-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
запасні частини до тролейбусів
Завершена
8 284 864.06
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 82 848.64 UAH
мін. крок: 1% або 82 848.64 UAH
Номер:
3ea7148e5a924d23a428b37ddbacc5ce
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-31-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.03.2025 00:00
Період моніторингу:
31.03.2025 14:40 - 22.04.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
31.03.2025 №26-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 31.03.2025 №26-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-02-26-000026-a 26.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Сумської міської ради «Електроавтотранс» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.02.2025 (протокол №23), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.03.2025, тендерну пропозицію фізичної особи підприємця Погромської Любові Артурівни (далі – ФОП Погромська Л. А.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.03.2025 №26, повідомлення про намір укласти договір від 10.03.2025, договір від 21.03.2025 №110, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 04.04.2025 та від 10.04.2025.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у Додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник має надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, сертифікат якості та/або сертифікат відповідності, та/або декларацію постачальника та/або паспорт на кожен товар окремо.
Додаток 2 до тендерної документації містить Технічну специфікацію предмету закупівлі (запасні частини для тролейбусів), яка включає 153 найменування запасних частин.
На виконання вищенаведених вимог учасником ФОП Погромською Л. А. у складі тендерної пропозиції надано 16 Декларацій постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1) (файл «Декларації про відповідність.pdf»).
При цьому, Декларацію постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1) на Реле 5-контактне універсальне 24V 40A (позиція 147 Технічної специфікації) у складі тендерної пропозиції не надано, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 07.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника стосовно надання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 10.04.2025 надав пояснення, в якому підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Погромської Л. А. Декларації постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1) на Реле 5-контактне універсальне 24V 40A (позиція 147 Технічної специфікації).
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, відсутність Декларації постачальника про відповідність, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ФОП Погромської Л. А. як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, визначив її переможцем торгів та уклав з нею договір від 21.03.2025 №110.
Період усунення порушень:
11.04.2025 11:59 - 26.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2025 11:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Вчинено дії, щодо розірвання договору заключеного за результатами закупівлі
Дата публікації звіту:
18.04.2025 11:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
25.04.2025 09:47
Запити/Пояснення
Номер:
73a7e48090d546cf8344d99aff29226f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
01.04.2025 12:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «запасні частини до тролейбусів» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-26-000026-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Просимо вказати в якому файлі (файлах) тендерної пропозиції учасника міститься Сертифікат якості та /або сертифікат відповідності, та /або декларація постачальника та /або паспорт на товар: «Реле 5-контактне універсальне 24V 40A» (позиція 147 Технічної специфікації Додатку 2 до тендерної документації).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0c706a061a754ac08b4a866ba077e7c3
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
04.04.2025 20:23
Опис:
Надаємо пояснення стосовно першого запитання: відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом МІНЕКОНОМІКИ ВІД 18.02.2020 № 275 "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ ВИЗНАЧЕННЯ ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" було проведено наступні етапи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі: 1. Етап: Визначення потреби в товарах, роботах, послугах згідно методики (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалася на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг, для забезпечення діяльності замовника відповідно до об’ємів парку підприємства, прописувалась можлива потреба в запчастинах ( до троейбусів) на весь поточний рік, при цьому було проведено аналіз використаного товару ( за предметом закупівлі) минулих років та проаналізовано можливі зміни в залежності від пробігу ( транспорту на лінії) та кількості транспорту. 2. Етап: Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. Для формування опису предмета закупівлі було задіяно фахівців нашого підприємства. Профільними структурними підрозділами підприємства вивчалась питання щодо визначення необхідних технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, надавалися запити на різні підприємства в тому числі і комунальні, які могли б надати консультації по технічним питанням. Якісні характеристики прописувались для того, щоб учасник, який подає тендерну пропозицію міг відповідати всім критеріям та був постачальником якісного товару. Параметри закупівлі визначені відповідно до потреб, визначених Замовником. Обрані технічні та якісні характеристики запчастин, відповідно до предмету закупівлі, тобто предмету закупівлі, відповідають вимогам та стандартам транспортних засобів які експлуатуються на підприємстві. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані з врахуванням наявної потреби для безперебійної та безаварійної роботи підприємства, бо основною частиною предмету закупівлі є запчастини до тролейбусів. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб замовника та відповідають пропозиціям відповідного ринку. Вимоги тендерної документації передбачають, у першу чергу, захист інтересів Замовника від недобросовісних учасників, які не будуть спроможними сумлінно виконувати договірні зобов’язання, будуть постачати неякісний товар та затягувати час його постачання, чого замовник ні в якому разі не може допустити. Підприємство здійснює перевезення пасажирів Сумської міської територіальної громади, в тому числі пільгове перевезення окремих категорій громадян. 3. Етап: було здійснено аналіз ринку, здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін: - здійснено письмові запити на цінові пропозиції (електронною поштою) для отримання комерційних пропозицій (3 штуки); - здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації; Після здійснення пошуку, збору аналіз було визначено оптимальну очікувану вартість предмета закупівлі, яка б не привела до дискримінації та підвищила б конкурентність закупівлі.
Відповідно до другого питання Підприємство надає наступні пояснення: Пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» передбачає, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Прописана вище норма стосується розпорядників бюджетних коштів, суб’єктів господарювання державного сектору економіки тобто процедур, що проводяться ними та їх структурними підрозділами. Вона не є імперативною нормою для підприємств, що є отримувачами бюджетних коштів таких як наше, комунальне підприємство Сумської міської ради «Електроавтотранс». Відповідно до пункту 1.1 Статуту підприємства- Засновником Підприємства є Сумська міська рада. Пунктами 1.2 -1.5 визначено, що Підприємство – самостійний суб'єкт господарювання, який є юридичною особою. Підприємство набуває права і обов'язки юридичної особи з моменту його державної реєстрації. Прописана вимога пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не може стосуватися нашого підприємства. Додатково зазначаємо, Комунальне підприємство являється одержувачем бюджетних коштів та платником податку на прибуток. Відповідно до ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) для здійснення програм заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. Розпорядником бюджетних коштів може бути бюджетна установа ( п. 47 ч. 1 ст. 2 БКУ). Комунальне підприємство не являється розпорядником бюджетних коштів. А відповідно до річного плану закупівлі Ідентифікатор плану закупівлі UA-P-2025-02-26-000009-a, Джерело фінансування:Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), дана закупівля не передбачає, фінансування бюджетними коштами. З вище наведеного, Замовник не надає посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Стосовно третього питання, під час перевірки тендерної пропозиції учасника не було виявлено відсутності позиції 147, сама технічна специфікація Додаток 2 до тендерної документації передбачала п’ять видів реле.
Номер:
78808e84a93949b884b4dcf629234365
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
07.04.2025 16:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «запасні частини до тролейбусів» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-26-000026-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Погромська Л.А. (далі – учасник), з огляду на наступне.
Відповідно до Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник має надати в складі тендерної пропозиції сертифікат якості та/або сертифікат відповідності, та/або декларацію постачальника та/або паспорт на кожен товар окремо.
Технічна специфікація (Додаток 2 до тендерної документації) містить п’ять видів реле: Реле прискорювання Р-52Б (позиція 143), Реле РС-951 (позиція 144), Реле РС-401 (позиція 145), Реле 5-контактне універсальне 24V 40A (позиція 147), Реле 21.3702 (позиція 150).
Однак, учасником у складі тендерної пропозиції не надано Декларацію постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1) на Реле 5-контактне універсальне 24V 40A (позиція 147) Технічної специфікації, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
04acc1fc5a4146168d306863e06450bf
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
10.04.2025 15:32
Опис:
Після отриманого запиту на пояснення, було повторно вивчено пропозицію учасника, за результатом - виявлено відсутність документу чи документів передбачених Додатком 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації , а саме сертифікату якості та/або сертифікату відповідності, та/або декларації постачальника та/або паспорту на Реле 5-контактне універсальне 24V 40A (позиція 147) Технічної специфікації.