-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія для навчальних корпусів
Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами та доповненнями) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями).
Завершена
6 959 245.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 69 592.46 UAH
мін. крок: 1% або 69 592.46 UAH
Номер:
692d65e8be564e9aa8163680070d68a2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-22-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2025 00:00
Період моніторингу:
22.04.2025 17:57 - 14.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.04.2025 № 39-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
57. UA-2025-02-28-007792-a, яку проводить Національний університет "Запорізька політехніка";
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону та Особливостей встановлено порушено вимоги п.3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених п.1, 4 та 5 ч.1 ст.5 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «09» травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору про закупівлю відповідно умов тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету «Запорізька політехніка» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, яка затверджена уповноваженою особою замовника (протокол від 28.02.2025 № 35) (далі – ТД); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Е ІНЖИНІРИНГ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.03.2025 № 66; вимогу про усунення невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 12.03.2025; договір про постачання електричної енергії споживачу від 24.03.2025 № 279 та додаткові угоди від 24.03.2025 №№ 1 та 2 до нього; відповіді Замовника від 30.04.2025, 01.05.2025, 07.05.2025 на запити від 25.04.2025, 28.04.2025, 02.05.2025.
Дослідженням ТД Замовника встановлено наступне.
З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору.
Пунктом 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД встановлено такі вимоги: «….Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2 грн з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH).
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою;
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника – 717 448 кВт*год.;
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua);
М – маржа (вартість послуг Учасника), запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції.
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 5% від ціни РДН);
Кп – коефіцієнт, який враховує регульовані та фіксовані платежі, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу, операційні видатки, адміністративні видатки, та складає 2% від ціни РДН;
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%).
Вказана формула включає елемент Црдн, який по суті є базовим для розрахунку вартості 1 кВт/год, що планується закупати. У вказаному пункті ТД Замовником цей елемент охарактеризовано як прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua).
При цьому, п.6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі.
Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку "на добу наперед" за 1 кВт·год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі.
Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржи), яка буде запропонована учасником.
Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП.
З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що при всіх інших рівних елементах розрахунку єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа).
Замовник у своїй формулі розрахунку встановив елемент Црдн як прогнозовану середньозважену ціну РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua) без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим дав змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд.
Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції.
Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги п.3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених п.1, 4 та 5 ч.1 ст.5 Закону, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
09.05.2025 12:47 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 12:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок від 09.05.2025 про результати моніторингу закупівлі №UA-2025-02-28-007792-a, на виконання норми абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник - Національний університет «Запорізька політехніка», надає наступну інформацію:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу №UA-M-2025-04-22-000032, закупівлі за предметом: Електрична енергія для навчальних корпусів, за кодом ДК 021:2015 ЄЗС - 09310000-5 — Електрична енергія, за ідентифікатором: № UA-2025-02-28-007792-a, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Дата публікації звіту:
12.05.2025 15:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто відповідно до інформації Замовника 12.05.2025
Дата публікації:
20.05.2025 10:55
Запити/Пояснення
Номер:
75294d6c089f45f7ad9e3135c06b680f
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
25.04.2025 16:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-28-007792-a), яка проведена Національним університетом «Запорізька політехніка» (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
2. Учасником процедури закупівлі ТОВ «Е ІНЖИНІРИНГ» (далі - учасник) у розрахунку вартості пропозиції від 11.03.2025 № 11/03-18 було зазначено Црдн = 4,91339 грн. без ПДВ, середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua).
В зв’язку з чим, прошу надати інформацію щодо періоду та/або дати визначення учасником середньозваженої ціни 4,91339 грн на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
fe74e18fdfbf455da93ccffb326a956d
Назва:
Пояснення (інформація, документи) на запит по моніторингу №UA-M-2025-04-22-000032
Дата опублікування:
30.04.2025 15:00
Опис:
На Ваш запит від 25.04.2025 року щодо надання пояснень в межах закупівлі UA-2025-02-28-007792-a, на виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник - Національний університет «Запорізька політехніка», надає наступну інформацію:
Щодо питання 1:
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 на підставі отриманих комерційних пропозицій (копії додаються).
Щодо питання 2:
Додатком 6 до тендерної документації передбачено, що учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати розрахунок вартості пропозиції, із чітким визначенням кожної складової ціни, згідно формули розрахунку ціни, що визначений у пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Пункт 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2, грн. з ПДВ, де:
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua).
Таким чином, тендерна документація не містить вимоги щодо зазначення учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в тому числі у розрахунку вартості пропозиції інформації щодо періоду та / або дати визначення учасником середньозваженої ціни РДН.
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Е Інжиніринг» у складі тендерної пропозиції було надано інформацію та документи, передбачені тендерною документацією, зокрема Додатком 6, в повному обсязі.
На підставі розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Е Інжиніринг», було визначено, що:
- тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації;
- відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначені у пункті 44 Особливостей.
Наданий учасником процедури закупівлі ТОВ «Е Інжиніринг» розрахунок вартості пропозиції, під час розгляду тендерної пропозиції, визначений таким, що відповідає умовам тендерної документації (пункту 1 Розділу V та пункту 4 Додатку 6), оскільки містить повну інформацію про ціну, за яку Учасник згоден виконати замовлення, за формулою:
Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2, грн. з ПДВ,
із чітким визначенням кожної складової ціни.
Номер:
8ec027538c504e959ac213ff88ba085d
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
28.04.2025 09:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-28-007792-a), яка проведена Національним університетом «Запорізька політехніка» (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні додаткових пояснень (інформації, документів) з наступного питання.
Відповідно до пункту 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи від 28.02.2025 (протокол № 35) (далі - ТД), Замовником було встановлено, що розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2, грн. з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH).
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою;
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника – 717 448 кВт*год.;
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua);
М – маржа (вартість послуг Учасника), запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції.
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 5% від ціни РДН);
Кп – коефіцієнт, який враховує регульовані та фіксовані платежі, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу, операційні видатки, адміністративні видатки, та складає 2% від ціни РДН;
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%).
Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В зв’язку з чим, прошу вказати нормативно-правовий акт відповідно до якого здійснено розрахунок ціни саме за формулою Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2, грн. з ПДВ, що зазначена у ТД.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4fe8fb8730694518b179d2b759aeaf79
Назва:
Пояснення (інформація, документи) на ІІ запит по моніторингу №UA-M-2025-04-22-000032
Дата опублікування:
01.05.2025 12:33
Опис:
У відповідь на запитання, зазначаємо перелік нормативно-правових актів, відповідно до яких здійснено розрахунок ціни за формулою, визначеною у тендерній документації:
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Закон України «Про ринок електричної енергії»;
- Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» (зі змінами);
- Цивільний кодекс України;
- Закон України «Про ціни і ціноутворення».
Номер:
882a58c91e7947a999a27682d9582420
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
02.05.2025 11:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-28-007792-a), яка проведена Національним університетом «Запорізька політехніка» (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні додаткових пояснень (інформації, документів) з наступного питання.
Відповідно до пояснень Замовника від 01.05.2025 встановлено, що Замовник керувався: Законом України «Про публічні закупівлі»; Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; Законом України «Про ринок електричної енергії»; Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» (зі змінами); Цивільним кодексом України; Законом України «Про ціни і ціноутворення».
З огляду на зазначене, прошу надати інформацію та документи, які підтверджують надану у поясненнях інформацію з зазначенням кожного конкретного (конкретизувати статтю/пункт) положення наведених нормативно правових актів відповідно до яких Замовником визначено відповідну формулу розрахунку та встановлено відповідну вимогу у тендерній документації.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
74727a4f82a2427890403e8d10e62c3c
Назва:
Пояснення (інформація, документи) на ІІІ запит по моніторингу №UA-M-2025-04-22-000032
Дата опублікування:
07.05.2025 12:29
Опис:
На Ваш запит від 02.05.2025 року щодо надання пояснень в межах закупівлі UA-2025-02-28-007792-a, на виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник - Національний університет «Запорізька політехніка», надає наступну інформацію:
Відповідно до пункту 28 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовника наділено правомочністю визначати у тендерній документації інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Частина 3 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна.
Замовник керувався загальними засадами цивільного законодавства, які визначені у пунктах 3 та 4 частини 1 статті 3 Цивільного кодексу України, а саме:
- свобода договору;
- свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом.
Згідно з частиною 2 статті 6 Цивільного кодексу України, сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами.
Згідно з частинною 1 статті 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.
Частиною 1 статті 627 Цивільного кодексу України визначено, що сторони є вільними в укладенні договору та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
У статті 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» наведено види цін, які встановлюються під час провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема вільних цін.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про ціни і ціноутворення» вільні ціни – ціни, які встановлюються самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Аналогічне визначення наведено у Господарському кодексу України.
Відповідно до частини 3 статті 180 Господарського кодексу України, при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити ціну.
Відповідно до частини 1 статті 189, ціна є вираженим у грошовій формі еквівалентом одиниці товару (продукції, матеріально-технічних ресурсів), що підлягає продажу (реалізації), який повинен застосовуватися як, зокрема, тариф, крім ставок і зборів, що використовуються в системі оподаткування.
Відповідно до частини 1 статті 190 Господарського кодексу України, вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни.
Відповідно до частини 2 статті 190 Господарського кодексу України, вільні ціни визначаються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін.
Електрична енергія, яка закуповувалася для потреб Замовника, не відноситься до категорії товарів, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Пунктом 7 частини третьої статті 6 Закону України «Про ринок електричної енергії» Регулятору (НКРЕКП) надано повноваження встановлювати та/або змінювати тарифи на послуги з передачі електричної енергії, а також на послуги з розподілу електричної енергії.
Розмір складової тарифу на передачу електричної енергії визначений у постанові НКРЕКП №2200 від 19.12.2024 року.
Розмір складової тарифу на розподіл електричної енергії визначений у постанові НКРЕКП №2208 від 19.12.2024 року.
У абзаці пункту 1.1.2 глави 1.1 розділу I Правил роздрібного ринку електричної енергії наведено визначення договору про постачання електричної енергії споживачу. Відповідно до цього визначення, договір про постачання електричної енергії споживачу – домовленість двох сторін (електропостачальника і споживача), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами.
Аналогічне наведено у пункті 3.1.1 глави 3.1 розділу III Правил роздрібного ринку електричної енергії, відповідно до якого постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами.
Відповідно до пункту 5.2.2 глави 5.2 розділу V Правил роздрібного ринку електричної енергії, електропостачальник зобов'язаний здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами за договором постачання електричної енергії споживачу.
Пунктом 3.2.7 глави 3.2 розділу III Правил роздрібного ринку електричної енергії визначено істотні умови, які повинен містити Договір про постачання електричної енергії споживачу. Однією з таких істотних умов є ціна та/або порядок її розрахунку.
Оподаткування діяльності з постачання електричної енергії відбувається згідно зі статтями 193 (пункт «а» частини 193.1) та 194 Податкового кодексу України.
Таким чином, оскільки вартість електричної енергії та порядок її розрахунку за формулою повинен бути чітко визначений в договорі про постачання електричної енергії споживачу (договорі про закупівлю), виникає необхідність у відображенні у тендерній документації відповідної умови про такий розрахунок, з метою забезпечення відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також довести до відома потенційних учасників інформацію про спосіб визначення ціни електричної енергії, задля уникнення складнощів під час проведення закупівлі та/або під час виконання договору.
В такому разі, умови, які стосуються проекту договору про закупівлю, який є невід'ємною частиною тендерної документації (в певному сенсі і є тендерною документацією (частково)), стосуються тендерної документації в цілому та мають бути зазначені у ній для ефективного проведення публічних закупівель та дотримання принципів здійснення публічних закупівель та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.