-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 2
Знаряддя згідно коду ДК 021:2015 44510000-8
Завершена
982 318.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 216.60 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 216.60 UAH
Номер:
6fc9708f5f694d3ab9891e3f5ebafcf7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-03-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.04.2025 00:00
Період моніторингу:
03.04.2025 14:25 - 25.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.04.2025 № 29-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1.Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 03.04.2025 № 29-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2 UA-2025-03-03-005805-a 03.03.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків. Бондар Л.О.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Самойленко М.А. (Лот 1) встановлено порушення вимог підпункту 1 пункту 45 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК" (Лот 1) встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій (Лот 2), своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення (Лот 2), відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця (Лот 2), своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення таких порушень в подальшому.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.03.2025 б/н (зі змінами), вимоги про усунення порушення від 19.03.2025, від 20.03.2025 за номерами ID: UA-2025-03-03-005805-a.a1, UA-2025-03-03-005805-a.b2 та UA-2025-03-03-005805-a.a3, відповідь Замовника від 20.03.2025, Лот 1: реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.03.2025, тендерні пропозиції учасників: ФОП Самойленко М.А., інформацію щодо аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника ФОП Самойленко М.А., обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника ФОП Самойленко М.А., протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Самойленко М.А. від 19.03.2025 б/н, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАХІДПІДШИПНИК"( далі – ТОВ - "ЗАХІДПІДШИПНИК"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.03.2025 б/н, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення пропозиції від 03.04.2025 б/н, інформація про відміну торгів; Лот 2: реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.03.2025, тендерну пропозицію ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.03.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 19.03.2025, договір від 28.03.2025 № 208 (далі – Договір), пояснення та документи від 04.04.2025 та від 14.04.2025, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Пунктом 2 частини другої статті 4 Закону визначено, що у річному плані закупівель повинна міститися інформація щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації, оприлюднених в електронній системі закупівель, Замовник здійснює закупівлю з поділом на лоти, а саме: Лот № 1 Інструменти; Лот № 2 Ручні знаряддя праці.
Проте, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у річному плані закупівель за номером ID: UA-P-2025-03-03-007618-a відсутня інформація щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини чотирнадцятої статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу другого частини чотирнадцятої статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Моніторингом встановлено, що учасником ФОП Самойленко М.А. (Лот 1) надано обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції (файл - довідка про ціну від 17.03.2025), в якому зазначено: «ФОП Самойленко Маргарита Аркадіївна код (ІПН 2516705605), повідомляє вас про наступне: я як учасник процедури закупівлі не являюсь платником ПДВ 20%, також на протязі своєї роботи налагодила тісні зв’язки з виробниками та дилерами запропонованого мною товару які роблять для мене як для оптового покупця максимальні знижки, за рахунок чого я можу робити більш привабливу ціну на товар при участі в закупівлях на різних майданчиках. Також ФОП не має орендованих офісних та складських приміщень, а має все в приватному володінні, що також впливає на ціну товару. Доводячи всі ці обґрунтування наша ціна має вважатись абсолютно нормальною.».
Відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Водночас, згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель учасником процедури закупівлі ФОП Самойленко М.А. надано обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог підпункту 1 пункту 45 Особливостей Замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Самойленко М.А.
Окрім того, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
При цьому відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до вимог, встановлених Замовником у підпункті 5.6 пункту 5 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей згідно з Додатком 5 до тендерної документації.
У Додатку 5 до тендерної документації встановлено перелік документів, які надаються переможцем, а саме: - Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі (якщо учасником є юридична особа) або фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій).Надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на веб-ресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача. - 2. Повний Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій) (для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців). - 3. Повний Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій) (для юридичних осіб).
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК" оприлюднене в електронній системі закупівель 19.03.2025.
Водночас, згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель переможець процедури закупівлі ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК" не надав у визначені Особливостями строки та у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК" (Лот 1), оскільки переможець процедури закупівлі не надав у спосіб та строк, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
В ході моніторингу процедури закупівлі Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відміну торгів (Лот 1).
Період усунення порушень:
24.04.2025 15:55 - 09.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2025 15:55
Запити/Пояснення
Номер:
a0bf036843204fea9217c6dcbb40c6ad
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
03.04.2025 17:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Знаряддя згідно коду ДК 021:2015 44510000-8» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-03-005805-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2.Відповідно до вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
При цьому згідно абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до вимог, встановлених Замовником в підпункті 5.6. розділу ІІІ переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей згідно з Додатком 5 до тендерної документації.
Відповідно до вимог Додатку 5 до тендерної документації, щодо переліку документів, які надаються переможцем процедури закупівлі, зазначено:
1. Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі (якщо учасником є юридична особа) або фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій).
Надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на веб-ресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача.
2. Повний Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій) (для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців).
3. Повний Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій) (для юридичних осіб).
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за Лотом 1 з ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК" оприлюднене в електронній системі закупівель 19 березня 2025 року.
Водночас, згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель переможець процедури закупівлі за Лотом 1 ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК"не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи викладене, прошу надати пояснення з наступного питання: чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі за Лотом 1 ТОВ "ЗАХІДПІДШИПНИК" відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
95e3f99b8b0e405e852d948f146d4972
Назва:
Вінповідь
Дата опублікування:
04.04.2025 14:02
Опис:
На момент оприлюднення Вашого запиту замовником було оприлюднено рішення щодо пропозиції учасника зазначеного у вашому запиті, просимо ознайомитися вас на веб-порталі Уповноваженого органу
Номер:
64e315abcf8846558d556976175ce483
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
09.04.2025 11:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Знаряддя згідно коду ДК 021:2015 44510000-8» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-03-005805-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) (ПОВТОРНО):
1. надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
2cf44be86fc44ec98fd26027a850e13a
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
14.04.2025 16:45
Опис:
На Ваше питання щодо надання інформації та відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість повідомляємо:
- В Законі дано визначення терміна «предмет закупівлі» та на виконання норм Закону розроблено порядок його визначення (наказ МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»), а також чітко зазначено вартісні межі, за яких замовник в обов’язковому порядку застосовує процедуру закупівлі згідно із Законом, то про те, яке значення закладено у вираз «очікувана вартість предмета закупівлі» в тексті Закону, не йдеться взагалі. Єдиний припис із цього приводу, який містить Закон про публічні закупівлі, вказує на те, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначають, зокрема, очікувану вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів (абз. 5 ч. 2 ст. 21 Закону).
Уповноважений орган вказує на те, що при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України (ст. 1 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI).
Тобто для того, аби сформувати очікувану вартість, замовникові необхідно знати чотири речі: що йому необхідно купити, скільки необхідно купити, скільки коштів замовник може витратити на таку закупівлю, якою є середньоринкова ціна товару/роботи/послуги. Комплексні відповіді на ці питання і є формуванням потреби в закупівлі. Наприклад, довідатися про те, який товар та скільки його необхідно придбати, аби задовольнити річну потребу підприємства/установи/організації, тендерний комітет/уповноважена особа може визначити, аналізуючи подібну потребу минулих років та/або здійснюючи запити до підвідомчих структурних підрозділів. Хоча на етапі формування потреби можна та доцільно враховувати потребу минулих років, однак щоб інформація була актуальною, доцільно її оновлювати, тобто звертатися з письмовим запитом до структурних підрозділів, аби вони повідомили у відповідь, чого та скільки їм потрібно для здійснення відповідної діяльності протягом року.
Законодавство про ціни і ціноутворення ґрунтується на Конституції України та складається з Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, законів України «Про природні монополії», «Про захист економічної конкуренції», «Про ціни та ціноутворення» та інших нормативно-правових актів.
Так, у статтях 189–192 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV зазначено, що ціна є вираженим у грошовій формі еквівалентом одиниці товару (продукції, робіт, послуг, матеріально-технічних ресурсів, майнових та немайнових прав), що підлягає продажу (реалізації), який повинен застосовуватися як тариф, розмір плати, ставки або збору, крім ставок і зборів, що використовують у системі оподаткування. Суб’єкти господарювання використовують у своїй діяльності вільні та державні регульовані ціни. Тобто законодавство виокремлює два види цін.
Вільні ціни визначають на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни. Вільні ціни визначають суб’єкти господарювання самостійно за згодою сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах — також за рішенням суб’єкта господарювання.
Державні регульовані ціни запроваджує Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади, державні колегіальні органи та органи місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень у встановленому законодавством порядку. Державне регулювання цін відбувається згідно із Законом України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 № 5007-VI. Зазначений закон визначає основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.
Щодо державних регульованих цін варто зробити ремарку. Так, державні регульовані ціни запроваджують на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляють суб’єкти, які посідають монопольне (домінуюче) становище на ринку, також можуть бути запроваджені на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції. Зміну рівня державних регульованих цін здійснюють у порядку і строки, що визначають органи, які відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» здійснюють державне регулювання цін.
Ціни на товари, які призначені для реалізації на внутрішньому ринку України, установлюють виключно у валюті України, якщо інше не передбачено міжнародними угодами, ратифікованими Україною, та постановами Кабінету Міністрів України.
До речі, Податковий кодекс України також містить положення стосовно визначення терміна «ціна». Так, відповідно до підпункту 14.1.219 статті 14 Податкового кодексу України ринкова ціна — ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності — однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.
Таким чином, залежно від виду предмета закупівлі (виду товару/роботи/послуги) замовник при формуванні очікуваної вартості буде керуватися вільними середньоринковими або регульованими цінами.
Перефразовуючи вищевикладене в даному розділі цієї статті простими словами, можна сказати, що ціна є економічною категорією, що означає суму грошей, за якою продавець хоче продати, а покупець готовий купити товар. Ціна — це грошовий вираз вартості товару (продукції, послуги). Також ціна відображає корисність товару, купівельну спроможність грошової одиниці, ступінь рідкісності товару, силу конкуренції, силу державного контролю тощо. Ціна на будь-який товар складається з окремих елементів. Основними з них є собівартість і прибуток. Крім того, до складу ціни можуть входити: акцизний збір, податок на додану вартість, націнки постачальницько-збутових організацій, торговельні надбавки або знижки. На розмір ціни впливають такі фактори, як склад витрат виробництва, відстань від виробника до споживача, структура ціни, розмір прибутку, який бажає отримати виробник, кількість посередників і т. д. У кожного товару або послуги є власна вартість, яка відрізняється від ціни, зазначеної продавцем при реалізації. Доволі часто люди використовують ці два слова як рівноправні, не зважаючи на їхню економічну природу. У чому різниця цих двох, здавалося б, таких схожих понять? Вартість схожа на собівартість, тобто це витрати виробника продукції на її виготовлення. Це можуть бути грошові, часові, матеріальні витрати, кожні з яких можуть бути виражені у фізичних одиницях, а потім і в грошовій формі. Ціна — сума коштів, за яку продавець згоден передати покупцеві свої товари або послуги. У ціну включають усі витрати при виготовленні продукції, а також ту суму надбавки, яку передбачає одержати продавець при реалізації товарів. Тобто ціна — це грошове вираження вартості предмета з додаванням частки прибутку, одержуваної продавцем.
Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими замовник має послуговуватись під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону, та законодавства в цілому.
Замовником на порталі ProZorro можливо знайти вже здійснені закупівлі та переглянути, як відбувались торги, якою була орієнтовна ціна, яку очікувану вартість заклав замовник та яку ціну запропонував учасник. Тобто замовник має право скористатися інформацією, яка наявна в системі ProZorro.
Також визначення ціни здійснюється з використанням мережі Інтернет.
щодо обгрунтування технічних характеристик предмета закупівлі зазначаємо, що таке обгрунтування здійснюється виключно тільки певними категоріями замовників, а саме розпорядниками бюджетних коштів, а ХКП "Електротранс" не є розпорядником бюджетних коштів