-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 - 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації харчування у КНМП «Кременчуцька міська лікарня «Правобережна»)
Завершена
9 219 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 92 192.80 UAH
мін. крок: 1% або 92 192.80 UAH
Номер:
ba8cc93215c94cc98c9006b2cfb0fab5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-17-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2025 00:00
Період моніторингу:
17.06.2025 17:56 - 09.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.06.2025 № 74-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
17.06.2025 № 74-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2025-02-27-012802-a, 27.02.2025
Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям; внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору про надання послуг від 20.03.2025 № 92-25Г та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного медичного підприємства "Кременчуцька міська лікарня "Правобережна" (далі − Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-02-27-014930-a; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи 27.02.2025 № 29В та тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.02.2025 № 29В зі змінами; перелік змін, внесених до тендерної документації; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.03.2025 № 29В/1; повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2025; договір про надання послуг від 20.03.2025 № 92-25Г з ТОВ «ПОНТЕМ.УА» на суму 9 117 500,00 грн (без ПДВ); відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 19.06.2025, 27.06.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови №1178 під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині невідхилення Учасника процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна документація замовника, а саме Додаток 2 «Технічна специфікація» містить вимогу про надання учасником розробленого двотижневого циклічного меню з зазначенням калорійності страв.
Разом з цим, згідно Додатку 2 «Технічна специфікація» двотижневе циклічне меню має бути розроблене учасником, відповідно до наказу МОЗ України від 03.09.2017 № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії» (далі – наказ № 1073), наказу МОЗ України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» (далі – наказ № 931), Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (зі змінами), Закону України «Про охорону дитинства» (із змінами) та інших нормативних документів.
Так, моніторингом установлено, що на виконання зазначеної вимоги учасник в складі тендерної пропозиції надав у окремому файлі «Меню нормотрофічне (вагітні, породіллі).pdf», в якому узагальнив дві категорії пацієнтів: вагітні і породіллі, та надав єдине меню для породіль і вагітних всупереч нормам Наказу № 931, де в Додатку 2 таблиці 3 наведені Норми харчування на одну вагітну жінку в день для пологових відділень, а в таблиці 4 цього ж Додатку наведені Норми харчування на одну породіллю на день для пологових відділень.
До того ж, тендерною документацією при розробці двотижневого циклічного меню Учасник зобов’язаний обов’язково:
- врахувати, що м’ясні страви повинні бути 5 разів на тиждень, рибні – 2 рази на тиждень.
Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» містить двотижневі циклічні меню (Меню нормотрофічне (вагітні, породіллі).pdf; Меню Нормотрофічне (дорослі).pdf), що не відповідають вимогам тендерної документації замовника в частині наступного.
Відповідно до наказу № 931 визначено норми харчування на ОДНУ вагітну НА ДЕНЬ для пологових відділень:
- м’ясо - 170; риба – 60 г; яйця – 1 шт.; сир твердий – 10 г; сир м’який – 60 г; сметана – 15 (з урахуванням норм наказу № 931 та циклічності при розрахунку меню за 14 днів, однина вагітна повинна отримати м’яса - 2380 г; риби – 840 г; яєць -14 шт; сиру твердого – 140 г; сиру м’якого -840 г; сметани – 210 г. Відповідно за 7 днів повинна отримати м’яса – 1190 г, риби – 420 г; яєць -7 шт; сиру твердого – 70 г; сиру м’якого - 420 г; сметани – 105 г).
Відповідно до наказу № 931 визначено норми харчування на ОДНУ породіллю НА ДЕНЬ для пологових відділень:
- м’ясо - 170; риба – 70 г.; сир твердий – 15 г; сир м’який – 60 г; сметана – 15 (з урахуванням норм наказу № 931 та циклічності при розрахунку меню за 14 днів, однина вагітна повинна отримати м’яса - 2380 г; риби – 980 г; яєць -14 шт; сиру твердого – 210 г; сиру м’якого - 840 г; сметани – 210 г. Відповідно за 7 днів повинна отримати м’яса – 1190 г, риби – 490 г; яєць -7 шт; сиру твердого – 105 г; сиру м’якого - 420 г; сметани – 105 г).
Відповідно до наказу № 931 визначено норми харчування на ОДНОГО хворого НА ДЕНЬ у загальних відділеннях (терапевтичні, хірургічні відділення) (нормотрофічне меню):
- м’ясо - 100; риба – 50 г; яєць – 1 шт; сиру м’якого - 50 г; сметани – 15 г (з урахуванням норм наказу № 931 та циклічності при розрахунку меню за 14 днів, однин хворий повинен отримати м’яса - 1400 г; риби – 700 г; яєць -14 шт; сиру м’якого - 700 г; сметани – 210 г. Відповідно за 7 днів повинен отримати м’яса – 700 г, риби – 350 г; яєць -7 шт; сиру м’якого - 350 г; сметани – 105 г).
Так, Учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» надано двотижневе циклічне нормотрофічне меню для вагітних та породіль, яке не відповідає наказу № 931 в частині зменшення учасником норм харчування на одного хворого на день:
м’ясні страви (котлета м’ясна, биток січений з курки, котлета м’ясна, котлета куряча парова) - 26,4 г/день (370 г/14 днів), при нормі 170 г/день (100 г яловичини + 70 г птиці), тобто, надане учасником меню містить лише 15,5 % норми м’яса, передбаченої на день;
риба – 15,7 г/день (220 г/14 днів), при нормі 70 г, тобто, надане учасником меню містить лише 22,4 % норми риби, передбаченої на день;
яйця (омлет) – 14,3 г/день (200 г/14 днів), при нормі 1 яйце (35-45 г), тобто, надане учасником меню містить лише 40,9 % - 31,8 % норми яєць, передбаченої на день;
сир твердий – 9,3 г/день (130/14 днів), при нормі 10 г, тобто, надане учасником меню містить лише 93 % норми сира твердого, передбаченої на день;
сир м’який – 28,6 г/день (400/14 днів), при нормі 60 г, тобто, надане учасником меню містить лише 47,7 % норми сира м’якого, передбаченої на день;
сметана – 4,3 г/день (60/14 днів), при нормі 15 г, тобто, надане учасником меню містить лише 28,7 % норми сметани, передбаченої на день.
Крім того, моніторингом установлено, що двотижневе циклічне Меню нормотрофічне (дорослі) учасник також розробив з порушеннями наказу № 931 в частині зменшення норм харчування на одного хворого на день:
м’ясні страви (котлета м’ясна, биток січений з курки, котлета м’ясна,) - 21,4 г/день (300 г/14 днів), при нормі 100 г (птиця), надане учасником меню містить лише 21,4 % норми м’яса, передбаченої на день;
риба – 14,29 г/день (200 г/14 днів), при нормі 50 г, тобто, надане учасником меню містить лише 28,6 % норми риби, передбаченої на день;
яйця (омлет) – 14,3 г/день (200 г/14 днів), при нормі 1 яйце (35-45 г тобто, надане учасником меню містить лише 40,9 % - 31,8 % норми яєць, передбаченої на день;
сир твердий – 6,07 г/день (85/14 днів), норма відсутня;
сир м’який (сиркова маса) – 25,7 г/день (360/14 днів), при нормі 50 г, тобто, надане учасником меню містить лише 51,4 % норми сира м’якого, передбаченої на день;
сметана – відсутня, при нормі 15 г.
Разом з цим, учасником не враховано вимоги тендерної документації в частині того, що м’ясні страви повинні бути 5 разів на тиждень, оскільки фактично двотижневі циклічні меню, надані учасником для усіх категорій пацієнтів, містять м’ясні страви лише 3 рази на тиждень (на 1-й, 4-й, 7-й день та 8-й, 11-й, 13-й день).
Відповідно до Додатку 2 «Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я» затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України 29.10.2013 № 931 (далі – інструкція з організації лікувального харчування) м’ясо та рибу можливо замінити такими продуктами, як: Яловичина 1 к., Яловичина 2 к., Сир н/ж, Сир ж., Риба (філе тріски), Яйце. Проте, моніторингом встановлено, що в двотижневих циклічних меню, наданих в складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА», жодні позиції продуктів, якими можливо замінити м’ясо та рибу, не відповідають по кількості навіть нормам, передбаченим наказом № 931, та не мають вищих показників, що свідчить, що учасником не передбачалась заміна м’яса та риби в меню. Зокрема, позиція «Філе тріски» в меню відсутня взагалі.
Слід зауважити, що згідно наказу № 1073 затверджені норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії у вигляді білків, жирів, вуглеводах, мінеральних речовинах та вітамінах, які не можливо замінити хлібом, печивом та булочками, наданими в більшій кількості в двотижневому циклічному меню, які просто збільшують калорійність раціону.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 27.06.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Відповідь, надана замовником, не свідчить про відсутність порушень з даного питання. Так, замовник на свою користь зазначив: «…у Замовника при здійсненні оцінки тендерної пропозиції ТОВ «Понтем.уа» не було підстав вважати, що надане меню не відповідає вищезазначеним документам. ТОВ «Понтем.уа» в підтвердження відповідності запропонованої пропозиції надало в гарантійний лист, що приготування їжі буде здійснюватися відповідно до діючих збірників рецептур, з урахуванням вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтичної системи в Україні». Замовник не має можливості порахувати кількісні показники продуктів харчування у грамах на всі страви по всім категоріям на одного хворого БЕЗ НАЯВНОСТІ ТЕХНОЛОГІЧНИХ КАРТ. ТОВ «Понтем.уа» надані в тендерної документації середньо-розрахункова вартість продуктового набору готових страв для хворого згідно наказу МОЗ №931 від 29.10.2013 з визначенням норм харчових продуктів з розрахунку на одного хворого на добу, які відповідають наказу МОЗ №931. ТОВ «Понтем.уа» в підтвердження відповідності запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку №2 до цієї тендерної документації надало в складі пропозиції гарантійний лист. У Замовника не було підстав вважати, що тендерна пропозиція ТОВ «Понтем.уа» не відповідає вимогам технічній специфікації.».
Вказане твердження є безпідставним, оскільки тендерна документація створюється безпосередньо Замовником, за результатами аналізу відомостей та інформації, необхідної останньому для підтвердження відповідності учасника тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Замовником в тендерній документації чітко визначена та встановлена вимога про надання учасником розробленого двотижневого циклічного меню з зазначенням калорійності страв, яке має бути розроблене учасником, відповідно до наказу № 1073 та наказу № 931.
Водночас слід зазначити, що норми харчування на одного хворого на день в наказі № 931 розраховані в грамах нетто. Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПОНТЕМ.УА» наявний документ «Середньо-розрахункова вартість продуктового набору для готових страв хворого згідно наказу МОЗ № 931 від 29.10.2013 нормотрофічне (дорослі)» із визначенням норм харчових продуктів з розрахунку на одного хворого на добу, де кількість продуктів також визначена в грамах нетто, А отже, зазначене свідчить про можливість для замовника здійснення перевірки відповідності поданої тендерної пропозиції в частині циклічного меню в грамах нетто, що замовником не забезпечено.
Моніторингом даного питання також встановлено, що надані учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» двотижневі циклічні меню, а саме меню нормотрофічне (вагітні, породіллі), меню нормотрофічне (дорослі), які не відповідають вимогам наказу № 931 в частині включення до відповідних меню страви «Суфле з яловичої печінки».
Так, відповідно до наказу № 931 норми харчування на одного хворого на день у загальних відділеннях (пологові, терапевтичні, хірургічні відділення), а саме нормотрофічні дорослі передбачена яловичина (або фарш) або ковбасні вироби першого ґатунку; нормами харчування на одну вагітну та породіллю на день для пологових відділень передбачені яловичина та птиця. Таким чином, Наказом № 931 не передбачено приготування страв із субпродуктів.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.06.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Відповідь, надана замовником, не свідчить про відсутність порушень з даного питання. Так, замовник на свою користь зазначив: «Щодо страви «Суфле з яловичої печінки» - яловича печінка не забороняється в приготуванні страв, це складова яловичини. Печінка може використовуватися в дієтичному харчуванню по взаємозамінності за білками і калорійністю. Яловича печінка - корисний продукт, багатий на вітаміни, мінерали та амінокислоти. Вона є цінним джерелом вітаміну А, вітамінів групи В, заліза та інших важливих поживних речовин для пацієнтів. Крім того, в збірнику, за загальною редакцією О.В. Швеця «Організація лікувального харчування в закладах охорони здоров’я України, що підготовлений на виконання Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013р. № 931 «Про удосконалення лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні», на який посилається учасник відповідає наказу 931 - є страви з печінки, та в примірному меню, наданому учасником використовуються страви з печінки.».
Щодо вказаного твердження замовника слід зауважити наступне. Відповідно до додатку 2 інструкції з організації лікувального харчування заміна м’яса (за білком) можлива на яловичину 1 категорії та яловичину 2 категорії.
Так, відповідно до ДСТУ 3938-99 «М’ясна промисловість продукти забою худоби терміни та визначення»:
- пунктом 6.2 визначено, що яловичина - це м’ясо великої рогатої худоби;
- пунктом 7.1 визначено, що субпродукти - це внутрішні органи, голови, ноги, хвости, вим’я, м’ясна обрізь, отримані під час переробляння худоби.
Отже, печінка яловича відноситься до субпродуктів.
Разом з цим, відповідно до ДСТУ 4589:2006 «Напівфабрикати м’ясні натуральні від комплексного ділення яловичини за кулінарним призначенням» пунктом 4.1 визначено, що: «залежно від технології виробництва, виду та призначеності використання випускають такі напівфабрикати:
- великокускові - м’якушеві;
- дрібнокускові - м’якушеві та м’ясокісткові.
Відповідно до пункту 5.1.2 за органолептичними показниками м’якушеві та м’ясокісткові напівфабрикати повинні відповідати вимогам, наведеним у таблицях 1 та 2, відповідно. Так, органолептичні показники м’якушевих напівфабрикатів:
- напівфабрикат безкістковий - м’якуш, отриманий від спинної, поперекової, тазостегнової та лопаткової частин туш, зачищених від сухожилок і грубих поверхневих плівок;
- напівфабрикат асорті - шматочки м’ясного м’якуша масою не більшою ніж 50 г, нарізані з шийної частини;
- напівфабрикат смаженина особлива - шматочки м’ясного м’якуша масою, не більшою ніж 50 г, нарізані з передостного, заостного та великого круглого м’яза лопатки, остистого та напівостистого м’яза, прилеглих до найдовшого м’яза спини, із стрункого мускула, який покриває внутрішній кусок тазостегнової частини.
Разом з цим, органолептичні показники м'ясокісткових напівфабрикатів:
- напівфабрикат яловичина для тушкування - м'ясокісткові шматочки із необваленої реберної частини туші з 1-го по 13-е ребро, масою не більшою ніж 200 г, з наявністю м'ясного м'якуша не меншого ніж 75 % до маси порції напівфабрикату;
- напівфабрикат грудинка для харчо - шматочки м'яса із необваленої грудинки із хрящами з 1-го по 13-е ребро, без грудної кістки, масою, не більшою ніж 200 г, з наявністю м'ясного м'якуша не меншого ніж 85 % до маси порції напівфабрикату. Окремі шматочки можуть мати грудну кістку.
Таким чином, ДСТУ 4589:2006 «Напівфабрикати м’ясні натуральні від комплексного ділення яловичини за кулінарним призначенням», на яке посилається замовник у своїй відповіді, не містить жодної інформації щодо печінки яловичої, яка є субпродуктом.
Також моніторингом даного питання встановлено, що двотижневе циклічне меню для вагітних та породіль та нормотрофічне меню для дорослих не відповідають наказу № 931 в частині відсутності в переліку страв кефіру, а у нормотрофічному меню для дорослих ще і сметани.
Так, відповідно до наказу № 931 нормами харчування для пологових відділень на день на одну вагітну передбачений кефір у кількості 250 грам, на одну породіллю у кількості 300 грам та нормами харчування на одного хворого на день у загальних відділеннях (терапевтичні, хірургічні відділення), а саме нормотрофічні дорослі передбачений кефір у кількості 150 грам, сметани у кількості 15 грам.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 19.06.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Відповідь, надана замовником, не свідчить про відсутність порушень з даного питання. Так, замовник на свою користь зазначив, що: «В меню використовується молоко, сир м’який і сир твердий, які по білкам, вуглеводах, ккал компенсують всі молочні і кисломолочні продукти (кефір). Тому, при включенні в меню ще таких продуктів як какао та кефір-буде перевищення норм молочних продуктів. Крім того, кефір і какао, кава цикорна можуть викликати непереносимість в хворих, тому в технічних вимогах Додатку № 2 до ТД обов’язково були вимоги по напоях по компотах і соках, в меню учасника дотримано вимоги, встановлені в технічних вимогах (Додатку №2 до ТД) по калорійності цих продуктів.».
Слід зазначити, що відповідно до додатку 2 інструкції з організації лікувального харчування заміна кефіру на інші продукти не передбачається.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» не відповідає умовам технічної специфікації та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, що не забезпечено замовником.
Період усунення порушень:
08.07.2025 18:18 - 23.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
08.07.2025 18:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо виконання Висновку процедури закупівлі № UA-2025-02-27-012802-a
Дата публікації звіту:
15.07.2025 14:31
Запити/Пояснення
Номер:
a6ef957302ea4822b1f65ee8fea40f35
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.06.2025 16:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 9 219 280,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-27-012802-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
- на виконання вимог тендерної документації замовника (п.24 Додатку 4) учасник ТОВ «ПОНТЕМ.УА» надає протоколи проведення досліджень на робоче місце (професію), технологічний процес: кухонний робітник - виконання підсобних та допоміжних робіт для забезпечення приготування їжі, а не на миття посуду, як це передбачено вимогами тендерної документації замовника. З якої причини замовником не надано вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ПОНТЕМ.УА»?
- Тендерною документацією замовника передбачено надання учасником розробленого двотижневого циклічного меню з зазначенням калорійності страв, разом з цим двотижневе циклічне меню має бути розроблене учасником, відповідно до наказу МОЗ України від 29.10.2013 № № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» (далі – Наказ № 931). На виконання зазначеної вимоги учасник надав у окремому файлі «Меню нормотрофічне (вагітні, породіллі).pdf», в якому узагальнив дві категорії пацієнтів: вагітні і породіллі, та надав єдине меню для породіль і вагітних всупереч нормам Наказу №931 (таблиці 3 (для вагітних), таблиці 4 (для породіль) Додатку 2 до Наказу № 931).
Разом з цим, порушено наказ № 931 в частині ненадання в меню для вагітних та породіль на день: кефіру, при встановленій Наказом № 931 нормі – вагітним 250 г, породіллям 300 г; яловичини, при встановленій Наказом № 931 нормі – вагітним 100 г, породіллям 120 г; какао та кави цикорної, при встановленій Наказом № 931нормі – 2 г.
Окрім цього, надане меню не містить яєць, а рибу і м’ясо птиці - у недостатній кількості.
- Крім того, Учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» надано двотижневе циклічне нормотрофічне меню для дорослих, яке не відповідає наказу № 931 в частині зменшення учасником норми харчування на одного хворого на день картоплі, овочів, риби, яловичини, макаронів, м’яса птиці. Окрім цього, надане меню не містить яєць, кефіру, какао, кави цикорної.
- Учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» надані двотижневі циклічні меню нормотрофічне (вагітні, породіллі), нормотрофічне меню для дорослих, яке не відповідає наказу № 931 в частині включення до відповідних меню страви «Суфле з яловичої печінки», в той час як наказом № 931 не передбачено приготування страв для пацієнтів із субпродуктів.
З якої причини замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
1ea8b234d0b94982b3ee7aef1289e5b6
Назва:
Відповідь на запит № UA-M-2025-06-17-000030
Дата опублікування:
24.06.2025 16:40
Опис:
Стосовно першого питання, щодо інформації та посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
Відповідно до п.3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником.
Як зазначило Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у своїй відповіді на запит 232/2016, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи зі специфіки предмету закупівлі.
Враховуючи, середню кількість пацієнтів стаціонарних відділень, які харчувались в закладі за період 2024 року розраховано кількість комплектів на 2025 рік, а саме:
- нормотрофічне (дорослі) 2200-2400 ккал (сніданок, обід, вечеря) Комплект харчування однієї особи на добу відповідно до двотижневого циклічного меню (скорочено – комплект): 50 000 комплектів;
- нормотрофічне (вагітні, породіллі) 2550-2750 ккал (сніданок, обід, вечеря) Комплект харчування однієї особи на добувідповідно до двотижневого циклічного меню (скорочено – комплект): 2 100 комплектів.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі ДК 021:2015 код 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги організації харчування у КНМП «Кременчуцька міська лікарня «Правобережна») здійснювалось на підставі Методології системи лікувального харчування хворих та відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», наказу МОЗ України від 03.09.2017 № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії» та наказу МОЗ України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтичної системи в Україні».
Розрахунок очікуваної вартості зазначених послуг було складено з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), зокрема використовуючи метод порівняння ринкових цін на такі послуги за минулі роки та шляхом порівняння ринкових цін на аналогічні послуги, актуальні на день оголошення закупівлі, доступні у відкритих джерелах інформації (Інтернет).
Стосовно другого питання відповідно до пункту 24 Додатку 4 до тендерної документації вимагалось надати:
«п. 24. учасник у складі пропозиції надає замовнику надати копії протоколів проведення досліджень (повітря робочої зони, шумового навантаження та інфразвуку, мікроклімату, важкості та напруженості праці, освітленості робочого місця) на робоче місце (професію), технологічний процес: кухар (пригоування їжі) та кухонний робітник (миття посуду).В підтвердження застосування учасник має надати в складі пропозиції копії протоколів.»
На виконання вимог даного пункту, учасником ТОВ «Понтем.уа» було надано у складі тендерної пропозиції наступні документи:
Протоколи досліджень на проведення досліджень повітря робочої зони, шумового навантаження та інфразвуку, мікроклімату, важкості та напруженості праці, освітленості робочого місця на робоче місце (професію), технологічний процес: кухар (приготування їжі) та робоче місце (професію), технологічний процес, що виконується: кухонний робітник (виконання підсобних та допоміжних робіт для забезпечення процесу приготування їжі, файл: «Протоколи досліджень».
У замовника немає ніяких підстав вважати, що при виконанні кухонним робітником підсобних та допоміжних робіт для забезпечення процесу приготування їжі не відбувається процес миття посуду, що є логічним при виконанні робіт даного типу.
Адже, згідно з посадовою інструкцією кухонного робітника, підсобні роботи кухонного робітника включають: первинну обробку продуктів, миття посуду, підтриманні чистоти на кухні та виконання вказівок кухаря. Тому вважаємо, що учасник повністю виконав вимогу тендерної документації.
По третьому питанню - Надані учасником ТОВ «Понтем.уа» меню були надані на розгляд сестрі медичній з дієтичного харчування лікарні, які погоджені нею та відповідають наказу МОЗ від 29.10.2013№ 931, зареєстрованим у Мін’юсті 26.12.2013 за № 2205/24737 (далі – Порядок МОЗ № 931) за нормами харчування на одного хворого на день за середньою енергетичною цінністю ккал в день:
учасник надав двотижневе циклічне меню Нормотрофічне (вагітні, породіллі) відповідно до пункту 1 Додатку № 2 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (в додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»: Нормотрофічне (вагітні, породіллі) 2550-2750 ккал (сніданок, обід, вечеря) з додержанням середньої калорійності за день.
Молочних продуктів в меню достатньо : в меню включені каші молочні і молочні продукти, а також страви, які є взаємозамінні. В меню використовується молоко, сир м’який і сир твердий, які по білкам, вуглеводах, ккал компенсують всі молочні і кисломолочні продукти (кефір). Тому, при включенні в меню ще таких продуктів як какао та кефір-буде перевищення норм молочних продуктів. Крім того, кефір і какао,кава цикорна можуть викликати непереносимість в хворих, тому в технічних вимогах Додатку № 2 до ТД обов’язково були вимоги по напоях по компотах і соках, в меню учасника дотримано вимоги, встановлені в технічних вимогах (Додатку №2 до ТД) по калорійності цих продуктів.
Щодо питання відносно наданого двотижневого циклічного нормотрофічне меню для дорослих, яке, начеб то не відповідає наказу № 931 в частин із зменшення учасником норми харчування на одного хворого на день картоплі, овочів, риби, яловичини, макаронів, м’яса птиці. Окрім цього надане меню не містить яєць, кефіру, какао, кави цикорної.
Надані учасником ТОВ «Понтем.уа» меню відповідають наказу МОЗ від 29.10.2013№ 931, зареєстрованим у Мін’юсті 26.12.2013 за № 2205/24737 (далі – Порядок МОЗ № 931) за нормами харчування на одного хворого на день за середньою енергетичною цінністю ккал в день, відповідно і енергетична цінність продуктів відповідає нормам.
Так енергетична цінність Нормотрофічні (дорослі) меню складає 2200-2400 ккал, згідно Наказу МОЗ та згідно з технічними вимогами, встановленими в Додатку № 2 до ТД.
Учасник виконав вимоги, встановлені в Додатку № 2 (Технічні вимоги)
В технічних вимогах зазначено, що при розробці циклічного меню Учасник зобов’язаний обов’язково враховувати, що:
М’ясні страви повинні бути 5 разів на тиждень. В наданому учасником ТОВ «Понтем.уа» меню: 5 разів на тиждень включені страви з м’яса , тому тижнева норма м’яса розділена і використовується при приготуванні5 раз на тиждень
1-й тиждень:1,3,4,5,7 дні.
2-й тиждень: 8,10,11,12,13 день
Рибні страви повинні бути 2 рази на тиждень, тому тижнева норма риби розділена і використовується при приготуванні 2 рази на тиждень:
1-й тиждень: 2,6 день;
2-й тиждень: 9,14 день
- на обід щоденно мають готуватись салати з овочів (враховуючи сезонність),в меню кожний день включені овочі, крім того ще використовуються овочі на другі прийоми харчування
- Картопля в меню використовується кожний день в 1 страви, гарніри
- Макарони з овочами в меню 1,5,9,13 день.
Згідно додатку 1,2 норм взаємозаміни продуктів можна проводити заміну продуктів ,так норми картоплі і макарон можна замінити крупами, хлібом.
В наданому ТОВ «Понтем.уа» меню - кожен день яйця використовуються для приготування страв, других страв: м’ясних і рибних. 4 ,6,10,12 день в меню омлет натуральний, омлет з сиром.
Щодо страви «Суфле з яловичої печінки» - яловича печінка не забороняється в приготуванні страв, це складова яловичини. Печінка може використовуватися в дієтичному харчуванню по взаємозамінності за білками і калорійністю. Яловича печінка - корисний продукт, багатий на вітаміни, мінерали та амінокислоти. Вона є цінним джерелом вітаміну А, вітамінів групи В, заліза та інших важливих поживних речовин для пацієнтів.
Крім того, в збірнику, за загальною редакцією О.В. Швеця «Організація лікувального
харчування в закладах охорони здоров’я України, що підготовлений на виконання Наказу
Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013р. № 931 «Про удосконалення
лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні», на який посилається
учасник відповідає наказу 931 - є страви з печінки, та в примірному меню, наданому учасником - використовуються страви з
печінки.
Середньодобова норма продуктів розраховується шляхом поділу тижневої кількості кожного продукту на 7 днів
Номер:
117e4e729aec4738a82e0203b7fd5b54
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.06.2025 16:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 9 219 280,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-27-012802-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
-яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» в частині розроблення двотижневого циклічного меню по категоріям хворих (вагітні, породілля, дорослі) щодо дотримання вимог наказу МОЗ України від 29.10.2013 № № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» (далі – Наказ № 931), як це передбачено тендерною документацією, а саме: відповідності норм харчування на одного хворого (вагітну, породілля, дорослий) в день.
Так, Учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» надано двотижневе циклічне нормотрофічне меню для вагітних та породілль, яке не відповідає наказу № 931 в частині зменшення учасником норми харчування на одного хворого на день:
м’ясні страви (котлета м’ясна, биток січений з курки, котлета м’ясна, котлета куряча парова) - 26,4 г/день (370 г/14 днів), при нормі 170 г (100г яловичини + 70 г птиці), що складає 15,5 % норми;
риба – 15,7 г/день (220 г/14 днів), при нормі 70 г, що складає 22,4% норми;
яйця (омлет) – 14,3 г/день (200 г/14 днів), при нормі 1 яйце (35-45г), що становить 40,9% - 31,8%;
сир твердий – 9,3 г/день (130/14днів), при нормі 10 г, що становить 93% норми;
сир м’який – 28,6 г/день (400/14днів), при нормі 60 г, що становить 47,7% норми;
сметана – 4,3 г/день (60/14днів), при нормі 15 г, що становить 28,7% норми.
Крім того, двотижневе циклічне нормотрофічне меню для дорослих учасник також розробив з порушеннями наказу № 931 в частині зменшення учасником норми харчування на одного хворого на день:
м’ясні страви (котлета м’ясна, биток січений з курки, котлета м’ясна,) - 21,4 г/день (300 г/14 днів), при нормі 100 г (птиця), що складає 21,4 % норми;
риба – 14,29 г/день (200 г/14 днів), при нормі 50 г, що складає 28,6% норми;
яйця (омлет) – 14,3 г/день (200 г/14 днів), при нормі 1 яйце (35г-45г), що становить 40,9% - 31,8%;
сир твердий – 6,07 г/день (85/14днів), норма відсутня;
сир м’який (сиркова маса)– 25,7 г/день (360/14днів), при нормі 50 г, що становить 51,4% норми;
сметана – відсутня, при нормі 15 г.
Враховуючи інструкцію з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я м’ясо та рибу можливо замінити такими продуктами, як: Яловичина 1 к., Яловичина 2 к., Сир н/ж, Сир ж., Риба (філе тріски), Яйце. Проте проаналізувавши двотижневі циклічні меню надані в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА», жодні позиції продуктів, якими можливо замінити м’ясо та рибу не відповідають по кількості навіть нормам передбаченим наказом № 931 та не мають вищих показників, тобто учасником не передбачалась заміна м’яса та риби.
Слід зауважити, що згідно наказу № 1073 є норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії у вигляді білків, жирів, вуглеводах, мінеральних речовинах та вітамінах , які не можливо замінити хлібом, печивом та булочками наданими в більшій кількості в двотижневому циклічному меню, які просто збільшують калорійність раціону.
Таким чином, двотижневі циклічні меню надані в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА» не відповідають наказу № 931 та наказу № 1073 та відповідно вимогам тендерної документації замовника. З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ПОНТЕМ.УА» підлягала відхиленню. З якої причини замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
17eddbab37754ad092d2e44883eec407
Назва:
Відповідь на запит № UA-M-2025-06-17-000030
Дата опублікування:
02.07.2025 17:22
Опис:
У відповідь на запитання - з якої причини замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОНТЕМ.УА», пояснюємо наступне:
У відповідності до п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 12 травня 2023 р. № 471),
«44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.»
У Замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Понтем.уа», зокрема у зв’язку з не відповідністю умовам технічної специфікації.
Пропозиція ТОВ «Понтем.уа» була подана у визначений у тендерній документації строк, не є такою, строк дії якої закінчився, не є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Що стосується оцінки пропозиції ТОВ «Понтем.уа» на відповідність вимогам технічної документації:
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, Учасником ТОВ «Понтем.уа» були подані всі зазначені документи:
Також виконана вимога Замовника (Додаток 2 до тендерної документації), а саме:
«При розробці двотижневого циклічного меню Учасник зобов’язаний обов’язково:
- врахувати, що м’ясні страви повинні бути 5 разів на тиждень, рибні – 2 рази на тиждень;
- використовувати не менше ніж 5 різновидів круп;
- на вечерю готувати блюда із других страв (каші, запіканки, інше);
- врахувати, що масло вершкове має включатись до меню не менше п’яти разів на тиждень, хліб пшеничний та/або житній – тричі на день;
- врахувати, що на обід щоденно мають готуватись салати із овочів (враховуючи сезонність);
- врахувати, що компоти з фруктів або сухофруктів (враховуючи сезонність) мають готуватись не менше трьох разів на тиждень.»
Щодо вимоги Замовника (Додаток 2 до тендерної документації) про Двотижневе циклічне меню, яке має бути розроблене учасником, відповідно до наказу МОЗ України від 03.09.2017 № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії», наказу МОЗ України від 29.10.2013 № № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні», Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (зі змінами), та інших нормативних документів пояснюємо, що
у Замовника при здійсненні оцінки тендерної пропозиції ТОВ «Понтем.уа» не було підстав вважати, що надане меню не відповідає вищезазначеним документам. ТОВ «Понтем.уа» в підтвердження відповідності запропонованої пропозиції надало в гарантійний лист, що приготування їжі буде здійснюватися відповідно до діючих збірників рецептур, з урахуванням вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтичної системи в Україні».
Замовник не має можливості порахувати кількісні показники продуктів харчування у грамах на всі страви по всім категоріям на одного хворого БЕЗ НАЯВНОСТІ ТЕХНОЛОГІЧНИХ КАРТ.
ТОВ «Понтем.уа» надані в тендерної документації середньо-розрахункова вартість продуктового набору готових страв для хворого згідно наказу МОЗ №931 від 29.10.2013 з визначенням норм харчових продуктів з розрахунку на одного хворого на добу, які відповідають наказу МОЗ №931.
ТОВ «Понтем.уа» в підтвердження відповідності запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку №2 до цієї тендерної документації надало в складі пропозиції гарантійний лист.
У Замовника не було підстав вважати, що тендерна пропозиція ТОВ «Понтем.уа» не відповідає вимогам технічній специфікації.
Розрахунок, наприклад м’яса, страва шніцель м’ясний 40 гр. розраховувався як 40 гр. норми м’яса, а це не так – шніцель повинен ще містити яйця, муку, тощо.
В меню запропоновані перші страви, які також можуть містити м’ясо, а Держаудитслужбою не було цього враховано. Якщо, наприклад, кількість м’яса з врахуванням перших страв була перевищена по відношенню до Наказу 931, це може заміняти рибні страви.
Отже, вважаємо що законних підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Понтем.уа» у Замовника не було.
Номер:
1dccab7b1b6e4b52a24d67402e83754d
Назва:
Щодо виконання Висновку
Дата опублікування:
15.07.2025 14:14
Опис:
Щодо виконання висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-27-012802-a