-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 71900000-7 Лабораторні послуги (послуг з лабораторних досліджень)
Завершена
522 989.04
UAH з ПДВ
Номер:
5c3403b551534db6a3cffc9458da2765
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 12:31 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.03.2025 № 25-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2025-02-24-006107-a, 24.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення пунктів 3, 5, 10, 17 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального некомерційного підприємства «Звенигородська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Звенигородської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення та документи, отримані від Замовника 10.03.2025 в електронній системі закупівель; обґрунтування Замовника від 24.02.2025; договір від 24.02.2025 № 70/17.1-2 з додатком; додаткову угоду від 17.03.2025 № 1 про дострокове припинення дії договору; звіт про виконання договору про закупівлю; тендерну документацію до відкритих торгів з особливостями UA-2025-02-06-002986-a.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за №500/34783 (далі – Порядок № 708).
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 зі змінами (далі - Єдиний закупівельний словник).
Пунктом 3 розділу І Порядку № 708 встановлено, що предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Отже, аналізом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що на порушення пункту 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі за ДК 021:2015: 71900000-7 — Лабораторні послуги Замовник визначив за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника.
Пунктом 10 Особливостей визначено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Випадки, у яких придбання товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, визначені у пункті 13 Особливостей.
Аналізом питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовник придбаває послуги з лабораторних досліджень шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель. Для укладення такого договору Замовник обрав підставу, визначену у підпункті 6 пункту 13 Особливостей, а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Однак, Замовником укладено договір без використання електронної системи закупівель від 24.02.2025 № 70/17.1-2, у якому технічні характеристики предмета закупівлі відрізняються від тих, що були визначені Замовником у додатку 3 «Медико-технічні характеристики» до тендерної документації до відкритих торгів UA-2025-02-06-002986-a, які були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції. Зокрема, встановлено, що найменування послуг, які зазначені у пунктах 8-13 та 15-23 додатку 1 «Специфікація послуг з лабораторних досліджень» до договору від 24.02.2025 № 70/17.1-2 відрізняються від найменування послуг, передбачених у пунктах 8-13 та 15-23 додатку 3 «Медико-технічні характеристики» до тендерної документації відкритих торгів UA-2025-02-06-002986-a.
Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Враховуючи зазначене вище, Замовник порушив пункти 3, 5, 10, 17 та підпункт 6 пункту 13 Особливостей в частині відсутності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір від 24.02.2025 № 70/17.1-2, укладений Замовником з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей, є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Станом на 17.03.2025 дія договору достроково припинена.
Період усунення порушень:
18.03.2025 16:20 - 02.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
18.03.2025 16:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунені. Договір розірвано.
Дата публікації звіту:
25.03.2025 09:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано.
Дата публікації:
25.03.2025 09:51
Запити/Пояснення
Номер:
d407f446cd67492098852dc61ecd45d4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.03.2025 15:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 71900000-7 — Лабораторні послуги» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-24-006107-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі:
1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
2) за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців послуг, що є предметом закупівлі, та обрано для їх надання саме Державну установу «Черкаський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗУ»?
3) з яких підстав предмет закупівлі «Лабораторні послуги» визначений за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника?
4) з яких підстав укладено договір без використання електронної системи закупівель від 24.02.2025 № 70/17.1-2, технічні характеристики предмета закупівлі якого відрізняються від тих, що були визначені Замовником у додатку 3 «Медико-технічні характеристики» до тендерної документації до відкритих торгів UA-2025-02-06-002986-a, що були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції? Зокрема, найменування послуг, які зазначені у пунктах 8-13 та 15-23 додатку 1 до договору від 24.02.2025 № 70/17.1-2 «Специфікація послуг з лабораторних досліджень» відрізняються від найменування послуг, передбачених додатком 3 до тендерної документації відкритих торгів UA-2025-02-06-002986-a;
5) з яких підстав у розділі 5 договору від 24.02.2025 № 70/17.1-2 зазначено, що цей договір набуває чинності з 01.01.2025 року?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
382c99d4928d4bc5a8ff4fedaaed8d1d
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
10.03.2025 14:25
Опис:
1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
Вартість цієї закупівлі здійснено з поданням цінової пропозиції Державної установи «Черкаський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗУ»
2) за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців послуг, що є предметом закупівлі, та обрано для їх надання саме Державну установу «Черкаський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗУ»?
Оцінку можливих потенційних продавців здійсненно відповідно до додатку 5 тендерної документації закупівлі UA-2025-02-06-002986-a
3) з яких підстав предмет закупівлі «Лабораторні послуги» визначений за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника?
Послуги які визначені у додатку 3 тендерної документації відносяться до коду ДК 021:2015 71900000-7 Лабораторні послуги (послуг з лабораторних досліджень).
Уповноважена особа вважає 0- четвертою цифрою єдиного закупівельного словника.
4) з яких підстав укладено договір без використання електронної системи закупівель від 24.02.2025 № 70/17.1-2, технічні характеристики предмета закупівлі якого відрізняються від тих, що були визначені Замовником у додатку 3 «Медико-технічні характеристики» до тендерної документації до відкритих торгів UA-2025-02-06-002986-a, що були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції? Зокрема, найменування послуг, які зазначені у пунктах 8-13 та 15-23 додатку 1 до договору від 24.02.2025 № 70/17.1-2 «Специфікація послуг з лабораторних досліджень» відрізняються від найменування послуг, передбачених додатком 3 до тендерної документації відкритих торгів UA-2025-02-06-002986-a;
Уповноваженою особою було допущено помилку.
5) з яких підстав у розділі 5 договору від 24.02.2025 № 70/17.1-2 зазначено, що цей договір набуває чинності з 01.01.2025 року?
Уповноваженою особою було допущено помилку.