-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Паливо (дизельне паливо, бензин А-95) (ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Завершена
3 033 491.18
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 167.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 167.46 UAH
Номер:
1b1342102a984866b03207492cc73a9b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 17:21 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.03.2025 № 111
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2025-02-26-002104-a 26.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.02.2025 № 19 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.03.2025, тендерну пропозицію ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможцем торгів від 12.03.2025 № 31 та повідомлення про намір укласти договір від 12.03.2025, договір про закупівлю від 27.03.2025 № УПЦ-1498, пояснення та документи надані Замовником від 27.03.2025 на запит органу державного фінансового контролю (далі – орган ДФК, Офіс).
Моніторингом установлено, що протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.03.2025 № 31 переможцем торгів визначено єдиного учасника - ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», з ціною пропозиції 3 030 712,08 гривень.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 4 Додатку 4 до ТД (ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі/ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ), Замовником установлено вимогу, що товар, який учасник планує відпускати через мережу АЗС, повинен відповідати встановленим діючим законодавством України вимогам якості (к.4 табл.), що обов’язково повинно бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива. Сертифікати відповідності мають бути видані учаснику, а в разі надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, виданих на ім’я інших суб’єктів господарювання - надаються документи, що підтверджують наявність співпраці з цими суб’єктами господарювання та можливість використання учасником вказаних сертифікатів відповідності.
Аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель установлено, що у складі тендерної пропозиції відсутні зазначені вище Сертифікати відповідності на кожен вид палива.
З огляду на викладене, орган ДФК, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання відповідних пояснень.
У відповідь на запит, Замовником надано наступні пояснення: «…Під час перевірки встановлено, що товар, запропонований учасником повністю відповідає Дизельне паливо нормам зазначеним у ДСТУ 7688:2015; Бензин А-95 нормам ДСТУ 7687:2015, про що свідчать сертифікати якості, протокол якості, надані учасником на кожен вид палива.».
Натомість, слід зазначити, що надані ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» у складі пропозиції Паспорт якості № 177503-6149816 на Дизель марки F, виданий публічним підприємством ORLEN LIETUVA; Лабораторний сертифікат якості ULSD 10 PPM (на вантаж ULSD 10 PPM), виконаний МОН Лабораторією (Греція) (надано з перекладом); а також Паспорт якості № 177453-6150259 на Бензин неетильований «Преміум» марка 95 з вмістом кисню 2,7% (м/м), клас Д, виданий публічним підприємством ORLEN LIETUVA; Сертифікат якості № 177011-6110986 на Дизельне паливо клас F, виданий Акціонерним товариством «ОРЛЕН Лєтува»; Сертифікат якості лабораторний звіт № 105 на продукт ULSD 10 PPM виданий Лабораторією рефінерії «Елефсіс» компанії Хеленік Петролеум Р.С.С.О.П.П.А.
Разом з тим, Переможцем не надано сертифікати відповідності на товар, що є предметом закупівлі, а також не надано документів, що підтверджують наявність співпраці з суб’єктами господарювання та можливість використання учасником сертифікатів відповідності, у разі якщо такі сертифікати відповідності видані не учаснику.
Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 1 Закону України про «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII (далі – Закон № 124-VIII), установлено, що:
- орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
- сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III, установлено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
При цьому, оцінка - процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та/або інших нормативних документів.
Враховуючи викладене, Переможцем у складі пропозиції відсутні Сертифікати відповідності на кожен вид палива, які видані учаснику, або видані на ім’я інших суб’єктів господарювання (при цьому із наданням документів, що підтверджують наявність співпраці з цими суб’єктами господарювання та можливість використання учасником вказаних сертифікатів відповідності), чим недотримано вимоги пункту 4 Додатку 4 до ТД.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178.
Враховуючи викладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю від 27.03.2025 № УПЦ-1498 на суму 3 030 712,08 гривень.
Період усунення порушень:
09.04.2025 16:09 - 24.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2025 16:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог, зазначених у висновку від 09 квітня 2025 року про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-26-002104-a повідомляємо, що порушення усунуті шляхом укладання ДУ №1 від 14 квітня 2025 року щодо розірвання договору №УПЦ-1498 від 27 березня 2025 року.
Дата публікації звіту:
15.04.2025 12:00
Запити/Пояснення
Номер:
e1c3e20e01b14cd190ce61989f3c83c7
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
24.03.2025 12:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є паливо (дизельне паливо, бензин А-95), замовником якої є Комунальне підприємство Фастівської міської ради «Фастів-благоустрій» (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-26-002104-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного
розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
4. Надати протокол/ рішення уповноваженої особи Замовника, щодо затвердження річного плану закупівель, та/або про внесення змін до річного плану закупівель, зокрема, щодо закупівлі палива (дизельне паливо, бензин А-95), інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-26-002104-a, а також витяг з річного плану закупівель щодо даної закупівлі.
5. Надати пояснення та їх документальне підтвердження щодо того, яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» вимогам пункту 4 Додатку 4 до тендерної документації, в частині відповідності товару, який учасник планує відпускати через мережу АЗС, встановленим діючим законодавством України вимогам якості (к.4 табл.), що обов’язково повинно було бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк
Номер:
fad293f0eb1b4e3e9fa0ca95e5c39b4d
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.03.2025 09:25
Опис:
У відповідь на п.1 та п.2 Запиту про надання інформації повідомляємо: що визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлене статистичним аналізом про середньомісячне використання паливно-мастильних матеріалів на потреби замовника за попередній аналогічний період та згідно з діючими ринковими цінами, отриманими з офіційних статистичних даних Мінфіну, розміщених на вебсайті https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/ станом на час оголошення закупівлі.
Розрахунок потреби на пальне у 2025 році здійснено головним економістом Комунального підприємства Фастівської міської ради «Фастів-благоустрій», виходячи з основних виробничих показників:
— фактичних видатків на пальне у 2024 році для транспортних засобів та обладнання підприємства;
— забезпечення суворого режиму економії енергоносіїв у плановому періоді;
— забезпечення в планових обсягах кошторису можливості здійснення відповідних видатків на пальне з бюджету Фастівської міської територіальної громади протягом бюджетного періоду.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до діючих державних стандартів:
- Дизельне паливо за своїми характеристиками і показниками повинне відповідати ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
- Бензин А-95 за своїми характеристиками і показниками повинен відповідати ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
– оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Комунальне підприємство Фастівської міської ради «Фастів-благоустрій» є одержувачем, а не розпорядником бюджетних коштів, що підтверджується інформацією з Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеною на вебсайті Державної казначейської служби України, та інформацією з офіційного сайту Державного вебпорталу бюджету для громадян за посиланням https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/41972303/profile. Крім того, Комунальне підприємство Фастівської міської ради «Фастів-благоустрій» не є суб’єктом господарювання держаного сектору економіки, що підтверджується інформацією з Єдиного реєстру об’єктів державної власності.
Отже, виходячи зі змісту пункту 41 Постанови № 710, вимога щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не розповсюджуються на наше підприємство, оскільки одержувачів бюджетних коштів немає у переліку цього пункту.
У відповідь на п.3 Запиту повідомляємо, що джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет, відповідно до планових обсягів кошторису на 2025 рік та можливості здійснення відповідних видатків на пальне з бюджету Фастівської міської територіальної громади протягом бюджетного періоду. (Кошторис та помісячний план використання бюджетних коштів на 2025 рік-додається).
4. Відповідно до наявної потреби у закупівлі палива (дизельне паливо, бензин А-95) (ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти) на 2025 рік було внесено зміни до річного плану на 2025 рік та затверджено рішення про проведення даної закупівлі, що підтверджується протоколом №19 від 20 лютого 2025 року.
5. Відповідно до вимог пункту 4 Додатку 4 до тендерної документації, в частині відповідності товару, який учасник планує відпускати через мережу АЗС, товар має відповідати встановленим діючим законодавством України вимогам якості (к.4 табл.), що обов’язково повинно було бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива. Під час перевірки встановлено, що товар, запропонований учасником повністю відповідає Дизельне паливо нормам зазначеним у ДСТУ 7688:2015; Бензин А-95 нормам ДСТУ 7687:2015, про що свідчать сертифікати якості, протокол якості, надані учасником на кожен вид палива.