• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Паливо (дизельне паливо, бензин А-95) (ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти)

Завершена

3 033 491.18 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 167.46 UAH
Номер: 1b1342102a984866b03207492cc73a9b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-17-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.03.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 17.03.2025 17:21 - 08.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.03.2025 № 111 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-02-26-002104-a 26.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 391-39-85, m.o.mendel@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.02.2025 № 19 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.03.2025, тендерну пропозицію ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможцем торгів від 12.03.2025 № 31 та повідомлення про намір укласти договір від 12.03.2025, договір про закупівлю від 27.03.2025 № УПЦ-1498, пояснення та документи надані Замовником від 27.03.2025 на запит органу державного фінансового контролю (далі – орган ДФК, Офіс). Моніторингом установлено, що протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.03.2025 № 31 переможцем торгів визначено єдиного учасника - ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», з ціною пропозиції 3 030 712,08 гривень. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне. Відповідно до пункту 4 Додатку 4 до ТД (ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі/ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ), Замовником установлено вимогу, що товар, який учасник планує відпускати через мережу АЗС, повинен відповідати встановленим діючим законодавством України вимогам якості (к.4 табл.), що обов’язково повинно бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива. Сертифікати відповідності мають бути видані учаснику, а в разі надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, виданих на ім’я інших суб’єктів господарювання - надаються документи, що підтверджують наявність співпраці з цими суб’єктами господарювання та можливість використання учасником вказаних сертифікатів відповідності. Аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель установлено, що у складі тендерної пропозиції відсутні зазначені вище Сертифікати відповідності на кожен вид палива. З огляду на викладене, орган ДФК, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання відповідних пояснень. У відповідь на запит, Замовником надано наступні пояснення: «…Під час перевірки встановлено, що товар, запропонований учасником повністю відповідає Дизельне паливо нормам зазначеним у ДСТУ 7688:2015; Бензин А-95 нормам ДСТУ 7687:2015, про що свідчать сертифікати якості, протокол якості, надані учасником на кожен вид палива.». Натомість, слід зазначити, що надані ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» у складі пропозиції Паспорт якості № 177503-6149816 на Дизель марки F, виданий публічним підприємством ORLEN LIETUVA; Лабораторний сертифікат якості ULSD 10 PPM (на вантаж ULSD 10 PPM), виконаний МОН Лабораторією (Греція) (надано з перекладом); а також Паспорт якості № 177453-6150259 на Бензин неетильований «Преміум» марка 95 з вмістом кисню 2,7% (м/м), клас Д, виданий публічним підприємством ORLEN LIETUVA; Сертифікат якості № 177011-6110986 на Дизельне паливо клас F, виданий Акціонерним товариством «ОРЛЕН Лєтува»; Сертифікат якості лабораторний звіт № 105 на продукт ULSD 10 PPM виданий Лабораторією рефінерії «Елефсіс» компанії Хеленік Петролеум Р.С.С.О.П.П.А. Разом з тим, Переможцем не надано сертифікати відповідності на товар, що є предметом закупівлі, а також не надано документів, що підтверджують наявність співпраці з суб’єктами господарювання та можливість використання учасником сертифікатів відповідності, у разі якщо такі сертифікати відповідності видані не учаснику. Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 1 Закону України про «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII (далі – Закон № 124-VIII), установлено, що: - орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; - сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Разом з тим, відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III, установлено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. При цьому, оцінка - процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та/або інших нормативних документів. Враховуючи викладене, Переможцем у складі пропозиції відсутні Сертифікати відповідності на кожен вид палива, які видані учаснику, або видані на ім’я інших суб’єктів господарювання (при цьому із наданням документів, що підтверджують наявність співпраці з цими суб’єктами господарювання та можливість використання учасником вказаних сертифікатів відповідності), чим недотримано вимоги пункту 4 Додатку 4 до ТД. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178. Враховуючи викладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю від 27.03.2025 № УПЦ-1498 на суму 3 030 712,08 гривень.
Період усунення порушень: 09.04.2025 16:09 - 24.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.04.2025 16:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог, зазначених у висновку від 09 квітня 2025 року про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-26-002104-a повідомляємо, що порушення усунуті шляхом укладання ДУ №1 від 14 квітня 2025 року щодо розірвання договору №УПЦ-1498 від 27 березня 2025 року.
Дата публікації звіту: 15.04.2025 12:00

Запити/Пояснення