• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з підкачки холодної води

Завершена

35 282 452.00 UAH з ПДВ
Номер: dcf061829fb84c1c8d1e1b55329f558d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-04-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.04.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 04.04.2025 12:50 - 26.04.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.04.2025 № 44-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 02 квітня 2025 р. № 003100-18/4143-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-27-011201-a, 27.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-25-92, ol.vi.honcharenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення пунктів 5, 10, абзацу третього пункту 17 та абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей в частині таких адрес місць надання послуг: вул. Вернигори, 25, вул. Хрещатик, 200, вул. Хрещатик, 180, вул. Г. Сталінграда, 22, вул. Г.Сталінграда, 44, вул. Козацька, 7, вул. Смірнова, 2, вул. Гагаріна, 83, вул. Гагаріна, 55, вул. Гагаріна, 21, вул. Гагаріна, 33. За результатами аналізу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує надалі не допускати такі порушення, та, враховуючи додаткову угоду від 17.04.2025, за потреби вжити невідкладних заходів щодо коригування розрахунків з КПТМ «Черкаситеплокомуенерго», і відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 квітня 2025 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; внесення змін до договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення (інформація та документи) Замовника, отримані 14.04.2025 та 21.04.2025 через електронну систему закупівель; договір про надання послуг від 27.02.2025 № 673 (далі – Договір); додаткову угоду до Договору від 17.04.2025 б/н (далі – Додаткова угода). Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено, що згідно з обґрунтуванням Замовник придбаває послуги з підкачки холодної води шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель та для укладення такого договору Замовник обрав підставу, визначену у абзаці 4 підпункті 5 пункту 13 Особливостей, а саме: послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Аналізом встановлено, що згідно із розпорядженням директора Замовника І. Сухарькова від 31.12.2024 № 74, яке оприлюднене в електронній системі закупівель, для забезпечення нормативним тиском мешканців багатоповерхових житлових будинків, відповідно до існуючої в м. Черкаси системи водопостачання, здійснюється насосними станціями підприємства та насосними станціями центральних теплових пунктів (далі – ЦТП), які перебувають на балансі КПТМ «Черкаситеплокомуенерго», що підтверджується Довідкою КПТМ «Черкаситеплокомуенерго» про облік основних засобів, встановлених на ЦТП, які використовуються на підкачку холодної води. Альтернативне забезпечення централізованим водопостачанням з необхідним тиском помешкань абонентів, що проживають у багатоповерхових житлових будинках в мікрорайонах, де розташовані ЦТП КПТМ «Черкаситеплокомуенерго», відсутнє. Разом із обґрунтуванням Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Довідку КПТМ «Черкаситеплокомуенерго» про перебування на балансі основних засобів, які встановлені на центральних теплових пунктах і використовуються на підкачку холодної води (далі – Довідка об’єктів), яка підписана директором КПТМ «Черкаситеплокомуенерго» П. Карасем та в якій визначено адреси 71 ТЦП, які використовуються на підкачування холодної води. Однак, моніторингом встановлено, що до Розрахунку кількості та вартості електричної енергії, спожитої насосами для підкачування холодної води, які працюють на ЦТП КПТМ «Черкаситеплокомуенерго» на 2025 рік, який міститься у Додатку №2 до Договору (далі – Розрахунок електроенергії), включено ТЦП за адресами вул. Вернигори, 25 (п. 44), вул. Хрещатик, 200 (п. 51), вул. Хрещатик, 180 (п. 50), які відсутні в Довідці об’єктів, що суперечить обґрунтуванню підстави для здійснення закупівлі, визначеному у розпорядженні директора Замовника від 31.12.2024 №74. На запит Управління від 07.04.2025 Замовник 14.04.2025 надав пояснення, що всі насосні станції центральних теплових пунктів (ЦТП), на які нараховуються експлуатаційні витрати та які зазначені в Додатку до калькуляції №3 до Додатку №1 і Додатку №2 до договору про надання послуг № 673 від 27.02.2025р., перебувають на балансі КПТМ «Черкаситеплокомуненерго», що підтверджується наданою Довідкою КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» про облік основних засобів, встановлені на ЦТП, які використовуються на підкачку холодної води від 15.01.2025р., та Довідкою КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» про облік основних засобів, встановлені на центральних теплових пунктах від 12.02.2025 р. Щодо адрес ЦТП, вказаних в п.44 (вул. Вернигори, 25), п.51 (вул. Хрещатик, 200) та п.50 (вул. Хрещатик,180) Додатку №2 до договору – підкачування холодної води насосними агрегатами зазначеними ЦТП не передбачається. Пояснення Замовника підтверджує факт включення до Договору централізованих теплових пунктів за адресами вул. Вернигори, 25, вул. Хрещатик, 200, вул. Хрещатик, 180, за якими Замовник документально не підтвердив відсутність конкуренції з технічних причин та можливість застосовування підстави для здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів, що передбачена абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей. Крім цього, аналізом встановлено, що умовами укладеного Договору передбачено оплату за послуги з постачання теплової енергії за адресами ЦТП, які також відсутні в Довідці об’єктів, а саме, в Розрахунку вартості теплової енергії за послуги з постачання теплової енергії на 2025 рік, який наведений в Додатку до калькуляції №3 Додатку №1 до Договору (далі – Розрахунок опалення), та включено до п. 36 (вул. Г. Сталінграда, 22), п.37 (вул. Г.Сталінграда, 44), п. 38 (вул. Козацька 7), п. 39 (вул. Смірнова, 2), п.40 (вул. Гагаріна, 83), п. 41 (вул. Гагаріна, 55), п. 42 (вул. Гагаріна, 21), п. 43 (вул. Гагаріна, 33). Також, у Розрахунку електроенергії в п. 36 (вул. Г. Сталінграда, 22), п.37 (вул. Г.Сталінграда, 44), п. 38 (вул. Козацька 7), п. 39 (вул. Смірнова, 2), п.40 (вул. Гагаріна, 83), п. 41 (вул. Гагаріна, 55), п. 42 (вул. Гагаріна, 21), п. 43 (вул. Гагаріна, 33) включені ЦТП за адресами, які відсутні в Довідці об'єктів. На запит Управління від 15.04.2025 Замовник 21.04.2025 надав пояснення, що під час друку додатків до договору виникла технічна помилка, а саме: упущена відмітка дробу. Таким чином, Замовник уклав Договір без використання електронної системи закупівель без документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин за такими адресами місць надання послуг: вул. Вернигори, 25, вул. Хрещатик, 200, вул. Хрещатик, 180, вул. Г. Сталінграда, 22, вул. Г.Сталінграда, 44, вул. Козацька 7, вул. Смірнова, 2, вул. Гагаріна, 83, вул. Гагаріна, 55, вул. Гагаріна, 21, вул. Гагаріна, 33. Пунктом 10 Особливостей визначено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/ або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей. Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/ без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Випадки, у яких придбання товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, визначені у пункті 13 Особливостей. Згідно з абзацом третім пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. Отже, моніторингом встановлено, що Замовник уклав Договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель на порушення пунктів 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей та абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей в частині документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин за окремими адресами, що вказані вище. Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Відповідно до частини першої статті 217 Цивільного кодексу України недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини. Отже, Договір нікчемний у частині його укладення за такими адресами місць надання послуг: вул. Вернигори, 25, вул. Хрещатик, 200, вул. Хрещатик, 180, вул. Г. Сталінграда, 22, вул. Г.Сталінграда, 44, вул. Козацька 7, вул. Смірнова, 2, вул. Гагаріна, 83, вул. Гагаріна, 55, вул. Гагаріна, 21, вул. Гагаріна, 33. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що в електронній системі закупівель 21.04.2025 оприлюднене повідомлення про внесення змін до Договору. Згідно з додатковою угодою від 17.04.2025 до Договору у зв’язку із технічною помилкою при укладанні Договору змінені та викладені в новій редакції Розрахунок електроенергії та Розрахунок опалення шляхом зміни в пунктах 36-43 адрес ТЦП (назв вулиць та номерів) та вилучення ТЦП за адресами вул. Вернигори, 25, вул. Хрещатик, 200, вул. Хрещатик, 180. Укладення додаткової угоди підтверджує факт включення до Договору об’єктів підкачки холодної води без документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин. За результатами моніторингу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено, що на порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовник надав пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, у строк, що перевищує три робочі дні, а саме: запит оприлюднено 15.04.2025, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель 21.04.2025.
Період усунення порушень: 28.04.2025 16:44 - 13.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 28.04.2025 16:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язань, щодо усунення порушення зазначеного у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-27-011201-a (далі – висновок) повідомляємо, враховуючи додаткову угоду №1 до договору про надання послуг №673 від 27.02.2025р. проведено коригування розрахунків з КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» у січні, лютому і березні 2025р., в яких були допущені технічні помилки в частині назви деяких ЦТП. Вартість, кількість та якість послуги залишається незмінними. (Лист КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» від 25.04.2025 №09/1222 додається)
Дата публікації звіту: 02.05.2025 12:02

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: зміни внесено
Дата публікації: 12.05.2025 15:03

Запити/Пояснення