Дата опублікування:
06.05.2025 15:59
Опис:
Підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями, у тому числі за лотом.
У свою чергу, за потреби, підстави , що виникла у період з 03.03.2025, та недопущення зриву опалювального сезону 2024-2025рр., було прийнято рішення, укласти договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару 09110000-3 «Тверде паливо (пелета паливна з лушпиння соняшника)» (найменування предмета закупівлі та відповідний код ДК 021:2015) 03.03 (дата) 2025 року було оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-03-04-010831-a (ідентифікаційний номер закупівлі), договір №60 від 03.03.2025 року на суму 450 000,00 грн. (чотириста п’ятдесят тисяч гривень 00 коп.)
Отже, є підстави для здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару за предметом 09110000-3 «Тверде паливо (пелета паливна з лушпиння соняшника)» (найменування предмета закупівлі та відповідний код ДК 021:2015), відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Задля забезпечення безперебійної роботи центральної котельні КУП «Берлан» (найменування замовника), необхідно провести закупівлю за предметом 09110000-3 (найменування предмета закупівлі та відповідний код ДК 021:2015) шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.Відповідно до даного документа для формування обгрунтування, очікуваної вартості закупівлі замовником було попередньо вивчено ринок і здійснено моніторинг комерційних потенційних постачальників.