• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені

Завершена

699 850.00 UAH з ПДВ
Номер: 117d3d127bbf4021a6001b17e3d7e50c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-11-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.03.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.03.2025 10:59 - 02.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.03.2025 № 107 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2025-02-24-001056-a 24.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 245-82-27, lenadarmoros@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами проведеного моніторингу закупівлі, установлено порушення Замовником вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю, установлено порушення вимог частини 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII та пункту 13 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення Обґрунтування підстави для здійснення замовником зазначеної закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, а також здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору про закупівлю у відповідності до пункту 13 Особливостей № 1178, а у разі неможливості здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір про закупівлю товару від 21.02.2025 № 99, пояснення та документи надані Замовником на запити Північного офісу Держаудитслужби. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178). За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Під час здійснення моніторингу, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 12.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо наявності підстав укладання договору без використання електронної системи закупівель та щодо причин не оприлюднення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Так, відповідно до наданих пояснень від 17.03.2025 Замовником зазначено, що закупівлю за ID: UA-2025-02-24-001056-a здійснено шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178. Відповідно до вимог пункту 13 Особливостей № 1178, установлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника (далі – Обґрунтування). Разом з тим, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до частини 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII. Однак, аналізом інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що Замовником 24.02.2025 разом зі звітом про договір про закупівлю не оприлюднено в електронній системі закупівель Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178, а також договір про закупівлю та додатки до нього, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 13 Особливостей № 1178. Водночас, на запит Північний офіс Держаудитслужби Замовником на вебпорталі Уповноваженого органу було оприлюднено договір про закупівлю та додатки до нього (договір про закупівлю товару від 21.02.2025 № 99) - 13.03.2025, а отже з порушенням частини 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII та пункту 13 Особливостей № 1178. Разом з тим, відповідно до норм підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178, установлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі). Однак, згідно з інформацією, яка оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-07-007675-a, установлено, що предметом процедури закупівлі (відмінених торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі) була, зокрема, наступна кількість товару: - Морожена риба (хек без голови) - 2941 кілограм; Натомість, відповідно до укладеного без використання електронної системи закупівель договору про закупівлю товару від 21.02.2025 № 99, установлено, наступна кількість товару, що є предметом закупівлі, зокрема: - Морожена риба (Хек без голови) - 2942 кілограм; Так, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо вищевикладеного. У відповідь на запит Замовником надано наступні пояснення, зокрема: «…Єдине що не відповідає тендерним вимогам, це на 1кг більше хека мороженого.». Таким чином, Замовником через електронну систему закупівель надана відповідь, яка не спростовує суті установлених порушень. Враховуючи викладене, Замовником, всупереч вимогам підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178, укладено без використання електронної системи закупівель договір, кількісні характеристики предмета закупівлі якого відрізнятися від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації до відкритих торгів, які були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції для участі. Разом з тим, у відповідь на запит, Замовником було також надано інформацію щодо фінансування даної закупівлі, зокрема: «..Що до фінансування даної закупівлі, заклали 300 000, 00 грн. (Ukraine Facility) та як ці кошти потрібно використати до кінця навчального року. І з місцевого бюджету 399 850,00 грн. які можна кінця року використовувати...» та долучено документи файл: «Витяг з розпису Бюджету Березанської міської територіальної громади на 2025 рік». Разом з тим, відповідно до наданого Замовником витягу з розпису Бюджету Березанської міської територіальної громади на 2025 рік зазначено, зокрема: забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам - «субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчування учнів початкових класів загальної середньої освіти (на 2025 рік з 2024 року) 41033300 (2011)». Відповідно до частини 7 статті 8 Закону № 922-VIII у висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Кошти за спеціальним фондом державного бюджету, які спрямовані Міністерству освіти і науки України на бюджетну програму 2211360 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» (видатки споживання), надійшли відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу «Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)» від 7 листопада 2023 року. Зазначене встановлено вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2024 р. №1433 «Деякі питання спрямування у 2024 році коштів, які надходять відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу «Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)» від 7 листопада 2023 року». З огляду на викладене, видатки за бюджетною програмою 2211360 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» не належать до видатків за інструментом Ukraine Facility.
Період усунення порушень: 03.04.2025 18:13 - 18.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.04.2025 18:13

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 26-78/2025пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Усунення порушення
Дата публікації звіту: 09.04.2025 15:39

Запити/Пояснення