-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
2 499 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 495.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 495.00 UAH
Номер:
996d0ccc451547048c37d40aa79f0b9f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-26-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.09.2025 00:00
Період моніторингу:
26.09.2025 16:26 - 18.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
26.09.2025
№ 87-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 26.09.2025 № 003100-18/12051-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.09.2025 № 87-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2025-02-21-010779-a. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог Закону та Особливостей встановлено порушення пункту 3 частини першої статті 19 Закону, пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пунктів 4, 26, 27 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РОЕК» встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, виконання рішення Комісії АМКУ, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-ХІІ від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 3 частини першої статті 19 Закону, пункту 3 частини другої статті 21 Закону, пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пунктів 4, 26, 27, 43, 54 та абзацу першого пункту 28 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ), розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Острозького комунального підприємства «Водоканал» (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 20.02.2025 № 2 (зі змінами, затвердженими протокольним рішенням від 28.02.2025 № 4), тендерна пропозиція учасника - переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Рівненська обласна енергопостачальна компанія» (далі - ТОВ «РОЕК»), виконання рішення Комісії АМКУ від 06.03.2025 № 3501-р/пк-пз, протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 13.03.2025 № 51, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 13.03.2025, договір про закупівлю від 20.03.2025 № 11048-ВЦ, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 08.10.2025 та 15.10.2025.
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Згідно з вимогами пункту 3 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.
Поряд з тим, пунктом 27 Особливостей визначено, що у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/ або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/ або постачальника, така інформація може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
За результатом аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації».
Отже, Замовником в порушення вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пунктів 26 і 27 Особливостей, в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про місце поставки товарів.
Крім цього, відповідно до вимоги абзацу третього пункту 10 Особливостей визначено, що звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей (крім закупівель із застосуванням електронного каталогу).
В свою чергу, згідно із вимогами пункту 3 частини першої статті 19 Закону передбачено, що у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг відповідно до укладеного договору про закупівлю.
Разом з тим, абзацом четвертим пункту 4 Особливостей передбачено, що у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), така інформація в звіті про виконання договору про закупівлю, укладеному відповідно до пункту 10 цих особливостей, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Так, за результатами аналізу питання повноти відображення інформації у звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації ».
Отже, Замовником в порушення вимоги пункту 3 частини першої статті 19 Закону та пункту 4 Особливостей в звіті про результати проведення процедури закупівлі не зазначено інформацію про місце поставки товарів.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Замовником в електронній системі закупівель 03 березня 2025 року о 13:17 год оприлюднено тендерну документацію, а о 13:00 год додаток 10 (попередню версію тендерної документації та додатку 10 оприлюднено 21 лютого 2025 року о 16:47 год). Проте, Замовником, в порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, разом зі змінами в тендерній документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносились.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником щодо вищевказаного порушення 15.10.2025 пояснено, що: «Оприлюднила тендерну документацію в новій редакції, а також протокол 4/8 від 28.02.2025 року із додатками, але з технічних причин (через перебій електроенергії) файл не завантажився. А через людський фактор з боку уповноваженої особи не було переглянуто ще раз, тому була допущена така помилка», що не спростовує встановлене порушення.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РОЕК» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 Додатку № 3 та підпункту 6.2 пункту 6 Додатку № 10 до тендерної документації Замовника визначено, що у складі тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», учасникам необхідно надати копію фінансової звітності за останній звітний період у складі: балансу (форма № 1), звіту про фінансові результати (форма № 2) та звіту про рух грошових коштів (форма № 3).
Зазначені вище документи надаються з відмітками відповідного органу Державної податкової служби України, або Державної служби статистики України, або з наданням сканованої копії відповідної квитанції (якщо фінансова звітність подавалась у електронному вигляді).
Якщо учасник є новоствореною особою, і ще не складав та не подавав до органів Державної податкової служби України звітність відповідно до положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», то він у складі пропозиції надає лист-пояснення (в довільній формі) у якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів.
Статтею 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 передбачено, що звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Слід зазначити, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій, згідно інформації викладеної в оголошені про проведення процедури закупівлі, становить 09.03.2025, а отже останнім звітним періодом складання фінансової звітності – 2024 рік.
Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «РОЕК» у складі тендерної пропозиції не надано вищевказаних документів (фінансову звітність за останній звітній період (2024 рік) або лист-роз’яснення щодо відсутності вказаних документів), чим не дотримано вимоги тендерної документації та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Також, в ході моніторингу встановлено порушення вимог пункту 1 Додатку № 10 до тендерної документації, а саме, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «РОЕК» не надано заповнену та підписану форму «Тендерна пропозиція», згідно з Додатком № 1 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «РОЕК» у тендерній пропозиції, що як наслідок призвело до не дотримання Замовником, при розгляді тендерної пропозиції вказаного учасника, вимог передбачених абзацом сьомим пункту 37 та пунктом 41 Особливостей.
Моніторинг процедури закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
17.10.2025 15:58 - 31.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
17.10.2025 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому юрисконсультом Острозького комунального підприємства "Водоканал" Гонтою Лілією Павлівню на яку додатково покладені обов"язки уповноваженої особи з оплатою 30 відсотків від посадового окладу уповноваженої особи, якою допущені порушення норм Закону України "Про публічні закупівлі" та Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування " від 12.10.2022 року №1178. Притягнено до дисципліарної відповідальності. Зобов"язуюся пройти додатково навчання.
Дата публікації звіту:
22.10.2025 17:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом оголошення догани.
Дата публікації:
22.10.2025 17:30
Запити/Пояснення
Номер:
14c2b85dc7484afe87d3444037929860
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.10.2025 11:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-21-010779-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1) Прошу надати інформацію та відповідні документи (посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, аналіз цін на матеріали тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) Чи вносилися зміни до істотних умов договору про постачання електричної енергії споживачу від 20.03.2025 № 11048-ВЦ. Якщо так, то надайте інформацію та відповідні документи, що підтверджують такі зміни.
3) Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ"на відповідність тендерній документації ОСТРОЗЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ВОДОКАНАЛ" (далі – Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
8552bf81d82544bba23120e5f3e26804
Назва:
ВІдповідь
Дата опублікування:
08.10.2025 18:20
Опис:
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (посилання на сайти, на
яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, аналіз цін на матеріали тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Під час визначення очікуваної вартості за предметом електрична енергія для Острозького КП «Водоканал» (далі – Замовник) було застосовано наказ Міністерства економіки «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 07.05.2024 року №11712. де в розділі Ш «Рекомендації щодо розрахунку очікуваної вартості закупівлі електричної енергії в п.1 та п.2 зазначено, що під час формування очікуваної вартості закупівлі електричної енергії замовникам рекомендується використовувати метод порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами) (далі - Примірна методика), з урахуванням особливостей, визначених Методичними рекомендаціями. Зазначений метод дозволить замовнику здійснити обґрунтований розрахунок очікуваної вартості закупівлі електричної енергії на основі аналізу ринку та врахування базових показників ціни, а також забезпечить раціональне прийняття рішень з питань закупівлі електричної енергії з урахуванням актуальних умов та обставин, що склалися на ринку. Виходячи з цього Замовник може самостійно здійснювати пошук збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що містяться в мережах інтернет у відкритому доступі в електронній системі закупівель “Prozorro”, https://dozorro.org та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках на сайті оператора ринку за посиланням: https://www/oree/com.ua/ при цьому необхідно враховувати ціну (тариф) на послугу з передачі електричної енергії, яка встановлюється НКРЕКП та оприлюднюється як на сайті НКРЕКП, так і на офіційному сайті оператора системи передачі НАК «УКРЕНЕРГО» в розділі «Передача і диспетчеризація» - «Тарифи». Також до ціни потрібно враховувати вартість ПДВ та приблизний коефіцієнт націнки постачальника електричної енергії (можна із чинного договору постачальника). При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін електропостачальників на електричну енергію на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі який множиться планове споживання електричної енергії, де очікувана сума предмета закупівлі становила 2499000,00 грн.
Нормативно-правове регулювання. Закупівля електричної енергії, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП) від 14.03.2018 № 312 (далі — ПРРЕЕ), Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон про закупівлі), Кодексом системи розподілу, затвердженим постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 310 (далі — КСР), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 (далі — Порядок № 375), та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
2. Чи вносилися зміни до істотних умов договору про постачання електричної
енергії споживачу від 20.03.2025 №11048-ВЦ. Якщо так, то надати інформацію та відповідні документи, що підтверджують такі зміни.
Істотні зміни до умов Договору про постачання електричної енергії споживачу від
20.03.2025 року №11048-ВЦ не вносилися.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважається помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме –технічні помилки та описки. Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформляється протоколом. Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія « на відповідність тендерній документації Острозького комунального підприємства «Водоканал» (далі - Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тобто, законодавцем дозволено Учаснику допустити під час складання тендерної пропозиції помилки, проте несуттєві.
Ключова ознака формальної помилки полягає в тому, що така помилка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції, і в результаті такої помилки неможливо дійти висновку, що якась із вимог тендерної документації не була виконана учасником процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до частини 9 статті 29 Законом України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до ч. 10 ст.11 Закону України “Про публічні закупівлі” рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Так, згідно з пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В свою чергу, пунктом 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли наявні підстави, які визначені даним пунктом.
Також абзацом 1 частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції / пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом
У законодавстві не встановлено, що формальні помилки повинні братися до уваги при розгляді тендерної пропозиції, і не встановлено, що замовнику потрібно фіксувати такі помилки, складати окремі протоколи про визнання таких помилок формальними й тим більше ставити результат розгляду тендерної пропозиції у залежність від (не)усунення таких помилок.
Отож, з огляду на вище наведені норми замовник при розгляді тендерної пропозиції повинен або відхилити тендерну пропозицію учасника, або надати йому можливість виправити невідповідності, або визначити такого учасника переможцем закупівлі.
Отже, Замовником не були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок з наданням документального підтвердження (протоколу уповноваженої особи) при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» на відповідність тендерній документації Замовника.
Номер:
1d35eee2a3ca4c6f8ea101087f915816
Назва:
Про надання пояснень.
Дата опублікування:
10.10.2025 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-21-010779-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1) Відповідно норм до п.3 ч.1 ст.10 та абз.2 ч.2 ст.24 Закону передбачено, що Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює в електронній системі закупівель перелік змін, що вносяться, у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому в електронній системі закупівель не оприлюднено перелік змін до тендерної документації?
2) В ході аналізу встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця торгів ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія» не відповідала вимогам встановленим у тендерній документації, а саме:
- в порушення вимог п.2 Додатку № 3 та пп.6.2 п.6 Додатку № 10 до тендерної документації, у складі пропозиції учасника не надано фінансову звітність за останній звітний період (останній звітний період - календарний рік 2024 року);
- в порушення вимог п.1 Додатку № 10 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції не надано заповнену та підписану форму «Тендерна пропозиція»;
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія" вимогам встановленим у тендерній документації за наявності зазначених вище відхилень?
3) Відповідно до інформації, яку розміщено в електронній системі закупівель, за результатами проведеної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія» Замовником укладено з ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія»» договір на закупівлю від 20.03.2025 № 11048-ВЦ (далі – Договір).
Пунктом 13.1 розділу 13 Договору передбачено, що цей Договір набирає чинності з чинності з моменту погодження (акцептування) Споживачем заяви – приєднання і договірних величин споживання електричної енергії та укладається на строк до 31.12.2025 року включно, а в частині виконання фінансових зобов’язань (в т.ч. повної оплати заборгованості, включаючи штрафні санкції) Договір діє до повного їх виконання.
Додатком № 2 до Договору передбачено, що початок постачання з 01 березня 2025 року.
Таким чином, враховуючи вищевказане, початок постачання електричної енергії за Договором (з 01.03.2025) відбувся раніше за дату укладання Договору (20.03.2025).
Абзацом 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
При цьому, в пункті 10 Особливостей йдеться про застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару. А в пункті 13 Особливостей визначені винятки, коли замовник може здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу.
Відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому, відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону конкурентна процедура закупівлі - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Відповідно, у разі здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями, та / або використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пункту 10 Особливостей замовник до моменту укладення договору про закупівлю не може чітко знати, хто стане переможцем і хто саме буде постачальником.
Отже, застосування сторонами положень частини 3 статті 631 ЦКУ в разі проведення відкритих торгів суперечить суті проведення таких закупівель.
Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд в постанові від 18.11.2024 у справі № 440/13533/21 зазначаючи про те, що «колегія суддів погоджується з висновками скудів попередніх інстанцій, що дія договору з 01.09.2021 (тобто до дати укладання договору від 13.09.2021) суперечить частині першій статті 41 Закону № 922-VIII в частині застосування частини третьої статті 631 ЦК України».
В свою чергу, пунктом 5 Особливостей заборонено придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Вами у Договорі передбачено дату початку постачання електричної енергії, яка передує даті укладання Договору?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
80a051acc951413c84d4903c924b6dc6
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.10.2025 17:48
Опис:
1. Відповідно норм до п.3 ч.1 ст.10 та абз.2 ч.2 ст.24 Закону передбачено, що Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює в електронній системі закупівель перелік змін, що вносяться, у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому в електронній системі закупівель не оприлюднено перелік змін до тендерної документації?
На вимогу пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження
особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 року №1178 (надалі – Особливості), де зазначено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщується та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документів та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машино зчитувальному форматі розміщується в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Уповноважена особа на виконання зазначених вище вимог склала протокол №4/8 від 28.02.2025 року ( копія – додається), де порядком денним було три питання:
1. Про внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі Острозьким комунальним
підприємством «Водоканал», електричної енергії за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, 09310000-5 електрична енергія з власної ініціативи.
2. Про продовження строку подання тендерних пропозицій щодо закупівлі електричної
енергії.
3. Про затвердження нової редакції тендерної документації, перелік змін до тендерної
документації та оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про зміни.
Оприлюднила тендерну документацію в новій редакції, а також протокол 4/8 від
28.02.2025 року із додатками, але з технічних причин (через перебій електроенергії) файл не завантажився. А через людський фактор з боку уповноваженої особи не було переглянуто ще раз, тому була допущена така помилка.
2. В ході аналізу встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця торгів ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія» не відповідала вимогам встановленим у тендерній документації, а саме: - в порушення вимог п.2 Додатку № 3 та пп.6.2 п.6 Додатку № 10 до тендерної документації, у складі пропозиції учасника не надано фінансову звітність за останній звітний період (останній звітний період - календарний рік 2024 року); - в порушення вимог п.1 Додатку № 10 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції не надано заповнену та підписану форму «Тендерна пропозиція»; Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія" вимогам встановленим у тендерній документації за наявності зазначених вище відхилень?
Фінансова звітність, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» від 16.07.1999 р. № 996-XIV (далі – Закон про бухоблік), та п. 1 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419 (далі – Порядок № 419), подається:
- юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України (незалежно від організаційно-правової форми господарювання та форми власності);
- представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності, які зобов’язані вести бухоблік та подавати фінзвітність згідно із законодавством.
Відповідно до ст.13 Закону про бухоблік звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Відповідно до п.5 Порядку №419: «Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність, подають органам державної статистики та податковим органам звіт про фінансовий стан (баланс) і звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), крім консолідованої фінансової звітності, у спосіб, визначений законодавством, за звітний рік не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком, за I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців - не пізніше 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом».
Тобто фінансову звітність за 2024 рік необхідно подати:
1) до органів державної статистики – не пізніше 28 лютого включно;
2) до Державної податкової служби разом з декларацією з прибутку чи звітом неприбутківців – до 3 березня включно (згідно п. 46.2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI).
З огляду на те, що процедура закупівлі електричної енергії за ідентифікатором закупівлі UA-2025-02-21-010779-a оголошена 21 лютого 2025 року, ТОВ «РОЕК» подав свою тендерну пропозицію 28 лютого 2025 року, кінцевий строк подання фінансової звітності за останній звітний період (2024 рік) до органів статистики та податкової служби ще не настав. А отже вважаться, що останній звітній період є 2023 рік.
ТОВ «РОЕК» у складі власної тендерної пропозиції завантаженої в електронну систему надав наступні документи:
Баланс за 2023 рік (форма №1), Звіт про фінансові результати за 2023 рік (форма №2), Звіт про рух грошових коштів за 2023 рік (форма №3), Звіт про власний капітал за 2023 рік (форма №4), скановані копії квитанцій Державної служби статистики України та Державної податкової служби України.
Окрім цього ТОВ «РОЕК» надав у складі пропозиції проміжну фінансову звітність за 2024 рік у складі:
Баланс за 9 місяців 2024 року (форма №1), Звіт про фінансові результати за 9 місяців 2024 року (форма №2), Звіт про рух грошових коштів за 9 місяців 2024 року (форма №3), Звіт про власний капітал за 9 місяців 2024 року (форма №4).
Отже на думку уповноваженої особи вимога виконана в повній мірі.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія» наявна заповнена та підписана форма «Тендерна пропозиція» (від 27.02.2025 р. № 10/636/49) (Сканкопія – додається)
З огляду на зазначене Учасником вимога виконана.
4. Відповідно до інформації, яку розміщено в електронній системі закупівель, за
результатами проведеної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія» Замовником укладено з ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія»» договір на закупівлю від 20.03.2025 № 11048-ВЦ (далі – Договір). Пунктом 13.1 розділу 13 Договору передбачено, що цей Договір набирає чинності з чинності з моменту погодження (акцептування) Споживачем заяви – приєднання і договірних величин споживання електричної енергії та укладається на строк до 31.12.2025 року включно, а в частині виконання фінансових зобов’язань (в т.ч. повної оплати заборгованості, включаючи штрафні санкції) Договір діє до повного їх виконання. Додатком № 2 до Договору передбачено, що початок постачання з 01 березня 2025 року. Таким чином, враховуючи вищевказане, початок постачання електричної енергії за Договором (з 01.03.2025) відбувся раніше за дату укладання Договору (20.03.2025).
При укладені Договору про постачання електричної енергії споживачу від 20.03.2025 року
№11048-ВЦ/73к в додатку №1 до Договору про постачання електричної енергії споживачу №11048-ВЦ/73к від 20.03.2025 року «Заява-приєднання до Договору про постачання електричної енергії споживачу» в пункті, де зазначено «початок постачання з 01 березня 2025 року» було допущено технічну помилку (описку), дана помилка була виправлена Додатковою угодою №1 від 25.03.2025 року до Договору про постачання електричної енергії споживачу №11048-ВЦ/73к від 20.03.25 року (додаткова угода – додається), де зазначено що сторони домовилися виправити описку на «початок постачання з 20 березня 2025 року».
ДОДАТКИ:
1. Протокол №4/8 від 28.02.2025 – 4 аркуші;
2. Додаток №1 – 65 аркушів;
3. Додаток №2 – 1 аркуш;
4. Тендерна пропозиція від 27.02.2025року №10/636/49 – 1 аркуш;
5. Баланс (звіт про фінансовий стан)( за 9 місяців) від 30.09.2024 року (форма №1) – 3 аркуші;
6. Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) 9 місяців 2024 року (форма №2) – 3 аркуші;
7. Звіт про рух грошових коштів за 9 місяців 2024 року (форма №3) – 3 аркуші;
8. Звіт про власний капітал за 9 місяців 2024 рік (форма №4) – 3 аркуша;
9. Сканована копія квитанцій Державної служби статистики України – 1 аркуш;
10. Звіт про власний капітал за 2023 рік (форма №4) – 3 аркуша
11. Сканована копія квитанції №1Державної податкової служби України – 1 аркуш;
12. Звіт про рух грошових коштів за 2023 рік(форма №3) – 3 аркуші;
13. Баланс (звіт про фінансовий стан) від 31.12.2023 року (форма №1) – 3 аркуші;
14. Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) 2023 рік (форма №2) –
3 аркуші;
15. Копія Додаткової угоди №1 від 25.03.25 року – 1 аркуш.