• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Напівсекції конвективної частини котла КВГМ-100 згідно ДК 021:2015 код 44620000-2 Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі

Завершена

5 607 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 56 070.00 UAH
Номер: 45fd7903c2254e96876597ce94c96bd2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-07-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.04.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 07.04.2025 18:18 - 29.04.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 07.04.2025 № 33-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 07.04.2025 № 33-З Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 4. UA-2025-02-28-006005-a, яка проведена Концерном «Міські теплові мережі».
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 61) 764-86-75, o.p.filatova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» встановлено порушення вимог пункту 43 та абз. 7 підпункту 1 пункту 44 Особливостей в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції, яка відповідала вимогам ТД. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо припинення договірних відносин між Замовником та ТОВ «УКЗ», враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «22» квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору про закупівлю відповідно умов тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Концерну «Міські теплові мережі» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, яка затверджена уповноваженою особою замовника (протокол від 28.01.2025 № 64) (далі – ТД); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Завод «Укренергочормет» (далі – ТОВ «Завод «Укренергочормет»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УСТИМІВСЬКИЙ КОТЕЛЬНОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (далі – ТОВ «УКЗ»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.03.2025 № 56 (далі – протокол № 1); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.03.2025 № 73; повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 18.03.2025; договір про закупівлю від 01.04.2025 № 316/2025/Т (далі - договір); відповідь Замовника від 15.04.2025 на запит від 11.04.2025. Аналізом процедури закупівлі встановлено наступне. Під час розгляду тендерних пропозицій Замовником відхиллено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» на суму 3 168 000,00 грн та визначено переможцем ТОВ «УКЗ», з яким у подальшому було укладено договір на суму 4 559 999,62 грн. Згідно з протоколом № 1, Замовником було відхиллено тендерну пропозицію ТОВ «Завод «Укренергочормет» на підставі того, що «… Для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) згідно пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції надав аналогічний за предметом закупівлі договір поставки з ТОВ «Юженерго» від 10 січня 2022 №122, в якому заретушована інформація щодо цін на товари, а саме в специфікації №18 від 06 листопада 2023 року. Водночас, в складі тендерної пропозиції Учасника відсутні відповідні роз’яснення з зазначенням причин ненадання даної інформації. З огляду на викладене, Учасник не підтвердив належним чином досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей, пунктом 1 пункту 6.1 частини 6 розділу V тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей». Замовником у пункті 1.1. розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД передбачено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Пунктом 1 Додатку № 1 до ТД визначено, які документи підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а саме: - довідка за формою з підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності та у разі використання), з інформацією про виконаний аналогічний (аналогічні) за предметом закупівлі договір (договори) (не менше одного договору); - не менше одного виконаного договору, зазначеного в довідці, у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору); - лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції, про належне виконання цього договору у повному обсязі. На вищезазначену вимогу ТД, учасником закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» у складі тендерної пропозиції було надано: договір поставки від 10.01.2022 № 122, укладений між ТОВ «Завод «Укренергочормет» (постачальник) та ТОВ «Юженерго» (покупець); специфікацію від 06.11.2023 № 18, яка містить заретушовану ціну; видаткову накладну від 04.04.2024 № РН-0000007, яка містить заретушовану ціну; лист-відгук покупця ТОВ «Юженерго» від 20.11.2024 № 1120-4 про виконання договору поставки від 10.01.2022 № 122; довідку від 07.03.2025 № 45 про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Проаналізувавши в ході моніторингу вказані документи учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет», встановлено наступне. 1. Відповідно до електронної системи закупівель у тендерній пропозиції учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» інформація (документи), яка має статус конфіденційності, не визначалась. Приписами пункту 40 Особливостей визначено, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей. Пунктом 40 Особливостей встановлено імперативну вимогу щодо суб’єкта, який має право визначати інформацію конфіденційною – це є учасник процедури закупівлі. Отже, подана тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» не є конфіденційною у розуміння пункту 40 Особливостей. 2. Згідно пункту 1.2. предмета договору поставки від 10.01.2022 № 122, загальна вартість товару складає 768 960 грн. Вказана інформація учасником закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» щодо загальної ціни на товар не заретушована та повністю розкрита для перегляду в електронній системі закупівель. 3. Видаткова накладна від 04.04.2024 № РН-0000007, яку надав учасник закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» у складі тендерної пропозиції, підтверджує факт передачі/отримання товару, згідно укладеного договору поставки від 10.01.2022 № 122. Статтею 1 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями визначено, що первинний документ – це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Видаткова накладна - це первинний обліковий документ, який фіксує факт передачі ТМЦ від постачальника до покупця. Видаткова накладна фіксує факт отримання/передачі товарів або послуг і по суті завершує купівлю-продажу між продавцем і покупцем. Особливістю видаткової накладної є те, що вона являється документом, який підтверджує не лише передачу товарів чи матеріалів від постачальника до покупця, а ще виступає як підстава для бухгалтерського та податкового обліку та контролю складських запасів. Проте, слід зауважити, що вказана видаткова накладна, як один із основних документів щодо виконання аналогічного договору поставки від 10.01.2022 № 122, Замовником при вирішені питання відхилення тендерної пропозиції у протоколі № 1 врахована не була. 4. Відповідно до листа-відгука від 20.11.2024 № 1120-4, ТОВ «Юженерго» підтверджувало, що зауважень щодо виконання договору, термінів поставки та претензій до якості продукції не мало. Отже, саме сукупність перелічених документів підтверджує відповідність кваліфікаційному критерію «наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів» учасника та складає дефініцію частини другої статті 28 Закону щодо документів, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. За приписами статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 16 Закону одним із кваліфікаційних критеріїв, які можуть бути встановлені замовником, є наявність документально підтвердженого саме досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Крім цього, відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті ТОВ «Завод «Укренергочормет»: http://ukrenergochermet.com.ua/ua/ - основним напрямом діяльності учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет», який був створений в 1947 році і успішно працює на енергетичному ринку України, є надання комплексу послуг по виготовленню, монтажу та ремонту, в тому числі роботи «під ключ», теплоенергетичного обладнання промислових підприємств: - котлів парових, водогрійних утилізаційних; - парових турбін, турбокомпресорів, поршневих компресорів, нагнітачів, вентиляторів, насосів всіх типів; - газоочисного обладнання; - водопідготовки ТЕЦ-ПВС; - чистих оборотних циклів енергетичних цехів. Відносно ретушування ціни зазначаємо, що сам факт ретушування ні яким чином не впливає на фактичне підтвердження виконання аналогічного договору поставки від 10.01.2022 № 122. При цьому, Замовником у ТД додаткові вимоги щодо цін на підтвердження досвіду аналогічних договорів не встановлювались. Також, слід зазначити, що вимога Замовником про усунення невідповідностей на адресу учасника закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» щодо ретушування ціни не висувалась. Пунктом 43 Особливостей наголошується, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Вищезазначені невідповідності можливо усунути у порядку, встановленому пунктом 43 Особливостей, оскільки виправлення встановленої невідповідності не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. У листі Міністерства економіки України від 17.05.2023 № 3323-04/22523-06 «Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зазначалося наступне. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника. Крім цього, на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ) 24.02.2025 було оприлюднено узагальнену практику розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, згідно з якою АМКУ наголошував, що «… Враховуючи наведене, у разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, замовнику необхідно встановити, чи підпадають вони під визначення, встановлене пунктом 43 Особливостей. Відповідно до положень Закону, Особливостей та практики Комісії під таке визначення підпадають всі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, окрім двох випадків: - відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; - відсутності та/або невідповідності документів, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик». В ході моніторингу через електрону систему закупівель Замовнику направлено запит щодо надання пояснень з цього приводу. Замовником 15.04.2025 на запит була надана відповідь згідно, якої він повідомив, що «…У тендерній пропозиції учасника ТОВ «Завод Укренергочормет» наявний документ на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а саме договір поставки з ТОВ «Юженерго» від 10 січня 2022 №122, в якому заретушована інформація щодо цін на товари в специфікації №18 від 06 листопада 2023 року. Водночас, в складі тендерної пропозиції Учасника відсутні відповідні роз’яснення з зазначенням причин ненадання даної інформації. Згідно з пунктом 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей Водночас, наведена вимога Особливостей не встановлює альтернативну поведінку замовника у разі, якщо учасником визначено конфіденційною інформацію, яка підтверджує відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, якщо у тендерній пропозиції учасник конфіденційними визначає, зокрема документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону (зокрема, підтвердження виконання аналогічного (договору), то така пропозиція має бути відхилена за підпунктом 1 пункту 44 Особливостей. Цієї позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та не вважає, що в такому випадку можливе виправлення невідповідності в порядку пункту 43 Особливостей. Також рішення Верховного Суду України від 30.01.2025 (справа № 160/16361/21) трактує, що застосування пункту 40 Особливостей полягає в тому, що будь-які документи, які визначені замовником як документи, що надаються учасниками для підтвердження кваліфікаційного критерію (статті 16 Закону), не можуть бути визначені як конфіденційні. Керуючись Законом та Особливостями, тендерна пропозиція ТОВ «Завод Укренергочормет» відхилена – учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей. Виправлення невідповідності в порядку пункту 43 Особливостей не є можливим». З огляду на інформацію у наданій відповіді слід зауважити, що рішення Верховного Суду України від 30.01.2025 (справа № 160/16361/21) стосується інших обставин справи, а саме, що учасник закупівлі ТОВ «ЛІГАСТРОЙ ПЛЮС» в електронній системі закупівель визначив частину документів (акт виконаних робіт) кваліфікаційного критерію конфіденційними та не надав їх до тендерної пропозиції на підтвердження виконання аналогічного договору. Рішення Верховного Суду України трактує пункт 40 Особливостей в контексті саме цих обставин. Варто зауважити, що рішення АМКУ є індивідуальними та унікальними щодо кожної скарги і приймаються на підставі вимог, пояснень та доказів, наданих учасниками в межах розгляду кожної конкретної скарги. Таким чином, висновок Замовника у протоколі № 1, що учасник закупівлі ТОВ «Завод «Укренергочормет» не підтвердив належним чином саме досвід виконання аналогічного за предметом договору закупівлі - є необґрунтованим, чим порушено вимоги пункту 43 та абз. 7 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Отже, порушення Замовником вимог пункту 43 та абз. 7 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Завод «Укренергочормет», яка є найбільш економічно вигідною та дешевшою на 1 391 999,62 грн, ніж пропозиція переможця закупівлі, з яким укладено договір на суму 4 559 999,62 грн призвело до недотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності визначеного пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону.
Період усунення порушень: 22.04.2025 13:20 - 07.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.04.2025 13:20

Оскарження висновку в суді

Опис: У зв'язку з тим, що протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.05.2025 в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (ЄСІТС) – "Електронний суд" не містить номера провадження, зазначаємо номер справи 280/3619/25
Дата публікації: 06.05.2025 17:03
Дата відкриття провадження: 06.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 280/3619/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ. Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Ураховуючи вимоги пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Так, відповідно до пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються, зоерема: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. За приписами статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), у тендерній документації зазначаються, зкрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 16 Закону одним із кваліфікаційних критеріїв, які можуть бути встановлені замовником, є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Отже, замовник самостійно розробляє та затверджує тендерну документацію, встановлюючи вимоги, яким повинні відповідати учасники закупівлі та документи, що подаються останніми на підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Згідно із пунктом 1 «Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» частини 1 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» замовником визначено документи, які мають надати учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв, зокрема: - довідка за формою тендерної документації з підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності та у разі використання), з інформацією про виконаний аналогічний (аналогічні) за предметом закупівлі договір (договори) (не менше одного договору). - не менше одного виконаного договору, зазначеного в довідці, у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору). - лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції, про належне виконання цього договору у повному обсязі. Таким чином, у пункті 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації замовник визначає документи, які мають підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію, визначеному замовником. Оскільки замовник самостійно визначає обсяг документів, які надаються учасниками для підтвердження кваліфікаційних критеріїв, сукупність цих документів свідчить про виконання учасником вимог тендерної документації. Отже, саме сукупність перелічених документів підтверджує відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасника. Відповідно до статті 21 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII конфіденційною інформацією є інформація з обмеженим доступом, у тому числі про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. Цим же законом за статтею 1 встановлено, що інформація — будь-які відомості та / або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді, а документ — матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі. Нормами пункту 40 Особливостей передбачено, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Аналогічне положення міститься у пункті 2 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації замовника. Пункт 40 Особливостей чітко окреслює інформацію, яка не може бути конфіденційною - це документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. У тендерній пропозиції учасника ТОВ «Завод Укренергочормет» (далі-Учасник) наявний документ на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а саме договір поставки з ТОВ «Юженерго» від 10 січня 2022 №122 (далі - Договір). Згідно пункту 1.2 Договору «Вартість Товару на момент підписання договору становить 768 960,00 гривень (Сімсот шістдесят вісім тисяч дев’ятсот шістдесят гривень, 00 копійок), у тому числі ПДВ 128 160,00 гривень.», але пунктом 1.3 Договору передбачено, що «Загальною сумою Договору є вартість Товару по всіх Специфікаціям, узгодженими та підписаними Сторонами», при цьому інформація щодо цін на товари в специфікації №18 від 06 листопада 2023 року – заретушована. Також у видатковій накладній від 04.04.2024 № РН-0000007, яку надав Учасник у складі тендерної пропозиції (та надання якої не встановлювалися вимогами тендерної документації), відсутня інформація про ціну товару. Згідно статті 1 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. При цьому, відповідно до частини другої статті 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити, зокрема зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції. Тобто видаткова накладна підтверджує, що товар був переданий в певній кількості та за визначеною ціною. Водночас, в складі тендерної пропозиції Учасника відсутні відповідні роз’яснення з зазначенням причин ненадання інформації про ціну товару у специфікації №18 до договору від 10 січня 2022 №122. Під час подання своєї тендерної пропозиції учасник може умовно приховати документ, визначивши його конфіденційним. При цьому такий документ буде доступний замовнику для перегляду. У свою чергу, електронна система не має функціоналу щодо умовно недопустимості визначення документів конфіденційними, які в порядку пункту 40 Особливостей не можуть визначатися конфіденційними. При цьому згідно з пунктом 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема у разі, коли учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей. Водночас, наведена вимога Особливостей не встановлює альтернативну поведінку замовника у разі, якщо учасником визначено конфіденційною інформацію, яка підтверджує відповідність кваліфікаційним критеріям. Тому вимога Замовником про усунення невідповідностей на адресу Учасника закупівлі щодо ретушування ціни не висувалась. Керуючись Законом та Особливостями, тендерна пропозиція ТОВ «Завод Укренергочормет» відхилена – учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей. Виправлення невідповідності в порядку пункту 43 Особливостей не є можливим.
Дата публікації звіту: 29.04.2025 16:14

Запити/Пояснення