• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту автомобілів (код ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)

Завершена

440 870.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 408.70 UAH
Номер: 218325939a2a4b4da91e428eef1a5798
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-26-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 26.03.2025 17:21 - 17.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.03.2025 № 20-З Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: лист Державної аудиторської служби України від 25.03.2025 №003100-18/3775-2025, доповідна записка заступника начальника Управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби у Херсонській області Владислава Щербенка від 26.03.2025. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 26.03.2025 №20-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2025-02-21-011569-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункти 1 та 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 368-08-17, a.o.skidan@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Максимов Дмитро Геннадійович встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях (далі - Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 21.02.2025; протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.03.2025; протокол уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Портнягіна Ірина Вікторівна від 06.03.2025 №14; протокол уповноваженої особи щодо розгляду та вивчення тендерної пропозиції учасника ФОП Максимов Дмитро Геннадійович від 11.03.2025; повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2025; договір про закупівлю послуг від 17.03.2025 № 61-2025 ціною 407 000,00 гривень; додаткові угоди до договору від 02.04.2025 №1 та №2; звіт про виконання договору від 02.04.2025; пояснення Замовника, надані 02.04.2025 на запит Держаудитслужби. 1. За наслідками проведеного моніторингу розгляду питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено наступне. Згідно абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, виданні Кабінетом Міністрів України, є обов’язковими до виконання. Разом з цим, до абзацу восьмого підпункту 1 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, на дату оголошення закупівлі, внесено зміни на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382. Проте, моніторингом установлено, що абзац восьмий підпункту 1 та абзац третій підпункту 3 пункту 6 розділу V тендерної документації, Замовник виклав без змін, внесених до абзацу восьмого підпункту 1 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі. Також, за результатами моніторингу встановлено, що замовник в Додатку 2 до тендерної документації зазначив, що учасник та переможець у складі тендерної пропозиції надає довідку у довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. В редакції Особливостей, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (19.09.2024) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у разі не надання документів що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей. При цьому, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (19.09.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено. Таким чином, замовником до тендерної документації на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей, чим порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону та абзац перший пункту 28 Особливостей. Надана Замовником відповідь 02.04.2025 на запит органу державного фінансового контролю не спростовує факту встановленого порушення. 2. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Максимов Дмитро Геннадійович встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації замовник встановив вимогу щодо надання учасником гарантійного листа з інформацією про те, що він підтверджує та гарантує, що: - не має ознак та не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, чи спеціальних санкцій, передбачених Законами України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», «Про санкції»; - не має будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю, у тому числі відсутності підстав для застосування мораторію відповідно до Постанови КМУ від 3 березня 2022 року № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації»; - не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; а також не пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та у разі якщо тендерна пропозиція підписується учасником, який є фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем, ним подається витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або аналогічний документ (виписку, витяг, інформаційну довідку, документ з Опендатабот), що є можливим для отримання у період воєнного стану. На виконання зазначених вимог учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович у складі своєї пропозиції не надав гарантійного листа та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або аналогічний документ, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Також, відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати: довідку, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою, про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору згідно форми, сканкопiю аналогічного договору (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами за наявності таких), інформація по якому відображена в Довідці, сканкопiю видаткових накладних/актів приймання-передачі по договору, інформація по якому відображена учасником в Довідці. Також, Учасник має надати позитивний лист-відгук від контрагента, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, зазначеного у цій Довідці. На виконання зазначених вимог учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович у складі своєї пропозиції надав Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (файл «Довідка 4.pdf») та сканкопії аналогічних договорів, інформація по яких відображена в Довідці (файли «Договір.pdf» та «Договір 26.pdf»). Проте, учасником не надано сканкопiю видаткових накладних/актів приймання-передачі по договорам, інформація по яким відображена учасником в Довідці та позитивний лист-відгук від контрагента, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, зазначених у цій Довідці, чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання Довідки, складеної в довільній формі, яка повинна свідчити про те, що Учасник має власні/орендовані/інші підстави користування станцією(ї) технічного обслуговування (далі – СТО), яка(і) необхідні для надання послуг, що є предметом даної закупівлі. Учасник надає документальне підтвердження зазначеної у довідці інформації. На виконання зазначених вимог учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович у складі своєї пропозиції надав довідку (файл «Довідка 5.pdf»), в якій зазначено, що приміщення знаходяться у власності виконавця за адресою м. Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого,39. Проте, учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович не надав документальне підтвердження щодо власності приміщень, чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 6.3 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, що учасник повинен дотримуватись вимог чинного законодавства із захисту довкілля (підтверджується довідкою у довільній формі щодо дотримання вимог чинного законодавства із захисту довкілля). На виконання зазначених вимог учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович у складі своєї пропозиції не надав довідку у довільній формі щодо дотримання вимог чинного законодавства із захисту довкілля, чим не дотримано вимоги підпункту 6.3 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації. Відповідно до підпунктів 6.10, 6.11, 6.12, 6.13 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимоги до учасника, а саме:; учасник повинен надати діючий сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів; роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Сертифікат повинен бути чинним, подовженим у разі необхідності, а також підтвердженим аудитом органу сертифікації або листом від органу сертифікації про проходження такого аудиту; Учасник надає діючий сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001:2015 щодо технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів; роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Сертифікат повинен бути чинним, подовженим у разі необхідності, а також підтвердженим аудитом органу сертифікації або листом від органу сертифікації про проходження такого аудиту; Учасник надає діючий сертифікат на систему управління якістю, настанови щодо поліпшення діяльності ISO 9004:2018 щодо передпродажна підготовка, технічна діагностика всіх видів гарантійного та післягарантійного обслуговування і ремонту транспортних засобів; поставки та продажу автозапчастин, витратних матеріалів і аксесуарів транспортних засобів. Сертифікат повинен бути чинним, подовженим; Учасник надає діючий сертифікат, що засвідчує акредитацію СТО на технічну компетентність та незалежність з правом проведення передпродажної підготовки, технічної діагностики, всіх видів гарантійного та післягарантійного обслуговування і ремонту транспортних засобів, поставки та продажу запчастин, витратних матеріалів і аксесуарів транспортних засобів. Сертифікат повинен бути чинним, подовженим у разі необхідності. На виконання зазначених вимог учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович у складі тендерної пропозиції не надав документи зазначені в підпунктах 6.10, 6.11, 6.12, 6.13 пункту 6 додатку 3 до тендерної документації або інший рівнозначний документ та/або відповідний лист-роз’яснення у довільній формі з посиланням на відповідну норму законодавства щодо ненадання документів, які не передбачені законодавством для учасників-юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців. Надане Замовником поясненням 02.04.2025 не спростовує факту встановленого порушення. Також, відповідно до підпункту 6.14 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, що учасник повинен надати гарантійний лист, що склад запасних частин та матеріалів учасника при виконанні договору, укладеного із Замовником за результатами цих торгів, повинен бути укомплектований не менше ніж на 40% від необхідних для виконання технічного обслуговування та ремонту автомобілів Замовника. На виконання зазначених вимог учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович у складі своєї пропозиції не надав гарантійний лист, що склад запасних частин та матеріалів учасника при виконанні договору, укладеного із Замовником за результатами цих торгів, повинен бути укомплектований не менше ніж на 40% від необхідних для виконання технічного обслуговування та ремонту автомобілів Замовника, чим не дотримано вимоги підпункту 6.14 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації. Наданими поясненнями через електронну систему закупівель 02.04.2025 на запит Держаудитслужби, Замовник повідомив, що учасник ФОП Максимов Дмитро Геннадійович до Головного управління надіслав лист, яким повідомив, що у зв’язку зі здійсненням ним діяльності у м. Краматорськ, через обстріли міста, періодичну відсутність послуг з електропостачання та доступу до мережі Інтернет, в нього була відсутня можливість завантаження деяких підтверджень та документів протягом встановленого терміну до системи. Разом з цим, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідність у інформації та документах учасника ФОП Максимов Дмитро Геннадійович та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності. 3. Також, моніторингом встановлено, що відповідно до Додатку 2 до тендерної документації та абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Проте, моніторингом встановлено, що переможцем процедури закупівлі ФОП Максимов Дмитро Геннадійович не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні, з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, чим не дотримано вимоги абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей. Надана Замовником відповідь 02.04.2025 на запит органу державного фінансового контролю не спростовує факту встановленого порушення. Як наслідок, на порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП Максимов Дмитро Геннадійович та уклав з ним Договір про закупівлю послуг від 17.03.2025 № 61-2025 за ціною 407 00,00 гривень. Разом з цим, під час проведення моніторингу Замовником оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 04.04.2025 17:07 - 19.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 04.04.2025 17:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 04.04.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-02-21-011569-a Головним управлінням СБ України в Донецькій та Луганській областях (далі – ГУ СБУ), з метою усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, вжиті заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому. Зокрема, згідно з рішенням керівника Замовника від 10 квітня 2025 року уповноважену особу за організацію та проведення закупівель притягнуто до дисциплінарної відповідальності відповідно до вимог статті 45 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України. Також, уповноважену особу зобов’язано підвищити рівень знань з питань закупівель шляхом самостійного опрацювання роз’яснень Мінекономрозвитку України, матеріалів та онлайн-навчань, доступних в мережі Інтернет.
Дата публікації звіту: 10.04.2025 12:00

Запити/Пояснення