-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021-2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (дизельне пальне, бензин А-92, бензин А-95 - по паливним карткам)
Завершена
4 572 430.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 724.30 UAH
мін. крок: 1% або 45 724.30 UAH
Номер:
6604e09b3e8141309ede17c5d280f40b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-23-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2025 00:00
Період моніторингу:
23.04.2025 16:17 - 15.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.04.2025 №125
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 23.04.2025 №125.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-21-010166-a, 21.02.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Броди» Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-21-011750-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.03.2025; тендерну пропозицію ТОВ «РЕСУРСЕНЕРГОСТАНДАРТ»; опубліковане Замовником повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «РЕСУРСЕНЕРГОСТАНДАРТ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «РЕСУРСЕНЕРГОСТАНДАРТ» як переможцем тендеру документи; договір від 10.03.2025 №01/2025; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Одночасно, згідно з нормою пункту 29 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Моніторингом встановлено, що у пункті 3 Додатку №2 до тендерної документації Замовника зазначено, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних, орендованих або партнерських (автозаправних станцій) АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в межах міста Броди Львівської області на відстані не більше 3 км від місця розташування Замовника.
Крім того, за вимогами у пункті 3 Додатку №2 до тендерної документації учасник повинен надати: копії документів, які підтверджують право власності на власну мережу заправочних станцій або договорів оренди мережі АЗС; якщо учасник пропонує у своїй пропозиції орендовані АЗС – договір оренди АЗС, гарантійний лист від власника АЗС про відпуск товару на АЗС за довірчими документами, які пропонує учасник протягом 2025р., документ, який підтверджує право власності власника АЗС; а якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС – копію партнерського договору по паливних картках, який буде перебачати зарахування літрів на паливну картку (в партнерському договорі обов’язково має бути зазначено перелік АЗС з адресами, вказаний перелік має містити АЗС, що вимагаються Замовником у тендерній документації) дійсного щонайменше до 31.12.2025. Партнерський договір має передбачати отоварювання паливних карток Учасника протягом не менше 6 місяців від дати підписання видаткової на пальне, а також має передбачати дозвіл на перепродаж паливних карток третім особам – надати документ, що підтверджує право власності партнера на АЗС або договір оренди партнером АЗС дійсний до 31.12.2025.
Однак, з урахуванням норм пункту 29 Особлвостей №1178, Замовник не має право вимагати від учасників процедури закупівлі підтвердження наявності у нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (кваліфікаційний критерій, визначений у пункті 1 частини другої статті 16 Закону).
Таким чином, Замовником при здійсненні закупівлі бензину та дизельного палива у тендерній документації встановлено вимоги про підтвердження учасником відповідного кваліфікаційного критерію (пункт 3 Додатку №2 до тендерної документації), визначеного у пункті 1 частини другої статті 16 Закону, що суперечить нормам пунктів 3, 28 та 29 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
06.05.2025 11:20 - 21.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.05.2025 11:20
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0110/2025пр
Дата відкриття провадження:
17.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0110/2025пз
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КП "Броди" інформує, що за результатами розгляду моніторингу було вжито заходів в частині щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
13.05.2025 13:53
Запити/Пояснення
Номер:
9a2450924a0b4162b58d18e1227719da
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
29.04.2025 11:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.05.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-02-21-010166-a, яка проводилася Комунальним підприємством «Броди» Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
fd84e14bc27643e4a693b090ff313382
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
02.05.2025 15:48
Опис:
1. Інформація про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
1.1. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлене статистичним аналізом КП «Броди» про середньомісячне використання палива за 2024 рік та згідно з діючими ринковими цінами. Очікувана вартість обумовлено загальнодоступною інформацією про ціну предмета закупівлі, визначеною у порядку, передбаченому законодавством з урахуванням затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року №275) виходячи з моніторингу цін на ринку, даних сайту Міністерства фінансів України (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/lvovskaya/) на якому публікується інформація про середню ціну на пальне по Львівській області.
При визначені очікуваної вартості предмету закупівлі до розрахунку взято середню вартість 1 літра палива (станом на 21.02.2025 року).
Оскільки КП «Броди» здійснює обслуговування усієї Бродівської ТГ, планове споживання пального на березень-грудень 2025 року розраховано виходячи з потреб Замовника. Потреба визначається наявними автотранспортними засобами, які є на балансі КП «Броди» та нормами витрат палива затвердженими наказом директора від 30.11.2023 року № 134 «Про норм витрат пального і мастильних матеріалів на автотранспорт КП «Броди»» (додається). На балансі підприємства значиться: 18 одиниць автомобільної техніки (з березня 2025 року вводиться в експлуатацію ще одна одиниця автомобільної техніки (бульдозер). Враховано розхід палива при роботі автомобільної техніки усіх сезонів (зима/літо) та особливості виконання функцій автотехніки, а також витрати пального на використання заправки генераторів, садово-паркової техніки, снігоочисника.
Кількість розрахована на 10 місяців 2025 року виходячи з потреб замовника:
дизельного палива - 57 000 л, бензини А-92 - 19 000 л, бензин А – 95 – 7000 л.
Вартість на момент проведення закупівлі 1 л дизельного палива – 55,23 грн, бензини А-92 - 53,99 грн. -, бензин А – 95 – 56,93 грн.
Загальна вартість предмета закупівлі складає: (57 000л х 55,23 грн.) + (19 000 л х 53,99 грн.) + (7000 л х 56,93 грн.) = 4 572 430,00 грн.
1.2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені та встановлені відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі наведені в Технічній специфікації до Тендерної документації ( додається)
.
2. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178)
Виконання переможцем закупівлі вимог п. 17 Особливостей №1178 додається