• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Навчальні засоби

Завершена

670 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 75a087d6d6224a8fad5c38d2abc20730
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-11-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.03.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.03.2025 11:03 - 02.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.03.2025 № 107 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 11 UA-2025-02-21-008328-a 21.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 391-39-85, m.o.mendel@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю, установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей № 1178, а також частини першої статті 4 та частини 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII. За результатами моніторингу установлено, що укладений договір про закупівлю від 24.12.2024 № 191 не відповідає вимогам встановленим статтями 3, 5, 7, 16,17 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір про закупівлю товару від 24.12.2024 № 191, пояснення та документи надані Замовником на запити Північного офісу Держаудитслужби (далі – орган ДФК, Офіс). Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178). За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Аналізом інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, установлено, що закупівлю за ID: UA-2025-02-21-008328-a здійснено шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178. Так, відповідно до пункту 14 Особливостей № 1178, установлено, що закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922-VIII. Абзацом другим частини першої статті 4 Закону № 922-VIII визначено, що річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Під час здійснення моніторингу, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Північний офіс Держаудитслужби 13.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання протоколу/ рішення уповноваженої особи Замовника, щодо затвердження річного плану закупівель, та/або про внесення змін до річного плану закупівель, зокрема, щодо закупівлі навчальних засобів, інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-21-008328-a, а також витягу з річного плану закупівель щодо даної закупівлі. Так, у відповідь на запит органу ДФК Замовником 18.03.2025 через електронну систему закупівель надано протокол уповноваженої особи від 24.12.2024 № 24/12/24-2, відповідно до якого Замовником «затверджено річний план на 2024 рік» щодо досліджуваної закупівлі. Натомість, аналізом інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2025-02-18-016164-a, річний план Замовником оприлюднено 18.02.2025, тобто із порушенням 5-ти денного строку з дня його затвердження, чим, відповідно, порушено вимоги частини першої статті 4 Закону № 922-VIII. Окрім того, згідно з пунктом 13 Особливостей № 1178, визначено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII. Відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, установлено, що у разі здійснення замовником закупівлі, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Однак, аналізом інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що звіт про договір про закупівлю (Договір про закупівлю від 24.12.2024 № 191), укладений без використання електронної системи закупівель Замовником оприлюднено 21.02.2025, тобто із порушенням 10-ти денного строку з дня укладення такого договору, чим, відповідно порушено вимоги пункту 13 Особливостей № 1178 та пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII. Разом з тим, моніторингом установлено, що відповідно до річного плану на 2024 рік щодо джерела фінансування даної закупівлі зазначено у тому числі наступне: «…Субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету у сумі 536 000,00 гривень…» З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Таким чином, під час моніторингу встановлено, що фінансування закупівлі за номером ID: UA-2025-02-21-008328-a здійснюється у тому числі за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа». Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту», відповідальним за впровадження якої є Міністерство освіти і науки України. Враховуючи зазначене, на закупівлю за ID: UA-2025-02-21-008328-a поширюються умови Рамкової угоди. Відповідно до статті 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Згідно статті 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Крім того, статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Також, статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, аналізом інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що в укладеному договорі про закупівлю від 24.12.2024 № 191 не враховані визначені вимоги встановлені статтями 3, 5, 7, 16,17 Рамкової угоди.
Період усунення порушень: 03.04.2025 17:52 - 18.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.04.2025 17:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Я, Сікало Оксана Олександрівна, призначена уповноваженою особою Відділу освіти Калинівської селищної ради з 03.01.2025року, хочу надати роз'яснення щодо ситуації, яка виникла в рамках закупівлі, Засоби для навчальних кабінетів закладів загальної середньої освіти (Обладнання і дидактичні матеріали для 7 класів НУШ) за ДК 021:2015:80520000-5-Навчальні засоби, стосовно порушення, що було виявлене. Важливо підкреслити, що з моменту мого призначення уповноваженою особою, я вжила всіх необхідних заходів для забезпечення належного виконання процедур та уникнення порушень. Зокрема, я ініціювала публікацію договору, що є невід'ємною частиною забезпечення прозорості та законності здійснення закупівель відповідно до вимог чинного законодавства. З огляду на зазначене, мною вжито в рамках діючого законодавства України всіх необхідних заходів для виконання своїх обов'язків згідно з вимогами законодавства, шляхом забезпечення публікації договору в установлені строки після того, як це стало можливим за обставинами. Звертаю Вашу увагу на те, що в умовах воєнного стану законодавством передбачено певні послаблення щодо строків публікації договорів та виконання деяких інших вимог, що відображаються на процедурах закупівель. Зокрема, відповідно до ст. 21 Закону України "Про публічні закупівлі", органи державної влади та місцевого самоврядування мають право змінювати умови закупівлі та продовжувати строки в умовах особливого періоду, що забезпечує більш гнучке управління закупівлями та реалізацією договорів. Сподіваюся, що надана інформація та роз'яснення дозволять краще зрозуміти ситуацію та правильно оцінити мої дії у контексті забезпечення прозорості закупівель і дотримання законодавчих вимог. Крім того повідомляю, що Замовником здійснено заходи, направлені на недопущення у подальшому недотримання вимог Рамкової Угоди та встановлених моніторингом порушень, зокрема, шляхом проведення роз'яснювальної роботи з Уповноваженою особою та попередженням про персональну відповідальність за порушення у сфері публічних закупівель. З метою недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель та врахування висновку держаудитслужби під час здійснення закупівельної діяльності, підвищення рівня обізнаності, зобов'язано Уповноважену особу систематично підвищувати кваліфікацію шляхом використання технологій дистанційного навчання. Уповноважена особа, що здійснювала дану закупівлю а саме: Засоби для навчальних кабінетів закладів загальної середньої освіти (Обладнання і дидактичні матеріали для 7 класів НУШ) за ДК 021:2015:80520000-5-Навчальні засоби, була звільнена 31.01.2025р.
Дата публікації звіту: 10.04.2025 15:11

Запити/Пояснення